Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.03.21 0 0 3554
az attól függ, hogy nyílt nemzetközi tenderrel, vagy zárt meghívásos pályázaton kéred az árajánlatot...
Előzmény: felucca (3553)
felucca Creative Commons License 2007.03.21 0 0 3553
Ciactok! Városi gyűjtőút négyzetméterének teljes létesítési költségét tudja valaki? (zöldmezőn, tervezés és kivitelezés)

Hagyományos szerkezetű vasbeton felüljáró négyzetméterára?
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.21 0 0 3552

pontosabban:

új LÉGIfotók a narton:

ÉM0-híd

M0 keleti szekt. építés

M7-Nagykanizsa

Törölt nick Creative Commons License 2007.03.21 0 0 3551

új fotók a narton:

 

Rooger Preed Creative Commons License 2007.03.19 0 0 3550
Tudja valaki mikori a legújabb KRESZ és ez az-e?

KRESZ
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.19 0 0 3549

"hidacskák" összehasonlító ábrája:

 

-akashi-kaikyo

-tatara

-ÉM0

Előzmény: attus germanicus (3548)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.19 0 0 3548

De bizony :-) Kétszer mentem át ezen a hidacskán, összesen 360 koronám bánta.

Nálunk egy ilyen építését legalább háromszor leállították volna évekre...

 

Amúgy Dániában rengeteg olyan híd van, amik itthon szenzációszámba mennének. Pl. a Störe Baelt "árnyékában" a Lille Baelt szinte szóra sem érdemes, pedig szárazföldi szemmel nézve az is óriási. Igaz, 1970 óta ott áll.

Előzmény: Törölt nick (3547)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.19 0 0 3547

csak nem dániában jártál? :-)

 

vasárnap volt a disco-n egy dokfilm a Hangzhou Bay Bridge-ről...

(bővebben a wiki-n, és az RTT-n...)

 

36km hosszú, (ehhez képest 1,4mrd USD-ért egész olcsó)

 

A legdurvább a kb. 10km hosszú mocsaras területen lévő szakasz felszerkezetének építése volt:

mivel ez a terület sem uszállyal, sem szárazföldi jármúvel nem közelíthető meg, ezért az előregyártott (1430t-s!!) hídelemeket a már elkészült hídpályán a part felől egy 650 kerekű szállítójárművel viszek el a beépítés helyszínére, ahol egy a pillérekre támaszkodó segédhíddal emelik be a helyére (mint kőröshegynél - ott a legnehezebb elem 650t-s)

Előzmény: attus germanicus (3546)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.18 0 0 3546
Ez egy kicsit komolyabb szerkezet.

_roadrunner_ Creative Commons License 2007.03.18 0 0 3545

annak aki esetleg nem néz utána:

Az ujgur autónom terület (Kelet-Kínában) fővárosa, Urumcsi mellett, a Tiancsi-tó partjánál található a kosárfülű híd makettja a kiszáradt patak felett :)

http://www.chinahighlights.com/urumqi/images/xinjiang-tourist-attraction.jpg

Előzmény: urál (3544)
urál Creative Commons License 2007.03.18 0 0 3544
Előzmény: _roadrunner_ (3543)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.03.18 0 0 3543
Hát igen, nem mindenütt azonos az utak egyenszilárdsága, de a kosárfüles híd makettje már itt is megvan. Honnan van ez a gyöngyszem? :-)
Előzmény: urál (3542)
urál Creative Commons License 2007.03.18 0 0 3542

Keleti tranzitforgalom ívhídon és amellett az ősi selyemút egy szakaszán:-)

 

Előzmény: _roadrunner_ (3540)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.03.15 0 0 3541

Az a baj az egésszel, hogy egyszerre kellene nagyon-nagyon sok pénzt rákölteni, különben nem sok értelme, hiszen az M1/M7-M0-M5/M4 utak forgalmának egy részét kellene kiváltania, amelyek szinte végig gyorsforgalmi utak.

Az M8-M4 vonalon viszont csak a híd környéke lesz autópálya, így elég nehéz lesz.

 

Egyszerre kellene az egészet megcsinálni, mert amíg nincs kész végig, addig senki nem fog arra menni - kivéve az M6-ról, meg az 51-ről, ahogy mondod...

Előzmény: Törölt nick (3539)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.03.15 0 0 3540

Azért van benne logika, csak kicsit sokba kerül...

M8-M4 és dunaújvárosi híd azért készül, hogy egyszer majd ott menjen a kelet-nyugati tranzitorgalom, ne az amúgy is zsúfolt Budapest és Székesfehérvár mellett. Persze Veszprém és a Balaton keleti partja se egy űrbéli táj, de nem én döntöttem így. Lehet, hogy a sárbogárdi lobbi van a dologban :)

 

 

Előzmény: urál (3538)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.15 0 0 3539

hát igen, az rendben van, hogy nyert az I. változat, de az szerintem 10 éven belül biztos nem lesz meg. ellenben a 62-es utat fogják ugye fejleszteni egyelőre, gondolom jópár tízmilliárdért. ilyen erővel kompromisszumként elfogadhatták volna a II. változatot a fehérvári bekötéssel, és akkor meglenne az összeköttetés fehérvár és újváros között, a tranzit is el lenne vezetve, és az újvárosi hídra is normális felhordóhálózat alakult volna ki.

 

és mivel a dunavecse-kecskemét közti fejlesztés is legkorábban 2010-ben kezdődik, ezért biztosan mondható, hogy az újvárosi híd még legalább 5 évig gyakorlatilag kizárólag az 51-esről az M6/6-ra tartókat (illetve fordítva) szolgálja csak ki.

 

továbbá azt sem értem, hogy az M8-nál a fenti fejér megyei szakasz helyett miért nagyobb prioritású a kecskemét-szolnok szakasz megépítése. az egész M8-M4 fejlesztés nekem szedett-vedettnek tűnik egy csomó félmegoldással.

Előzmény: _roadrunner_ (3537)
urál Creative Commons License 2007.03.15 0 0 3538
Ezt én nem értem! Mi az, hogy kiegyensúlyozni Székesfehérvár szerepét??? Éppenhogy azt kell hangsúlyozni, az a legfejlettebb hely azon a vidéken! Szép dolog a falusi autópálya, csak minek!
Előzmény: _roadrunner_ (3537)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.03.15 0 0 3537

Igen, ezek korábbi M8 változatok a Veszprém - Dunaújváros szakaszra.

Az I. változat (piros) nyert - rendeletbe is van foglalva a nyomvonal -, hogy kiegyensúlyozzák Székesfehérvár szerepét, de ebből csak a 72-es és M7 közötti szakasz fog belátható időn belül megépülni 2x1 sávval. Egyelőre tehát mégis Fehérvár "nyert", mert jó ideig csak a 8-as (M80) ill. 62-es úton érhető el leggyorsabban Dunaújváros. Valójában nem nyert, mert nem hiányzik ott se a tranzitforgalom.

 

A zöld vonal Fehérvárnál tényleg megegyezik az elkerülővel a 7-es és 8-as út között azzal a különbséggel, hogy Feketehegyet is elkerüli már. Ezt a részt mihamarabb meg kellene építeni...

Előzmény: Törölt nick (3536)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.15 0 0 3536

találtam az M8 veszprém és fejér megyei szakaszára további nyomvonalterveket. a harmadik, zöld változat fehérvár elkerülésénél megpróbálja magába foglalni a nemrég elkészült szerencsétlen fehérvár nyugati 63-as elkerülőt is.

 

http://www.hid-egyesulet.hu/aktualis/M8_07.jpg

 

 

Előzmény: Törölt nick (3535)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.15 0 0 3535

székesfehérvár elkerülőinek távlati fejlesztéséről van valakinek infója?

 

(már itt a topicban is szóbakerült, hogy a nemrég átadott nyugati elkerülőnek a nyomvonala se túl szerencsés (nem kerüli el a feketehegy településrészt), és a két végénél a meglévő úthálózathoz csatlakoztatása is elég olcsójános megoldás (1-1 körforgalom)

 

mi a véleményetek az alábbi "tanulmánytervről"?

 

_roadrunner_ Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3534

Ha már szakaszokra kellett bontani, akkor tényleg ez a legfontosabb, de tényleg elég pitiáner dolog, hogy ezt a két kis szakaszt kihagyták, főleg, hogy nem 2x5, hanem csak 2x3 km-ről van szó, de a 2x1 sávos kiépítés is elég gáz.

 

Az első 3 km a 71-es mellett nem érint lakott területet és nem is olyan nagy kerülő, hogy még nincs kész, viszont nagyon forgalmas tud lenni ez a rész, ezért kellett volna megépíteni. Az M7-es csomópont kiépítése viszont tényleg nem két fillér.

 

Az utolsó 3 km a 72-es csomópont előtt se lenne rossz a veszprémi irány miatt (mert így van egy csúnya zigzag a 72-es felöl), de a fő cél, hogy az északi partra menőket elvezessék az megvalósul az utolsó 3 km nélkül is, másrészt a 72-es utat is rendbe kell tenni a 8-asig, ez benne is van a 2008-ban induló KözOP-os projektben.

Előzmény: Törölt nick (3533)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3533
most, hogy végre látok épkézláb rajzot az épülő (és a távlati M8 részét képező) 71-esről, felmerül bennem a kérdés, hogy mi a túróért nem csinálják meg rögtön a 72-es útig (+5km), meg az M7-ig (+5km), így mind2 végén a jelen felállás szerint létrejövő ziggzagg-ot el lehetne iminálni...
Előzmény: _roadrunner_ (3531)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3532

jókis nyomvonalrajz...

 

kár, hogy ezeket ilyen nehéz levadászni...

 

(ez a nyomorult nart/nif meg csak dezinformálni tud, pedig ott kéne szerepelnie az összes ilyen anyagnak...)

 

kéne írni a Kókabácsinak, hogy küldje már fel azt a nyomorult kolikopterét, azt fotóztassa körbe az építkezéseket... (a fotózást ingyé vállalom...)

Előzmény: _roadrunner_ (3531)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3531

M8 Veszprém - Dunaújváros közötti szakasza

 

Itt egy térkép, hogy lehessen miről álmodozni 5-10 év múlva is:
http://www.balatonfuzfo.hu/files/M8terkep.pdf

 

Az M8 ezen szakaszából jelenleg a 71-es út akarattyai, kenesei, fűzfői elkerülője épül 2x1 sávon, idén lesz kész, ha a mamutok nem zavartak be nagyon tavaly nyáron...

A KözOP terveiből számolva szerint 2010-re kész lesz az M8 72-es főút és M7 közötti szakasza 2x1 sávon - lehet majd végigrobogni 90-nel Veszprém és Lepsény között -, aztán 2015-ig lehet tovább nézegetni a terveket, mert addig biztosan nem lesz semmi ezen a szakaszon.

_roadrunner_ Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3530

és ez hogy működik a gyakorlatban?:

- a teherautósoknak a lista alapján ki kell dekorálniuk az atlaszukat és azzal közlekedni,

 

igen, a teherautók oldaláról. vagy keresnek egy ilyen brossúrát valahol, ha lesz egyáltalán és kerülgetnek, végső esetben pedig vesznek matricát és tesznek az egészre. ebben bíznak talán a rendelet alkotói.

 

- vagy kihelyeznek 100.000 VIGNETTE táblát a felsorolt szakaszok végeire és azok összes kereszteződésébe?

 

ezt mindenképp, másképp nem is menne. talán 5 ezer táblából is kijön a dolog, nem tudom...

 

túl egyszerű lenne azt mondani, hogy 1,2 számjegyű utakon matrica kell és punktum?

 

hát igen...

Előzmény: Törölt nick (3525)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3529

ez tényleg világcsúcs b+...

Ha versenyt rendeznénk "a legelb*szottabb brossúra" vagy valami ilyesmi címmel, ez vinné a prímet.

 

A 284 M ajró támogatás pedig tényleg nagy veszélyben van (sőt 90M ajrót akkor is bukunk, ha minden a legjobb terv szerint alakulna), de ez akkor se 97,41 milliárd Ft (343 Ft/euró)... Bár ha így folytatja ez az ország, még realitás lehet belőle.

A konvergencia programban 271 Ft/euró árfolyammal számolnak mindenesetre.

Előzmény: Törölt nick (3528)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3528

megy a dezinformáció ezerrel. az NFÜ oldalán találtam:

 

kohéziósalap rész (támogatás): 97mrd Ft(85%)

 

ez visszaosztva 284M ajróval: 341Ft-os ajró árfolyamot jelent...

vajon hol adnak ennyit érte? csak szóljon és viszek neki vagonszám....

 

de érdemes az ábrát is megnézni... valami brutálisan gagyi... egy hsz-hez csinálok ilyen skiccet...   :-(

Előzmény: _roadrunner_ (3524)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3527

OFF

na, ez az újságírócska is egy jó kis surmó, még csak annyit sem válaszolt, hogy bú...

 

úgyhogy várhatóan ezentúl is "284M ajró támogatás forog a végveszélyben" tartalmú cikkeket fogunk olvasni... :-(

ON

Előzmény: _roadrunner_ (3461)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3526

Ha az idézett rendelet megalkotójának én volnék a főnöke, akkor ő már nem dolgozna a GKM-nél. Hiszen (amint Te is írtad) több olyan útszakaszt is felsorol, ami egyáltalán nem is létezik.

Az pedig, hogy az eddig ingyenes elkerülőket is fizetőssé teszik minden tehergépkocsinak, botrány.

Előzmény: _roadrunner_ (3523)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.14 0 0 3525

és ez hogy működik a gyakorlatban?:

- a teherautósoknak a lista alapján ki kell dekorálniuk az atlaszukat és azzal közlekedni,

- vagy kihelyeznek 100.000 VIGNETTE táblát a felsorolt szakaszok végeire és azok összes kereszteződésébe?

 

túl egyszerű lenne azt mondani, hogy 1,2 számjegyű utakon matrica kell és punktum?

Előzmény: _roadrunner_ (3523)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!