Keresés

Részletes keresés

Anytime Creative Commons License 2020.07.11 0 1 51515

Kösz!

A térkép alapján 90 km-re csökkenhet Nagykároly- M49-M3 távolság,

ettől még nem tud versenyképes lenni Nyírbátorral.

Előzmény: hegyaljai3 (51510)
nikkinév Creative Commons License 2020.07.11 0 0 51514

az első cikk előtti fénykép biztos nem az M85 -nél van 

itt a képen bent van a körforgalom az út közepén 

ez vagy a 21 -es út , vagy a 67-es 

Előzmény: rm40 (51502)
adiaboli Creative Commons License 2020.07.11 0 1 51511

+ITT (nyilván ő sem tudhat mindent - ld. pl. a tegnap át nem adott S17 -, de folyamatosan korrigálja magát:

https://www.skyscrapercity.com/threads/statystyka-autostrady-i-drogi-ekspresowe-bez-komentowania.1142261/#post-67459719

Előzmény: Anytime (51509)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.07.11 0 1 51510
Előzmény: Anytime (51508)
Anytime Creative Commons License 2020.07.11 0 1 51509

51503     Kösz adiaboli!

 

http://ssc.siskom.waw.pl/

 

a dátumokból látható

Előzmény: Avaar (51507)
Anytime Creative Commons License 2020.07.11 0 0 51508

A második cikket nehéz szó nélkül elengedni:)  A "szaklap" ismét remekelt, főleg, ha csak átvette a hírt.

 

Az 50 százalékban magyaroklakta Szatmárnémetinek a román-magyar határral való összekötését jelenleg a DN19A jelzésű, kétszer egysávos romániai országút biztosítja. 

Ennek bizonyos szakaszain a nagy forgalom miatt nehéz a közlekedés. A magyarországi és romániai projektek további jelentősége, hogy Szatmárnémeti mellett

olyan magyarok lakta partiumi településeket is közelebb hoznak Budapesthez, mint Nagykároly és Nagybánya.

A most megkötött szerződés szerint a Search Corporation vállalta, hogy 18 hónap alatt elkészíti a megvalósíthatósági tanulmányt, amelynek ára áfa nélkül eléri a 3,65 millió lejt (266,4 millió forint). 

A romániai fejlesztés része a 2014-2020-as uniós költségvetési ciklus nagy infrastrukturális beruházások operatív programjának.

 

Az alapvetően jó hírbe egy-két baklövés is bekerült:

Nagykárolyból Vállajon és Nyírbátoron keresztül 47 km az M3,

                       Szatmárnémeti - Csenger felé 100 km az M49

Nagykárolyt nem hozza közelebb...

 

A megvalósíthatósági tanulmány egy lépés, ez még nem A fejlesztés!

A 2014-2020 már letelik, az építési költségeket a 2021-27 ciklusban kellene hozzárendelni.

 

Kellene

Előzmény: rm40 (51502)
Avaar Creative Commons License 2020.07.11 0 0 51507

Lehet tudni valamit arról, hogy körülbelül hány kilométert adnak majd át a következő két évben?

Előzmény: Anytime (51506)
Anytime Creative Commons License 2020.07.11 0 0 51506

Más nagyságrend amiben élnek és építkeznek.

Sík vidéken az 1200 milliárdból 300 km-t megépíthetnének, nem csak 70-et.

 

Ezért kétlem az S19 2027-28-as befejezését.

 

Különösen, ha a szlovákok nem teszik mellé a maguk 1000 milliárdját.

Az tuti, hogy nem valós. (Mikro-költségvetésük van a lengyelekéhez képest)

 

Ezzel együtt csodálom a lengyel tempót! 2021-22-ben eszméletlen átadás-hullám lesz (idén alig)

Előzmény: adiaboli (51505)
adiaboli Creative Commons License 2020.07.11 0 0 51505

Az 1200 Md Ft még akár ki is jöhet, a 42 év biztosan nem :).

Jó eséllyel az összes szakaszt (a szakaszolást láttad a cikk végén) megpályáztatják egy éven belül, újabb éven belül szerződéseket kötnek, és 2027-28-ra hazavágják az egészet.

Nyilván a síkvidéki útjaikra koncentrálnak, ott indokolja is a forgalom. Egy másik cikkükben olvastam: a vírus lassítja a kivitelezéseket, alapvetően azért, mert rengeteg ukrán építkezési vendégmunkás (is) ment haza, így most munkaerőhiány van.

A biztos az, hogy igen szívósan haladnak, mi több, improvizációk és be nem váltott ígéretek nélkül, agy hosszútávú terv (tudom: PiS, de én őket szeretem) mentén.

Ez pl, csak az elmúlt 10 napban történt:

2020. július105,2 km

„75”    Brzesko23 elk.                                                pályázati kiírás2,4

S19      Białystok/Ny –24 Księżyno                            ajánlatok felnyitása16,6

S7        Płońsk/D (Siedlin)24 Załuski                           győztes ajánlat kiválasztása12,9

S19      Księżyno –24 Białystok/D                              ajánlatok felnyitása7,9

„65”    Białystok/D –24 Grabówka                            ajánlatok felnyitása13,6

S7        Załuski –25 Modlin                                        tervezés(i-építési szerződés)12,0

S52      Krakkó/É: Modlnica –23 Mistrzejowice         építés(i fázis) kezdése12,5

S19      Kamień –22 Sokołów Mp.                              építés(i fázis) kezdése8,0

„44”    Oświęcim24 elk.                                             tervezés(i-építési szerződés)9,0

S19      Rzeszów/D –26 Babica                                   tervezés(i-építési szerződés)10,3

 

Még van a hónapból további 20 nap.

Előzmény: Anytime (51504)
Anytime Creative Commons License 2020.07.11 0 0 51504

Ha hihetünk a Google-fordítónak, akkor van benne önkritika is:

 

Megkezdjük a Via Carpatia út megvalósítását Rzeszówtól délre, egy olyan beruházást, amelyben senki senki sem hitt. Ezen út megépítése kétségkívül nagy mérnöki kihívás.

Ez egy nehéz, drága, de rendkívül szükséges feladat mind a régió lakosainak, mind a vállalatoknak ”- mondta Andrzej Adamczyk infrastruktúra-miniszter.

A vállalkozó a Mostostal Warszawa és az Acciona Construcción konzorcium. A szerződés értéke 2,23 milliárd PLN.

A Rzeszów Południe (Kielanówka) csomóponttól a Babicáig tartó 10,3 km hosszú szakaszt a Design and Build rendszerben fogjuk megvalósítani.

A beruházást a 2020-2026-ra tervezik, ebből 14 hónap a tervezés, 7 hónap a ZRID határozat meghozatalához, 33 hónap az építés. Ehhez négy téli, azaz 16 hónapos időszakot is hozzá kell adni.

A feladat részeként a mérnöki létesítmények építését tervezték, beleértve egy kb. 2 km hosszú alagutat, hat átjárót, két viaduktot az S19 felett, egy ütközésmentes átjárót a DK19 mentén, három állatátkelést és egy átjárót az S19 alatt. Épül egy kétszintű Babica csomópont és az első alagútkezelő központ Podkarpacie-ben. A feladat részeként két pár MOP-t (MOP II Lutoryż, MOP I Lutoryż) és két leszállópadot építenek a Légügyi Mentőszolgálat helikoptereinek (a MOP II Lutoryż-ban és az alagútkezelő központban).

 

1 Zloty = 79 Forint!!!

176 milliárd Forint/10,3 km = 17,1 milliárd Ft/km

 

A szlovák határig még hiányzik 70 km.

Ezzel a tempóval 42 év? és 1200 milliárd forint.

A szlovák oldalon Eperjesig még ugyanannyi km, költség és idő?

 

Vajon a román A3 Meszes-alagút mennyibe fog kerülni?

Előzmény: adiaboli (51503)
adiaboli Creative Commons License 2020.07.11 0 0 51503

Szíves tájékoztatásul, hiszen néhány hónappal ezelőtt (a költségek vonatkozásában, meg is hümmögted) már szóba került a téma:

https://www.gov.pl/web/infrastruktura/przyspiesza-realizacja-trasy-via-carpatia-na-podkarpaciu

Amúgy a határidő (2026!) is "figyelemreméltó". Nekik valóban nem ezzel kell iparkodniuk.

Végül egy kiegészítés: két alagútjuk lesz az S3 Bolków - Kamienna Góra szakaszon is (tervezett átadás: 2023).

Jelen állás: http://ssc.siskom.waw.pl/

Előzmény: Anytime (51501)
rm40 Creative Commons License 2020.07.10 0 0 51502
Anytime Creative Commons License 2020.07.10 0 0 51501

Úuuh... Nem kellett volna nagyon belemélyednem:)

 

De kíváncsi lettem.

A legfrissebb NÚSZ adatok 2020 május végéig.

E-útdíj bevételek havonta 22 milliárd (átlag)  Növekvő gyorsforgalmi út arány, csökkenő környezetszennyező teherjárművek, több, mint 51% külföldi kamion.

Az összes teherkocsi 92 % nyerges, vagy pótkocsis J4.

A karantén időszakban mintegy 7 milliárd Ft bevételcsökkenés.

 

A NÚSZ 2019 évi összes nettó árbevétele 322,8 milliárd Ft .

 

Tanulságos olvasmány:

http://kozadat.nemzetiutdij.hu/doc/III_1/2020upload/N%C3%9ASZ_Konszolid%C3%A1lt%20Kieg%C3%A9sz%C3%ADt%C5%91%20mell%C3%A9klet_2019.pdf

Előzmény: Anytime (51500)
Anytime Creative Commons License 2020.07.09 0 1 51500

Még hozzá tehetnénk ezt a nem egészen aprócska tételt:

 

Nemzeti Útdíj Szolgáltató Zrt

                                                              2018                   2019
Pótdíj bevétel átadása az ITM-nek 7 070 467 000    7 462 863 000

 

kb. 3 km autópálya épülhetne évente a bliccelők pótdíjaiból is.

Előzmény: trizs77 (51496)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.07.09 0 0 51499

Épp ezért mondom, marad a sitt vagy a kényszerpszichiátria magyar állampolgárok esetében.

Előzmény: Mézgár (51497)
Anytime Creative Commons License 2020.07.09 0 0 51498

2019-ben még 100-150 km,

a jelenben 80 - 120 km útfelújítás készülhetne a bírságokból.

 

De nem könnyen található összefüggés a pénzáramlásban.

Minthogy az útdíjbevételek és az üzemanyag jövedéki adó "útja" is homályos.

Előzmény: trizs77 (51496)
Mézgár Creative Commons License 2020.07.09 0 1 51497

Miert, aki 200-al szaguldozik az nem örült? Egy M. Richard szemelyisegü embert visszatartana a vezetestöl egy jogsibevonas? Te is tudod, hogy nem. Aki 200-al rohangal, az magasrol szarik az összes szabalyra.

Előzmény: ÁsítóSárkány (51484)
trizs77 Creative Commons License 2020.07.08 -1 0 51496

Az évente, gyorshajtás miatt beszedett összegből (szerintem kb. 12-18 milliárd) azért megépítheti 3-6 km síkvidéki új autópálya szakasz, vagy sok-sok négy-öt számjegyű megyei kijavítható.

 

Tehát ÚTÉPÍTÉS ügyileg nem jelentéktelen összeg.

 

De egy ország költségvetésében, majdnem semmi.

a rendőrség meg egy fillért se lát belőle.

 

 

mica-r Creative Commons License 2020.07.08 0 0 51495

A "sarki rendőr" fizetése nem nagyon emelkedett ennyit sem ....

Előzmény: trizs77 (51494)
trizs77 Creative Commons License 2020.07.08 -2 0 51494

Ha 2018-ban 0,058% volt akkor ma 0,068% ?

 

Ez lényeges változás ?

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Egy ember havi büdzséje mennyire változik meg, ha a következő hónapban a kézhez kapott fizetése 0,068%-kal több ?

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (51487)
rm40 Creative Commons License 2020.07.08 0 0 51493
rm40 Creative Commons License 2020.07.08 0 0 51492
Avaar Creative Commons License 2020.07.08 0 0 51491

A második sorba nem tudom hogy került oda az a ,,nem”, anélkül tessék olvasni!

Előzmény: Avaar (51490)
Avaar Creative Commons License 2020.07.08 0 0 51490

Pesten én is ezt tapasztalom, ezért bárhol vagyok, elindulok. Békés megyében ez nem megy, ott még én éreztem kellemetlenül magam, amikor nem, elmentem gyalog az átjutásra várakozók mellett. 100 méteren belül autó sem volt. 

 

Előzmény: mzdude (51489)
mzdude Creative Commons License 2020.07.08 0 0 51489

Kicsit több időt töltöttem most egy délnyugati városunkban, és megdöbbentően jó a zebránál (gy.k. gyalogátkelőhelynél) való megállás gyakorlata. 99%-ban elengedik a gyalogost, gyakorlatilag osztrák szinten van a kultúra ilyen szempontból.

 

Vajon ott mivel tudták ezt elérni?

Előzmény: Avaar (51488)
Avaar Creative Commons License 2020.07.08 0 0 51488

https://m.hvg.hu/cegauto/20200708_gyalogatkelohely_baleset_gyalogatkelo_szekely_sandor_kresz_modositas_zebraminimum

 

Részben OFFTOPIC, bár ugyanúgy Közlekedés, és ugyanúgy Utak. Érdekes téma, és szerintem részben megoldást nyújtana a megfelelő (négy neonzöld keretes tábla) kiépítés, illetve a veszélyes, beláthatatlan átkelőkhöz szerintem megoldás lenne egy 30-as tábla, illetve a VÉDA.

Törölt nick Creative Commons License 2020.07.08 0 0 51487

Azt írom hogy most hiányzik,erre beraksz egy 2018 as adatot:)

Segítek a gazdaság a beismertnél is.sokkal bagyobbat fog esni.

A németek 10% ról beszélnek nálunk meg max 3% os visszaesésröl.

Nem vicces ez,mikor oda szállítunk mindent?

Előzmény: trizs77 (51486)
trizs77 Creative Commons License 2020.07.08 -1 1 51486

 

 

 

Nagyon hiányzik a pénz a költségvetésből,minden mérő eszközt hadra fognak.

 

 

-------------------------------------

 

Máshogy gondolom.

Nagyon máshogy.

 

 

............"...............Sebességtúllépés miatt – a Kkt. 21. (1) bekezdés a) pontja alapján – 2018 első hat hónapjában összesen 8 525 715 000 forint közigazgatási bírság került kiszabásra – közölte a Vezess kérdésére az ORFK................."

 

Fél év alatt kiszabtak 8 milliárdot.

Egy évre számoljunk 16 milliárdot.

Annak 60-70%-a folyik be.

Számoljunk a 70%-kal mert az magasabb.

 

16x0,7=11 milliárd.

Ok.

 

Magyarország költségvetésének bevételi főösszege 18.840 milliárd forint.

 

A befolyó bírság tehát 0,058%.

 

Nem azt mondom/írom, hogy sem de a 0,058% nem befolyásolja a költségvetés.

 

 

Előzmény: Törölt nick (51460)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.07.08 0 1 51485
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.07.08 0 0 51484

Ha valaki van olyan őrült, hogy jogsi bevonás után 200-zal száguldozik, azzal nehéz mást csinálni. Esetleg kényszer-pszichiátriai kezelés...

 

Ha nagyon akarjuk, akkor előszőr egy komoly bírság, aztán komoly bírság jogsi bevonás, de utána nehéz hova máshova fokozni, legalábbis magyar állampolgár esetében.

Előzmény: Mézgár (51480)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!