Keresés

Részletes keresés

Adm Creative Commons License 2001.07.22 0 0 129

Mártongunár, lécci küldj róla képet. Habár még mindig nem döntöttem el, mi is lesz a vége, de lehetőségként fenn áll.

Köszi!

A mocit amugy nem bevásárlási célokra használnám, hanem full ezel közlekednék, vidék is lenne benne olyan 30 km távolságig.

Ja, mi az a DT80? :o)

Babetta és a 95 kg? :o))))

Előzmény: Mártongúnár (128)
Mártongúnár Creative Commons License 2001.07.22 0 0 128
Adm! Nekem van egy Garelli Gary Uno mopedom. Van benne 850km. Ez egy gyönyörű olasz kismoci, olyan mint a babetta, csak erősebb, csöndesebb, katalizátoros, és könnyebben indul. Már úgy vagyok, hogy 80-ér is odadadom, csak vigye valaki, mert kölcsönpénzből van. Ha érdekel, küldhetek képet róla. CSáó!
Előzmény: Adm (123)
Mártongúnár Creative Commons License 2001.07.21 0 0 127
Na, ja, ezek a nők. Én szívesen odaadtam a kicsit tuningos simót, ami aznap lett kész, mert bíztam az exnőm ügyességén, no meg csúszott a kuplung, így nem lőtt ki alóla. De a 90-est nem adom alá, mert túl gyönyörű az a csaj, hogy bármi baja legyen.

A simson nem kevés 100kg-ra. Mármint arra, hogy bevásárló mocinak használja, nem gáz. CSak cserélje ki a hátsó telókat MZ-re. Gondolj bele, hogy eleve két személyesre lett tervezve. Még egy babetta is gépkönyv szerint 95-kg-ig terhelhető. Az más kérdés, hogy többet kell tekerni, mint ha bringáznál. tegnap elővettem a 83-as szétstrapált babit. Akkora feeling volt! Zörög, csattog, nem fog a fék, de egy deka füstöt nem látsz, és simán pörög 40 fölé. CSak akkór szartam be, mikor a motoros rendőr mellé értem, az meg el kezdett sasolni. De aztán biztos azt hitte, bicikli, és nem szólt be.
Vasárnap megyünkk, bullcihoz. Bedobjuk a járgányát az autóba, aztán remélem 1 hét múlva fullosan adom neki vissza. Kell neki bele 4 seb. váltó. Van valakinek?

Előzmény: rakowszky (126)
rakowszky Creative Commons License 2001.07.21 0 0 126
Neked inkább egy kicsi enduro lenne jó, pl a DT80 annyira király választás, erős, és viszlg olcsó, ha találsz egy jót. 100 kilóhoz simson kicsit kevés lenne szerintem.
Egyébként a kedvesemet pont tegnapelőtt raktam fel a Schwalbéra, oszt hadd menjen! Kb 5 percig egész jól ment, aztán rohamosan romlott. Érdekes, hogy a lányok ha elvesztik a fonalat, akkor húzzák a gázt, nem találják a féket és nem engedik ki a kupplungot. Még szerencse, hogy lefulladt a gép 4 bakkecskeugrás után.
Előzmény: Adm (123)
Adm Creative Commons License 2001.07.21 0 0 125

Sajna már nincs túl sok a skodából. Milyen alkatrészekre gondoltál?

Amuyg pedig: milyen az a kiskerekü simson vagy micsoda? Hogyan néz ki? Mert én tényleg tök hülye vagyok a motorokhoz... Egyenlőre :o)

Előzmény: Anfy (124)
Anfy Creative Commons License 2001.07.21 0 0 124
Szóval én olyan 90 körülre gondoltam, de Adm-nak Skoda-alkatrészeket is beszámítok. :)
Adm Creative Commons License 2001.07.21 0 0 123
Sziasztok!

Én is épen most gondolkodom egy simson vásárlásán, illetve igazán bármilyen smkp vásárlásán. Olyan 10-30 km-es távolságokra kéne, a pehely 105 kilóm mellé (na jahh, alattam a babetta meghal) Szerintetek robogóban vagy simoban gondolkodjak inkább? Tanácsok?

Köszi!

GV4500 Creative Commons License 2001.07.21 0 0 122
Különbség:nem ex.:)
Najó annyira nem vészes mert közútra nem engedem, csak erdőben.
Előzmény: Mártongúnár (121)
Mártongúnár Creative Commons License 2001.07.21 0 0 121
Szió vapeti!
1. Működő simót, kapsz 25-ér, de igényeset 70-80 körül. Én építhetek neked igény szerint 1-et, de az olyan is lesz. Fullos.


2. Nézdd meg ujságban, de neten is van sok.


3, Ezt nem értem. Ha a műszakira gondolsz, az nincs, kö kötelező felelősségbizti, az ezernégyszáz valamennyi egy évre. Ha a jogsira, az smkp, vagy ha van autóra az jó.


5. Ha még nem mociztál soha, lehet, hogy nem egy tuningos simoval kéne kezdeni. Én 3évet babettáztam, mindenféle terepem, mire simsonom lett. Persze az 90ccm, és aznap jópárszor majdnem meghaltam, mire megszoktam az erőt. Az alap simsonra azért nem kell úgy vigyázni, az exnőm is 10 perc után úgy száguldozott vele, hogy nem mertem odanézni...Minden esetre öltözz fel, ne strandpapucsban kószálj!


6. Szerintem S51 enduro az király lenne midenen esetre 4 sebességesre hajtsál rá, és szerintem jobb az elektromos gyújtás.

7. sisak attól függ, hogy télen is akarod-e használni. Azerint legyen zárt, vagy csak olyan robogós

csussz!

Előzmény: vapeti (120)
vapeti Creative Commons License 2001.07.21 0 0 120
Hi All!
Nyáron szerettem bele a motorokba,csak az a gáz,hogy szart se tudok róluk.17 éves vagyok.Az eddigi tervem az volt,hogy KRESZ vizsga és robogó tavaszra,de egy haverom azt mondta,hogy a Simson jobb,és olcsóbb mint a robogó.Aztán elkezdtem gondolkozni,és rájöttem,hogy simsont valószínű jobban megéri venni...
nos,lenne pár kérdésem:
1.Mennyibe kerül egy használható Simson?
2.Hol érdemes megnézni őket?
3.Milyen vizsga kell hozzá,és az mennyibe kerül?
4.Hol érdemes a vizsgát letenni?(pesten lakom,15.ker)
5.Milyen ruhában ajánlott motorozni egy abszolút amatőrnek?
6.Simsonon belül milyen típusra lenne érdemes ráhajtani?
7.Milyen sisakot kéne vennem?
Ha van még valami,amit érdemesnek találnátok ezeken kívül elmondani,azt nagyon meghálálnám!Jó motorozást!
Peti
filipe@freemail.hu
GV4500 Creative Commons License 2001.07.20 0 0 119
Legyen 40000.
Előzmény: GV4500 (118)
GV4500 Creative Commons License 2001.07.20 0 0 118
Hát én 35000-ért megveszem.
Előzmény: Anfy (117)
Anfy Creative Commons License 2001.07.19 0 0 117
Sziasztok Simsonosok !
Szerintetek mennyit lehet elkérni egy újszerű(~350 km.)SR51-es(kiskerekű) Simsonért ? Esetleg érdekel valakit ?:)
Mártongúnár Creative Commons License 2001.07.18 0 0 116
Na, látod, rakowszky is a golyócskákat hibáztatja. Lehet, hogy nem mondunk hülyeséget?
Előzmény: rakowszky (115)
rakowszky Creative Commons License 2001.07.18 0 0 115
Ne add fel, sajna a blokkot bontanod kell, de szerintem nem tud végleg beromlani a mechanizmus.
Leveszed a bal deklit, kikapod a váltóvillát, és próbáld nagyon óvatosan egyet (!) ki-be ugratni a csőtengelyben a rudacskát. Meg kell nézned, hogy az a bizonyos két golyó tényleg erősen bírja e pozícionálni a rudacskát a váltócsőben. Ha laza az a rugója ami a két kis golyót nyomja, akkor feszítsd meg: vágj ki belőle, stb. Ez nagyon fontos! A másik a csavar a blokk tetején, azzal is feltétlen játszani kell kicsit!
Az egyest csak a 0 felé dobhatja ki szerintem, tehát valszleg azzal ellentétesen kell szabályoznod. Ügyesen, okosan, otthon, ingyen! Most kell megtanulnod egy életre a motorbuherálást!
Előzmény: Infomaker (114)
Infomaker Creative Commons License 2001.07.17 0 0 114
Ha lesz pénzem, elviszem, csak előbb szerzek valami normális alkatrészt bele..
Beállítani meg már nem lehet, mert 1 est is kivágja, meg a 4.et is.

Csá!

Előzmény: Mártongúnár (112)
GV4500 Creative Commons License 2001.07.16 0 0 113
Érdemes electric gyújtást venni a mechanikus helyett?
Előzmény: Mártongúnár (112)
Mártongúnár Creative Commons License 2001.07.16 0 0 112
Multkor építettem egy simot, amibe a megrendelő hosszabb 4.-et akart. Nos meg is vettem a két új fogaskereket, de a golyó nem tudott belemenni, mert nem volt a helye kellőképpen bemarva.

Szerintem nézdd meg, hogy a léptetővilla, illetve nemtom hogyhijják, ami mozog a lukas csőben, az megfelően tud-e mozogni. Azt 2x2 golóblis tartja meg a megfelelő fokozatban. Az, ha kiugrik a fokozatból, azt jelenti, hogy ez a villa vagy mi elmozdul, vagyis a fogaskereket kapcsoló 3 nagy golyó vissza ugrik. Tehát, lehet, hogy be se kattanak ezek a kis golyók a helyükre. Sőt ezt be is lehet állítani, ott van rá, az a csavar a blokk tetején.
Remélem érthető vót.

A tábori pedig lehet, hogy tud, ha akar, de egy nagy zsidó. Inkább hozdd el, hozzánk. Én, és a profi autószerelő nagybácsim, szívesen elbütykülunk vele, és biztos, hogy jobban jársz majd. Nos? Dobj egy Mailt, ha érdekel.

SIMSON, THE KING OF MOPEDS!

Előzmény: Infomaker (111)
Infomaker Creative Commons License 2001.07.16 0 0 111
Én írok.

Szarok ezek a maszek negyedik fokozat kitek.
Beraktuk, aztán 5000 km után már a 4.iked kivágja, meg az elsőt is néha.

Elviszem a táborihoz, oszt csinálja meg jól, nem g*cizek vele.

Na csáó!

Előzmény: Mártongúnár (110)
Mártongúnár Creative Commons License 2001.07.16 0 0 110
Irjatok skacok!
Mártongúnár Creative Commons License 2001.07.16 0 0 109
Mi van srácok? Meghalt a topic? Vagy mindenki elment csajozni a simsonkával?

Én elkezdtem szétbarmolni a az alaolapon lévő jeladó tekercset. Hát, mit mondjak, nem egyszerű. Forrasztó pákával olvaszgatom szét. Ez tulajdonképpen két tekercs egy közös, U alakú vasmagon. Az U alak két vége kandikál ki a műanyagból. Aztán, ha sikerült a boncolás, elviszem a trafóshoz, és ujratekercseli nekem. Aztán epokittal, vagy valami más, műgyantával(ami hőálló) visszarakom. Majd szólok, hogy sikerűlt-e. Mert hát tudjátok, hogy van ez, nincs kedvem 7E-ret kiadni érte. Inkább melózok, és negvan pár száz ft-ból. Na csussz!

Mártongúnár Creative Commons License 2001.07.09 0 0 108
Akkor szent a béke.
Előzmény: T.Z. (107)
T.Z. Creative Commons License 2001.07.09 0 0 107
Ja, hát barátom, ez az, amit nem mondtál ( vagy csak én olvasok figyelmetlenül :)) )! Így már más a helyzet, ha ennyire egyedi a mocid. A minőségi alkatrészekkel egyetértek, teljesen igazad van, én is sajnálom, hogy nem tudtam megszerezni az ígért Stihl csapágyakat a főtengelyhez...
Ennyire nem szívügyem a motor, ezért beértem olcsóbb alkatrészekkel is, lévén elég keveset járok vele, nem durván. Viszont ha tuningolni akarja valaki, egyértelműen csak minőségi alkatrészekből tegye.

Üdv:
Zoli

Előzmény: Mártongúnár (106)
Mártongúnár Creative Commons License 2001.07.08 0 0 106
Na, figyu!
Nem én raktam össze annak idején, de aki összerakta, annak 10E-be volt a két gyűrű, mert krómgyűrű. A dugatyű két százados illesztéssel lett szerelve. 450-forintos csapágy, meg bírná egy hónapig... Nem használhatok fel gagyi cuccot, mert óiási az igénybevétel ekkora tuningnál. A másik, meg ha már valamit építek, azt szeretem úgy megcsinálni, hogy ne kelljen egy 7 múlva újra megbabrálni, és ha épp le akarok ruccani vele a balcsira 70-es átlagsebességgel,akkor meg is érkezzek oda 2 óra múlva, ne kelljen a nagypapinak telefonálni. Érted mit akarok mondani. Lehet szarból is várat építeni, de azt úgy hívják, hogy szarvár. A jeladó tekercs pedig az alaplappal egyben van. Persze valószínű inkább finoman szétbontom, és viszem a trafós haverhoz tekercseltetni. Na, jó elszóltam magam, mert ez már buherálás.... Az új motorról meg annyit, hogy ilyen simson nincs sok az országban, és nincs annál csodálatosabb érzés, amikor megbámulják azt a gépet, amit te megálmodtál, és önnálóan meg is alkottál...
csusssz!
Előzmény: T.Z. (105)
T.Z. Creative Commons License 2001.07.06 0 0 105
10 a gyűrűgarnitúra? Talán az ujjadra akarod húzni? :)) Az rengeteg!!! Nehogy rákölts ennyit ( 40-50-60- ), ennyiért már kapsz másik motort!!! Az is furcsa volna, ha a jeladó tekercs miatt új alaplapot kéne venned... Kapsz azért mindenféle alkatrészt Simsonhoz! Igaz, hogy kisipari nullák, de gyárit csak nyugati motor áron kapsz ( ha kapsz ).

Üdv:
Zoli

Előzmény: Mártongúnár (104)
Mártongúnár Creative Commons License 2001.07.06 0 0 104
Jól van Bullci , örülök, hogy örülsz. A kötelezőt ne feledd! Ahhoz pedig írjatok egy tegnapi adásvételit, külömben visszamenőleg felszámolják a hiénák.

Én most kicsit futárkodtam a 7-en, de az izmos hölgy nem honorálta(a simson). Már tegnap is hip-hopp elment a szikra, de aztán visszajött. Király, ezt játszotta 2 éve is. Ma már vittem műszert is, és hát persze, hogy megint a jeladó tekercs imitál szakadást, majd ahogy hül, láss csodát, 30ohm. Valami ott nagyon nem stimmel, babrálgattam, aztán beindult, de alapjáraton is annyit forgott, mint csutkán, csak úgy bele dörömbölt a kipufogóba. Csodás. Akkor variáltam az előgyujtással, erre megindult, mint egy bivaj. Csipogok is, hogy megyek már a címre, erre megint csak trak, trak trak. Hát kiderűlt, hogy már kotyog a tengely, és az szól bele. Akkor meg úgy variáltam, hogy ment a tak -tak-tak, és addi baszogattam az alaplapot, mignem, hopp, visszajött a régi hangja. Na itt össze is raktam, de félek, nem tart már soká. Muszály lesz a generál. Az, meg, ha már megcsinálom, durva lesz, mert csak a gyűrü 10E volt bele, és a dugóm mennyi lehet, na meg akkor már a főtengelyt is erősítani, új alaplap, esetleg új lendkerék, ami nincs így széthullva, na meg vmi normális kéttorkos karbi, új hátsó lengővilla... stb stb tán 40-ből kijön, de ha még szebben akarom, inkább 50-60. Csodás. Most én vagyok az orvos, és én vagyok a közeli hozzátartozó is. A beteg még él, de a fenti műtéti beavatkozások szükségesek ahhoz is hogy tovább éljen, és további kellemes perceket tölthessenek együtt. Mivel bíztassam magam? A skodámra csak egy 100-as kéne, és akkor még nincs átírva.
Kicsit kész vagyok. Megint szsrból kell várat építeni, ha mocizni akarok. Persze 7-főn meg várnak melóba, az udvaron meg már nem szerelhetek, mert egyik lakó elkezdett üvöltözni. Nagy bácsi külfőldön, A másik műhely sincs már.... Én behalok mingyá! Ha a szobámból csinálok műhelyt, akkor meg a hugom nem alszik a bűztöl. Na, jó, abbahagyom, lemegyek a Balcsira, úgyis vár egy csaj, talán majd vmi eszembe jut.
Szió!

Előzmény: Bullci (103)
Bullci Creative Commons License 2001.07.03 0 0 103
TZ: Karbit meg a hetvegen total szetszedtem, mindent amit ki lehetett csavarni kicsavartam, kipuceroltam. Most kapott uj szivatogumiizet, uszuhaz es szivocso tomitest valamit szereztem egy gumit a legbeomlohoz is. Az uszo ugy lett beallitva, hogy megtoltottuk a stifttartoig az uszohazat majd azt a csovet fujtuk amibe a benzincso megy, kozben osszekozelitettuk az uszohazat az egesz tetejevel. Addig hajlogattuk a lemezket amig pont akkor zart a tuszelep amikor pont osszeert a karburator ket fele. Remelem erthetoen irtam le, es jo is lesz igy.
A tut atrakom felulrol a 4.be most a 3.-ban van.
Marton: csak az ek volt elnyalodva.

A gyujtassal is volt egy kis gond ti. a tekercs szigetelese ategett, es athuzott a lendkerekhez. Az ategett szigetelest valami ragasztoval kifoltoztuk es az egesz tekercset jol bekentem olajjal igy mar nem ut at, meg szerencse, hogy haver segitett szerelni kulonben soha sem veszem eszre merthogy a masik oldalom rugdosom, es ettol meg szikrazott a gyertya is.

Ezek utan sikerult beinditani a motort :)))))))))))) Egy kicsit brummogtam is az utcankban vele le-fol :))))))))

A lendkerek nem er hozza egyik vasmaghoz sem :)
Ha jol sejtem akkor a tartobordaknak pont akkor nem kell eltakarniuk a mexakitot amikor az nyit?

Az fotengely anyat csak ugy tudom meghuzni, hogy kezzel fogom a lendkereket nincs celszerszamom, majd alaposan lemosom a kupot, talan igy nem fog leesni a kerek.

Rakowszki bacsi: koszi a tippeket jelolesekrol majd probalom oket megkeresni meg beallitani a gyujtast, most valahol kozeptol elorebb van forgatva a lap. Nem csorog a motor es szepen veszi a fordulatot is, biztos lehetne meg allitani rajta de most igy kezdetnek megfelel, orulok, hogy beindult.

A karburatort hogyan kell beallitani? Arra mar rajottem, hogy a felfele srehen allo csavar a tuszelep max belogasat allitja a fuvokaba de a masik csavart hova tekerjem?

Mi a javasolt benzin olaj keverek arany 1:50, 1:33? Mekkora a tankja egy Schwalbenak?

Ma megcsinalom a vilagitast, remelem sikerul, es holnap mar motorral jovok dolgozni :)

koszi a segitseget mindenkinek, valoszinuleg ha nem talalom meg a topic-ot akkor nem veszem elo ujra a motort ezen a nyaron.
B.

rakowszky Creative Commons License 2001.07.03 0 0 102
Rakowszky bácsi is elmondja, ô hogyan csinálja:
1- Skacok, óvatosan azért, a fôtengelyt kalapáccsal ne csapkodjuk, ha lehetne!
A mágnest szépen tiszta benzinnel, vagy cell hígítóval alaposan zsírtalanított fôtengelyvégre tegyétek fel, gumis pántú olajszűrô-leszedô szerszámmal tartsátok ellen, és nem kell baromira megtépni, viszont bitang jó rugós alátét kell az anya alá! Nekem még soha meg nem forgott, a titok. Tökéletesen tiszta, zsírmentes felület!
A fôfúvókát 72-75-ig ajánlom, + a Suberrel kell még állítgatni, de a kb közép az megteszi.
A megszakító nyitási pontjára van a lendkeréken gyárilag egy kb 20 mm-es keresztirányú vonalka, amelynek a párjai a blokk öntvényében találhatók meg a lánckerék felé esô peremén. Alulról az alsó (nagyobb elôgyújtás) az 50 Kcm-es, a felsô a 70 kcm-es (kisebb elôgyújtás) dugattyúhoz szükséges nyitási pont.
Soha ne vacakoljatok régi, koszos, vagy felcsiszolt mexakitóval!!! Azonnal újat venni, Zichy Jenô utcában 550 Ft asszem, vagyetek egybôl legalább 2-t, mindig legyen tartalék otthon!!!
A nyitási pont vagy szemre, vagy profiknak: alufólia csíkot közészorítasz, és finoman húzod. Ahol elengedi, ott kezdi a nyitást. Közben sasolod a jeleket a lendkeréken. Az elsô elôtt ne nyisson, a kettô között OK. Ha nagy elôgyújtást állítottál, a motor hajlamos lesz csörögni. Jól meghúzva a gázt kopogó hangot hallasz.
TIPP: Amíg állítgatod a mopedet, lehetôleg gyári dobot használj, hiszen így gyártották, ha azzal tökéletes, akkor már utána úgy rontod el, ahogy akarod.
Mexahézag 0,4 mm teljesen kinyitva. Ha a mágnest föl-le húzva változik a hézag: baj. Fôtengelycsapágy csere.
Előzmény: Mártongúnár (101)
Mártongúnár Creative Commons License 2001.07.02 0 0 101
Ha így haladunk, hamarosan könyvet adhatunk ki! Vagy amit csinálunk az a távoktatás nem? Te, Bullci, mondd, mi ment szét, tényleg csak az ék, vagy mi? "a fotengely elnyalodott " Na most itt én másra gondolok, mert mint mondtad, visszapuffogott. Akkor meg marhára korán kap szikrát. A lendkereket meg nem elég meghúzni (főleg 90ccm-nél), hanem bazi nagy kalapáccsal rá kell suhintani néhényat, majd utána húzni, és ezt még néhányszor megismételni. Mert nem az ék tartja, nem is a csavar, hanem kónuszos. Az ék egyébként pótolható, bármilyen anyagból, hiszen csk annyi a szerepe, hogy felrakásnál, egyértelműen menjen fel a lendkerék. Nem tom, miért nem lehetett úgy megcsinálni, mint a babettát, hogy belül forog a mágnes, és kívűl vannak a tekercsek.
Kicsit ránéztem ma a simóra, persze megint eltőrt az úszó. Most,hogy szépen be van szintezve, pörög alapba, mint a vadbarom. Utálom ezt a p21-es karbit! Ez van. Holnap beállok futárkodni, mert emberhiánnyal küzködik a főnök. Úgyhogy holnap ha láttok egy őrűlt sebességgel száguldozó nagyon csúnya simsonost (a simson csúnya, én jó pasi vagyok), aki hosszú kondenzcsíkkal teríti be a bedugúlt autósokat, az Marcifutár lesz.
csáo!
T.Z. Creative Commons License 2001.07.02 0 0 100
Ja, a lendkerék ékét nem nehéz ám elnyírni :))). Viszont lehet kicsit késleltetni : nagyon erősen meg kell húzni a lendkerék-rögzítő anyát. A megszakítót pedig be kell tudni állítani, ne szabad, hogy a tartóbordák eltakarják! Lehet, hogy rosszul állt a lendkerék. Ha leveszed a lendkereket és a tengely felé néző végét megnézed, láthatod, hogy excentrikus - megszakító-bütyökként funkcionál. Feltevésnél úgy kell állítani a főtengelyt, hogy a kerék vékonyabb fele legyen a megszakító felé, különben eltörheti a megszakító karját! Nem szabad, hogy a lendítőkerék hozzáérjen valamelyik vasmaghoz, mert a súrlódásból sok hő lesz, és a mocit is visszafogja.
Még egy apró trükk : ha valamikor kondenzátort kell cserélned, a visszarakásnál ( ami egy külön műsör a kisipariaknál ) mikor ráteszed a sarut és húzod meg a csavart, harapófogóval meg kell fogni a kinyúló részét, mert ha elfordul egy kicsit is a belseje, dobhatod el.

Üdv:
Zoli

UI: Ha valamit nem fogalmaztam érthetően, kérdezz nyugodtan, elég fura így leírni :)).

Üdv:
Zoli

Előzmény: Bullci (98)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!