Keresés

Részletes keresés

felucca Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3585
Hát ez az. Nem közlekedési beruházásokat kellene tervezni, hanem országot, régiót, települést. Ezen belül a közlekedés lehet egy alárendelt rendszer.

De ország, régió, település tervezése nem folyik (szánalmas próbálkozások talán), ellenben közlekedés, az igen. Vonalhúzogatás innen oda.

Amíg nem vagyunk képesek rendszerben gondolkodni, addig csak újratermeljük a bajokat.
Előzmény: urál (3575)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3584

itt mindenki karót nyelt?

irónia, emberek, irónia!

Előzmény: mestska (3582)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3583

oké.

Előzmény: mestska (3581)
mestska Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3582

Így elcsúfítani azt a szép várost... felháborító! Inkább a tömegközlekedést fejlesztenék!

Előre az emberarcú városért!

 

Az ilyen nyilatkozatok előtt mondjuk ismerni a város szerekezetét, és látni, hogy nem a Staromestske namesti-Kampa-Mala starana vonalra rakják ezeket a csomópontokat.

Az előttem levők már kifejtették, hogy a prágai tömegközlekedés milyen mértékben van fejlesztve, azt azonban hozzá kell tenni, hogy egy ekkora városban a tömegközelekedéssel párhuzamosan illik a közúthálózatot is fejleszteni. Én autóztam a Jizny spojkán, remekül betölti a városi körgyűrű szerepét, és az ipari zónákat, ahol áthalad rettentő módon nem érdekli, hogy ott van mellette egy 2*4 sávos, különszíntű csomópontokkal ellátott út.

Aki egyébként szép csomópontot akar látni, az keresse meg ennek az útnak a Moldva bal parti csomópontját, az is szép.

Előzmény: Törölt nick (3558)
mestska Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3581

Ez egy másik topik, ne menjünk itt bele. A hozzászólásodat azonban átgondolnám mégegyszer, főleg arról, hogy ki mennyi időt veszít, kinek hol kell majd átszállnia. Pl. egy újpalotainak.

 

 

Előzmény: Törölt nick (3576)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3580
Szerintem ez a vég nélküli négyesmetró-vita épp elég fórumot vágott már tönkre, a magam részéről ezt szívesen kihagynám ezek sorából.
Előzmény: Törölt nick (3576)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3579

érdekes példa az M25 is...

 

11 év alat összedobták (lenyűgöző), de rögtön egy közlekedési katasztrófa lett.

de miért is?

nem azért mert a gyűrű eleve egy rossz megoldás...

hanem inkább azért mert hiányzik (legalább) 2 belső gyűrű, meg mégegy kintebb lévő...

 

budapesten (egyelőre) az 1-2 beljebb lévőre lesz (van) szükség...

Előzmény: felucca (3567)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3578

már emléxem... te vagy a tangenciálishálózatos ember...

ezexerint még mindig nem értetted meg, hogy egy már kialakult sugaras struktúrára nem lehet ráerőszakolni egy tangenciális hálót, mert az jobban mutat..

 

annyira nem nagy még az M1/M7 - M3 viszonylat forgalma, hogy egy nyamvadt gyűrű ne bírná el.

mennyi lehet most? (20-30e??)

ha majd olyan nagy lesz (pl. 100e/nap felett), akkor már télleg időszerű lesz egy a gyűrűtől független nyomvonalban gondolkodni... (bár a pilis eléggé leszűkíti a lehetőségeket)

Előzmény: felucca (3574)
RadiX Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3577
Ettol meg kulonbozo szaktudas, kulonbozo dontesi kompetencia egy adott sztradacsomopont megtervezese, egy adott utszakasz nyomvonalanak megtervezese ket adott vegpont kozott, es egy orszag gyorsforgalmi uthalozatanak a megtervezese, es jo esetben nem is ugyanaz a mernok csinalja ezeket.
Előzmény: urál (3575)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3576

OFF

nem tudom "ott" milyen metrót terveznek.

 

azt viszont tudom, hogy a veke kifogáslistája egy nagy csúsztatás...

 

számolgatják a (nem) megtérülést a meg(nem)takarított menetidőből...

 

- mikor az idő=pénz tényező csak mellékesen jelentkező, "járulékos" haszon...

- az ingatlanok értéknövekedését miért nem számolják bele?

- a metró miatt várható ingatlanfejlesztések értékét és munkahelyteremtő hatását miért nem számolják bele?

 

példálóznak, hogy annak akinek a blaha-ferenciektere  között volt az uticélja, annak rosszabb lesz, mert át kell szállni...

na és a 7-es család utasainak mekkora részének van itt az uticélja? 5%? 10%?

 

aki pl. a kálvinra megy annak pl. sokkal jobb lesz, mert nem kell átszállni.

aki a körútra, annak mindegy, hogy a blahán, vagy a rákóczin száll villamosra

aki meg a kékvonalra igyekszik, az nem a ferenciek teén száll át hanem a kálvinon.

 

ON

Előzmény: felucca (3568)
urál Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3575
Semmi sem szent és sérthetetlen, csak vannak dolgok, amik működnek, míg vannak, amik nem. Közlekedési beruházásokat például mérnökök terveznek, mivel egyedül ők értenek hozzá. Nincs alternatíva, a mongol-esztétika szakos, a kohász, traktoros nem jelent alternatívát ez ügyben. Nincs másik oldal. :)
Előzmény: felucca (3570)
felucca Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3574
Én nem akarom a kamionokat az ablakod alá, de ettől még lehet elbaszott az M0 koncepciója.
Előzmény: mzdude (3572)
felucca Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3573
Jó, akkor nem vitatkozunk:)

Előzmény: Törölt nick (3571)
mzdude Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3572
Menj ki egyszer az M0 meglévő szakasza mellé, aztán nézelődj. Nekem nagyon is humán szempont, hogy mindaz a forgalom nem az ablakom alatt halad. :-)

Ettől még kétségtelen, hogy ez a rengeteg kamion elviselhetetlen. A minap olvastam, hogy az osztrákok is fuldoklanak, olyan sok a kamion; a románok és a bolgárok EU-csatlakozásával érezhetően megnőtt a forgalom.
Előzmény: felucca (3570)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3571

A fullM0 szükségességéről nem vitatkozom, ez számomra vitán felül áll.

 

azt azonban valós problémának látom, hogy az M1-M3 viszonylat az északi-nyugati útvonalat fogja választani, mivel ez kb. 12km-rel rövidebb, mint a déli kerülés (az M31 rövidítéssel számolva is...)

 

ezt télleg jó lenne valahogy kivédeni...

 

erre viszont én nem azt látom megoldásnak, hogy ne épüljön nyugati szektor, vagy eleve alulméretezve 2x1-re építsük,

hanem pl.: a (leendő) M10 és az M1 kesztölc-tatabánya közötti összekötésével egy rövidebb alternatívát nyújtsunk az M0 nyugatiszektorral szemben...

Előzmény: felucca (3567)
felucca Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3570
Nem ragszkodom a vitához, csak szeretném jelezni, hogy a világ - bár mindent elkövetnek ellene - egyelőre még sokszínű, és ahogy előnyei, ugyanúgy hátrányai is vannak mindennek. A közlekedési beruházások különösen ezek közé tartoznak, bár ezeket szeretik különösen egyoldalúan bemutatni. Hiába, a mérnöki szemlélet szent és sérthetetlen.
Előzmény: urál (3569)
urál Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3569

Ne engedj a csábításnak és ne vitatkozz feluccával, ő bármiről képes kimutatni, hogy egy maradi, buta, elvont elvek alapján épülő, a célját már előreláthatóan csak kisrészben teljesítő, szűk ágazati érdekeknek megfelelő gigaberuházás! :DDD

Előzmény: Törölt nick (3566)
felucca Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3568
ott ugye nem cirkuszolnak ennyit, ha metróépítésre kerül sor... ;-)

Ott ugye nem ilyen metrót terveznek, sőt, felszíni hálózatban is képesek gondolkodni.
Előzmény: Törölt nick (3564)
felucca Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3567
Fejlesztések és fejlesztések között vannak különbségek.

Szívesen vitatkozom Veled hajnalig, bizonyítandó, hogy az M0 egy maradi, buta, elvont elvek alapján épülő, a célját már előreláthatóan csak kisrészben teljesítő, szűk ágazati érdekeknek megfelelő gigaberuházás, ami Budapestet megfojtja. Akkor is, ha jól néz ki a lóherecsomópont, meg önmagában esetleg szép lesz a Duna-híd.

A "mindegy mi, csak fejlesztés legyen" nagyon veszélyes kiindulás.
Előzmény: Törölt nick (3566)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3566

az a szörnyű, hogy egy maroknyi autóellenes tömegközlekedés megszállott, az amúgy jószándékú, de laikus lakosságot is képes félrevezetni, és a fejlesztések ellen hangolni...

 

budapesten meg már oly mértékű az elmaradt fejlesztések nagysága, hogy ennek a gazdasági következményei is igen jelentősek... (elmaradt beruházások, szállítási/közlekedési költségek növekedése, járműamortizáció...)

Előzmény: urál (3565)
urál Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3565
Azt hiszem már annyira megszoktam, hogy ezt komolyan gondlolják, hogy nem is feltételezem az ellenkezőjét... :(
Előzmény: Törölt nick (3563)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3564

legjobb tömegközlekedéssel rendelkező városa...

 

ott ugye nem cirkuszolnak ennyit, ha metróépítésre kerül sor... ;-)

 

frankó képek...

 

szegények, talán ha fél évig birtokolhatták a "legnagyobb fesztávú függőhíd" rekordját... (még abban az évben akashi san beelőzött...)

 

viszont övék a legrövidebb életű hídrekord rekordja... :-)

Előzmény: attus germanicus (3562)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3563

Nem lett az elcsúfítva,...

 

tényleg nem sugárzik belőle az irónia?....  ;-)

legközelebb nem spórolok a smájlival...

Előzmény: urál (3559)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3562

Prága talán Kelet-Európa legjobb tömegközlekedéssel rendelkező városa. Sokkal több pénzt költenek tömegközlekedésre, mint Budapesten.

 

Amúgy a többi képem a Störe Baelt hídról:

www.devcom.hu/nattus

Előzmény: Törölt nick (3558)
urál Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3561

Hát nem egy síkvidéki város.

Előzmény: ghosty9 (3560)
ghosty9 Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3560
"Nem lett az elcsúfítva, éppenhogy szépen, ízlésesen bele van dolgozva a város szövetébe."

Hat nem tudom. Az oke, hogy az a hid peldaul mar nem igazan a belvarosi reszen van, de az egesz inkabb egy fel zacsko fott spagetti, mint uthalozat...
Előzmény: urál (3559)
urál Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3559
Nem lett az elcsúfítva, éppenhogy szépen, ízlésesen bele van dolgozva a város szövetébe. Az M3-asnál meg úgy tudom egy háromszintes csomópont lesz.
Előzmény: Törölt nick (3558)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3558

Így elcsúfítani azt a szép várost... felháborító! Inkább a tömegközlekedést fejlesztenék!

Előre az emberarcú városért!

 

Épp a múltkor nézegettem az aquincumi hídhoz kapcsolódó úthálózat nyomvonalát:

hát az sem lessz eccerű dolog...

 

úgy is mondhatnám: erős kételyeim vannak, hogy átmegy az engedélyeztetésen, hiszen az egész nem más, mint egy qrva hosszú hamzsabégi út...

 

az M3-mal meg el sem tudom képzelni, hogy gondolják a csp-t? vannak erről már tervek?

Előzmény: urál (3557)
urál Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3557
Milyen jó kis városi gyorsforgalmik vannak Prágában!
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.21 0 0 3556

a fotókat nézve, a műszaki előírásaik elég furcsák:

- a szembejövő forgalmat nem választja el szalagkorlát és nincs a szembejövők fényét eltakaró cserje/háló.... (bár ez az usában sem jellemző)

- helyenként meglehetősen kicsik a vízszintes és függőleges ívsugarak, mint valami mezei országútnál...

 

a burkolatminőség viszont nagyon tiptop...

Előzmény: Törölt nick (3555)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!