Ne engedj a csábításnak és ne vitatkozz feluccával, ő bármiről képes kimutatni, hogy egy maradi, buta, elvont elvek alapján épülő, a célját már előreláthatóan csak kisrészben teljesítő, szűk ágazati érdekeknek megfelelő gigaberuházás! :DDD
Fejlesztések és fejlesztések között vannak különbségek.
Szívesen vitatkozom Veled hajnalig, bizonyítandó, hogy az M0 egy maradi, buta, elvont elvek alapján épülő, a célját már előreláthatóan csak kisrészben teljesítő, szűk ágazati érdekeknek megfelelő gigaberuházás, ami Budapestet megfojtja. Akkor is, ha jól néz ki a lóherecsomópont, meg önmagában esetleg szép lesz a Duna-híd.
A "mindegy mi, csak fejlesztés legyen" nagyon veszélyes kiindulás.
az a szörnyű, hogy egy maroknyi autóellenes tömegközlekedés megszállott, az amúgy jószándékú, de laikus lakosságot is képes félrevezetni, és a fejlesztések ellen hangolni...
budapesten meg már oly mértékű az elmaradt fejlesztések nagysága, hogy ennek a gazdasági következményei is igen jelentősek... (elmaradt beruházások, szállítási/közlekedési költségek növekedése, járműamortizáció...)
De bizony :-) Kétszer mentem át ezen a hidacskán, összesen 360 koronám bánta.
Nálunk egy ilyen építését legalább háromszor leállították volna évekre...
Amúgy Dániában rengeteg olyan híd van, amik itthon szenzációszámba mennének. Pl. a Störe Baelt "árnyékában" a Lille Baelt szinte szóra sem érdemes, pedig szárazföldi szemmel nézve az is óriási. Igaz, 1970 óta ott áll.
36km hosszú, (ehhez képest 1,4mrd USD-ért egész olcsó)
A legdurvább a kb. 10km hosszú mocsaras területen lévő szakasz felszerkezetének építése volt:
mivel ez a terület sem uszállyal, sem szárazföldi jármúvel nem közelíthető meg, ezért az előregyártott (1430t-s!!) hídelemeket a már elkészült hídpályán a part felől egy 650 kerekű szállítójárművel viszek el a beépítés helyszínére, ahol egy a pillérekre támaszkodó segédhíddal emelik be a helyére (mint kőröshegynél - ott a legnehezebb elem 650t-s)
Az ujgur autónom terület (Kelet-Kínában) fővárosa, Urumcsi mellett, a Tiancsi-tó partjánál található a kosárfülű híd makettja a kiszáradt patak felett :)
Az a baj az egésszel, hogy egyszerre kellene nagyon-nagyon sok pénzt rákölteni, különben nem sok értelme, hiszen az M1/M7-M0-M5/M4 utak forgalmának egy részét kellene kiváltania, amelyek szinte végig gyorsforgalmi utak.
Az M8-M4 vonalon viszont csak a híd környéke lesz autópálya, így elég nehéz lesz.
Egyszerre kellene az egészet megcsinálni, mert amíg nincs kész végig, addig senki nem fog arra menni - kivéve az M6-ról, meg az 51-ről, ahogy mondod...
Azért van benne logika, csak kicsit sokba kerül...
M8-M4 és dunaújvárosi híd azért készül, hogy egyszer majd ott menjen a kelet-nyugati tranzitorgalom, ne az amúgy is zsúfolt Budapest és Székesfehérvár mellett. Persze Veszprém és a Balaton keleti partja se egy űrbéli táj, de nem én döntöttem így. Lehet, hogy a sárbogárdi lobbi van a dologban :)