A második cikket nehéz szó nélkül elengedni:) A "szaklap" ismét remekelt, főleg, ha csak átvette a hírt.
Az 50 százalékban magyaroklakta Szatmárnémetinek a román-magyar határral való összekötését jelenleg a DN19A jelzésű, kétszer egysávos romániai országút biztosítja.
Ennek bizonyos szakaszain a nagy forgalom miatt nehéz a közlekedés. A magyarországi és romániai projektek további jelentősége, hogy Szatmárnémeti mellett
olyan magyarok lakta partiumi településeket is közelebb hoznak Budapesthez, mint Nagykároly és Nagybánya.
A most megkötött szerződés szerint a Search Corporation vállalta, hogy 18 hónap alatt elkészíti a megvalósíthatósági tanulmányt, amelynek ára áfa nélkül eléri a 3,65 millió lejt (266,4 millió forint).
A romániai fejlesztés része a 2014-2020-as uniós költségvetési ciklus nagy infrastrukturális beruházások operatív programjának.
Az alapvetően jó hírbe egy-két baklövés is bekerült:
Nagykárolyból Vállajon és Nyírbátoron keresztül 47 km az M3,
Szatmárnémeti - Csenger felé 100 km az M49
Nagykárolyt nem hozza közelebb...
A megvalósíthatósági tanulmány egy lépés, ez még nemA fejlesztés!
A 2014-2020 már letelik, az építési költségeket a 2021-27 ciklusban kellene hozzárendelni.
Az 1200 Md Ft még akár ki is jöhet, a 42 év biztosan nem :).
Jó eséllyel az összes szakaszt (a szakaszolást láttad a cikk végén) megpályáztatják egy éven belül, újabb éven belül szerződéseket kötnek, és 2027-28-ra hazavágják az egészet.
Nyilván a síkvidéki útjaikra koncentrálnak, ott indokolja is a forgalom. Egy másik cikkükben olvastam: a vírus lassítja a kivitelezéseket, alapvetően azért, mert rengeteg ukrán építkezési vendégmunkás (is) ment haza, így most munkaerőhiány van.
A biztos az, hogy igen szívósan haladnak, mi több, improvizációk és be nem váltott ígéretek nélkül, agy hosszútávú terv (tudom: PiS, de én őket szeretem) mentén.
Ha hihetünk a Google-fordítónak, akkor van benne önkritika is:
Megkezdjük a Via Carpatia út megvalósítását Rzeszówtól délre, egy olyan beruházást, amelyben senki senki sem hitt. Ezen út megépítése kétségkívül nagy mérnöki kihívás.
Ez egy nehéz, drága, de rendkívül szükséges feladat mind a régió lakosainak, mind a vállalatoknak ”- mondta Andrzej Adamczyk infrastruktúra-miniszter.
A vállalkozó a Mostostal Warszawa és az Acciona Construcción konzorcium. A szerződés értéke 2,23 milliárd PLN.
A Rzeszów Południe (Kielanówka) csomóponttól a Babicáig tartó 10,3 km hosszú szakaszt a Design and Build rendszerben fogjuk megvalósítani.
A beruházást a 2020-2026-ra tervezik, ebből 14 hónap a tervezés, 7 hónap a ZRID határozat meghozatalához, 33 hónap az építés. Ehhez négy téli, azaz 16 hónapos időszakot is hozzá kell adni.
A feladat részeként a mérnöki létesítmények építését tervezték, beleértve egy kb. 2 km hosszú alagutat, hat átjárót, két viaduktot az S19 felett, egy ütközésmentes átjárót a DK19 mentén, három állatátkelést és egy átjárót az S19 alatt. Épül egy kétszintű Babica csomópont és az első alagútkezelő központ Podkarpacie-ben. A feladat részeként két pár MOP-t (MOP II Lutoryż, MOP I Lutoryż) és két leszállópadot építenek a Légügyi Mentőszolgálat helikoptereinek (a MOP II Lutoryż-ban és az alagútkezelő központban).
1 Zloty = 79 Forint!!!
176 milliárd Forint/10,3 km = 17,1 milliárd Ft/km
A szlovák határig még hiányzik 70 km.
Ezzel a tempóval 42 év? és 1200 milliárd forint.
A szlovák oldalon Eperjesig még ugyanannyi km, költség és idő?
Vajon a román A3 Meszes-alagút mennyibe fog kerülni?
E-útdíj bevételek havonta 22 milliárd (átlag) Növekvő gyorsforgalmi út arány, csökkenő környezetszennyező teherjárművek, több, mint 51% külföldi kamion.
Az összes teherkocsi 92 % nyerges, vagy pótkocsis J4.
A karantén időszakban mintegy 7 milliárd Ft bevételcsökkenés.
A NÚSZ 2019 évi összes nettó árbevétele 322,8 milliárd Ft .
Miert, aki 200-al szaguldozik az nem örült? Egy M. Richard szemelyisegü embert visszatartana a vezetestöl egy jogsibevonas? Te is tudod, hogy nem. Aki 200-al rohangal, az magasrol szarik az összes szabalyra.
Az évente, gyorshajtás miatt beszedett összegből (szerintem kb. 12-18 milliárd) azért megépítheti 3-6 km síkvidéki új autópálya szakasz, vagy sok-sok négy-öt számjegyű megyei kijavítható.
Pesten én is ezt tapasztalom, ezért bárhol vagyok, elindulok. Békés megyében ez nem megy, ott még én éreztem kellemetlenül magam, amikor nem, elmentem gyalog az átjutásra várakozók mellett. 100 méteren belül autó sem volt.
Kicsit több időt töltöttem most egy délnyugati városunkban, és megdöbbentően jó a zebránál (gy.k. gyalogátkelőhelynél) való megállás gyakorlata. 99%-ban elengedik a gyalogost, gyakorlatilag osztrák szinten van a kultúra ilyen szempontból.
Részben OFFTOPIC, bár ugyanúgy Közlekedés, és ugyanúgy Utak. Érdekes téma, és szerintem részben megoldást nyújtana a megfelelő (négy neonzöld keretes tábla) kiépítés, illetve a veszélyes, beláthatatlan átkelőkhöz szerintem megoldás lenne egy 30-as tábla, illetve a VÉDA.
Nagyon hiányzik a pénz a költségvetésből,minden mérő eszközt hadra fognak.
-------------------------------------
Máshogy gondolom.
Nagyon máshogy.
............"...............Sebességtúllépés miatt – a Kkt. 21. (1) bekezdés a) pontja alapján – 2018 első hat hónapjában összesen 8 525 715 000 forint közigazgatási bírság került kiszabásra – közölte a Vezess kérdésére az ORFK................."
Fél év alatt kiszabtak 8 milliárdot.
Egy évre számoljunk 16 milliárdot.
Annak 60-70%-a folyik be.
Számoljunk a 70%-kal mert az magasabb.
16x0,7=11 milliárd.
Ok.
Magyarország költségvetésének bevételi főösszege 18.840 milliárd forint.
A befolyó bírság tehát 0,058%.
Nem azt mondom/írom, hogy sem de a 0,058% nem befolyásolja a költségvetés.
Ha valaki van olyan őrült, hogy jogsi bevonás után 200-zal száguldozik, azzal nehéz mást csinálni. Esetleg kényszer-pszichiátriai kezelés...
Ha nagyon akarjuk, akkor előszőr egy komoly bírság, aztán komoly bírság jogsi bevonás, de utána nehéz hova máshova fokozni, legalábbis magyar állampolgár esetében.