Keresés

Részletes keresés

Bullci Creative Commons License 2001.06.29 0 0 93
Haho

Koszi mindenkinek a valaszokat.

Azt hiszem egy-ket dolgot elfelejtettem mondani, a motorok mukodesevel ugy altalaban tisztaban vagyok, autokat sokat szerelek, talan tul sokat is, ezt valoszinuleg azert nem tudom megcsinalni, mert ezen a Simsonon kivul nem lattam szetszedve egyetlen masikat sem meg. Sot idaig nem is ismertem senkit sem aki tanacsot tudott volna adni szereztem egy lenedkereklehuzot oszt gondoltam egy simson nem foghat ki rajtam :)

-Szikra az van tutira, azt hogy mekkoranak kell lenni nem tudom, kisebb mint egy kocsinal, de van. Az 1.8-at ugy nezzem meg, hogy leveszem a "hengerfejet" es allitsam be egy tolomerovel ennyivel a f.h.p. ele? A gep abszolut gyari allapotu, meg tekercsgyujtasos.

-Benzint azt szerintem kap, ha jol emlexem akkor tocsogott a gyertya a naftatol de nem vagyok most biztos benne.

A tank nem dzsuva, mar ellenoriztam, hogy ne menjen bele semmi szemet.

Nincsen semmi konyvem, az 1.8 az elso beallitasi ertek amit most megtudtam, az uszot es a beallito csavarokat hova kell allitani default, hogy beinduljon? En annyit csinaltam a karburatorral, hogy megfujkaltam az osszes csovet meg a fuvokakat es ellenoriztem, hogy az uszo konnyen tud jarni es tomit is a szelep. Az gond lehet ha a tomites korbe egy kicsit mar meg van nyekkenve, meg nincsen meg az a gumi ami a legtorokra menne ra? gondolom ezektol meg be kellene indulnia.

Ha jut ra idom akkor ellenorzok +1x mindent a hetvegen, veszek uj kevereket a -regi mar ket eve allt a garazsban- ha meg nagyon nem megy megprobalom a benzinbespriccolasos technikat hatha valami kaki van a karburatorral.

Tudnatok nehany cimet adni ahol lehet meg ehhez a gephez alkatreszeket kapni?

Marton: A Kandot mar 3 eve sikerult lenyomnom, Tavaszmezobe jartam 1.5 evig (2x az elso ev 2. felevet) aztan meg Obudara a C szakra. Otthon volt balhe amikor mondtam, hogy halasztok de abbol a penzbol amit akkor kerestem -amikor nem jartam- vettem az elso kocsimat (S100) meg utanna rajottem, hogy mi is az a tanulas mert elhataroztam, hogy ha a fene kefet eszik akkor is ertelmisegi leszek :))

Koszi
kellemes hetveget,
B.

Előzmény: T.Z. (92)
T.Z. Creative Commons License 2001.06.28 0 0 92
Ja, és ha megengedtek még egy tanácsot : leveszed a karbit és a hengerbe a benzincsövön vagy fecskendőn keresztül egy KIS benzint beengedsz. Utána rárúgsz egyet. ha beindul, benzint nem kap. Ha nem, lehet, hogy egyiket sem :))).
Egyébként Mártongúnárnak igaza van, új gyertyával és friss ( nem 10 éves ) benzinnel próbáld. A gyújtólapot úgy kell beállítani, hogy ( ha mágneses gyújtású ) a felső holtpont előtt 1,8 mm-rel nyisson a megszakító. Ha nagyon koszos volt a szétszedésnél a karburátor, nem árt az egész tankot átmosni.
Nekem S51 Electronicom van, teljes felújítás után.

Üdv:
Zoli

Mártongúnár Creative Commons License 2001.06.28 0 0 91
Fűűűűű, ez már tiszta x akta! A következő az lesz, hogy magától beindul, és fejveszve megtámad, hogy visszakapd, ahogy bántál vele...
:)
Bullci! Te már végeztél? Én ma megbuktam, istenem, de jó, újra elsős vagyok!
Nos Marcibácsi tanácsai:
Ahogy Obi wan kolléga mondta, 1:16. de ez nem csupán a fúvókán, hanem az úszószinten is múlik.
Nem, lehet, hogy túl lennn van? De lehet, hogy túl fenn. Van benne egy jel, arra állítsd. Ja, meg friss bengával dolgozz, ellenőrizd, jó e benne a benzinszűrő, mert lehet, hogy mire ott tartasz, hogy rárugsz, már ott is, a szutymó. A gyújtást nem nagyon kell babrálni, de, most, hogy hozzányúltál, már állítsd be. Ha kalapácsos, Obi wan, biztos tudja, ha meg elektronikus, meg kéne nézni, hogy alacsony fordulaton, is jő-e az isteni szikra, mert a német elektronika(icipici csavar a dobozka tetején) állítható, és hajlamos hülyéskedésre. A gyertya, ahogy előttem elhangzott, nagyon sokat elárúl. (kap-e nyálat, vagy sem.) Aztán meg próbáld meg másik gyertyával,mert régen, én is azzal szartam el egy napot, egy csepellel, hogy kint szikrázott, de bent már nem. Na, azóta, erre is figyelek. Egyébként, ha jó a gyujtás, de rossz helyen van, vagy vissza kell rugnia a lábadra, vagy tüsszentenie kell.
Ügyi légy!: Marcika.

Előzmény: rakowszky (90)
rakowszky Creative Commons License 2001.06.28 0 0 90
Na azért az 1:16-os keverékről egy sztorit azért hadd mondjak: Simsonom hasonlóan nem indult, kurvára teleszivattam. Leszedtem a karbit, hátha valami ott van. Gondoltam, hogy a forgattyúsházban biztos rohad a sok benzin. gondoltam, kiszellőztetem, néhány rúgás jót fog tenni. Na, az első rúgásnál beindult KARBI NÉLKÜL, és ugye úgy fölpörgött, hogy azt se tudtam, hova kapjak, mert erre nem számítottam. Na, ennyit a beindlás és az 1:16os keverékről.
Előzmény: Obi wan (89)
Obi wan Creative Commons License 2001.06.28 0 0 89
Hali!

Ahhoz, hogy beinduljon alapvetően két dolog kell:
1. Megfelelő arányú (1:16 körüli) benzin-levegő keverék
2. Megfelelő erősségű!! és időpontú nagyfesz. elektromos szikra.
Az előgyújtást állítsd gyárira (azt hiszem 1.8 mm), és próbáld beindítani. Néhányszori indítási kísérlet után el lehet dönteni, hogy kap-e üzemanyagot a motor. Kiveszed a gyertyát és megnézed, hogy az elektródokon van-e benzin, ha nincs, akkor valszeg nem kap benzint a henger. Próbálj meg egy kis benzint tenni az elektródára, visszatenni a helyére és újból indítani. Ha beindul, akkor meg kell nézni, hogy miért nem kap benzint a motor.
Obi

Előzmény: Bullci (88)
Bullci Creative Commons License 2001.06.27 0 0 88
Hali

Nekem egy KR51-en van meg a Nagyapamtol kaptam vagy 10 eve azota alig mentem vele.
Volt egy fellelkesedesem 2 eve akkor az egesz gyari kek festeket lekromofagoztam es lefujtuk fekete-sarga design-re szerintem eleg jol sikerult. Akkor lementem vele tankolni beraktam a garazsba es ott allt a sarokban egeszen a mult honapig.
Szoval elovettem lepuceroltam raktam bele kevereket de nem akar beindulni akarmit is csinalok.

A gyertya szikrazik, probaltam allitgatni a gyujtast mindenhova (asszem ez ugy megy, hogy a a 3 csavart kell kitekerni es forgatni az egesz tarcsat a lendkerek alatt). (off: en is SCH-nal voltam villanytanon :) on )

Ezek utan szetszedtem az egesz karburatort, kipuceroltam mmindenfol, megfujkaltam osszeraktam de meg mindig semmi.

Valaki tudna segiteni, hogy mit lehetne meg csinalni, mert en mar total kifogytam az otletekbol. Vagy ha valaki valamikor raerne par ora erejeig vetni ra nehany gyogypillantast annak is nagyon orulnek, Budan lakok.

Lecci, lecci :)

koszi
B.

Obi wan Creative Commons License 2001.06.27 0 0 87
Bocsesz!
Off-
Nem akartam neked semmi rosszat az öreggel. DE egyet bizton állíthatok, akármilyen "állat" is nagymértékben hozzájárult a fősuli hírnevének öregbítéséshez, persze a jó értelemben.
On-
Várom az infókat.
Előzmény: Mártongúnár (84)
Infomaker Creative Commons License 2001.06.27 0 0 86
"50 nél megáll".. így: 48, 49, 50, Stop. 0.

:))

Előzmény: Mártongúnár (85)
Mártongúnár Creative Commons License 2001.06.26 0 0 85
Volt az imént nagy motorverseny (tanulás helyett): Én nyertem.
Kicsit elszontyolodott a srác, mert 100é vette a robogót, aztán felhivtam egy -két hibára a figyelmét, hogy pl az első teló úgy be van rohadva, hogy meg se mozdul, így nem is rugózik a kerék. JÉÉÉÉÉÉ , mondta, aztán elmondtam, hogy kell rendbehozni. Lesett is a srác nagyon. Most olyan mályernek érzem magam! Na jó, inkább sajnálom, mert ha értene hozzá, nem adott volna ennyit ezé a sz@rér. Amúgy jól megy, de 50-nél megáll, én meg akkor rakom 3-ba... :)
Na, bocsi, ha nagyképű voltam.
Csussz!
Mártongúnár Creative Commons License 2001.06.26 0 0 84
Most miért kellett ide hozni Schnöllert?
MOST VACSIZOM! Azt akarod, hogy lehánnyam a klaviatúrát? Az nem ember, hanem ÁLLAT! A HOBÓT is ő húzta meg. Meg engem is, tavaly. Most persze, már nem hagytam magam, rámosolyogtam a tanulmányi osztályon, az öreglányra, és átírt gyorsan egy másik tankörbe. A legjobb tanárokat kaptam.
Majd infollak, ha megkérdeztem, meg majd ha egyszer lessz időm, és pénzem, összerakom én ezt a gépet úgy, hogy mindenki a csodájára jár majd. Akkor majd lesz róla fotó is. Most aki látja, röhög rajta, mindaddig, míg meg nem indulok vele.
BY!
Előzmény: Obi wan (83)
Obi wan Creative Commons License 2001.06.26 0 0 83
Akkor egy szekérrel a vizsgáidra.
Ha van még további infód, ne fogd vissza magad!
Annó én is a Kandón végeztem, még Schnöller idejében.
Előzmény: Mártongúnár (80)
rakowszky Creative Commons License 2001.06.25 0 0 82
WWW.Whizzerbikes.com!!!!!!
Előzmény: rakowszky (81)
rakowszky Creative Commons License 2001.06.25 0 0 81
Semmi az, hapikáim! Ma egész nap fölalá pöfögtünk az uj HD szerviz udvarán egy távolkeleti WHIZZER hyártmányú motorbiciklivel. Egy 1930-as amerikai biciklivázba van beszerelve a blokkja, egy kis kb 4 literes tankja van. 125-ös 4ütemű, max ford kb 3000, sebesség 20 mérföld. Csak kuplungja van, a primer és a szekunderhajtás is közönséges autóékszíjjal megy, A hangja kb 350-es enduró. HIHETETLEN jármű! Ha nem nyúlsz a gázhoz, alapjáraton 12-154 mérfölddel megy, ha csontig húzod, akkor 20-22. Irdatlan jó! próbáljátok megkeresni neten, hátha van valmi Whizzer.com vagy ilyesmi!
Előzmény: Mártongúnár (80)
Mártongúnár Creative Commons License 2001.06.25 0 0 80
El foglak keseríteni! NEM TUDOM! A táboris hosszú négyes van benne, a lánkerék nem hiszem, hogy cserélve lett. A dugót, gyűrűt, mind a Tábori adta, úgytudom, yamaha, vagy honda. Tényleg meg fogom kérdezni, de most nem akarom felhívni, akitől vettem, mert mindig azt akarja, hogy segítsek be. Neki futárcége van, és a fiának építette a motort, a fia gyorsulgatott vele, Kunmadarason, meg effajta talikon. Persze akkor volt bejáratós, meg légszűrő nélkül, agyoneteve, és bazi nagy előgyujtással húzta neki. Én mikor megvettem, több mint 10L-t kajált, és csak fordulaton dolgozott, de akkor iszonyatosan.
Most a gyújtás hátrább van, mert én normálisan akarok vele közlekedni, szeretem ha nem kezd el rángatni, alacsony fordulaton.
Persze így meg nem pörgi ki a végét szépen, de így is többet pörög, mint egy normál simó. Majd akarok tervezni, vmi jó kis elektronikát neki, de előbb menjek át a vizsgákon. Csáó!
Előzmény: Obi wan (79)
Obi wan Creative Commons License 2001.06.25 0 0 79
Hali!

Ha Táboriék tették bele, akkor ismerem a végáttételt. Inkább az érdekelne, hogy lett-e cserélve esetleg az első vagy a hátsó lánckerék?
Gyári-e a puffantó és mit értesz "könnyített dugó" és "krómgyűrű" alatt, csak nem a Tábori által készített dolgokat?
Érdekelne az általad említett gyorsulási nagydíj is, milyen kategóriában szerezted ezzel a mocival és konkrétan milyen értékű gyorsulást mértek?
Obi

Előzmény: Mártongúnár (74)
GV4500 Creative Commons License 2001.06.24 0 0 78
Ma be lett állítva a gyújtásom és olyan a motor mint régen!!! A holtpont után kezdett nyitni a megszakító. Holnap elmegyek Balatonszemesre és beláthatatlan időn belül kerülök csak gépközelbe addig is jó nyarat mindenkinek! Persze a motor is költözik!
Előzmény: Mártongúnár (77)
Mártongúnár Creative Commons License 2001.06.24 0 0 77
Értem, az nagyon nem jó. Tehát szerintem 4 lehetőség van.
1. Ne barkácsolj, inkább keress egy olyan blokkdarabot, vagy komplett blokkot. Lehet, hogy tudok egyet, most nézi csávó.
2. Nagyon szép dolgokat lehet csináltatni erre szakosodott műhelyben, egyszer egy csepel 125 hengerfejébe öntöttek új gyertyamenetet, és gyönyörö lett. 1500-ér. Ha akarod, megkérdezhetem, hol az a hely.
3. Elmész az SKF-hez, és veszel bele nagyobb csapágyat,aztén meg szépen hozzácsiszolod a lukat. Ez rodább megoldás, de elvileg működik, feltéve, ha tudnak adni olyan csapágyat. Persze akkor már nem árt a másik oldalra is ugyanolyan márkát betenni.
4. A paraszt megoldás: elvered a lukat, majd méretre csiszolod. Na ezt már csak akkor ajánlom, ha a sivatagban robbansz le...

Én a pasztákban pedig nem hiszek.
Na, válassz!
CSáó!

Előzmény: rakowszky (76)
rakowszky Creative Commons License 2001.06.24 0 0 76
Hát a gyujtásoldali főtengelycsapágy lötyög a blokk öntvényben! A gyújtásmágnes 1 milit lötyög!
Előzmény: Mártongúnár (75)
Mártongúnár Creative Commons License 2001.06.24 0 0 75
rakowszky!
Ezt most nem értem. Mi ment széjjel?
Előzmény: rakowszky (73)
Mártongúnár Creative Commons License 2001.06.24 0 0 74
Obi wan!
Ne haragudj, nem tom az áttátelt, mert nem én tettem bele. Majd megkérdezem a kedvedért. Az biztos, hogy nem lehet végre kipörgetni, mert akkor már vagy st. Péternél jársz, vagy nem is bírja erőből. De ezért szeretem, mert így nem kell agyonpörgetni. Azt tudom, hogy 40-nél még épp hogy elbírja a 4. et, de az már szinte alapjárat. 3-asban, meg olyan 70 a vége. A napokban jól is jött az izom, mert egy BMW-s meg akart ölni, de én eliszkoltam...
Előzmény: Obi wan (72)
rakowszky Creative Commons License 2001.06.23 0 0 73
Szasztok, srácok! Nekem egy Schwalbém van s51 blokkal, 70es, 4fokozatú. Imádom minden nap azzal megyek a városban fölalá, a gellérthegy tetején lakom, képzelhetitek a zigénybevételt. Ráadásul a blokkal jól mexivattak (6-7 éve) romokbol állitották össze, külön nekem. A problémám, hogy úgy kiverte a jobb oldali főtengelycsapágy a blokkot, hogy a mexahézagom 0,7-1,7 mm között van. Nem kúl. 3 ízben loctite csapágyragasztóval kezeltem, de sajna pár hónap után megen kuka. Van valami anyag még ezen kívül, vagy gépműhely, esetleg tábori? Jaj, bár ügyesebb lennék, beraknám a képét, meg az elődjét, amiben a blokkom volt, egy igazi, nyújtottvillás matt fekete chopper, hibátlan formával. Alázta a műanyag szarságrobogókat, 100ezerért akarták megvenni kb4 éve!:))) HELP!
Obi wan Creative Commons License 2001.06.23 0 0 72
Ja, és had kérdezzem meg, hogy pontosan milyen áttételek vannak a szimódban? Primer és szekunder áttétételek érdekelnek, de nagyon, valamint a puffantó is!
Előzmény: Mártongúnár (68)
Obi wan Creative Commons License 2001.06.23 0 0 71
Hali!

Ahhoz, hogy az általatok emlitett robogósokat a visszapillantóból nézze az ember nem is szükséges a 90-es szimó, elég oda a 70-es is :-))))
Én is most filózom azon, hogy a jelenlegi szimó rollert eladom, veszek egy S51B-t és megcsináltatom 90 köbösnek. A másik verzió az, hogy veszek egy gyári 50 ccm-es "speed" mocit. Ezeknek is 100 környékén van a vége. Szerintetek melyik a jobb verzió?

Obi

Előzmény: Mártongúnár (70)
Mártongúnár Creative Commons License 2001.06.23 0 0 70
Yeah alázzuk le őket! Akkor már ketten vagyunk.
Előzmény: GV4500 (69)
GV4500 Creative Commons License 2001.06.23 0 0 69
Hát a robogósokat én is vigyorral előzöm akik pörgetik a motort(max 50km/h) és zselés napszemüveges fejjel lazítanak.
Előzmény: Mártongúnár (68)
Mártongúnár Creative Commons License 2001.06.22 0 0 68
Obi wan! Köszi, hogy ide hoztál, végre egy hely, ahol nincs lehurrogás, és jócskán beleszólhatok a témába.
Nos: Nekem 90ccm-is a gépem. Tábori csinálta, de azontúl is még nagyobbítva van a beömlő.
Kromgyűrű, valami csodás, és rövid, és könnyű dugó, hosszú negyedik (imádom) Pannónia karbi.
Mikor meg lett csinálna, állítólag ment 105-tel. Én még nem mertem kipróbálni, de régen, 1999 nyarán mikor meghozam az volt az első, hogy megmutassam apának, de úgy kiugrott alólam, hogy alig bírtam utána rohanni. Kettesben emelte az elejét. Szóval nem volt gyenge. Persze 2 százados illesztés se pite. Nagyon kellett vigyázni, mert hamar túlmelegedett. Már lassan két éve strapálom a gépet, a főtengely is bírja, csak a lendkerék szakadt le egyszer tőböl, még az elején, tehát a tengely új. Fogyasztása borzalmas, 6-8 Liter, de hát "a teljesítményt meg kell fizetni"
A pannonia karbit szarnak tartom, az úszó mindig eltörik,ilyenkor alapjáratban megy 50et, pirosnál, meg fogom vissza, nehogy szétpörögjön. Lessz majd rajta, vmi finom kéttorkos yamaha, vagy más karbi, akkor majd be lehet normálisan lőni, és ha kell a nafta, ott lesz neki a 2. torok. Most hirtelen ennyi, én azt mondom megérte megvennem (egyébként dijjnyertes volt gyorsulásin), mert igaz, hogy sokat fogyaszt, de akkora teljesítménye van, amivel már nagyon könnyű legyorsúlni, a kizselézett majomképű újgazdag robógósokat, hosszú távon pedig nagyon kellemes utitárs. (65-70es utazó, duruzsoló motor)
CSussz!
Előzmény: Obi wan (67)
Obi wan Creative Commons License 2001.06.20 0 0 67
A 90 köbö szimó nagyon jó kis gép, de nem szereti, ha agyonra pörgetik. Táboriék is úgy ajánlják, hogy gyári puffantóval használjuk, mert kis fordulaton is van elég nyomatéka ahhoz, hogy menjen, nagy fordulaton pedig nem bírja sokáig a megerősített főtengely.
P.S. Dél-pest környéke.
Előzmény: GV4500 (66)
GV4500 Creative Commons License 2001.06.19 0 0 66
Hát nem tudom. 12 évesen kezdtem el motorozni vele. Most 16 vagyok és idén nyáron kezdtem igazából foglalkozni a motorral, hogy nem lehet hidegen pörgetni és hasonló "apróságok". 4 évig nyáron a szomszédba is motorral mentem, persze mindig hideg volt. Ugye egy hideg indításnál 80km-nek számít? Mert ez napjában minimum 3-szor megtörtént. Mivel nem volt jogsim küzúton nem sokat mentem, de néha odaszorultam(maximum ha elküldtek boltba, mert ennyit lehetett). Tavaly nyáron mentem 1000km-t erdőben, és ott piszkosul gyilkoltam, meg homokban, de szerintem ezt Te is tudod mennyire nem komálja. Hát ennyi.
Üdv
Amúgy hol laksz?????
Előzmény: Obi wan (65)
Obi wan Creative Commons License 2001.06.19 0 0 65
Had érdeklődjem az iránt, hogy hány kilómétert mentél a 90 ccm-es szimóval az 5 év alatt?
Előzmény: GV4500 (64)
GV4500 Creative Commons License 2001.06.16 0 0 64
Azért annyira tisztában vagyok a dolgokkal, hogy zsír újjat nem kapok. Tegnap jól rácsesztem, mert elfogyott a benzinem és Szentendre egyik felétől a másikig kellet tolnom, éjszaka. Be fog szarni a motor, mert kattog mint a bolond és csak 70-et ment max. Szomorú vagyok, de erős(5km-t toltam).:( :)
Előzmény: Obi wan (63)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!