Meg persze mert teljesen más életfelfogás. Tele vannak elektromos autókkal, és ez csak egy a sok közül. Nálunk sem azt mondanám bajosnak, amikor valaki egyenes úton 120-130-cal megy, hanem amikor a csóri (vagy bármilyen kereszteződés előtt is mennek tovább 120-szal). Érdekes, hogy Lengyelországban Krakkó alatt egy részen 2x2-es főút van, és működik. Sokkal nagyobb forgalom van rajta, mint nálunk bármelyik ilyen emelt szintű főúton. 10-ből 7 hetvenes kereszteződés előtt ott a traffi, így mindenki max 75-80 körül megy. Ezt nálunk miért nem tudják megcsinálni? Folyton panaszkodnak, hogy ennél meg annál a kereszteződésnél mindenki 120-szal megy, miközben ott a 70-es tábla, miközben már rég kitehették volna a VÉDA-t mindkét irányba. 44-esen a Veszely Csárda előtt is ott van, és be is tartják a 60-at, vagy max 70-nel mennek. Pedig gyanítom, hogy 10-ből 4 nem lassítana le.
Lehetséges, de valószínűleg a jelentős részük kétszer is átgondolná. Akit még nem kapott el traffipax, az úgyis azt gondolja, hogy vele ez nem történhet meg, vagy ha mégis, akkor jó, legyen, 300 ezer forint. Viszont ha egyből ugrana a jogsi, akkor ezeknek az embereknek (szerintem) a 80%-a nem nyomná így neki.
Norvégiában ennél kisebb mértékű sebességtúllépésnél is hűvősre kerülhet az illető a több 1000€-nak megfelelő büntetés mellett. Az azért már kellemetlen még az ottani luxusbörtönökben is:) Be is tartják is szépen a korlátozásokat, aminek meg is van az eredménye: a világ egyik legbiztonságosabb országa.
Így van. Vagy ha maradna is a 300 ezer, akkor azonnal el lehetne venni érte a jogsit. A 200 ezres büntetés meg lehetne annyi pont, hogy másodjára már menjen érte a jogsi. Nyilván azért nem veszik el a jogsit, mert a döntéshozók is rendszeresen a 300 ezres kategóriában száguldoznak. ;)
Friss áttekintő összefoglaló a magyar - román útkapcsolatok állapotáról:
/Google-translate/
Bihar prefektúra: A magyar szomszédok megkezdték az M4 Budapest-Nagykereki autópálya építési munkálatainak átadási eljárását
Luni, 6 iulie 2020,
A román-magyar határ átkelőpontja az A3 (RO) és az M4 (HU) autópályák összekapcsolásánál, amelyet Borş és Nagykereki között alakítottak ki, modern eszközökkel fog élvezni, jelenleg a kétoldalú nyitási megállapodás szerződéses alapján dolgozik. Megkezdődött a Románia és Magyarország közötti új határátkelőhely és az M4 Budapest-Nagykereki autópálya építési munkálatainak átadási folyamata -
jelentette be a Bihar prefektúra hétfőn nyilatkozatában.
A bejelentést a közúti infrastruktúra területén Romániában és Magyarországon, hétfõn, Nagyváradon, Dumitru Ţiplea prefektum részvételével tartott kétoldalú találkozót tették közzé.
Az autópálya-összekötő román-magyar munkacsoport ülésén megvitatták a román-magyar határon zajló infrastrukturális projekteket. Később terepi ellenőrzést hajtottak végre a nagykereki új határátkelőhelyen, Magyarországon. "A magyar oldal bemutatta az M4 Budapest-Nagykereki autópálya ágazatának állapotát, amely az A3 autópályával kapcsolódik a Románia határán, kijelentve, hogy az ágazat számára megkezdődött a kézbesítési eljárás. A határátkelőhely funkcionalitása tekintetében az összekapcsolásnál A Bor és Nagykereki között létrejött A3-as és M4-es megemlítették, hogy a határátkelőhely modern eszközökkel fog részesülni, és jelenleg a kétoldalú megállapodás szerződéses alapjain dolgozunk, hogy megnyitjuk az új határátkelőhelyet. A román delegáció bejelentette azon szándékát, hogy hivatalos kérelmet nyújt be a magyar hatóságoknak a matricák forgalmazására a Nagykereki határátkelő-helyen, és a román fél azt is kérte, hogy a Bors és a Nagykereki határátkelő-helyek egyidejűleg működjenek,az A3-as autópályát aNagyvárad (elkerülő)Beltway-el összekötő (fel és lehajtó) rámpák befejezéséig, a forgalom torlódásainak elkerülése érdekében" látható a prefektúra közleményében.
A magyar delegáció, az innovációs és technológiai minisztérium Közúti Infrastruktúra Fejlesztési Osztályának vezetõjével, Thoroczkay Zsolttal, a nemzeti és regionális önkormányzatok, valamint a magyar közúti hatóságok
és társaságok képviselõi között volt. A román delegációt az Országos Közúti Infrastruktúra Kezelési Társaság (CNAIR) főigazgató-helyettese, Ovidiu Marian Barbier vezette, akit a magyar delegáció román társai kísérték.
A munka-értekezlet az A3-as autópálya (Erdélyi autópálya, Bukarest-Borş) 3C3 szektor megvalósítási szakaszának bemutatásával kezdődött, amely 99%-kal befejeződött, egy hónappal a becsült határidő előtt,
és amelyet a következő két hétben adnak át..
A CNAIR képviselői megemlítették, hogy az elmúlt hónapban további két szerződést kötöttek az A3 két szakaszára, Biharia-Chiribiş és Poarta Sălajului-Zimbor.
Ezenkívül újabb 45 kilométer autópálya van a közbeszerzési eljárás előrehaladott szakaszában, és további 50 kilométerre a pályázati eljárás július végére kezdődik.
A CNAIR képviselői kijelentették, hogy az Erdélyi Autópálya teljes összehangolását - európai forrásokból finanszírozva - 2021-ben kell végrehajtani.
Az ülésen bemutatták a Szatmárnémeti - Oar (Csenger)Express Road megvalósításának szakaszát, amelyet európai alapokból finanszíroztak, amelyekre vonatkozóan aláírni kell a megvalósíthatósági tanulmány
és a műszaki projekt kidolgozására vonatkozó szerződést. Ezenkívül megvitatták az M49 Express Road magyarországi megvalósításának rövid ismertetését is, amely összekapcsolódik
a Sălaj megyében található A3 autópályával. A magyar oldal bejelentette, hogy létrejött a projekttel foglalkozó találkozó. Dumitru Ţiplea prefektum utalt a határállomás felnyitásának és a projekt megkezdésének becsült határidejére is. A két fél megemlítette, hogy műszaki szempontból a munkák a befogadás előzetes szakaszában vannak, és a következő időszakban kormányzati szinten lépéseket tesznek a határátkelőhelyekről szóló kétoldalú szerződések teljesítése érdekében.
A magyar delegáció azt javasolta, hogy a munkacsoport következő ülését októberben tartsák Magyarországon, azzal a feltétellel, hogy halasztani lehet a világjárvány fejlődésétől függően.
A híradásból úgy tűnik (következő 2 hétben adnak át) az A3 - M4 átadási időpontja már nem a románokon múlik.
Itthon néhány napja augusztus 17. volt a lebegtetett időpont...
Szerintem 90-es táblánál 150-160-ra már nyugodtan el lehet venni a jogsit 2-3 hónapra. Amíg ezt nem vezetik be, addig naponta lesz egy hír, hogy 180-nal meg 210-zel ment a mezei 2x1-es főúton...és ezek csak azok, akiket elkaptak.
Saját élmény: tavaly nyáron valahol a sógoroknál engedtem kigurulni 130-ról, a megkívánt 100-ra. Útközben volt egy kapu, ott 110-re mértek. 50€-ba fájt...
Jogos, egyetértek veled, hogy a pontrendszert szigorítani kellene, túl nehéz elveszteni a jogsit. Igazából a 30 ezer leginkább a külföldiek miatt kellene, hogy több legyen, tipikusan a románok a 4-esen. Ők még pontokat se kapnak.
Hova kéne növelni? 110 egy előzés közben simán megvan, és ha akkor elkapnak, 110, pedig lehet, hogy amúgy csak 95-tel mész. Az itt a gond, hogy háromszor kapod meg a 300 ezres büntetést, mire összegyűlik annyi pont, hogy elvegyék a jogsit. Ha körbenézel a környező országokban, akkor 90-es korlátozás mellett 140-nél már bukod a jogsit, itt pedig 350-nél sem. A 150 már nem az ,,előztem és túlcsúsztam” kategória, be kéne vonni a jogsit. A 30 ezer rendben van, más országokban sokkal kevesebb (Lengyelországban ha jól tudom +10km/h után 20€, vagy hasonló).
Nagyon helyes. Legalább dolgoznak, ha már ilyen sokat költöttek a mérőeszközökre. Ugyanakkor a bírság összegét is jelentősen növelni kellene, ha már lúd, legyen kövér! 30 ezertől indul, ami ma már aprópénz.
Múlt vasárnap délután fele is volt. Illetve most már előző előtti vasárnap. Szerencsére a murvás leállón szerencsétlenkedett, és a Pest felől jövőkkel állt szembe. A sor előttünk nagyjából 80-nal ment, majd hirtelen belassult 55-re. :D
A letölthető adathalmazból 2018 és 2019 adataira fókuszáltam.
Megyék sorrendje:
Baranya Bács-Kiskun Békés Borsod-Abaúj-Zemplén Csongrád Fejér Győr-Moson-Sopron Hajdú-Bihar Heves
Komárom-Esztergom Nógrád Pest Somogy Szabolcs-Szatmár-Bereg Jász-Nagykun-Szolnok Tolna Vas Veszprém Zala
A jó és a rossz minőségű burkolatok között van a szürke zóna (Megfelelőtől a nem megfelelőig),
de azt alapvetésnek tekinthetjük, hogy a rossz kategóriánál nincs rosszabb:)
De a rosszból a felújítás után jó lesz (mégis van kivétel...)
Ugyanakkor a folyamatos romlás miatt a jóból lehet megfelelő, tűrhető, de akár - hirtelen - rossz is... (Bár ez utóbbi egyik évről a másikra nem életszerű)
Mégis vannak "ufo-jelenségek":
Borsod megyében 515 km-rel csökkent a rossz burkolat, de csak 293 km-rel nőtt a jó burkolat
Baranya megyében 404 km-rel 142 km-rel
Zala megyében 284 km-rel 176 km-rel.
Létezik olyan felújítás, amely nem jó minőséget eredményez? (több, mint 600 km ezért kérdéses)
Vagy például megtudható, hogy Győr-S-M és Hajdú-Bihar megyében van a legtöbb rossz burkolat (Az összes út arányában 61 és 60%)
Abszolút km-ben 1. Gy-S-M 2. Szabolcs-Sz-B 3. Borsod-A-Z 4. Hajdú-Bihar
a legkevesebb rossz burkolat Pest és Baranya megyében (20 és 21 %)
legtöbb jó minőségű burkolat: Békés és Szabolcs-Sz-B (36 és 30 %)
Abszolút km-ben 1. Szabolcs-Sz-B 2. Békés 3. Borsod-A-Z 4. Somogy
legkevesebb jó minőségű: Komárom, Pest, Vas (13-13 %)
A szentmártoniaknak több lehetőségük van. Ha Győr felé mennek, akkor Albertirsa felé indulnak el, Pest északi részére is van más út, Szolnok felé is Újszilváson át lenne a legrövidebb, de azzal a felüljáróval jól kibaszarintottak sok mindenkivel. A szentmártoniaknak ez a benzinkutas "rejtett csomópont" még jó megoldás, de a nagykátaiaknak, farmosiaknak, szeleieknek, györgyeieknek, újszilvásiaknak vagy rohadt nagy kerülő, vagy mind Abonyon keresztül mennek :(