De bizony :-) Kétszer mentem át ezen a hidacskán, összesen 360 koronám bánta.
Nálunk egy ilyen építését legalább háromszor leállították volna évekre...
Amúgy Dániában rengeteg olyan híd van, amik itthon szenzációszámba mennének. Pl. a Störe Baelt "árnyékában" a Lille Baelt szinte szóra sem érdemes, pedig szárazföldi szemmel nézve az is óriási. Igaz, 1970 óta ott áll.
36km hosszú, (ehhez képest 1,4mrd USD-ért egész olcsó)
A legdurvább a kb. 10km hosszú mocsaras területen lévő szakasz felszerkezetének építése volt:
mivel ez a terület sem uszállyal, sem szárazföldi jármúvel nem közelíthető meg, ezért az előregyártott (1430t-s!!) hídelemeket a már elkészült hídpályán a part felől egy 650 kerekű szállítójárművel viszek el a beépítés helyszínére, ahol egy a pillérekre támaszkodó segédhíddal emelik be a helyére (mint kőröshegynél - ott a legnehezebb elem 650t-s)
Az ujgur autónom terület (Kelet-Kínában) fővárosa, Urumcsi mellett, a Tiancsi-tó partjánál található a kosárfülű híd makettja a kiszáradt patak felett :)
Az a baj az egésszel, hogy egyszerre kellene nagyon-nagyon sok pénzt rákölteni, különben nem sok értelme, hiszen az M1/M7-M0-M5/M4 utak forgalmának egy részét kellene kiváltania, amelyek szinte végig gyorsforgalmi utak.
Az M8-M4 vonalon viszont csak a híd környéke lesz autópálya, így elég nehéz lesz.
Egyszerre kellene az egészet megcsinálni, mert amíg nincs kész végig, addig senki nem fog arra menni - kivéve az M6-ról, meg az 51-ről, ahogy mondod...
Azért van benne logika, csak kicsit sokba kerül...
M8-M4 és dunaújvárosi híd azért készül, hogy egyszer majd ott menjen a kelet-nyugati tranzitorgalom, ne az amúgy is zsúfolt Budapest és Székesfehérvár mellett. Persze Veszprém és a Balaton keleti partja se egy űrbéli táj, de nem én döntöttem így. Lehet, hogy a sárbogárdi lobbi van a dologban :)
hát igen, az rendben van, hogy nyert az I. változat, de az szerintem 10 éven belül biztos nem lesz meg. ellenben a 62-es utat fogják ugye fejleszteni egyelőre, gondolom jópár tízmilliárdért. ilyen erővel kompromisszumként elfogadhatták volna a II. változatot a fehérvári bekötéssel, és akkor meglenne az összeköttetés fehérvár és újváros között, a tranzit is el lenne vezetve, és az újvárosi hídra is normális felhordóhálózat alakult volna ki.
és mivel a dunavecse-kecskemét közti fejlesztés is legkorábban 2010-ben kezdődik, ezért biztosan mondható, hogy az újvárosi híd még legalább 5 évig gyakorlatilag kizárólag az 51-esről az M6/6-ra tartókat (illetve fordítva) szolgálja csak ki.
továbbá azt sem értem, hogy az M8-nál a fenti fejér megyei szakasz helyett miért nagyobb prioritású a kecskemét-szolnok szakasz megépítése. az egész M8-M4 fejlesztés nekem szedett-vedettnek tűnik egy csomó félmegoldással.
Ezt én nem értem! Mi az, hogy kiegyensúlyozni Székesfehérvár szerepét??? Éppenhogy azt kell hangsúlyozni, az a legfejlettebb hely azon a vidéken! Szép dolog a falusi autópálya, csak minek!
Igen, ezek korábbi M8 változatok a Veszprém - Dunaújváros szakaszra.
Az I. változat (piros) nyert - rendeletbe is van foglalva a nyomvonal -, hogy kiegyensúlyozzák Székesfehérvár szerepét, de ebből csak a 72-es és M7 közötti szakasz fog belátható időn belül megépülni 2x1 sávval. Egyelőre tehát mégis Fehérvár "nyert", mert jó ideig csak a 8-as (M80) ill. 62-es úton érhető el leggyorsabban Dunaújváros. Valójában nem nyert, mert nem hiányzik ott se a tranzitforgalom.
A zöld vonal Fehérvárnál tényleg megegyezik az elkerülővel a 7-es és 8-as út között azzal a különbséggel, hogy Feketehegyet is elkerüli már. Ezt a részt mihamarabb meg kellene építeni...
találtam az M8 veszprém és fejér megyei szakaszára további nyomvonalterveket. a harmadik, zöld változat fehérvár elkerülésénél megpróbálja magába foglalni a nemrég elkészült szerencsétlen fehérvár nyugati 63-as elkerülőt is.
székesfehérvár elkerülőinek távlati fejlesztéséről van valakinek infója?
(már itt a topicban is szóbakerült, hogy a nemrég átadott nyugati elkerülőnek a nyomvonala se túl szerencsés (nem kerüli el a feketehegy településrészt), és a két végénél a meglévő úthálózathoz csatlakoztatása is elég olcsójános megoldás (1-1 körforgalom)
Ha már szakaszokra kellett bontani, akkor tényleg ez a legfontosabb, de tényleg elég pitiáner dolog, hogy ezt a két kis szakaszt kihagyták, főleg, hogy nem 2x5, hanem csak 2x3 km-ről van szó, de a 2x1 sávos kiépítés is elég gáz.
Az első 3 km a 71-es mellett nem érint lakott területet és nem is olyan nagy kerülő, hogy még nincs kész, viszont nagyon forgalmas tud lenni ez a rész, ezért kellett volna megépíteni. Az M7-es csomópont kiépítése viszont tényleg nem két fillér.
Az utolsó 3 km a 72-es csomópont előtt se lenne rossz a veszprémi irány miatt (mert így van egy csúnya zigzag a 72-es felöl), de a fő cél, hogy az északi partra menőket elvezessék az megvalósul az utolsó 3 km nélkül is, másrészt a 72-es utat is rendbe kell tenni a 8-asig, ez benne is van a 2008-ban induló KözOP-os projektben.
most, hogy végre látok épkézláb rajzot az épülő (és a távlati M8 részét képező) 71-esről, felmerül bennem a kérdés, hogy mi a túróért nem csinálják meg rögtön a 72-es útig (+5km), meg az M7-ig (+5km), így mind2 végén a jelen felállás szerint létrejövő ziggzagg-ot el lehetne iminálni...
Az M8 ezen szakaszából jelenleg a 71-es út akarattyai, kenesei, fűzfői elkerülője épül 2x1 sávon, idén lesz kész, ha a mamutok nem zavartak be nagyon tavaly nyáron...
A KözOP terveiből számolva szerint 2010-re kész lesz az M8 72-es főút és M7 közötti szakasza 2x1 sávon - lehet majd végigrobogni 90-nel Veszprém és Lepsény között -, aztán 2015-ig lehet tovább nézegetni a terveket, mert addig biztosan nem lesz semmi ezen a szakaszon.