Keresés

Részletes keresés

mzdude Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3800
Csak a "tömegközlekedési lobby" kapcsán.
Előzmény: Törölt nick (3799)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3799

ez hogy kapcsolódik, ahhoz, amit írtam?

 

amúgy tőlem mehet a villanyos...

 

csak abban nem vagyok biztos, hogy egy ilyen ritkásan lakott kertvárosi övezet igényel-e villamoskapacitást? (mert a pálya kiépítés nem 2 fillér)

 

egy busznak meg nem kell semmi, hisz "készen" az út, csak néhány buszöblöt kell kialakítani. nagyobb járatsűrűséggel ez is jelentős kapacitást jelent, ráadásul ez kedvező az utasnak is...

 

Előzmény: mzdude (3796)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3798

jóvanna, csak tele van már a hócipőm a parttalan közút/kontra tömegk.vitával...

 

amúgy végignyálaztam a veke M4 kifogáslistáját:

nekem nem igazán objektív szakmai értékelésnek tűnik.

sokkal inkább egy erősen szubjektív, demagóg bulvárlap színvonalú kampányanyagnak, meglehetősen pimasz, lekezelő hangvétellel.

 

ezért írtam, amit...

Előzmény: Fricy (3797)
Fricy Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3797
Gratulálok...
Előzmény: Törölt nick (3777)
mzdude Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3796
A lakóövezeten belüli gyűjtőutakon miért ne mehetne villamos? Király dolog. Ott a minta, lehet követni, a gyengeségeit kiküszöbölve.

Már csak a dózer kell. Én nem félek tőle.
Előzmény: Törölt nick (3794)
urál Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3795

Azért van néhány hiányzó út a Hungária körúton belül is! Gondolom a Hungária körúton belül értetted, hogy nem tudsz új utat építeni. Vagy legalábbis olyan út, amely jó lenne, ha megépülne!

 

A következő utakra gondolok:

 

1. Szilágyi Erzsébet fasor - Csalogány utca átkötés a végén lehajtóval a rakpartra  A Margit körút tehermentesítése.

2. Dózsa-György út - Orczy út átkötés, ennek több lehetséges nyomvonala lehetséges. Ezzel egy új teljes körút létrehozása.

3. Szilágyi Erzsébet fasor - Vágány utca közúti alagút amely a Hegyvidék forgalmát vezetné egyenesen Pestre. A Margit híd tehermentesítése

4. Ferdinánd híd - Rottembiller utca átkötés Szintén egy új majdnem teljes körút.

5. Baross utca - Vajda Péter utca átkötés Ez egy hiányzó kapcsolat, amely egyben a városrehabilitációt is szolgálná.

6. Újpesti rakpart folytatása Tehermentesíti a Váci utat, a Pozsonyi utat.

7. Belgrád rakpart folytatása

8. Nagyszombat utca és az Újlaki rakpart kapcsolata Ez egy rég hiányzó kapcsolat.

9. Hamzsabégi út megépítése No comment.

10. Hamzsabégi út - budai alagút átkötés

11. Kossuth Lajos utcai alagút A Belváros rehabilitációjának a része.

12. a Kós Károly sétány végleges kiváltása Az eredeti tervek alapján a befejezetlenül maradt csomópont befejezése összekapcsolva a Vágány utca fejlesztésével 

 

+A rakpartok kéregalagútba süllyesztése. Ez a Dunapart felszabadítását jelentené a gépjárműforgalom alól.

 

Most így hirtelen ennyi jutott eszembe. Ezek jó része már szerepel is a tervekben néhányat én tettem hozzá.

Előzmény: BoGar (3784)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3794

amúgy épp birmingham mellett van anglia 1st fizetős ap. szakasza.

úgy is hívják, hogy "M6 Toll"

 

náluk a 80as évek végéig tartott a "nagy útépítések kora", azóta csak toldanakfoldanak... a tömegközlekedési lobby kerekedett felül... :-(

Előzmény: mzdude (3790)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3793

mondom, hogy ezekkel az usákokkal csak a baj van...

mindenféle bitorolt városnevük van: berlin 10 db, paris 10 db, venice 6db, london 6db... ;-)

 

 

amúgy londonnak is elég kiterjedt a kervárosi övezete.

nálunk azonban az a gond, hogy mivel nincs olyan szép nagy superdozerük, mint az usákoknak, nem tudnak bele gyorsforgalmikat építeni.

emiatt az M25-ön belül a házikók között 2x1-es utakon vánszorog a forgalom...

Előzmény: mzdude (3790)
Fricy Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3792
2x ár korrektnek tűnhet. Egyrészt magát az ingatlant meg kell fizetni, plusz a "fájdalomdíj", stb. Bagóért én sem adnám oda...
Előzmény: Törölt nick (3791)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3791

és tisztességesen megfizetik a tulajt.

 

na, ez télleg egy jó kérdés...

merthogy városi útépítésnél bezony pár házikót le kell tolni...

 

te mit tartasz tisztességes megfizetésnek?

 

mert, amikor az újságok időnként beszámolnak egy-egy ilyen vitáról, többnyire az a helyzet, hogy a tulaj telhetetlen és nyerészkedni akar. (merthogy a felajánlott, a piaci ár 2xesét is elérő árat is kevesli...)

Előzmény: Fricy (3788)
mzdude Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3790
A büdös fenébe, én egy másik Birminghamre gondoltam. :)))

De tök mindegy, mert a szitu ugyanaz:
http://maps.google.com/maps?ie=UTF8&z=13&ll=52.481212,-1.764336&spn=0.069418,0.160675&om=1

És ezek európaiak.
Előzmény: Törölt nick (3789)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3789

ne a hüje usákokat hozd fel példának, akiknek az autóhoz nőtt a seggük!

ez itt a kultúreurópa!

márpedig kultúrember tömegközlekedik, ott is ahol az 10x drágább és 10x kényelmetlenebb... ;-)

Előzmény: mzdude (3786)
Fricy Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3788
Igen. Ha van rá szükség és tisztességesen megfizetik a tulajt. (Mondom én, akinek a házát is ez a veszély fenyegeti.) Elég sok elem hiányzik még Budapest közlekedési hálózatából.
Előzmény: BoGar (3782)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3787

ez már nem vita, hanem süketek párbeszéde... ezen tevékenység vonatkozásában az "érv" kifejezés nem értelmezhető...

 

a hova NEM kellett volna és hova NEM kellene lista meglehetősen rövid lehet....(tekintve, hogy az építések listája is igen qrta...)

 

A hova kellene lista összeállításához javaslom a guglit:

nagyon jól lehet vele tanulmányozni, hogy a fejlett és az intenzíven felzárkózó (nem, bp nem ilyen) európai nagyvárosoknak milyen az úthálózata...

Előzmény: RadiX (3785)
mzdude Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3786
Pl a Bp-en már nem igen tudsz új utakat építeni.

Pedig jó volna. Egy rövid ideig laktam egy ilyesféle környéken:

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=hu&q=birmingham&layer=&ie=UTF8&z=12&ll=33.431155,-86.767273&spn=0.190249,0.43396&om=1

A másik nézetben, belenagyítva:

http://maps.google.com/maps?f=q&hl=hu&q=birmingham&layer=&ie=UTF8&om=1&z=17&ll=33.431155,-86.767273&spn=0.005945,0.013561&t=k

Azóta így képzelem el a valóban lakható lakóövezetet. Ha menni kellett valahova, pillanatok alatt kint voltunk valami nagyobb úton, aminek a közelében nem volt semmi - így nem is zavarhatott semmit a forgalom. A házak között teljes nyugi volt.

Budapesten sok helyen egymás seggébe van építve minden. Mivel a főutakon kevés a kapacitás, a forgalom megtalálja magának a lakóövezeteket is, sokszor lakhatatlanná téve azokat. Másrészt katasztrofális a város átjárhatósága, gúzsba kötnek bennünket a vasútvonalak.
Előzmény: BoGar (3784)
RadiX Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3785
ez a 'legalabb itt ne' akkor szokott elojonni ha az ervek mar elfogytak :)

arrol (is) beszelget(het)unk szerintem, hogy hova kellett volna es hova nem kellett volna utat epiteni mondjuk 20 evvel ezelott, vagy eppen hova kellene es hova nem most, vagy 5 ev mulva. ez mind itde tartozik. szerintem.
Előzmény: Törölt nick (3783)
BoGar Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3784
Az ésszerű útépítés mellett vagyunk! Nem az esztelen mellett! Pl a Bp-en már nem igen tudsz új utakat építeni. Bp a forgalmat kell átszervezni.
Előzmény: Törölt nick (3783)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3783

Yeah! és itt a célszerszám hozzá: a  Komatsu_D575

 

Emberek! ez itt az útépítős topic.

ha lehet, legalább itt ne az útépítés ellenében szónokoljunk...

Előzmény: BoGar (3782)
BoGar Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3782
És hol építsenek még utat? Dozeroljanak le pár házat a városban?
Előzmény: Törölt nick (3778)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3781

Kb. akkor jöttek rá, hogy annyi utat képtelenség építeni.

 

"annyit" nem is kell építeni. az alább belinkeltem egy 75-ben készült fejlesztési koncepciót. na az bőven elegendő lenne...

Előzmény: attus germanicus (3776)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3780

jó, akkor építsék vissza...

bár nekem inkább az tűnik előnynek, hogy a 17es közvetlen metrókapcsolatot kapna...

Előzmény: Rooger Preed (3775)
mestska Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3779
nyugaton is rájöttek erre. Pedig ott építenek utat is.
Előzmény: Törölt nick (3778)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3778

Mondjuk 1970-ig ez volt a szakmában is az urakolkó szemlélet. Kb. akkor jöttek rá, hogy annyi utat képtelenség építeni.

 

na ez stimmol is, mer' kb. azóta nem építenek érdemben utat.

Előzmény: attus germanicus (3776)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3777
nem tudtam, hogy a hüjeségmondás joga csak a vekének van fenntartva...
Előzmény: mestska (3773)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3776

Nézd, ő abból indul ki, hogy járjon mindenki autóval, építsünk ki annyi utat, hogy mindenki járhasson autóval, a tömegközlekedés meg csk annak a nagyon szegény rétegnek maradjon fenn, akiknek nincs pénzük autóra. És ezzel a szemlélettel persze, hogy jól van minden, ahogy van, sőt, túl jó a tömegközlekedés.

Mondjuk 1970-ig ez volt a szakmában is az urakolkó szemlélet. Kb. akkor jöttek rá, hogy annyi utat képtelenség építeni.

 

Ekkor lépett túl a szakma ezen, elsőként Németországban és Japánban.

Előzmény: Rooger Preed (3775)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3775

Pont az, hogy a HÉV nem megoldás. 600 méteren belül két átszállás nem éppen az utasbarát útvonal.

Előzmény: Törölt nick (3770)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3774
Bocsánat, akkor ezt most elhibáztam. De legalább még egy érv a Bem rakparton lévő villamossín visszaépítésére.
Előzmény: urál (3772)
mestska Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3773

azt a 600 métert visszaépítsd...

minek? (ott a hév) aki meg nem szeret hévelni sétálhat is... és közben gyönyörködhet a dunai panorámában..

 

ghrghrgh

 

miért? túl van terhelve? (ezexerint 150m-es peronokat kellett volna építeni...)

 

pffffffffffffff

 

 

értelmes választ nem lehet már nyújtani neked, mert ezek már laikusnak se mondható vélemények....

Előzmény: Törölt nick (3770)
urál Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3772

Igaz, nem sok ember utazna az Etele tér és Óbuda között

 

Ez azért nem egészen így van. Óbuda és Kelenföld közt (Transman ábra alapján) igen jelentős városon belüli forgalom van!

Előzmény: Rooger Preed (3766)
urál Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3771
A villamosközlekedésben az egész várost átszelő minnél hosszabb vonalaké a jövő. Értelmesebb hálózatot adnak.
Előzmény: Törölt nick (3770)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!