Keresés

Részletes keresés

urál Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3674

Itt kezdődött: Tévedés, a tömegközlekedés sokkal olcsóbb. Mármint az államnak.

Előzmény: attus germanicus (3672)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3673

hagyd, úgyse hiszik...

qrvára kiábrándító, hogy ezzel nemcsak a laikusok, de a "szakemberek" többsége (?) sincs tisztában...

de meg is van az eredménye... csak rá kell nézni a városra... meg az egész országra...

 

de megette a fene az egészet, ez így is marad még sokáig... 2 fecske nem csinál nyarat...

 

Előzmény: urál (3671)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3672
Piaci alapon egyértelmű, hogy a közúti közlekedés a nyerő, ezen nem is lehet vita. De itt nem ez volt a kérdés.
Előzmény: urál (3671)
urál Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3671

Olajipar, acélipar, autóipar, gépgyártás, annak legkülönfélébb beszállítói, a hozzájuk kapcsolódó szolgáltatói szektor, az építőipar, stb. A tömegközlekedés első saccra a tiszta veszteség az államnak, míg a közúti közlekedés meg a tiszta nyereség. Talán nem véletlen, hogy ott ahol érvényesülnek a piaci szempontok nem erőltetik a tömegközlekedést!

Előzmény: ghosty9 (3669)
urál Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3670

Győr, Pécs, Szeged, Debrecen, Miskolc a jelenlegi térszerkezetben gond nélkül fejlődhetne milliós várossá. Nem azért nem fejlődnek, mert ezt a térszerkezet nem teszi lehetővé!

Előzmény: ghosty9 (3668)
ghosty9 Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3669
Jelentkezzen, aki tisztaban van az osszes adattal... (Legszennyezes, emiatti magasabb TB-kiadasok, kiesett munkaorak, megtakaritott nyugdij, hogy csak nehanyat mondjak...) Szvsz ezen kar porogni.

(Viszont az azert vicces, hogy ami a tomegkozlekedes egyertelmu elonye (kapacitas adott teruleten), meg azt is akad, aki ketsegbe vonja. :-) )
Előzmény: urál (3667)
ghosty9 Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3668
"mindkettőben súlyos elmaradások vannak hasonló méretű más európai városokat és a budapesti igényeket tekintve."

Egyebkent ha mar itt tartunk. :-) Ennek egyik oka talan* az a majd' egymillio ember, amelyik a rendszervaltas ota razudult Pestre es agglomeraciojara. Es ebben a razudulasban szvsz volt egy kis szerepe a "regi, jol bevalt" sugaras kozlekedes- (es minden mas-) szervezesnek is, mert ebben a kozponttal nyilvan egyetlen masik csomopont sem konkuralhat.

*: mondom en mint laikus :-) (de ezen a topikon egyebkent nem lehet mindenki minden reszkerdesben szakember, ezert is nem ertettem az "ezt hagyjuk a szakemberekre" dolgot, meg hogy "a prioritasok eldontese politikai ugy" -- itt nem mindenki a velemenyet osztja meg a tobbiekkel?)
Előzmény: mestska (3647)
urál Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3667
Mennyi az állami bevétel a tömegközlekedésen és mennyi a közútin (adók az üzemanyagon, a gépjárműveken, stb.) és mennyi a kiadás (tömegközlekedés fenntartása, fejlesztése és ugyanez a közutak esetében)?
Előzmény: attus germanicus (3666)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3666
Ez ténykérdés, nem számít, hogy mit gondolsz Te, vagy én.
Előzmény: Törölt nick (3662)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3665

Ja, szerinted a 10 perces követés is szép lenne? Klassz. Kár, hogy ma Budapesten 2 kivétellel mindenütt ennél sűrűbben járnak vonatok (a 2 kivétel egyvágányú vonal).

A példa egyébként nem Japán, hanem Európa, konkrétan München, de csak kb. ugyanezt tudja Párizs, Stuttgart, Hamburg, Berlin, Frankfurt, Bécs, meg még egy pár.

 

És mindenütt számolnak állóhellyel a rövidebb utazások számára. Mégis szívesen utaznak az emberek.

Előzmény: Törölt nick (3658)
ghosty9 Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3664
"It was about the automobile-fethisism..."

Az ugyanaz a skala, csak forditva. Az, hogy valaki szereti az autojat (itt vagyok ugye mindjart en), nem sokat jelent azon a teren, hogy megis mit gondol a nagyvarosbeli alkalmazhatosagarol. (Mellesleg pedig jaja, ismetelhetnem feluccat: a munkahelyet es a lakohelyet, azt ugy dobja a gep...)
Előzmény: Törölt nick (3649)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3663

nemfeltétlen.

a tömközl.-t egyéb adóbevételekből is lehetne finanszírozni...

(bár ez értelemszerűen egyéb területek finanszírozására hatna ki: nyögdíj, egészségügy, oktatás, államigazgatás, stb.)

Előzmény: felucca (3661)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3662

Tévedés, a tömegközlekedés sokkal olcsóbb. Mármint az államnak.

 

ok. maradjunk annyiban, hogy te így gondolod. én meg fordítva.

Előzmény: attus germanicus (3655)
felucca Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3661
Csak tudod, ha a közút önfinanszírozó lenne, azaz nem vonnák el az ott keletkező nyereséget, akkor nem lenne pl. tömegközlekedés (sem).
Előzmény: Törölt nick (3657)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3660

azt azért ne hagyd figyelmen kívül, hogy a kötöttpályás gerincre hordó buszjáratok menetidejének javítása is a közúti kapacitás bővítésével valósítható meg.

Előzmény: attus germanicus (3656)
urál Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3659

Ha nem látod értelmét, akkor mégis miért vagy demagóg? Nem lehet demagógia nélkül a budapesti tömegközlekedési hálózat és a közúthálózat fejlettségére azt mondani, hogy egyformán elmaradott.

Előzmény: attus germanicus (3656)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3658

Nem. Attól még, hogy Te nem hallottál róla, létezik vonat 120 másodperces követéssel is.

 

a japókra gondolsz?... hát azok sokmindent megcsinálnak, amit mi a büdös életben nem fogunk...

 

szerintem nálunk már a 10 perces követés is szép teljesítmény lenne... (tehát a kb. 2h-s csúcsban 12 szerelvény)

állóhelyet meg lécci ne számolj vonaton... nem marhavagonokról beszélünk...

Előzmény: attus germanicus (3654)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3657

Bár igaz. Most mondta H123Laci, hogy nincs pénz tömegközlekedést fejleszteni, ezért inkább a közútit kell. Ragyogó okfejtés!

 

a közút önfinanszírozó (lenne, ha nem keresztfinanszíroznának az onnan elvont adókból)

 

az meg, hogy most 40éves elmaradást kellene a közutakon bepótolni (nyilván extraforrásokkal), az ugyanmár ne az alágazat hibája legyen...

Előzmény: felucca (3652)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3656

>Nem látom, hogy lefedetlen területek lennének a tömegközlekedésben, míg komplett főútvonalak hiányoznak a városban!

Nem látom, hogy lefedetlen területek lennének a közúthálózaton, míg komplett gerincvonalak hiányoznak a kötöttpályás hálózaton!

 

Tudok én is demagóg lenni, csak minek?

Előzmény: urál (3650)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3655

>de figyelmenkívül hagyják a gazdasági lehetőségeket: itt egyszerűen nincs ANNYI PÉNZ a tömegközlekedés dotálására, mint nyugaton...

Tévedés, a tömegközlekedés sokkal olcsóbb. Mármint az államnak.

Ha meg a racionális magyarázataimat ismételten rajongásra meg modellvasútra vezeted vissza, az nem engem minősít, és akkor talán nincs is miről beszélnünk.

Előzmény: Törölt nick (3641)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3654

>csúsztatunk kollega? ha elméleti maxban számolunk, akkor:2x2 gyosforgalmi

Ja, én csúsztatok, de Te vetsz össze direktben 2×2 sávot 2×1 vágányos vasúttal... De ez persze biztos normális...

 

Amúgy egy autóban elvileg lehet 5 utas, gyakorlatilag nincs. Ellenben a példában felhozott vasútvonalon mozog a 17.000 ülőhelyen 17.000 ülő és még kb. 8.000 álló utas. Tehát kapacitáskihasználásban is a vonat nyer.

Ezt én nem akartam felhozni, de ha már Te felhoztad...

 

>kb. 1000utas/vonat -> 60min/17vonat = kb. 3perc/vonat követés???

nem kevered a metróval véletlenül???

Nem. Attól még, hogy Te nem hallottál róla, létezik vonat 120 másodperces követéssel is.

Előzmény: Törölt nick (3639)
urál Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3653
A főváros közúthálózata a hetvenes éveket testesíti meg. Azóta nem fejlődött szinte semmit. Igen, sajnos egész Budapest a hetvenes években kénytelen élni.
Előzmény: felucca (3652)
felucca Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3652
Bocs, hogy ismétlem magam, de hol élsz? 1970-ben?
Emlékszem a brosúraszövegekre: Budapesten az emberek 95%-ának kevesebb, mint 300 métert kell gyalogolni az első megállóig.
A lefedetlen területeket emlegetni annyi, mintha az egészségügyi ellátást azzal jellemezném, hogy hány kiló kalmopirint zabálunk meg egy évben.

Országosan, a régióban és Budapesten nem rúg labdába a tömegközlekedés a közúti mellett. Semilyen paraméterében.

Bár igaz. Most mondta H123Laci, hogy nincs pénz tömegközlekedést fejleszteni, ezért inkább a közútit kell. Ragyogó okfejtés!
Előzmény: urál (3650)
felucca Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3651
Mindenki dönt, hogy hová költözik és hol dolgozik.
Ha tömegközlekedéssel háromórás átszállásos, akkor járjon autóval, kevesebb, mint a fele alatt, bár főbelőném magam, ha naponta két órát kellene egy autóban vezetéssel eltöltenem.
Ebben az esetben és ebben az irányban valószínűleg nincs nagy közúti kapacitáshiány, ha ez ilyen kényelmes. Ha majd sokan fognak ott lakni, meg ott dolgozni, akkor lesz.

Erre az egyik oldal azt mondja, hogy kapacitáshiány van, és meg kell szüntetni.

A másik oldal azt mondja, hogy bár az ember okosnak képzeli magát, közösségi szinten egy tyúkkal vetekszik az intelligenciája.

A harmadik oldal pedig azt mondja, hogy a kiköltözés okait kellene szemügyre venni, talán egyből kiderül, hogy nincs is kapacitáshiány.
Előzmény: Törölt nick (3646)
urál Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3650

Nem látom, hogy lefedetlen területek lennének a tömegközlekedésben, míg komplett főútvonalak hiányoznak a városban! A budapesti tömegközlekedésnek olyan apró-cseprő problémái vannak, hogy hogyan kössünk össze villamosvonalakat a Belvárosban és nem olyanok mintha komplett kerületekben hiányozna a tömegközlekedés, vagy ha lenne is, akkor is csak egy kósza buszjárat, amit ködös reggeleken szoktak látni fel-fel, de inkább eltűnni. A hidak, a körutak hiánya analógia szempontjából ezt jelenti.

 

Ki lehet jelenteni, hogy a budapesti tömegközlekedés fejlettsége kielégítő, míg a közúthálózat katasztrofális mértékben alulfejlett.

Előzmény: mestska (3647)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3649
no.no. You missed the point. It was about the automobile-fethisism...
Előzmény: ghosty9 (3648)
ghosty9 Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3648
Elmisszelted a pointot. Autoellenessegrol volt szo.
Előzmény: Törölt nick (3646)
mestska Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3647

hogy jelenleg Budapesten nem a tömegközlekedési hálózatok kiépítettségében van súlyos elmaradás, hanem a közúthálózat fejlettségében!

 

mindkettőben súlyos elmaradások vannak hasonló méretű más európai városokat és a budapesti igényeket tekintve.

Előzmény: urál (3637)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3646

ügyes vagy.

és akinek a munkahelye van "atszallasos-gyaloglasos haromoras ut"-ra, amit autóval "kevesebb, mint a fele alatt" tehet meg?

Előzmény: ghosty9 (3645)
ghosty9 Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3645
"mondjuk arról elvitáznék, hogy mi a nagyobb: az autofetisizmus, vagy a megszálott autósellenesség...."

Erre a kulonosen vicces kijelentesre meg terjunk ki azert. :-) Van autom. Nem kicsi, es a motorja sem az (bar az autos forumokon termeszetesen ez az entry level). Szeretem is. Csak eppen tudom, hogy hova (mire) valo. (Szuloket latogatunk vele, atszallasos-gyaloglasos haromoras ut helyett kevesebb, mint a fele alatt. Dolgozni nem azzal jarok, mert az busszal ugyanannyi (pedig lassuk be, a tomegkozlekedesnek az a legalja) es kenyelmesebb, biciklivel meg feleannyi ido.)
Előzmény: Törölt nick (3628)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!