csak abban nem vagyok biztos, hogy egy ilyen ritkásan lakott kertvárosi övezet igényel-e villamoskapacitást? (mert a pálya kiépítés nem 2 fillér)
egy busznak meg nem kell semmi, hisz "készen" az út, csak néhány buszöblöt kell kialakítani. nagyobb járatsűrűséggel ez is jelentős kapacitást jelent, ráadásul ez kedvező az utasnak is...
Azért van néhány hiányzó út a Hungária körúton belül is! Gondolom a Hungária körúton belül értetted, hogy nem tudsz új utat építeni. Vagy legalábbis olyan út, amely jó lenne, ha megépülne!
A következő utakra gondolok:
1. Szilágyi Erzsébet fasor - Csalogány utca átkötés a végén lehajtóval a rakpartra A Margit körút tehermentesítése.
2. Dózsa-György út - Orczy út átkötés, ennek több lehetséges nyomvonala lehetséges. Ezzel egy új teljes körút létrehozása.
3. Szilágyi Erzsébet fasor - Vágány utca közúti alagút amely a Hegyvidék forgalmát vezetné egyenesen Pestre. A Margit híd tehermentesítése
4. Ferdinánd híd - Rottembiller utca átkötés Szintén egy új majdnem teljes körút.
5. Baross utca - Vajda Péter utca átkötés Ez egy hiányzó kapcsolat, amely egyben a városrehabilitációt is szolgálná.
6. Újpesti rakpart folytatása Tehermentesíti a Váci utat, a Pozsonyi utat.
7. Belgrád rakpart folytatása
8. Nagyszombat utca és az Újlaki rakpart kapcsolata Ez egy rég hiányzó kapcsolat.
9. Hamzsabégi út megépítése No comment.
10. Hamzsabégi út - budai alagút átkötés
11. Kossuth Lajos utcai alagút A Belváros rehabilitációjának a része.
12. a Kós Károly sétány végleges kiváltása Az eredeti tervek alapján a befejezetlenül maradt csomópont befejezése összekapcsolva a Vágány utca fejlesztésével
+A rakpartok kéregalagútba süllyesztése. Ez a Dunapart felszabadítását jelentené a gépjárműforgalom alól.
Most így hirtelen ennyi jutott eszembe. Ezek jó része már szerepel is a tervekben néhányat én tettem hozzá.
merthogy városi útépítésnél bezony pár házikót le kell tolni...
te mit tartasz tisztességes megfizetésnek?
mert, amikor az újságok időnként beszámolnak egy-egy ilyen vitáról, többnyire az a helyzet, hogy a tulaj telhetetlen és nyerészkedni akar. (merthogy a felajánlott, a piaci ár 2xesét is elérő árat is kevesli...)
Igen. Ha van rá szükség és tisztességesen megfizetik a tulajt. (Mondom én, akinek a házát is ez a veszély fenyegeti.) Elég sok elem hiányzik még Budapest közlekedési hálózatából.
Azóta így képzelem el a valóban lakható lakóövezetet. Ha menni kellett valahova, pillanatok alatt kint voltunk valami nagyobb úton, aminek a közelében nem volt semmi - így nem is zavarhatott semmit a forgalom. A házak között teljes nyugi volt.
Budapesten sok helyen egymás seggébe van építve minden. Mivel a főutakon kevés a kapacitás, a forgalom megtalálja magának a lakóövezeteket is, sokszor lakhatatlanná téve azokat. Másrészt katasztrofális a város átjárhatósága, gúzsba kötnek bennünket a vasútvonalak.
ez a 'legalabb itt ne' akkor szokott elojonni ha az ervek mar elfogytak :)
arrol (is) beszelget(het)unk szerintem, hogy hova kellett volna es hova nem kellett volna utat epiteni mondjuk 20 evvel ezelott, vagy eppen hova kellene es hova nem most, vagy 5 ev mulva. ez mind itde tartozik. szerintem.
Nézd, ő abból indul ki, hogy járjon mindenki autóval, építsünk ki annyi utat, hogy mindenki járhasson autóval, a tömegközlekedés meg csk annak a nagyon szegény rétegnek maradjon fenn, akiknek nincs pénzük autóra. És ezzel a szemlélettel persze, hogy jól van minden, ahogy van, sőt, túl jó a tömegközlekedés.
Mondjuk 1970-ig ez volt a szakmában is az urakolkó szemlélet. Kb. akkor jöttek rá, hogy annyi utat képtelenség építeni.
Ekkor lépett túl a szakma ezen, elsőként Németországban és Japánban.