Már miért is ne mondanád jól, Erik bá? A profik nem mondanak hülyeséget, kivéve, ha "doktorok"... :) Uff, na ezek után, már várom ez újjab esést, remélem még be tudok róla számolni... Pussz: Marcika
És mindehhez tényleg alaposan ki kell tisztítani minden járatot, amik jönnek a léxű felôl az összes kis furatnak funkcionálnia kell, semmise lehet be EPOKITTOZVA meg ilyen gárgyult baromságok. A keverékszabályzó csavart is jól ki kell szedni és kifújni a járatait, aztán tövig visszacsavarni, és alapban 2,5 fordulatot vissza.
Jól mondtam, mösziô gunnar? vagy ne keverjelek össze Gisli Gunnar Jonnsonnal az izlandi off-road királlyal?
Erik Bá
Teljesen, és alaposan kell átpucolni. Javaslom a fülpiszka használatát. Az alapjárati fúvóka alatt(ha kicsavartad) találsz egy lukat, ha találsz. Na mindegy, van, hogy az eltömődik, és az gáz. Feltehetőleg neked a főfúvókád(a nagyobbik) van elszutymákosodva. Tegyél bele egy új tűszelepet, mert nagyon fontos a megfelelő benzinszint. ezt is be kell állítani. Ha alacsony, produkálhatja ezeket a tüneteket. Ha magas, az se jó, mert túleteted.Van az uszóházban, vagyis abban a fedélben egy jel, hogy tudd, hol a gyári szint. Ennél lehet egy picit magasabb. Egy tuningkönyv azt irta, hogy akkor megy nagyon, ha a szintet felhúzzuk addig, hogy összerakott állapotában felűlről belekukkntva látjuk, hogy a luk(ami a főfúvoka helye, amiben mozog a tű) szintje alatt 1-1,5 mm-rel lejjebb ott kukucskál a nafta. (inkább 1,5) Elenőrizd továbbá, a szivató gumi tomítését is, bár az valszeg jó. Ha ezeket a múveleteket gondosan elvégzed, szerintem megindul majd mint a lendkerekes autó. CSáó!
Na, most jól mondta, rakakovszki bácsi, hogyan kell kalapálni, de ha kozben két oldalról nem feszíted a lendkereket lefelé, akkor nem fog megindulni, ja és készűlj fel Ronin, hogy hirtelen fog leugrani. Tényleg jobb lenne venned egy lehűzót, hiszen örök darab, és nagyon hasznos. Vegyél akkor már egy éket is tarcsiba! A felrakás fortélyairól, pedig már volt szó a topicban. Amúgy ha csak szivatóval megy az ne a gyújtástól van. Ha szétkaptad a karbit, figyelned kell egy-két, fontos dologra, de most nem mondom, mert épp a westelnél vagyok, és megyek már vissza dolgoni. pussz!
Vegyél egy kimondottan ehhez való lehúzószerszámot, ez ALAP minden simsonosnak. Kb 400Ft, Ó utca vagy zicsijenô. A kalapálást csak akkor javaslom, ha többé nem kívánod visszatenni az anyát, mert ha a menetet megsérted, akkor nézhetsz. Ha mindenképpen le kell venni a lendkereket így, akkor az anyát PONTOSAN addig tekerd rá amig szintbe nem kerül a csavarral, tegyél rá egy darabka alumíniumot és azt üsd (tehát a fôtengelyt üsd befelé a blokk felé) apró kis ütésekkel. Mivel az illesztés kúpos, le fog lazulni. Vigyázz, mert a fôtengelyen van egy kis bemarás, és abba egy íves kis lemezdarabka van betéve, az pozícionálja elforgás ellen a lendkereket. Ez nehogy elvesszen, mert enélkül tilos összeszerelni!
Szeva Marci!
Igen, történt érdekes dolog azon az ominózus napon, mindent elszidtam ( aminek nincs köze a témához, azt is :)) ), csak az autómat nem. Aztán az a gyanús arc az egyik autóból... Nem tudtam, hová tegyem. De ha fekete mágiát űz, vajon honnan szerezte meg a hajszálainkat? Vagy ennyire keményen nyomja, hogy csak koncentrálnia kell? Ha leesik a hó, erős késztetést érzek kimenni vadulni kicsit. Elképzelhető, hogy előbb el kéne mennem rutinvizsgálatra professzionális tudásszinttel rendelkező, hosszú, élményekben gazdag életet maga mögött tudó főorvosunkhoz? Elég merész vagy Marci, hogy az Ő tudta nélkül futárkodsz - ne feledd, a gonosz köztünk jár! Kíváncsi vagyok, mi a bosszúja.
:)))))))
rakowszky!
Tényleg CSAK szívatóval...:-(
Én is a karbicsekre gondolok (nameg a gyújtás is mindig a gyengéje volt), csak ma nem volt rá időm, meg most is angolt kell tanulnom, de talán már holnap lesz.
A Mustang 3 sebességes. Érdekessége, hogy 1 fölfele, 2,3 lefele. Pont fordítva, mint egy normális motornál...
Volt mikor párhuzamosan használtam a két motort...
Igen, úgy jártam, hogy combosan elforgattam a Szimómat 2-be, és visszaraktam 1-be. Üveghang, kerék blokkolt...
Utánna csak a Simsont használtam...(nem lett semmi baja)
CSAK szivatóval megy???? Hát ilyet még nem hallottam! A gyertya vadonatújra cserélése után megtekinteném a carburettor állagát, különös tekintettel az alábbiakra:
uzemanyag elátottság, és ennek mértéke, szennyezettség ellenôrzése az üzemanyagrendszerben és az úszóház alján, üresjárati fúvóka elhelyezkedése és áteresztôképességének vizsgálata, fôfúvóka elhelyezkedése és áteresztôképességének vizsgálata, a féklevedôrendszerre is kiterjesztve. (csavarjad ki azt a sárgaréz izét is amibe a fôfúvóka van beletekerve)
Amennyiben nem javul a helyzet akkor a gyujtás TELJES felülvizsgálata.
Kár, hogy tegnap esett azért nem is telefonáltam motorozgatás végett.
Szombat vagy vasárnap volt a híradóban egy gyerek aki belement a Dunába a motorjával. A rendőrök igazoltatni akarták, ő meg meg akart lépni a motorral, állítólag volt nála valami anyag, oszt mutattak a gépet is egy piros S51-et :)
Aszt aszér haty monjam, hoty a csucs sebesékek mérésekor aszér rakgyatog má fô ety dikitális kilométerórát, persze a saját kereketeghez kallibrállva. Ity? llehhet, hoty reálliss atatokhoz judtog.
A törrök szultán
Végül is igazad van,mert meg kell indokolni,hogy elérje a bűvős(80-85)tempot de el kell valamit mondanom a mustangról először: nem 2 sebességes hanem három - javitson ki valaki ha tévednék, a stabilitásról meg annyit hogy elöl 2.75 hátul 3.15 gumi van.A kuplung is a múlt héten lett megerösítve egyedi megoldássall,végül anyit hogy azt a (gyilkos tempót)a saját km órájával mértük.Ja meg annyit hogy nem leszek itthon úgy hogy ne keresetek 1hétig.
Mint mondtam, elhiszem, sőt szerintem simán elhisszük mind, (kivéve kis-, de lehet, hogy már nagydoki), hogy mennyivel mentél, tényleg, nem akartalak megbántani. Szerintem pedig már válaszoltam a kérdésedre, már ami a főtengelyeset illeti. Láthatod a 299. hozzászólásban. Ha pedig egyéb segítsére is szükséged van, sikíts, mert sok jó arc van a topicban, aki készségesen segít.
pussz: Marcika
Szió T.Z.! Szerintem nem kell aggódnunk, lehet, hogy csak erőt gyűjt, a következő megméretteteséhz, vagy csak megint vett egy fekete mágiás könyvet. Ígen biztos azért estem vasárnap ismét. Én márpedig idejében elkezdtem fékezni, akkor kb, mikor GV4500. Akkor meg miért megy ki alólam a gép, mikor olyan ídőket nyomok, ha futárkodok néha, hogy öröm nézni. Biztos veled is történt akkor valami újdonság, nem? Kedves Ronin_! Így már persze mindjárt máshogy hangzik, így már talán elhisszük neked hogy ment annyit a paripád, de ami Sono pajtást illeti, csak csatlakozni tudok Szkátó bölcs szavaihoz. Múltkor volt alkalmam szemügyre vennem egy Jawa Mustangot. Sok közös vonást mutat a babettával, csakhogy míg a kis babetta egy jól kiforrott, és a maga nemében nagyon jól megkonstruált kismotor, addig a Mustángról ez nem mondhatő el. Na persze te is kicserélted a gyujtást, a korszerű babetta gyújtásra, meg babi henger, ez rendben, de attól még nem kéne lekarmolnia az aszfaltot. Ha valóban olyan erős lenne, nem bírná a kuplungja. Ezenkívül, akkora végsebességet a gyári áttétellel soha se lehet elérni. Ha meg variáltál, hogyan indúlsz meg vele, hiszen tudtommal 2 sebességes. Két sebesség a 85-ös tempóhoz??? Az én simsonom is igényelne minimum 5 sebességet, pedig abba erő is van. Aztán pedig mivel mérted azt a gyilkos tempót? Én tudom, hogy megy annyit a simsonom, GV4500-é, még többet is, mint az enyim. De minketten tudjuk, olyan nagy sebességnél még a simson is elveszti a stabilitását, akkor a mustáng nem? Jó, jó, legutóbb egy haveromat 80 nál megelőzte egy babetta, szóval nem azt mondtam, hogy lehetetlen, csak szerintem itt mi a topicban mind úgy vagyunk, hogy amíg valaki nem indokolja meg, mit, miért, hogyan, addig nem hiszünk neki. (Láthatod, nem csak én.) Szóval most rajtad a sor, védd meg magad, még lehet, hogy tanulhatunk is tőled. Köszi. Végul egy régi versecske, de nem megsértődni ám!
Jawa Mustang gyors és fürge, erre b@aszik rá az ürge.
Az útszélén akar hálni? Jawa Mustanggal kell járni.
Nekem a Simsonom előtt Jawa Mustangom volt. Citromsárga. Fateromtól örököltem igen megkímélt állapotba. Annak a vége 60 km/h volt. A Simóval nem lehet egy kalap alá venni. Attól fényévekre el van maradva. Nehézkes, motorja gyengébb, sérülékenyebb. A szerelhetősége: rémálom. Minden szerelő nagyívbe kerüli. Legmókásabb része a túlfolyó kistálca, a henger melletti kis levezető csövecskével...
Egy szó mint száz, a Csehszlovák ipar szégyene...
Lehet hogy nem hisztek nekem,de ha oda vágna a gépeteknek akkor szerintem ti is néznétek egyet. Irok erre egy jó példát egyik nap jövök haza fele a fő utcán a géppel,el húz melettem egy újabb fajta nagy testű robogó na ezt én sem hagyhatom anyiban be érem a piros lámpánál.Mondom a gyereknek hogy versenyezünk az utca végéig(az a kis utca 2km)egy darabig ő is vezetett kb1.2km de utána fel vete a mustang a fordulatott,és folyamatos 30 méteres távolság volt köztünk .A gyerek már majd kitépte a gázt a helyéről olyan ideges volt!!
A titok:
4 felömlő, sok-sok polírozás, dugattyútető lerézsűzése, dugattyúszoknya levágása, -25kg (azóta ennyivel vagyok nehezebb), meg hátszél. Szél nélkül 90 és nem azt mondtam, hogy kanyarban mentem ennyit!:-)
Óra szerinti értékek természetesen.
Ne kételkedjetek a szavamban (bár látom óvatos fogalmazás), mert nem a "Kinek van nagyobb f@rka" c. topicba írok.
Volt konzulensem is, annak idején egy akkori versenyző személyében. Nekem nem a minél nagyobb végsebesség hajszolása volt a célom, hanem a LEHETŐ legnagyobb végsebesség elérése amellett, hogy a motor utcai használhatósága megmarad.
Üdv.
Ronin, aki nem szűkölködik a számokban és akinek 21 éve van Simsonja.
Nekem is S51N-em volt. Teljesen széria gép volt, 3 sebességes+ gyorsító negyedik. (4-be kb annyit pörgött 50-nél, mint 3-ba 40-nél)
97 áprilisába elcsorták (Szegeden) :(
Bízom benne, hogy azóta megdöglött az illető, de jobb, ha csak tolószékbe került a jó q... a..át. (Sok hétig hiányzott)
Ezzel a a teljesen széria mociva mentem 80 fölötti tempót is. Az igaz, hogy az újhídon lefelé, viharos hátszélbe...:)
Jó gépek a Simsonok. Egyik robogóért se adtam volna oda.
Csak ezzel a kötelező bukóval agyonvágták az egésznek a hangulatát, lényegét...
Ő most vajon merre járhat? Továbbképzésen van, hogy nagydoki legyen belőle? Igazán dícséretes dolog, csak nehogy legközelebb a traktort nézze motornak. Abba berakja a gyorsító 10-et és mehet az off-road versenyre DR. Grétsi néven - mondhatja a többi versenyzőnek, hogy "Na álljunk meg egy szóra!".
:)))))
T.Z.! Nem kell rémeket látni, mert ott van, hogy 80-85! A dokika ilyen számoknál szívgörcsöt kap, vagy lefagy, de lehet, hogy csak túlcsordúl. Legyen, higgyük el neki, csak azt nem tudom, hogy lehet egy mustangot olyan sebességnél megtartani. Kedves Sono, kérlek mondd el a titkod! Nézdd csak, Ronin_ se szűkölködik a számokban. Én erre már nem mondok semmit. A főtengely a Zichy gépműhelyben (nem odaadni a boltban, hanem szépen levinni a túloldalon lévő pincehelységbe, hiszen ők is oda viszik le.) Legutóbb 4200 körül volt. Új srácok, aztán nem ám megsértődni, ha figyelmesen visszaolvasgattok a topicban, rájöttök, hogy miért eme cinikus hangvétel. Infomaker! én a zichiben a boltban nem veszek semmit, talán a vödörhöz benézek, mert nyitva van szombaton. I love Ó street 2 ! Vettünk ma simsont GV4500-tel, király, igazi FOSTALICSKA!
Ez rejtélyes eset. Nekem egy időben úgy csörgött a blokkom, hogy VEKKER lett a beceneve a motoromnak. Felujitam a fötengt, ujdugo, henge, csapsze. De nem emléxe, melyik hatott, aszem semelyik. MAGÁTÓL mult el, ma már sokezerrel később semmilyen csörgést nembirokkicsikarni, (hálajóistennek) pedig néha majd egy milit lötyögött a jobboldali fötengelycsapágyam. Igaz akkor kopogott kissé, mondjuk mintha le akarna repülni a hengerfej kompletten.
Egyébként ma nézegettem egy H-D Flathead blokkot. Ez arrol kapta a nevét, hogy oldaltszelepelt, és ugyanolyan hengerfeje van mint a Simsonnak. Csak érdekesség, hogy régen 4ütemünél is így csinálták.