A Közlepedék kft. előállt egy olyan tervvel, mely szerint a HÉV-et nem kell bevinni a lakótelepre a fenti (lenti) okokból, a kerület (és én:)) meg egyetértett vele.
Terveződik...terveződik...meg vannak történések, amik felülírják a hetvenes évek "metróterveit", amik még csak egy lakóteleppel számoltak Pesterzsébeten. Most a lakótelepnél kétszer intenzívebb lakóterület készülődik a Duna-parti nihil helyén.
Én ezt másképp tudom. Az én ismereteim szerint pl. azért írták le majdnem nullára a hétéves ciklus vasúti fejlesztéseit, mert minden forrás kell a metróra. És az Unió szolidan utalt rá, hogy egy csak autópályát és metrót tartalmazó programra nem szándékozik rábólintani.
A 4-es metró, ha támogatva lesz, "csak" a városi, elővárosi "közösségi" közlekedési projektek elöl szívja el a forrásokat, a közúti, vasúti közlekedés forrásait nem érinti, mert azok más keretösszegből gazdálkodnak majd.
Az újabb hírek szerint az EU legfeljebb csak a Keletiig támogatja majd a metrót, mert túl nagy falat ez még nekik is és lehet, hogy ezen belül mondjuk a felszíni munkákat és az állomásépítést sem fogják támogatni.
A 85%-os támogatás konkrét aránya is attól függ majd, mennyire jók a projekt pénzügyi mutatói és csak a közlekedési módon belüli fejlesztések átlagtámogatása lesz 85%, tehát lesz olyan, amit 100%-ig támogatnak és lesz olyan, amit még 60%-ig se. A lecsökkentett metróprojekt támogatási aránya az utóbbi szám felé közelít majd inkább, ha elfogadják egyáltalán.
Jelen állapot szerint egyre valószínűbb, hogy nem az M5 fog bemenni Pesterzsébetre,
Ez honnan?
hanem Pesterzsébet jön ki a Dunapartra, az M5 meg marad helyben, de jobb is ez így. A Soroksári és a Duna között épül vagy egymillió m2 szintterület, úgyhogy csak ne menjen el innan az az M5!
Bár valóban vannak fejlesztések a Duna-part mentén, épül a Mediterrán lakótelep és tervezik, hogy a sétálóutcát átviszik a Helsinki (Soroksári) úton, HÉV-en, vasúton a Duna felé (hogy etessenek valamivel), de Pesterzsébet nem tud kimenni a Duna partra, mert nem ott van.
Még a HÉV-től, vasúttól (ami a HÉV mellett van, de 10 méterrel lejjebb a gödörben) 100 méterre lakóknak is jobb lenne, ha bevinnék a gyorsvasutat metróként a városközpontba, a régi városközpontnál (Tátra téri vásárcsarnok) és annál kijjebb lakó tömegekről nem is beszélve.
"...M5 már be fog menni Pesterzsébetre és nem elkerüli azt, mint a HÉV és akkor majd felveszi a szintén tömött 23-as busz forgalmának nagy részét, de hogy mikor lesz ebből valami, azt nem tudom..."
Jelen állapot szerint egyre valószínűbb, hogy nem az M5 fog bemenni Pesterzsébetre, hanem Pesterzsébet jön ki a Dunapartra, az M5 meg marad helyben, de jobb is ez így. A Soroksári és a Duna között épül vagy egymillió m2 szintterület, úgyhogy csak ne menjen el innan az az M5!
Be fog épülni a hely, ha sokáig húzzák a soroksári elkerülőt.
Amúgy 5-ös főút, nem 50-es megy ott. Kb. 5 éve visszaszámozták egyszámjegyűvé az autópályákkal párhuzamos főutakat. Nincs tehát 100-as, 30-as, 50-es és 70-es főút és a 10-es is csak Dorogig megy, nem a határig.
51-es elkerülő meg azért nem lehet a soroksári elkerülő, mert az 5-ösből indul el az 51-es út, akárhova is teszik a nyomvonalat és csak az elkerülő végén az M0-ásnál válik szét a két út.
Amúgy tényleg jó lenne tudni, mikor épül meg végre....
Erzsébeten max. alagútban lehet elvezetni más nyomvonalon az 5-ös főutat, hogy a lakott helyeket elkerülje. Nem is lenne olyan nagy hülyeség, mert egy sűrűn lakott de rövid szakaszról van szó a Határ úttól a HÉV-felüljáróig, utána már elfér az út. Addig legfeljebb csak a zajvédő falban lehet reménykedni az 5-ös főútnál, mert az sincs és a kerület másik szélén, az M5-ös ap. mellett sincs...
Nem tudom, mennyien vannak a 69-es villamoson, de a ráckevei HÉV rendszeresen tele van. Sűrűbben is járhatna, ha lakott területeket is érintene.
M5 már be fog menni Pesterzsébetre és nem elkerüli azt, mint a HÉV és akkor majd felveszi a szintén tömött 23-as busz forgalmának nagy részét, de hogy mikor lesz ebből valami, azt nem tudom...
Laci! Kösz szépen, hogy továbbítottad az M0-M31-essel kapcsolatos pénzügyi szívásokat az indexes cikkszerzőnek. Hátha segít majd neki feltenni a megfelelő kérdéseket.
Nem tudom mit őrizgetik azt a HÉV vonalat, az az ötös metróval el fog kerülni onnan!
Anno amikor elgondolkodtam ezen én a vasút helyén, a helyett hoztam volna be az utat és csak feljebb nagyjából ott, ahol most a HÉV átmegy a Helsinki alatt egyesült volna az 5-ös út a Helsinkivel. Elvégre az ötösnek itt egyetlen funkciója van, elvezetni a forgalmat a városon túlra, ezért teljesen fölösleges együtt kezelni egy helyi forgalmat is lebonyolító úttal.
És hogy ez miért csak fél-off? Mert a képen látható épp az automata metró föld alóli előbukkanása, állomása, majd viadukton való továbbhaladása..... Az épületből ki tudtunk menni az állomásra :)))
tényleg lehet ötletelni, elb..szott egy csomópont ez ugyanis :))
A feladat: adott a különszintű átvezetés az elkerülő felé, biztosítani kell azt, hogy a kamionok eltudjanak jutni a hévvel párhuzamos útra az elkerülő és Bp. városközpont felől, valamint a Pepsi ( a déli bejáratok) is megkapja ugyanezeket a kapcsolatokat. Természetesen ezeknek a kapcsolatoknak kamionforgalomra kell méretezve lenni.
Illik továbbá a csomópontnak tudni a Soroksár felőli kapcsolatokat, oda elegendő személyautók számára biztosítani a sugarakat.
Az elkerülőtől északra levő íves részbe a jelenleg láthatónál jobban belemennni nem szabad, a hévbe sem, a Pepsi csatlakozását úgy kell megoldani, hogy utána a belső úthálózaton tovább lehessen menni probléma nélkül. A hév nyomvonalat természetesen megint csak nem szabad bántani.
Ja, és jelzőlámpásan működnie kell, az se árt, ha három fázisban történik mindez :))