Illetve az sem mindegy, hogy milyen technikával "lemezeltek" a srácok :)
Sok helyen látom, hogy csak odaillesztik a táblalemezt és tele lövik gumis csavarokkal.
Mi például úgy készítjük az ilyeneket, hogy sehol sem látsz kötőelemet. Omegalemezes megoldással vagy simán bekorcoljuk, mintha a tetőn lemezfedés lenne.
Ezek ugye sokkal idő és szerszámigényesebb folyamatok, így jóval drágábbak is.
Ez pl egy omegalemezes munkám volt:
Szeretem csinálni, de elég drága, így kevesen rendelik. Rengeteg helyszíni munka van vele, mire összeáll.
Azért pontosabban kellene tudni, hogy mennyi fát festettek, hány rétegben, mennyi felületet bádogoztak, milyen anyagokkal, stb. És ugye az sem mindegy, hogy tanyán, vagy elit környéken van-e a kégli :)
Üdv! Csak egy kérdés, egyik szomszéd most csináltatott oromzatot, konkrétan fémlemez került az oromdeszkára, tetőszegély lemezek is cserélve, ereszcsatornák cserélve (7-8m hossz a ház), oromzatból 3 van, mert szinteltolásos a ház, ezenkívül lambériák, faanyagok lazúrozva (ereszaljak), illetve még egy külső fogópár(?) gerenda lett cserélve az oromnál, reális erre az 1.9 milla anyag és munkadíj? Én lehaltam amikor meghallottam..
nem vakoltra gondoltam vízelvezetésre, hanem egy hajlított fémcsíkra (aluminiumból/bádogból). ennek szintén kültéri tömítés kell a felső sávjában. ekkor 2 helyen is létrejön a vízelvezetés.. vagyis az egyik csak jó lesz már :)
a régit kapard ki.. mert bár a bádoghoz jó a tapadása, de nem tudjuk h bírja-e pl. az UV-t
Hogy mivel lett kinyomva, nem tudom, nem én csináltam, csak kb annak látszik.
Köszi a tippet, megnézem.
Egyelőre nem találok embert rá.
A régi tömítést el kell távolítani, ugye?
Illetve a "vízvetőt" miből csináljam, a Tetőmesterrel vagy esetleg a homlokzati szilikonos vakolatból? Még van egy fél vödör. És jó is, tavaly használtam javításra.
"sziloplaszttal van kinyomva" ebből milliónyi termékfajta létezik, de nem mind alkalmas oda.
kis tubusban, próbáld pl. ezzel:
Mester Tetőmester vízzáró tömítő (fém, tégla=vakolat, kültéri).
ha nagyon sok víz jön le a kéményoldalon, és nem bízol a mostani szigetelésben sem, akkor töltsd ki a mostani rést, és építs fölé egy kis vízvetőt, ami elvezeti/eltartja a sok vizet ettől a bádoglemez/vakolat résztől.
csak a szilikonos tubusra ráírt időben dolgozz: pl. száraz felületen.
erre talán még érvényes a kivitelező jótállása is. nem lehetne ott problémád.
biztos hogy ott folyik be a víz? nem az egész kémény/tető csomópont van hibásan megépítve?
szakmai segítséget kérnék. Egy 2015-ben épült ház kéményének a bádog és a kémény közötti rés(z) vízszigetelését szeretném hosszabb távon megoldani. A kémény szilikonos dörzsölt felület, mint a homlokzaton, a bádog ehhez van illesztve, a rés pedig sziloplaszttal van kinyomva. Ez időről-időre elenged és csak a beázásból vesszük észre a problémát.
Nincs véletlenül erre valami végleges vagy legalább hosszabb távú megoldás? Pl olyan ragasztó a szilikon helyett, ami ellenáll a napnak legalább 10 évig? Vagy ha hornyot vágnék a bádog felső éle mentén a kéménybe és abba lenne beleeresztve egy újracsinált bádogozás?
Nagyon köszönöm a segítséget. :-) Hát igen...a falakat nem szeretném szétszedni, de úgy tudom abban van párazáró fólia gyárilag. A tetőszellőzést a tetőfólia felett egy, a cserepeslemezre ragasztott gerincszellőző szalaggal gondoltam biztosítani, a fólia alatt pedig a két oromfalba építenék be két szellőző rácsot. Ez így jó lehet?
A párazárásra így szerinted belülről a mennyezetre ragasztott fólia, vagy kivülről a födémre (a közetgyapot alá) fektetett fólia lenne alkalmasabb? Köszönöm szépen a kontaktot is, abban az irányba is elindulok.
A párazárás egy jó ötlet, de igazán jó akkor lenne, ha a falszerkezetekben is megjelenne és felületfolytonos lenne. Gondolom a teljes házat szétszedni nem opció :)
A tetősíkra egyébként nem szükséges páraáteresztő fólia, hisz hidegtetőről beszélünk. Ide egy nagy hőállóságú fóliára lesz szükség, emelt átszellőztetett réteggel és ami nagyon fontos:
A nyeregtető felső részén biztosítani kell a levegő szabad áramlását egy fóliasapkán keresztül. Ugyanúgy kell szabad utat adni a levegőnek ezesetben a fólia felett, mint alatta. Ezt sok módon el lehet érni, de a helyedben felvenném a kapcsolatot a Lindab termékek nagy tudorával, Péter Balázzsal aki segít minden részletet a helyére tenni. ITT éred el.
Egy kis Erdért faházra szeretnék Lindab cserepeslemezt raktni, és felmerült bennem pár kérdés, amiben bizonytalan vagyok. Ezeknek a faházaknak a mennyezete kb. 10 cm vastag funér panelekből áll, amiben valamilyen eps szigetelés van. Erre felülre (a padlástérben) szeretnék 2x10 cm kőzetgyapotot teríteni. A tetőtér egyébként üres lesz. Hova és milyen fóliát javasoltok, hogy a pára ne okozzon problémát? Magamtól arra jutottam, hogy teszek 1 réteg párazáró fóliát a fafödém és a közetgyapot közé, és 1 réteg páraáteresztő fóliát a szarufákra, az ellenlécek alá. Jó ez így szerintetek? A párazáró fóliában bizonytalan vagyok...úgy olvastam, hogy ez (az általam kigondolt helyen) akkor alkalmazható, ha az alatta lévő "födém" hőszigetelési képessége sokkal gyengébb, mint a felette lévőé. Vagy lehet jobban járnék, ha inkább belülről tennék fel egy hőtükrös fóliát és gipszkartont? Előre is köszönöm.
Nem tudom, hogy neked aktuális-e még, de ha neked nem is, más erre tévedőnek még jól jöhet :)
Tehát, ha az Én feladatom lenne a feladat megoldása, akkor ezeket a variánsokat javasolnám számodra:
A lapostetős részen a fedés sajnos minden korrekt formulában bontós, mert nagy valószínűséggel nincs kialakítva a megfelelő szellőző keresztmetszet.
Vagy kapna a szerkezet egy 16cm PIR szarufa feletti szigetelést (átvezetve szépen manzárd jelleg törésén is a lapostetőre, vagy 10cm PIR és a szarufák közébe pedig 15cm szálas szigetelés. A hőszigeteléshez ebben a hozzászólásomban csak annyit fűznék, hogy a termikus burok hézag és szakadásmentes kialakítása rendkívül fontos. Ezt mindenféle töréseken és töréseknél teljes rendszert váltó hőszigeteléseknél nem egyszerű kialakítani. Tehát valahogy úgy próbáld ezt kezelni, hogy a PIR az ereszvonalnál találkozzon a homlokzati hőszigetelő rendszerrel, fent pedig (ha már így alakult) a belülre került falszigeteléssel.
Amiért még fontos a teljes héjalás bontása, az a páratechnika. Ugye, belső oldalon párazárás/fékezés, külső oldalon egy átöblítő réteggel kiegészített páraáteresztésnek kell helyet kapnia. Belülről indulva a párazárástól az átöblített/átszellőztetett légrétegig folyamatosan csökkenő párazáró képességű termékeket kell beépíteni.
És a lényeg pontosan ezért a hőszigetelés két oldalán lesz. Nem akarok ezekről litániát írni, de a lényeg pontosan ott található. Ha van esetleg konkrét kérdés, igyekszem megválaszolni.
Egyébként a Bramac idei online elméleti oktatása elég komoly videós anyagokkal és a elég erősen képzett gyakorlati szakemberekkel mutatja be a hőszigetelés-párazárás-páraáteresztés témáját. Itt tudjátok megnézni, ha érdekel valakit: www.bmiakademia.hu
Egyébként ezt az egészet el lehet készíteni akár úgy is, hogy a belső oldalon lévő gipszkarton, lambéria vagy egyéb borítás érintetlen maradjon. Magyarán éled az életed a megszokott ütemben , közben a tetőhéjalás és annak komplett hőszigetelése kicserélődik a fejed felett ;) És ennek több szakszerű, páratechnológiailag helyes módozata is van!
(részlet az oktatóanyagból)
Ha a tető témában (tetőfedés/bádogozás/ácsmunka/tető hőszigetelés/tetőablak) további kérdésed lenne, vagy van olyan téma amit szeretnél ha jobban kibontanánk, jelezd bátran és igyekszem jóval sűrűbben rendelkezésre állni :)
munkavédelmi öv (pontosabb nevet nem tudok). de szerintem ez már rég nem engedélyezett. kicsúszol és kifordulsz belőle.
kicsit "régi" beállított képnek tűnik németajkú területen (templomstílus) : se munkavédelmi bakancs, se rendes beülő, sodrott kenderkötél egy 8-as menetes szárra ráakasztva.. egyedül egy kész rendszer alapcsavarjait feszítgeti???
olyan mint a bikinis lányok fényképe egy sportautóra hajolva