82 kmph-ra is képes volt, 40-es hengerrel -> Természetesen 50- es hengerrel, de a numlockom beragadt, fent meg olyan közel vannak a számok :)))
Ps.: Lentebb láttam, a magyar hengerrel sosem volt semmi bajom, ez a feketeség még megvan, igaz, nem használom, de nincs szívem megválni tőle.
Abba pl. román főtengely van, és semmi gond vele (2 SKF közt mi gond lehet? :)))))
A topic átolvasása "elveszett ifjuságom hozta vissza"!
Anno volt 4 db Bélám- én így hívtam őket, ezek közül a legspeckóbb talán egy szénfekete rotyogó, ami 82 kmph-ra is képes volt, 40-es hengerrel.
Van valahol otthon eredeti NDK-s tunningleírásom, ha érdekel valkit, talán még megvan.
"Nagy" turnékat nyomtunk anno, nyaranta Szhely- Balaton, stb.
kb. 4 béla alatt 6 főtengelyt, és majd' egy tucat hengert fogyasztottam, el, 5 év alatt.
Az első főtengelyt még 4 teljes nap alatt tudtam csak kicserélni, és ott még a kétoldali főtengelyszimmeringeket is összekevertem, de csodák csodájára elindult még úgy is!
Igaz, a forgattyúsházba ömlött be a hajtóműolaj, de megoldottam.
Ez a végén félnapos rutinműveletté vált. A haverokal anno azért sokat szívtunk az elején.
Ha valaki a közelben lakik, (Szhely), van 2 zsák alkatrészem 50-es, 51-es, Schwalbe vegyesen.
Sajnos szomorú szivvel jelentem, hogy meg kellett válnom a motoromtól. Szegény teljesen lehervadt és se időm, se energiám vele foglalkozni. Úgyhogy 25000 pénzért megváltam tőle, pedig igazán szerettem.
Sorstársak vagyunk.
Én is tuningoltam: vettem 70-es hengert dugóval együtt 7500 ft, új, vettem új főtengelyt, 6000 ft. Magyar főtengely, de egy érdekes módom minőségi áru. Ha jó minnőségű a főtengely, nem vágja szarrá a 70es henger. Ja , ha címek kellenek, nézz be a "motor, robogó" topikba, írtam pár c ímet.
Furatni meg ne furass 60-asra, mert semmi értelme. Erősebb ugyan, de pörögni fog, a henger meg nem fogja bírni... Ajánlo ma 70-est, de másik 4. fogaskerékkel, esetleg előre másik lánckerékkel. 75 80 utazó így.
NA csá!
Ismerős a problémád számomra is. Az én lengéscsillapítóm ugyanezeket a tüneteket mutatta (anno).Én szétszedtem az egészet apró darabokra (kezdőnek kb.3-4 óra)és kipucoltam.
1.- Az enyémben nem volt olaj.
2.- A bronz ettől ráoxidálódott az acél lengővillára. Ezt egy nagyon finom reszelővel leszedtem(asszony boldog volt).
3.- A szimmeringre vigyáztam így nem csesztem szét.
4.- Alul, ahol a keréktartó tengelyt át lehet tolni, van egy csavar (10-es), amit érdemes meghúzni, mert az olaj itt is kifolyhat.
Nekem ez bejött, mert azóta nagyon jól működik.
Köszi a tanácsot. Vettem. Király a fórum. Mi a véleményetek a 60ccm- es Simsonról. Úgy hallottam, hogy ez nem olyan durva mint a 70-es és nem teszi tönkre a főtengelyt (annyira). Kell-e más karburátor vagy fúvóka. Csak azért kérdezem, mert a motort úgyis fel kell újítanom és akkor már egy mérsékelt tuning is ráfér(het). Köszi.
Hello! Újonc Simson tulajdonos vagyok és szeretnek néhány tanácsot kérni a tapasztalt kollégágtól. A motor (S51N) kicsit szarakodik. Nincs semmi tuning. Főtengelycsapágyak csörögnek. Előnyére legyen mondva, hogy szinte ingyen kaptam. Beállíttattam a gyújtást és a karbit és nagyon jó volt minden kb. két hónapig. Az elmúlt napokban azt vettem észre, hogy váltásnál és üresben felpörög a motor és lassan áll vissza az alapjárat. Ha visszaáll, akkor is hamar (fél perc) leáll a motor. Kicseréltem a karburátor tömítéseket de csak egy kicsit javult a moci. A hengertalpnál nem olajos de a lendkerék felől olajos (főtengely szimering?). Mi lehet a baja? Ja és nehezen indul be.
A tanácsokat előre is köszönöm.
Igen ám, de így hamar lehervad a főtengely. A fogaskerék növelése nem okoz 30%-os sebességnövekedést. Egyszerű aránypárral: 17/15=|=80/60. Tehát tújhajtod a gépedet, ha nyolcvannal mész. A gyorsulás viszont biztos jobb lesz, nem beszélve a fogyasztásról. :-)
Itt vagyok én is!
Most lesz 70-es a motorom! Jeee.
15 helyett 17 es fogaskerék előre az jó, nem?
15 ös fogaskeréssel igy 50ccm el megy 60 at, akkor 70 esen csak meglesz 17 essel a 80, nem?
Segiccsetek
Kösz
Üdv:
Infomaker
Nekem is volt egy 51-es szimóm, ami 97 áprilisába magamra hagyott...(valaki elvágtatott vele)
Alap 3 sebességes masina volt, amibe egy gyorsító 4-dik fokozatot tett az előző tulaj. Ez ténylegesen gyorsító fokozat volt. A fordulata 4-be 50-nél kb. akkora volt, mint 3-ba 40-nél.Szóval nem pörögte h.lyére az agyát. Ezen kívül a hengerfely pereme lett lemaratva (tömítés két réteg újságpapír), aminek áldásos következménye a kompresszió növekedés volt.
3-ba 63 körül volt a vége (talán a nagy kompresszió miatt nem pörgött többet), 4-be 70-el ment. Ezeket az értékeket stabilan tarttotta, (szélirány stb. nem befolyásolta) legalábbis az elején. Később 5-6000km után 3-ba följebb, 4-be lejjebb ment a vége. Top sebességem 80 km/h volt a szegedi újhídról lefelé igen erős hátszéllel (meg 2-szer kamion mögött szélárnyékba), de ilyen tempónál ez a moci tényleg életveszélyes...
Én kb. 12 000km-t mentem vele (általába 50-60-al jártam vele), és semmi baja nem volt, csak egy kicsit gyengébb lett. (Olajat rendszeresen cseréltem)
Úgy 1992 körül elég sok simson tuning volt a korabeli motoros újságokba (pl Tábori tuning) ezekből lehet csemegézni...(Ha jól emlékszem a legkeményebb szimó vége 110km/h volt, de ennek a gyújtása pl. akkumulátorról ment, és 11 v. 14 000-t pörgött).Én a helyedbe vennék egy alapba erős mocit, és nem barkácsolnék (alkatrészt nem tudom lehet-e még kapni stb.), (ez az én véleményem) de ha nagyon elszánt vagy sok sikert kívánok...
Ha elkezded, az eredményt mindenképpen oszd meg a fórumtagokkal...
+
Ha jól tudom az emelt kipufogó csökkenti a motor teljesítményét (több a kanyar a gázok útjába), de ezt soha nem próbáltam...
En a villaproblemat ugy oldottam meg, hogy nekimentem valaminek orral. (nem szandekosan) Ennek hatasara szepen hatrahajlott a villa, annyira, hogy a tamaszto nem ert le! (Persze az latszik a kepen is, hogy mar eleve meg lett hosszabbitva 5 cm-el, a nyaknal) Aztan az lett a megoldas, hogy "cipot" kapott a tamaszto, meghosszabbitottam azt is.
Kérdezem tőletek, hogy mit lehet tenni az első teloval, ha akadozva mozog, leragad...egyszóval nem mozogja ki az akadályokat úgy, ahogy kellene. Lehet attól, hogy elgyengült a rugó, vagy mire tippeltek?
Na rola van szo. Meg lett csinalva (gyertyacsere, karbipucolas,stb...) most remekul megy. Akku rossz, igy index nem mukodik. Az elso fek meg javitasra szorul.
Azt már látom, hogy hol érdemes Simson-t eladni, de azt mondjátok meg léccives, hogy hol érdemes venni, milyet és mennyiért, ami jó lesz egy kis nyári barkácsolásra, tuningra.
Kedves Pityu!
Mit akarsz, és mennyire:))
Szóval: a Simson kemény tuningjával el lehet érni akár 11000 1/min fordulatot is. Ehhez négy felömlősre kell alakítani a hengert, meg ezt nem nagyon lehet városban használni, mert valahol 7000 környékén kezd élni. A karburátor+ kipufugó macerálásával is szép dolgokat lehet kihozni belőle, a jól méretezett rezonátor alapkövetelmény. Ha durva akarsz lenni, akkor változtatni kell az elősűrítésen, a hajtókaron, a dugattyún, a szívó és kipufogó nyílásokon, meg mindent tükörfényesre kell polírozni. Lehet növelni a lökettérfogatot is. Felfúrni, de nem utángyártott dugót bele, hanem Stil láncfűrészét.Előbb célszerű beszerezni a dugót, aztán fúratni. Meg sok minden más. Nem tudom, hol vannak az anyagam, de jövő héten megpróbálom előkeríteni őket. Ja, a főtengely kiegyensúlyozása nagyban javítja az élettartamot is.
Egyelőre ennyi.
Szia
Nagyon röviden most reagálok a leveledre.
Sajnos a benzintankkal, jobban mondva annak tartalmával, én is rengetegszer megjártam: hol jópofi fiúk vicceskedései miatt, hol szántszándékkal való kitolás miatt.
Megállapításodat én is csak többször aláhúzni tudom: zárható tanksapka alapkövetelmény!
Azt tanácsolom, hogy két keréken vidd el a Nyírségbe (???) a motorod.
Ja, egy apróbb megjegyzés: ha 35 ezer forintért
elpocsékolod a motorod, akkor gratulálok.
Én "látatlanban" azt mondom, hogy kb 10 ezerért
fel lehetne ujjítani az egészet, és az így felújított motorodat mimimum (!!!) 65 ezerért el
lehetne adni.
Egyszerű kis matematikai számolás után te is rájössz, hogy ez az ár legalább 20 ezer forinttal több, mint amennyit te akarsz kihozni belőle.
Nem lenne így jobb neked is?
95km/h,
nem hangzik rosszul.
Az enyem max. 60-at ment, de ekkor mar a szeteses kerulgette.
Tegnap megprobaltam beinditani, fel ora alatt csak annyit sikerult elernem, hogy betolas alatt ha bevagtam 1-be es huztam a gazt, egyet-kettot ment a motor, majd lefulladt. Mindegy mar van ra vevo igy latatlanban is, 35-ot ad erte. Nem lenne hulyeseg elvinni a Nyirsegbe, de hogyan?
Szevasztok,
DAnee vagyok, most szeretném rendberakni a bátyám lemustrált 70-es Simsonját. Ugy négy éve áll a garázsban, azóta nem mentünk vele. A felfurást a Tábori tunning nevü cég csinálta Bp-en, ők raktak bele gyorsito negyediket. Ezt igy utólag megbántuk, mert nem lehet negyedikben kipörgetni, igy a kellő sebességnövekedést semk lehet kihasználni.Egyszerüen nincs ereje a motornak ahhoz, hogy tovább gyorsitsa gépet. Ujjonan, a tuning után 95km/h sebességre volt képes a moci. Most sajnos nem megy.
egy jótanács: Azért kezdtük el felfuratni, mert beégett a dugó, ugyanis: megállt a bátyám a városban, és valaki egy adag fagyit belenyomott a benzintankba...... szóval zárható tanksapka alapkövetelmény.
Kérdezném, hogy merre van Bp környékén használható motorosbolt, ahol a fenti motorhoz lehet alkatrészeket vásárolni ? Engem föleg eredeti, nem utángyártott darabok érdekelnek, mert az utángyártott alkatrészek nagy többsége igénytelen munka.
Az, hogy a dugattyúd mindkét oldalon le van reszelve... Hát én nem tartom szerencsésnek.
Lásd saját hibám: Motoros, jobban mondva, gázáramlási ismereteim gyarapodásával azt eszeltem ki én is (anno 2 éve), hogy nem kell annak a dugattyúnak olyan hosszúnak lennie, majd
én lereszelem. Támpont hiányában a vakszerencsét
hívtam segítségül, aki azt tanácsolta, hogy 3 mm legyen a kívánt lereszelési hossz. Ezt a beömlő oldalon (karburátor felől) meg is tettem egy cuki
kis reszelő segítségével. A kiömlő (kipufogó) oldali szoknyarésszel nem foglalkoztam (ezt a nagy mákomat!!!!!) , gondoltam nem lehet az olyan fontos. Nos tehát a lereszelt du-
gattyúmat nagy büszkén be is építettem a motorba,
s egy rövid próbaúton erőteljes gázrángatás mellett vártam a kívánt telejesítmény emelkedést.
De a várakozásom hiábavalónak bizonyult.
Később kiokosodtam, s megtudtam : HIÁBA reszelem le a dugattyú szívóoldali szoknyarészét, hogy a motor többet szívjon, szerencsétlen nem tud HOVA SZÍVNI többet, nincs neki rá helye (gondold meg).
Ha neked mindkét oldalon le van reszelve a dugattyúd, akkor azt a szakzsargon úgy mondja:
a dugattyú stabilitását vesztette. MERT: a dugattyú csapszegének forgástengelye síkjában
(nem bonyolult ez, képzeld el) elfordulhat,
minek kövekeztében a dugattyú "bebukik" a hengerbe
= törés,káromkodás,pénztárca ürülés,stb.
Konklúzióként mindig egy közmondás jut eszembe a
dugattyúreszelésről: Amit nyersz a réven, elvesz-
ted a vámon.
Ha ezt a jó öreg, működőképes motort el akarod adni, akkor ezért pl. Hajdu-B. megyében úgy 55-65
ezer forintot kaphatsz. Nagyon a függ a helytől,
állapottól, évjárattól.