Keresés

Részletes keresés

Ronin_ Creative Commons License 2001.09.22 0 0 308
Kedves Mártongúnár!

Nem kell, hogy elhidd, nincs szükségem rá!
Arra inkább lett volna, amit kérdeztem:-)

Üdv. Ronin

Előzmény: Mártongúnár (306)
rakowszky Creative Commons License 2001.09.22 0 0 307
Jávamusztáng drága kincs,
jó ha van, de jobb, ha nincs!
Előzmény: Mártongúnár (306)
Mártongúnár Creative Commons License 2001.09.21 0 0 306
Szió T.Z.! Szerintem nem kell aggódnunk, lehet, hogy csak erőt gyűjt, a következő megméretteteséhz, vagy csak megint vett egy fekete mágiás könyvet. Ígen biztos azért estem vasárnap ismét. Én márpedig idejében elkezdtem fékezni, akkor kb, mikor GV4500. Akkor meg miért megy ki alólam a gép, mikor olyan ídőket nyomok, ha futárkodok néha, hogy öröm nézni. Biztos veled is történt akkor valami újdonság, nem?
Kedves Ronin_! Így már persze mindjárt máshogy hangzik, így már talán elhisszük neked hogy ment annyit a paripád, de ami Sono
pajtást illeti, csak csatlakozni tudok Szkátó bölcs szavaihoz. Múltkor volt alkalmam szemügyre vennem egy Jawa Mustangot. Sok közös vonást mutat a babettával, csakhogy míg a kis babetta egy jól kiforrott, és a maga nemében nagyon jól megkonstruált kismotor, addig a Mustángról ez nem mondhatő el. Na persze te is kicserélted a gyujtást, a korszerű babetta gyújtásra, meg babi henger, ez rendben, de attól még nem kéne lekarmolnia az aszfaltot. Ha valóban olyan erős lenne, nem bírná a kuplungja. Ezenkívül, akkora végsebességet a gyári áttétellel soha se lehet elérni. Ha meg variáltál, hogyan indúlsz meg vele, hiszen tudtommal 2 sebességes. Két sebesség a 85-ös tempóhoz??? Az én simsonom is igényelne minimum 5 sebességet, pedig abba erő is van. Aztán pedig mivel mérted azt a gyilkos tempót? Én tudom, hogy megy annyit a simsonom, GV4500-é, még többet is, mint az enyim. De minketten tudjuk, olyan nagy sebességnél még a simson is elveszti a stabilitását, akkor a mustáng nem? Jó, jó, legutóbb egy haveromat 80 nál megelőzte egy babetta, szóval nem azt mondtam, hogy lehetetlen, csak szerintem itt mi a topicban mind úgy vagyunk, hogy amíg valaki nem indokolja meg, mit, miért, hogyan, addig nem hiszünk neki. (Láthatod, nem csak én.) Szóval most rajtad a sor, védd meg magad, még lehet, hogy tanulhatunk is tőled. Köszi.
Végul egy régi versecske, de nem megsértődni ám!


Jawa Mustang gyors és fürge, erre b@aszik rá az ürge.

Az útszélén akar hálni? Jawa Mustanggal kell járni.


Szkátó Creative Commons License 2001.09.21 0 0 305
Nekem a Simsonom előtt Jawa Mustangom volt. Citromsárga. Fateromtól örököltem igen megkímélt állapotba. Annak a vége 60 km/h volt. A Simóval nem lehet egy kalap alá venni. Attól fényévekre el van maradva. Nehézkes, motorja gyengébb, sérülékenyebb. A szerelhetősége: rémálom. Minden szerelő nagyívbe kerüli. Legmókásabb része a túlfolyó kistálca, a henger melletti kis levezető csövecskével...
Egy szó mint száz, a Csehszlovák ipar szégyene...
Előzmény: Sono (293)
Sono Creative Commons License 2001.09.20 0 0 304
Lehet hogy nem hisztek nekem,de ha oda vágna a gépeteknek akkor szerintem ti is néznétek egyet. Irok erre egy jó példát egyik nap jövök haza fele a fő utcán a géppel,el húz melettem egy újabb fajta nagy testű robogó na ezt én sem hagyhatom anyiban be érem a piros lámpánál.Mondom a gyereknek hogy versenyezünk az utca végéig(az a kis utca 2km)egy darabig ő is vezetett kb1.2km de utána fel vete a mustang a fordulatott,és folyamatos 30 méteres távolság volt köztünk .A gyerek már majd kitépte a gázt a helyéről olyan ideges volt!!
Előzmény: Mártongúnár (299)
Ronin_ Creative Commons License 2001.09.20 0 0 303
A titok:
4 felömlő, sok-sok polírozás, dugattyútető lerézsűzése, dugattyúszoknya levágása, -25kg (azóta ennyivel vagyok nehezebb), meg hátszél. Szél nélkül 90 és nem azt mondtam, hogy kanyarban mentem ennyit!:-)
Óra szerinti értékek természetesen.

Ne kételkedjetek a szavamban (bár látom óvatos fogalmazás), mert nem a "Kinek van nagyobb f@rka" c. topicba írok.
Volt konzulensem is, annak idején egy akkori versenyző személyében. Nekem nem a minél nagyobb végsebesség hajszolása volt a célom, hanem a LEHETŐ legnagyobb végsebesség elérése amellett, hogy a motor utcai használhatósága megmarad.

Üdv.
Ronin, aki nem szűkölködik a számokban és akinek 21 éve van Simsonja.

Előzmény: Mártongúnár (299)
Szkátó Creative Commons License 2001.09.20 0 0 302
Hali

Nekem is S51N-em volt. Teljesen széria gép volt, 3 sebességes+ gyorsító negyedik. (4-be kb annyit pörgött 50-nél, mint 3-ba 40-nél)
97 áprilisába elcsorták (Szegeden) :(
Bízom benne, hogy azóta megdöglött az illető, de jobb, ha csak tolószékbe került a jó q... a..át. (Sok hétig hiányzott)
Ezzel a a teljesen széria mociva mentem 80 fölötti tempót is. Az igaz, hogy az újhídon lefelé, viharos hátszélbe...:)

Jó gépek a Simsonok. Egyik robogóért se adtam volna oda.
Csak ezzel a kötelező bukóval agyonvágták az egésznek a hangulatát, lényegét...

T.Z. Creative Commons License 2001.09.20 0 0 301
Ő most vajon merre járhat? Továbbképzésen van, hogy nagydoki legyen belőle? Igazán dícséretes dolog, csak nehogy legközelebb a traktort nézze motornak. Abba berakja a gyorsító 10-et és mehet az off-road versenyre DR. Grétsi néven - mondhatja a többi versenyzőnek, hogy "Na álljunk meg egy szóra!".
:)))))

Üdv:
Zoli

Előzmény: Mártongúnár (299)
Mártongúnár Creative Commons License 2001.09.19 0 0 300
Amúgy GV4500 adta a telefonszámot én meg megvettem a kiszemelt mocit, majd még kitaláljuk, mi lesz belőle.
Mártongúnár Creative Commons License 2001.09.19 0 0 299
T.Z.! Nem kell rémeket látni, mert ott van, hogy 80-85! A dokika ilyen számoknál szívgörcsöt kap, vagy lefagy, de lehet, hogy csak túlcsordúl. Legyen, higgyük el neki, csak azt nem tudom, hogy lehet egy mustangot olyan sebességnél megtartani. Kedves Sono, kérlek mondd el a titkod! Nézdd csak, Ronin_ se szűkölködik a számokban. Én erre már nem mondok semmit. A főtengely a Zichy gépműhelyben (nem odaadni a boltban, hanem szépen levinni a túloldalon lévő pincehelységbe, hiszen ők is oda viszik le.) Legutóbb 4200 körül volt. Új srácok, aztán nem ám megsértődni, ha figyelmesen visszaolvasgattok a topicban, rájöttök, hogy miért eme cinikus hangvétel. Infomaker! én a zichiben a boltban nem veszek semmit, talán a vödörhöz benézek, mert nyitva van szombaton. I love Ó street 2 !

Vettünk ma simsont GV4500-tel, király, igazi FOSTALICSKA!


rakowszky Creative Commons License 2001.09.19 0 0 298
Ez rejtélyes eset. Nekem egy időben úgy csörgött a blokkom, hogy VEKKER lett a beceneve a motoromnak. Felujitam a fötengt, ujdugo, henge, csapsze. De nem emléxe, melyik hatott, aszem semelyik. MAGÁTÓL mult el, ma már sokezerrel később semmilyen csörgést nembirokkicsikarni, (hálajóistennek) pedig néha majd egy milit lötyögött a jobboldali fötengelycsapágyam. Igaz akkor kopogott kissé, mondjuk mintha le akarna repülni a hengerfej kompletten.
Egyébként ma nézegettem egy H-D Flathead blokkot. Ez arrol kapta a nevét, hogy oldaltszelepelt, és ugyanolyan hengerfeje van mint a Simsonnak. Csak érdekesség, hogy régen 4ütemünél is így csinálták.
Előzmény: Infomaker (297)
Infomaker Creative Commons License 2001.09.19 0 0 297
Köszönöm a sok választ!

A súberem is zörög szépen, de csak ha húzom a gázt, de ez a hangos csörgés nem egyenletes, hanem : csip-csiriri-csend-csiririririrp-csirip.

Elég durva hang a súberhez képest. A főtengelyem meg új, bár maszek.

Mártongúnár!

Én a zicsiben vettem a dugót+hengert, szóval oda nem vinném vissza... bár nem az öregnél vettem, hanem a szakállas gyerek ahol van , az öreg mellett.. Te melyikre gondolsz?

Előzmény: rakowszky (296)
rakowszky Creative Commons License 2001.09.19 0 0 296
Mielôtt darabokra bontanád a gépedet, javaslom, fujjál be láncsprayt a suber hengerpalástja és a karburátor hengerfala közé. Az emlitett zörgést a kikopott suber is okozhatja, mivel a gázlengések a karburátorban igen erôsek, és azok ráncigálják elôre-hátra minden ütemnél, vagyis a dugattyúval azonos ritmusban!!!!!!!!!
Ha megsürüsödött a láncspray és jó mézesen mozog a gáz, akkor próbáld ki. Ekkor a suber nem adhat hangot. Ha ekkor elhallgat, akkor uj suber és némi csiszolgatás a karbiban. Ha ugyanolyam, akkor a suber kizárható.
Erik bá
Előzmény: Infomaker (289)
Ronin_ Creative Commons License 2001.09.19 0 0 295
Jó nagyot kívánok!
Régebben őrült Simsonos voltam, van egy S50 NH-m (1980-as, 3 seb.), ami olyan 95-97-et tud 50 köbcentivel. Most 2-3 éve nem használtam már de ideje elővennem. A főtengelye kissé zörög. Van valakinek infója, h mennyibe fáj most egy főtengely új/felújított?

Köszi!

Ronin

Előzmény: rakowszky (259)
T.Z. Creative Commons License 2001.09.19 0 0 294
Te, Marci, Sono mintha kicsit ismerős lenne valahonnan :))))))))!

Üdv:
Zoli

Előzmény: Mártongúnár (291)
Sono Creative Commons License 2001.09.18 0 0 293
Nekem is van Simsonom bár szegény motor nem bírta sokáig a STHILL karbival kemény 600 méter után beállt mostszerelőnél van majd télre készen lesz remélem:))Most a Mustangot hajtom sthillel de amenyire kopot még nem szorult meg,annyit érdekeség ként megemlitek hogy olajos teleszkop van elől, és 2sebességes Babetta henger van rajta na meg Babetta gyújtás úgy most egy kicsit jobban megy mint a szimom olyan 80-85!!na mindegy de a SIMSONOK még mindin üzem biztosabak.Na csá a lóerő legyen veletek!!!
GV4500 Creative Commons License 2001.09.18 0 0 292
Nekem a hétvége nem jó, mert szüretre megyek.:)
Előzmény: Mártongúnár (291)
Mártongúnár Creative Commons License 2001.09.18 0 0 291
Kedves rakowszky! Ez nagyon aranyos volt, amit írtál, jót nevettem. Az én mopedem állapotán, hamarosan már csak egy vázcsere segíthet. Az a gáz, hogy mindig ugyan arra az oldalra esek. Egyre rövidebb a lábtaróm. Ahogy nézem, most szerencsére nem görbűlt meg a szép új kormányom, persze tök mindegy, mert GV4500, úgyis "lefostalicskázta" a gépem. Jó, mondjuk, az övé egy ékszer. Asszem kipucolom a kipuffot, és kihívom megint egy versenyre, na persze nem a szerpentinen. :)

Infomaker! Én mindig a zicsibe viszem a cuccot, mert az nem drága, és mivel ismer, szépen is dolgozikj (monjuk biztos amúgy is.) tel: 3120854 Mondjuk én nem mondanám, csak így, hogy mi zörömböl. Én másra gyanakszom, nem is csapágyra, de főtengelyre igen. Vettem egyszer egy simsont, az is csörgött, másnapra szana szét hullottak a görgők, úgy hogy felkerült az égéstérbe, és szétverte a hengerfejet is. Bullci! Ezt tényleg sajnálom, hogy kihagytam, a csapot meg már meghúztam.

KI JÖN MÉG, HA MEGYÜNK VASÁRNAP, SRÁCOK?

Bullci Creative Commons License 2001.09.18 0 0 290
Egyből rájöttem mi volt a gond, kicsúszott a kondenzátor egy kicsit. Elég hihetetlen a kondi be volt tekerve az alufóliával és félig benne volt a likban, összeért minden mindennel jó pár négyzetcentiméteren és mégsem volt meg a fémes kapcsolat. Szerintmem az alufóliák már nem teljesen abból vannak mint régen. Raktam bele egy passzentos kondenzátort aztán meg mehettem haza a zuhogó esőben.

A vasárnapi motorozás is frankó volt, GV4500-nak tényleg szép a motorja, kivülről majdnem olyan mint ha most jött volna le a szalagról, meg megy is mint az állat, gratula. Marcié is frankó de legalább a benzincsapot meghúzhatná, hogy ne csöpögjön el a nafta :)

Miután elhúztatok, Gergővel még az erdőn keresztül elmentünk Budaörsre, tökigérő sár volt meg óriási vizeken kellett átmenni biztos élveztétek volna :)

Mi lenne ha vasárnap megint elmennénk valahova ha nem esik?

B.

Infomaker Creative Commons License 2001.09.18 0 0 289
SRÁCOK!! SRÁÁCOK!!

Fontos kérdésem volna:

70 es maszek hengerem va, maszek dugóval, és csörög zörög új kora óta. Szerintetek egy fúrás+valami jobb dugó megoldja?

99% hogy a gyűrűk zörömbölnek.

Heeelp!

Kicsit idegesít már. Állok a lámpánál, és zirinn zirinn, nem csak pöfögés, zörgés. Nem csapágy, meg ilyenek, az biztos. SZertinem a gyűrűk.

Tudtok valakit, ahol kurva jó dugót lehet kapni+fúrnak?

KÖSSZ!

Infoman

rakowszky Creative Commons License 2001.09.18 0 0 288
Szerintem az is elég, ha nem SLL. Ha gyakran LSL, az kissé rontja a moped állagát. Én is azt hittem, hogy nem SML, aztán jött az a járdaszegély. LST, de legalább bajod nem lett. Viszont mindig tanul belôle az ember, mert LSni elég ciki. Hazaérsz szarrákopott cuccban, aztán az elsô kérdés: mivan, LST?
Előzmény: T.Z. (287)
T.Z. Creative Commons License 2001.09.18 0 0 287
Úgy a jó, ha tavaszra szép, új lesz! Hosszú a tél, be kell szabadulni nagybácsi műhelyébe és felújítás megkezd. Én is tervezem teljessé tenni kedves kis segédmotorkerékpáromat index és akku behelyezésével. Bár akkor lehet, hogy csak 69-cel fog menni :))).

Üdv:
Zoli

Előzmény: GV4500 (286)
GV4500 Creative Commons License 2001.09.16 0 0 286
Nem akarom megsérteni a Marcit, de az a gép kívülről egy trágyadombhoz hasonlít. Azon sokmindent már kívülről nem lehet sokmindent zúzni. Motorikusan viszont nincsbaj a drágával(csak alapjáraton a gyújtás miatt pörög, majdnem minden tirisztoros ilyen). És megerősített forrásokból tudom, most lesz nem sokára felujítva..
Előzmény: T.Z. (284)
Mártongúnár Creative Commons License 2001.09.16 0 0 285
Nem is mentem gyorsan, csak próbáltam tartani az iramot, amit diktáltál. Az a baj, hogy szar a gumim, és szerintem épp beragadt a hátsó fékem, hiszen csak nem vagyok olyan béna, hogy nem engedem fel, ha már csúszik. Ciki, persze, mindig másét buherálom, az enyimre meg nincs időm.
T.Z. Creative Commons License 2001.09.16 0 0 284
Mi van Veled, Marcikám, összezúzod szegény Simsont? Neked nem lett bajod?
Kondenzátorügyben leírtam, amit tettem az enyémmel, míg N-es volt, az szerintem még nem gányolás. Régi, rossz Trabant gyújtólapból kell kivenni a kondenzátorrögzítő lemezt és azzal felcsavarozni, esetleg valamelyik keleti autóét ( pl. Kispók, Lada ) betenni, azok eleve rögzíthetőek. Csak a gyújtólapon levő kondenzátorszálat ne felejtsétek el szigetelni, mert akkor aztán lesz galiba :)))!

Jó lett volna Veletek tartani egy kis motorozás erejéig... Egy 500-as blokkal hamar felérnék BP-re, de így egy nullával kevesebbel örökkévalóság lenne :)).

Üdv:
Zoli

Előzmény: Mártongúnár (282)
GV4500 Creative Commons License 2001.09.16 0 0 283
Hát megy ajárgány. Szerpentinen én mentem elöl, utánam jött Gúnár és egy hajtűkanyar esett az utunkba. Az út mondanom se kell vizes volt én lelassítottam, mert jártam már pórul abban a kanyarban csak nem motorral, hanem biciglivel. Lelassítottam, hogy bevárjam a többieket és látoma a fekete ördög 40-50-es tempóval közelít. Aztán fékezett ettől a motor segge szambázni kezdett, majd eldőlt. Kb 6 métert csúsztak a motorral, Marci rutinosan vete az akadályt a motor lábtartója kevésbé, mert szikrázott mint az őrült. Aztán felkelt bevártuk a többieket és mentünk tovább, majd mivel tilosban jártunk(János-hegy) rendőrrel is találkoztunk és elhúztunk a francba. Nm igaz, hogy csak én láttam, mert még 1 futó hölgy is nézte.
Előzmény: Mártongúnár (282)
Mártongúnár Creative Commons License 2001.09.16 0 0 282
Nekem nincs is leállító gombom. :) Bullci pedig ügyesen mecsinálta a simsonját, és ma mentünk bandázósan motorozni. A Bullci, GV4500, én, meg egy yamahás. Jót estem, de ezt majd elmondja G4500, ő volt a közönség.(szegény többieket mindig otthagytuk) Marhára megy a gépe, lealázta az enyimét.
Előzmény: rakowszky (281)
rakowszky Creative Commons License 2001.09.16 0 0 281
Érdemes megvizsgálnod az alábbiakat: nem lett-e esetleg olajos (az ördög nem alszik) a megszakitó érintkezôje, nem égett-e be kissé, nem szar-e a hézag, nem esetleg a gyertya fasszant-e ki. Az is tud ilyen idióta hibát produkálni. Eddigi best of elektronika történetem hasoló tünetekkel történt. Ok: 51N simson, a leállítógomb oldalán a kapcsolóházban kirázódott az egyik kis hernyócsavar, majd nagy rázkódásában le-leállította a motoromat, majd szépen végleg letestelte a trafót. Erre varrjon gombot a simsonos!
Előzmény: Mártongúnár (280)
Mártongúnár Creative Commons License 2001.09.14 0 0 280
Sőt, ha már hozzányúlsz, az összes drótot cseréld ki!!!! Van kb 80 m vadi új kábelem, adok, ha kell!
Mártongúnár Creative Commons License 2001.09.14 0 0 279
Na ja, az alufólia nem maga a tőkély, de szóltam, hogy az van benne. Valamit ki kéne rá találni. Mondjuk most nincs semi ötletem, mert a sörözőből jöttem. Egy biztos, ne szixalaggal! :) Csussz! Szólj, ha nem boldogulsz, ha ráérek, segítek.
Előzmény: Bullci (278)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!