Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3629

úgy tűnik, hogy mégse valósul meg a bátaszék utáni 4 db alagút..

a végén még tényleg elkezdenek spórolni a beruházásokon..

 

csak akkor ezt nem értem:

 

a 79 kilométerre már valamennyi környezetvédelmi és építési engedély megszületett (az építési engedélyeket tavaly februárban és márciusban kiadták)

 

ha áttervezik a szakaszt (pl. nem lesznek alagutak), akkor ezeket nem kell újra megkérni?

 

Előzmény: Törölt nick (3627)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3628

szburbanizáció.

szuburbanizáció. ;-)

 

Hogyha megfelelő minőségű és színvonalú szolgáltatást nyújtasz nekik...

amikor kicsi voltam, nekem is voltak fantazmagóriáim, főleg a marsutazás lelkesített...

 

hogy éred el a  megfelelő minőségű és színvonalú szolgáltatást?

(a magyar munkamorál realitásánál maradva...)

 

kezdjük az alapokkal: (pl. ami nekem problemma) 

 

- ne késsen a vonat 15-20 perecet (nem az időjárási szélsőségesetekre gondolok...)

 

- ne legyen összefosva(grafiti), összeszarva (felvagdosott ülések, szotyola és szemét) a szerelvény...

 

- ha nem is légkondi, de legalább valami ventillátor, ami mozgatja a levegőt a nyári kánikulában, amikor az ember a saját verítéke képezte tócsában dagonyázik...

(meg napellenző függöny - mert ez kimaradt az új vonarokból...)

 

 

nagy autófetisizálás közepette...

mondjuk arról elvitáznék, hogy mi a nagyobb: az autofetisizmus, vagy a megszálott autósellenesség....

 

szerintem a gazdasági racionalitást se hagyjuk ki a képletből:

- az autóval közlekedő (agglo to suburb relációban) sok időt megspórol, rugalmasabb a munkavállalási lehetősége, el tud intézni egyéb dolgokat is, és nemzetgazdasági szempontból: jelentős adóbevételforrás

- a tömközlekedő (agglo to suburb relációban) elbaszarint egy csomó időt, rugalmatlan az rendelkezésreállási ideje, nem tud elintézni semmit, és nemzetgazdasági szempontból: a dotáció miatt adópénzfogyasztó

 

ezt nem én találom ki, erre az usában már rég rájöttek.

 

persze ebből nem következik, hogy a tömközl mehet a kukába.

sűrűn lakott területen és nagy forgalmi igényű viszonylatokban igenis megvan a létjogosultsága.

 

de ez a mindenáron tömközl. erőltetés a gazdasági racionalitással szembenáll.

most van egy átrendeződés, idővel beáll egy egyensúlyi állapot, természetesen egy a mainál alacsonyabb tömközl. részaránnyal.

Előzmény: mestska (3625)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3627
ghosty9 Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3626
"a kötöttpálya télleg frankó dolog.
van belőle épp elég: 11 vasúti fővonal + 4hév... (ezek mind elővárosokat szolgálnak ki)
ugye ezenkívül nem akartok újabbakat? "

Hogy ez milyen gaz szoveg (mar bocs :-) )... Mintha ezt lehetne csak igy, darabra (meg csak nem is km-re!) merni, meg mintha a pontosan jaratas, normalis allapotu szerelvenyek (es palyak, bocs) ingyen lennenek. :-)

Hogy is volt az "ezt bizzuk a szakemberekre" duma? :-)
Előzmény: Törölt nick (3624)
mestska Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3625

pestről a közeli csilivili lakóparkokba a jólkereső réteg költözik ki.

(nem münchenről és nem sbahnról beszélek) 

ők tuti, hogy autóval fognak járni.

 

pont, hogy nem. Hogyha megfelelő minőségű és színvonalú szolgáltatást nyújtasz nekik, akkor ők is a kötöttpályás közlekedést fogják választani. Ez szerte európában bebizonyosodott márm, hogy a jól kereső, autós réteg egy része is vált, ha már elég nagy a dugó, és nem tudja tovább bőgetni a bmw-t.

Hogy ez nálunk az nagy autófetisizálás közepette mikor fog bekövetkezni meg hogyan fog bekövetkezni, az még nem látható pontosan most, kezdeti jelek azonban már most is vannak.

 

suburbanizáció

 

szburbanizáció.

Előzmény: Törölt nick (3624)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.23 0 0 3624

Fricy, Attus, mestska:

 

pardon. pontosítok:

pestről a közeli csilivili lakóparkokba a jólkereső réteg költözik ki.

(nem münchenről és nem sbahnról beszélek) 

ők tuti, hogy autóval fognak járni.

 

valóban van olyan csoport is, amelyik kicsit távolabb valami olcsó faluvégire költözik, ahol az 50m2 panel áráért  kap egy 100m2 családi házat kerttel.

ők nem autóval járnak, mert a fizetésük rámenne a benzinre.

de ez már nem is suburbanizáció kategória...

 

a kötöttpálya télleg frankó dolog.

van belőle épp elég: 11 vasúti fővonal + 4hév... (ezek mind elővárosokat szolgálnak ki)

ugye ezenkívül nem akartok újabbakat?

bőven elegendő lenne, ha ezek pontosan járnának, és nem lennének összeszarva, összegányolva a szerelvények.

 

Ehhez a kötöttpályás sűrűséghez és kapacitáshoz képest viszont a városi és város környéki közúthálózat baromira le van maradva.

Szerintem először ezt a lemaradást kellene pótolni.

nem pedig keresztfinanszírozással a kötöttpályába tömni a pénzt.

Előzmény: mestska (3623)
mestska Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3623

a szuburbanizálódók főként a jólkeresők közül kerülnek ki.

szerintem őket semmilyen csilivili tömközl.-re nem csábítod át...

 

ne haragudj de most bunkó leszek:

egyre nagyobb zöldségeket írsz, háttérismeretek nélkül.

Előzmény: Törölt nick (3617)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3622
>a szuburbanizálódók főként a jólkeresők közül kerülnek ki. szerintem őket semmilyen csilivili tömközl.-re nem csábítod át...
Ez tényszerűen nem igaz. A müncheni S-Bahn túlzsúfolt, és nem azért, mert napi két vonat jön. Pedig ott se sokkal szegényebbek az emberek, mint Budapesten.

Városi, pláne nagyvárosi környezetben a közúti és a kötöttpályás tervezés-ejlesztés nem lehet egymás ellensége, mindenképpen együtt kell működniük.
Előzmény: Törölt nick (3617)
Fricy Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3621
Az "elővárositömegközlekedéspártiak" jobban preferálják a kötöttpályás megoldásokat.
Előzmény: Törölt nick (3619)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3620
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3619

Héló! itt nem M4-ezünk ám! :-)

 

nekem van egy olyan gyanúm, hogy az elővárositömegközlekedéspártiak elfeledkeznek egy apróságról:

 

a nyugati metrók/hévek/schnellvillamosok valóban nagyon csilivilik, de ugyanolyan (ha nem jobban) csilivilik az autók, meg a városi/város körüli utak is.

 

ha (valamilyen objektív szempontrencer szerint) pontoznánk ezeket, akkor

nyugaton szép magas pontot kapna mindegyik.

nálunk azonban a városi úthálózat nagyon elmaradna a tömegközlekedéshez képest.

először az egyensúlyt kellene visszaállítani, és ha ez megvan, akkor lehet mindegyiket arányosan fejleszteni...

(ráadásul az útépítés sok esetben tömközl beruházás is, hiszen a bkv busz is használhatja...)

Előzmény: Rooger Preed (3618)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3618
Ilyen mentalítás mellett nem. Érdekes, hogy ez Nyugaton működik. Persze nem M4-szintű beruházással...
Előzmény: Törölt nick (3617)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3617

a szuburbanizálódók főként a jólkeresők közül kerülnek ki.

szerintem őket semmilyen csilivili tömközl.-re nem csábítod át...

Előzmény: Rooger Preed (3616)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3616

Az a baj, hogy csak autóban gondolkoznak. A szuburbanizáció nem jár együtt az agglomerációs tömegközlekedés és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésével, így még erősebb a forgalomnövekedés.

Előzmény: Törölt nick (3614)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3615
És tegyük hozzá: M9. Szegedről Pécsre ne Dunaújvároson keresztül legyen a leggyorsabb...
Előzmény: mestska (3607)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3614

Részben építési, részben hálózatfejlesztési moratóriummal.

 

szerintem meg nem kell túlragozni a dolgot...

 

ha a pesti városvezetés nem tud kellemes parkosított  lakókörnyezetet kínálni az erre igényt tartó fizetőképes keresletnek (nem osztogatással, hanem szervezéssel, egyéb adminisztratív eszközökkel) akkor ezek a lakosok kiköltöznek...

(verseny van a települések között is...)

 

egyszerűen nevetséges, hogy útépítés helyett ezen sopánkodunk...

 

kiköltözik 3-400e ember. ebből bejár 150e (a papa/mama).

egy ekkora város úthálózatának (ha az normálisan ki van építve) simán el kell bírnia +100-150e autót...

 

Előzmény: felucca (3610)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3613
Az M1-M3-ra??? szerintem nézd meg a térképet...
Előzmény: mestska (3607)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3612

A budapesti ún. "barnaövezetben", vagy "rozsdaövezetben" 68 km2-en állnak üresen a volt ipartelepek, mert egy értelmesen vezetett, a területeket feltáró gyűrűirányú úttal nem volt képes megkínálni őket a város.

 

egyetértek. nagy dőreség ezeket kihasználatlanul hagyni.

de ezek "feltárásához" városi főutakra van szükség, nem ap gyűrűre...

 

Legújabb számítások szerint az eddig megépült M0 mentén 150 km2 -en létesültek zöldmezős, kizárólag az autópálya által generált beruházások.

az M0 mellé meg olyan létesítmények kerültek, amelyek ott vannak jó helyen... (raktárak, bevásárlóközpontok, ipari parkok)

 

nem értem mi fenét számít 150 km2? ez bagatell terület... ráadásul ennek jelentős része parkosított...

Előzmény: felucca (3608)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3611

Miért vállalta el? Miért nem kritizálta? Miért nem zártak össze és gyakoroltak nyomást?

 

kétségkívül jogos kérdések... (de nem te kérdezed először: ezt már olvastam szaklapokban is... :-)

 

ez már szakmaetikai kérdés: hogyan ítéltetik meg az, aki szakmai meggyőződése ellenére elvállal olyan munkát amivel nem ért egyet...

 

ugyanis egy sziklaszilárd jellemű építőmérnök inkább elmegy taxizni, de nem prostituálja magát... ;-)

Előzmény: felucca (3606)
felucca Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3610
"....a suburbanization kétségkívül jelentős forgalomgeneráló folyamat.
de hogyan tennél ellene?
mert a kapacitáshiányos állapot fenntartása elég kétélű dolog..."


Részben építési, részben hálózatfejlesztési moratóriummal. Ja, hogy abból forradalom lenne? Akkor inkább maradjon minden a régiben. Majd csak lesz valahogy, olyan még nem volt, hogy valahogy ne lett volna.
Előzmény: Törölt nick (3604)
felucca Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3609
Majd berakok, de most végképp betenne nekem, ha ezt rajzolnám, ahelyett, amit kérnek tőlem....itt egyedül Urál kartács van abban a helyzetben, hogy összemosódik a munkája és a topicolás:)))
Előzmény: Törölt nick (3604)
felucca Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3608
"....szerintem jó, hogy kiment. amire szolgál, az városon kívülre való..."

Akkor mégegyszer. számokkal:

A budapesti ún. "barnaövezetben", vagy "rozsdaövezetben" 68 km2-en állnak üresen a volt ipartelepek, mert egy értelmesen vezetett, a területeket feltáró gyűrűirányú úttal nem volt képes megkínálni őket a város. Ez lehetett volna (részben) az M0, csak hát ugye be voltunk szarva Mari nénitől, meg kellett az ő szavazata (au M0 részben legázolta volna Mari néni paradicsomoskertjének a sarkát).

Legújabb számítások szerint az eddig megépült M0 mentén 150 km2 -en létesültek zöldmezős, kizárólag az autópálya által generált beruházások.

Tehát szerintem is jó, hogy kiment. Kurva jól jártunk!
Előzmény: Törölt nick (3604)
mestska Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3607
baromi egyszerű a válasz: M8....
Előzmény: Törölt nick (3605)
felucca Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3606
Engem nem érdekel, ki a hibás! A végbemenő folyamatok hasznossága, vagy kára izgat és természetesen nem vigasztal, ha a közlekedéstervező előírásszerű ívben vezeti az elcseszett hálózati elemet!

Miért vállalta el?

Miért nem kritizálta?

Miért nem zártak össze és gyakoroltak nyomást?

Előzmény: Törölt nick (3602)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3605

de. értem. csak hüjeségnek tartom.

 

légyszi dobj már össze egy skiccet, hogy milyen nyomvonalon gondolod elvezetni az M1/M7 - M3 tranzitot....

 

Előzmény: ghosty9 (3603)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3604

egy rajzot be tudnál rakni, hogy te hogyna képzeled a pest körüli hálót?

 

Ismerek olyat, aki most költözött Visegrádra...

a suburbanization kétségkívül jelentős forgalomgeneráló folyamat.

de hogyan tennél ellene?

mert a kapacitáshiányos állapot fenntartása elég kétélű dolog...

 

Arról is kevés szó esik, hogy a keleti M0 nem csak azért ment ki a városból...

 

szerintem jó, hogy kiment. amire szolgál, az városon kívülre való...

a városon belülre meg elegendő egy helyi forgalmat kiszolgáló krt is.

Előzmény: felucca (3601)
ghosty9 Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3603
Szoval nem erted, mire gondolok. Kar.
Előzmény: Törölt nick (3596)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3602

mondjad...

 

1. Hungária gyűrű a HuKaPó-tól dél felé.
itt mi a gond?

 

már korábban szóba került, hogy célszerűbb lett volna a kőbányai úttól délre a népliget-ecseri u.-kén u.-csepel sz.- galvani u. útvonalon vezetni...

erre gondolsz?

 

2. Október 23-a utca.
gondolom ez arra vonatkozik, hogy a nagykörutat a hamzsabégin kellett volna kivinni a budaörsire...

 

3. Egérút
ez meg nyilván a hamzsbégi bebukása miatti kényszermegoldás...

 

 

szerintem ebben a legkevésbé a közlekedéstervezők a hibásak. sokkal inkább a marakodó önkormányzatok és a hirtelen jött demokrácia...

 

amúgy még nincs veszve semmi. elég 1-2 évre felfüggeszteni a demokráciát, gyorsan lezavarni a korrekciókat, oszt jónapot... :-)

Előzmény: felucca (3597)
felucca Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3601
".....Onnan indult az egesz eszmecsere, hogy ha majd megepul az eszaknyugati resz teljesen, tok jol ki lehet majd koltozni a pilisi falvakba...."

Nem is kell addig várni! Ismerek olyat, aki most költözött Visegrádra a IX. ker. Angyal utcából, mert naponta(!) jár Leninvárosba az üzemébe, és ha kész lesz az M0 északi híd, ő nagyon jól fog járni, mert Pilisszentlászlón keresztül sitty-sutty ér oda és vissza.

Arról is kevés szó esik, hogy a keleti M0 nem csak azért ment ki a városból, mert Rákosborzasztón nem akarták, hanem azért is, mert Pécelen, Gyömrőn és a többi birkaszaros faluban akarták, hiszen ők is meg akarják csinálni a saját kis Budaörsüket.

Éljen a rendszerbengondolkodás!

Előzmény: ghosty9 (3594)
felucca Creative Commons License 2007.03.22 0 0 3600
Mihelyt a Főmterv felszámoláa megtörténik, esküszöm, mi is felszámoljuk a céget. Tudod, mint a NATo vs. VSZ:)
Előzmény: mestska (3586)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!