Keresés

Részletes keresés

attus germanicus Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3820
Aki vonattal utazik, az nem utazik autóval, tehát nem foglalja a közút kapacitását. Ergo ugyanannyi úton jobban lehet közlekedni.
Előzmény: Törölt nick (3816)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3819

(Affene! amikor becopiztam még frankó táblában volt...)

Tömközl:  61,4%      -   42,9%      -          38,0%        -       58,0%

Szgk:       38,6%       -   57,1%      -           62,0%       -     42,0%

Előzmény: Törölt nick (3817)
ghosty9 Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3818
#3681, #3715?
Előzmény: Törölt nick (3816)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3817

és nyílegyenesen vezet a 20-80%-os modal-splithez...

 

(gondolom a 80% a gépkocsi...)

 

ettől azért még elég messze vagyunk...

 

Utazások megoszlása az agglomerációban (millió utazás/nap)

Budapesten belül

Budapest és környék között

Környéken belül

Együtt

Tömegközlekedéssel

3,349 (61,4%)

0,326 (42,9%)

0,123 (38,0%)

3,789 (58,0%)

Személygépkocsival

2,104 (38,6%)

0,434 (57,1%)

0,201 (62,0%)

2,739 (42,0%)

Összesen

5,453 (100,0%)

0,760 (100,0%)

0,324 (100,0%)

6,537 (100,0%)

Előzmény: felucca (3809)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3816

ahol szakítottak vele, ott sokkal jobban lehet autóval közlekedni,

 

ezt kifejtenéd? (mert nem látom az összefüggést... )

Előzmény: attus germanicus (3812)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3815
Azt gondolom, hogy ez a hozzászólás még választ sem érdemel.
Előzmény: urál (3813)
urál Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3814
Engem különösen a budapesti hálója érdekelne! Ebben a topikban egy másik nick már elakadt a realitásokon, talán felucca továbbjut a második (autó)pályára! :)
Előzmény: Törölt nick (3810)
urál Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3813
Budapesten túlfejlett tömegközlekedési hálózatok találhatók szemben a mérhetetlenül alulfejlett közúthálózttal. Ez egy egyszerű tény. Namost a gazdaságosan fenntartható közlekedési hálózatot, amely a gazdaságosan ellátható településstruktúra alapja úgy hívják, hogy közút! Örülök, hogy beláttad, hogy ez a cél, bár nem értek ebben tökéletesen egyet veled, mivel úgy vélem, hogy az abszolút gazdaságtalanság jelképét, a tömegközlekedést is jelentős mértékben fejleszteni kellene a közúthálózat fejlesztésével párhuzamosan.
Előzmény: felucca (3808)
attus germanicus Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3812
Nagyjából 1970-ben dőlt meg ez a koncepció Európában. És az igazán érdekes az, hogy ahol szakítottak vele, ott sokkal jobban lehet autóval közlekedni, mint ahol ezt a verziót követik mind a mai napig. Szóval autós szempontból is hátrányos az ilyen szemlélet.
Előzmény: Törölt nick (3807)
mzdude Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3811
Ettől a ráhordástól kapok sikítófrászt. Lécci ne hordjatok engem rá semmire.

Az ilyen ráhordós emberek találták ki, hogy nekem nem jó, ha felteszem a seggem a 47-es vilire, majd a Deák téren leszállok, neeem, ők majd ráhordanak engem a metróra. Hát én meg ráhordom magam a kocsimra.
Előzmény: Törölt nick (3807)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3810

jó, akkor ne ragozzuk. maradjunk annyiban, hogy nem értünk egyet.

 

az országos gyorsforgalmi hálóddal mi van? kész van már?

Előzmény: felucca (3808)
felucca Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3809
Ez nagyon jó elképzelés, betűről-betűre megfelel az 1970-es elképzeléseknek és nyílegyenesen vezet a 20-80%-os modal-splithez.

Ebbe a képbe nekem is nagyon jól beleillik az M4.
Előzmény: Törölt nick (3807)
felucca Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3808
"...megdöbbent és elkeserít, hogy szakmabeliek egy része is vitatja azt a TÉNYt, hogy a BP-i és agglomerációs úthálózat fejlettsége MESSZE elmarad ugyanezen terület tömegközlekedésének fejlettsége mögött...."

Személyes meggyőződést tényként aposztrofálni elég merész dolog. Az elmúlt héten számos érv hangzott el fenti állításodat megcáfolandó. Mindezzel nem azt akarom mondani, hogy a közút Budapesten és az aggloban túlfejlett, mert valóban vannak hiányosságok. A tömegközlekedési szolgáltatás azonban valóban kőkorszaki szinten van, külön-külön lehetne vesézgetni a hálózatot, a járatszervezést, az átszállási kapcsolatokat, a kapcsolódó infrastruktúrát, az utazási komfortot, az eljutási időket.

Sajnos nem vagy hajlandó megérteni ezeket az érveket, mert a tömegközlekedési komfortfokozat valami miatt nálad kimerül egytelenegy paraméterben, a lefedettségben.

Mindennek annyi köze van, a vonzó tömegközlekedéshez, mint a szalagkorlát hosszúságának a közúthálózat fejletségéhez.

Külön történet, hogy mi a településpolitika célja Budapesten és az agglomerációban. A közlekedési hálózat fejlesztését össze kell hangolni ezekkel a célokkal, az nem csak úgy önmagában megy, meg úgy, hogy birminghami légifotókat nézegetünk. Amennyiben a cél egy fejlesztési pólusokba koncentrált, terület- és környezetkímélő, gazdaságosan ellátható, fenntartható települési struktúra kialakítása, akkor ehhez sajnos elsősorban a tömegközlekedés fejlesztése révén vezet az út.
Előzmény: Törölt nick (3804)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3807

:-))))

ne hidd, hogy erre nem gondoltam... csak akkor már nem tudom kinek higgyek?

 

nekem van egy elképzelésem a nagyvárosi tömegközlekedési hálózatról, ami dióhéjban úgy néz ki, hogy:

- van egy a központot kiszolgáló metróhálózat, ez alkotja az egész hálózat gerincét, a felszíni hálózati elemek meg ehhez kapcsolódóan kiegészítő, ráhordó szerepet látnak el.

jelentős párhuzamos kapacitás (különösen kötöttpályás) felesleges és gazdaságtalan, tehát megszüntetendő.

 

ebbe a képbe nekem az M4 elég jól beleillik.

Előzmény: felucca (3805)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3806

Erről tudtok bővebbet? 2x2 sávos kaptató föl a dombra?

 

esetleg méretes bevágások...

 

itt egy szép példa... és a kitermelt cuccból a domb melletti völgyben földgátat csináltak...

Előzmény: g86 (3801)
felucca Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3805
"...amúgy végignyálaztam a veke M4 kifogáslistáját:
nekem nem igazán objektív szakmai értékelésnek tűnik.
sokkal inkább egy erősen szubjektív, demagóg bulvárlap színvonalú kampányanyagnak, meglehetősen pimasz, lekezelő hangvétellel..."


Ez akár igaz is lehet. A teljesen hiteles képhez azonban el kell olvasnod az ellentábor kifogás-kifogáslistáját is, amelyben olyan komoly éervek szerepelnek, mint pl. "...már harminc éve tervezzük, csak nem tévedhetünk..", meg "...a szakemberek egységesen kiállnak mellette, ez a garancia..." stb. Ha igazi bulovárlap-csemegét akarsz olvasni, ezt is ajánlom!
Előzmény: Törölt nick (3798)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.27 0 0 3804

amiket valamilyen oknál fogva az elmúlt egy hétben megpróbálasz minél inkább lerontani. Miért?

 

lehet, hogy ez nem is én vagyok? megszálltak az ufók? vagy a negatív skizofrénem kerekedett felül?

 

Tömegközelekdési lobbi?

Számolj már, hogy hány km autópályát építettek az elmúlt 20 évben, hány kilométer elkerülőt, hány kilométer utat, hidat, s aztán nézd meg, hogy mennyi metrót építettek, mennyi villamost, stb.

 

Ugye most angliáról beszélünk?...

 

már a jómúltkorában ajánlottam ezt a szájtot...

nagyon lényegretörően összefoglalja az angliai autópályaépítés történetét...

 

olvasd el az 1997/2000-es bejegyzést. erről beszéltem.

 

természetesen a "tömközl. lobby" kifejezést szándékos túlzásként használtam... a sötétzöldek "útépítő lobby" baromságának karikatúrájaként...

 

Az utóbbi időben azért ragadtatom magam erősen irónikus és szarkasztikus kijelentésekre, mert megdöbbent és elkeserít, hogy szakmabeliek egy része is vitatja azt a TÉNYt, hogy a BP-i és agglomerációs úthálózat fejlettsége MESSZE elmarad ugyanezen terület tömegközlekedésének fejlettsége mögött.

 

Nagyon eluralkodott a "ki kell szorítani a sok csúnya-szennyező autóst" szemlélet.

Természetesen NEM a belvárosról (a nagykörúton, esetleg a hungárián belüli terület) beszélek. ott elfogadható a forgalomkorlátozás (főként, ha ehhez megfelelő kapacitású P+R kapcsolódik)

 

de nézd meg mi van a külső kerületekben és az agglóban! egyszerűen mozdulni nem lehet.

Ott a közúti forgalmi igényeket messzemenően ki kell(ene) szolgálni.

Ráadásul ez egyben az ottani tömegközlekedésnek is nagyon jót tenne, mivel az ottani igényeket buszokkal lehet a leggazdaságosabban kiszolgálni.

Mintha a tömegközlekedésnek a "szabad utat" csak zárt kötöttpályával lehetne biztosítani és a város legutolsó sarkába is villamost kellene építeni.

Nem, van más megoldás is: olyan közúti kapacitást kell biztosítani, hogy se busznak, se az autósnak ne kelljen a dugóban rostokolni...

 

Nem vitatom, hogy a tömegközlekedésre is kell költeni.

bizonyára vannak apróbb hiányzó hálózati elemek, amelyeket célszerű pótolni.

nyilván az öreg csotrogányokat is időnként (de legjobb folyamatosan) korszerű, új járművekre kell cserélni...

 

de hogy további jelentős kötöttpályás kapacitásra lenne szükség azt erősen kétlem.

 

Előzmény: mestska (3803)
mestska Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3803

a tömegközlekedési lobby kerekedett felül...

 

Figyelj LKaci, az elmúlt hónapokban (években?) tök értelmes, intelligens hozzászólásokat tettél, amiket valamilyen oknál fogva az elmúlt egy hétben megpróbálasz minél inkább lerontani. Miért?

 

Tömegközelekdési lobbi?

Számolj már, hogy hány km autópályát építettek az elmúlt 20 évben, hány kilométer elkerülőt, hány kilométer utat, hidat, s aztán nézd meg, hogy mennyi metrót építettek, mennyi villamost, stb.

 

Aztán rájössz, hogy zöldségeket beszélsz.

 

Lehet, hogy a topik címe útépítés, abból azonban még nem következik, hogy ész nélkül mindent borítva kell utat építeni mindenhova. Egy csomó helyre kell persze, ezt senki nem vitatja...

Előzmény: Törölt nick (3794)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3802
Az érdi csomópont kérdésén gondolkodva felmerült két megoldás a fejemben.

1. Egyik lehetőségként az Érd-központ -> M7 (Budapest) irányú forgalomnak új felhajtót építeni a Szovátai út meghosszabbításában, amely aztán a gyorsítósávnál egyesülne a Parkváros felől a mostani háromnegyed körön felhajtók irányával. Így a központ felől jövők kicsit korábban, a Sóskúti útnál kanyarodnának balra, aztán 2 utcával odébb jobbra.

2. A másik azon alapul, hogy az Érd-Törökbálint közötti út az M0-M7 csomópont alatt halad el. Kérdés, nem lehetne-e erről az útról indítani egy felhajtó ágat, amely az M0 (Szeged) -> M7 (Budapest) ágba csatlakozna bele (természetesen az M0 (Szeged) -> M7 (Balaton) ág elválása után). A Parkváros felől jövők nyomvonalán természetesen itt sem változtatnék. Sőt akkor akár meg is maradhatna az Érd-központ -> Budapest irányú felhajtási lehetőség is, hiszen valószínűleg jóval kevesebben használnák, ha a másik ág jól működne. (Az, aki Érdről az M7 után az M0-n akar továbbmenni, tulajdonképpen továbbra is ezt kell, hogy használja.)

Mindkét változat környéke nagyjából áttekinthető a www.terkepcentrum.hu Érd várostérképén, az érintett részt kinagyítva.

Macibb
Előzmény: Fricy (3378)
g86 Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3801
(M6) "A műtárgyak között az eredeti tervekben négy alagút is szerepel, ezeket azonban most költségkímélő okokból megpróbálják egyéb műszaki megoldásokkal kiváltani"

Erről tudtok bővebbet? 2x2 sávos kaptató föl a dombra?
Előzmény: Fricy (3687)
mzdude Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3800
Csak a "tömegközlekedési lobby" kapcsán.
Előzmény: Törölt nick (3799)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3799

ez hogy kapcsolódik, ahhoz, amit írtam?

 

amúgy tőlem mehet a villanyos...

 

csak abban nem vagyok biztos, hogy egy ilyen ritkásan lakott kertvárosi övezet igényel-e villamoskapacitást? (mert a pálya kiépítés nem 2 fillér)

 

egy busznak meg nem kell semmi, hisz "készen" az út, csak néhány buszöblöt kell kialakítani. nagyobb járatsűrűséggel ez is jelentős kapacitást jelent, ráadásul ez kedvező az utasnak is...

 

Előzmény: mzdude (3796)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3798

jóvanna, csak tele van már a hócipőm a parttalan közút/kontra tömegk.vitával...

 

amúgy végignyálaztam a veke M4 kifogáslistáját:

nekem nem igazán objektív szakmai értékelésnek tűnik.

sokkal inkább egy erősen szubjektív, demagóg bulvárlap színvonalú kampányanyagnak, meglehetősen pimasz, lekezelő hangvétellel.

 

ezért írtam, amit...

Előzmény: Fricy (3797)
Fricy Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3797
Gratulálok...
Előzmény: Törölt nick (3777)
mzdude Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3796
A lakóövezeten belüli gyűjtőutakon miért ne mehetne villamos? Király dolog. Ott a minta, lehet követni, a gyengeségeit kiküszöbölve.

Már csak a dózer kell. Én nem félek tőle.
Előzmény: Törölt nick (3794)
urál Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3795

Azért van néhány hiányzó út a Hungária körúton belül is! Gondolom a Hungária körúton belül értetted, hogy nem tudsz új utat építeni. Vagy legalábbis olyan út, amely jó lenne, ha megépülne!

 

A következő utakra gondolok:

 

1. Szilágyi Erzsébet fasor - Csalogány utca átkötés a végén lehajtóval a rakpartra  A Margit körút tehermentesítése.

2. Dózsa-György út - Orczy út átkötés, ennek több lehetséges nyomvonala lehetséges. Ezzel egy új teljes körút létrehozása.

3. Szilágyi Erzsébet fasor - Vágány utca közúti alagút amely a Hegyvidék forgalmát vezetné egyenesen Pestre. A Margit híd tehermentesítése

4. Ferdinánd híd - Rottembiller utca átkötés Szintén egy új majdnem teljes körút.

5. Baross utca - Vajda Péter utca átkötés Ez egy hiányzó kapcsolat, amely egyben a városrehabilitációt is szolgálná.

6. Újpesti rakpart folytatása Tehermentesíti a Váci utat, a Pozsonyi utat.

7. Belgrád rakpart folytatása

8. Nagyszombat utca és az Újlaki rakpart kapcsolata Ez egy rég hiányzó kapcsolat.

9. Hamzsabégi út megépítése No comment.

10. Hamzsabégi út - budai alagút átkötés

11. Kossuth Lajos utcai alagút A Belváros rehabilitációjának a része.

12. a Kós Károly sétány végleges kiváltása Az eredeti tervek alapján a befejezetlenül maradt csomópont befejezése összekapcsolva a Vágány utca fejlesztésével 

 

+A rakpartok kéregalagútba süllyesztése. Ez a Dunapart felszabadítását jelentené a gépjárműforgalom alól.

 

Most így hirtelen ennyi jutott eszembe. Ezek jó része már szerepel is a tervekben néhányat én tettem hozzá.

Előzmény: BoGar (3784)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3794

amúgy épp birmingham mellett van anglia 1st fizetős ap. szakasza.

úgy is hívják, hogy "M6 Toll"

 

náluk a 80as évek végéig tartott a "nagy útépítések kora", azóta csak toldanakfoldanak... a tömegközlekedési lobby kerekedett felül... :-(

Előzmény: mzdude (3790)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3793

mondom, hogy ezekkel az usákokkal csak a baj van...

mindenféle bitorolt városnevük van: berlin 10 db, paris 10 db, venice 6db, london 6db... ;-)

 

 

amúgy londonnak is elég kiterjedt a kervárosi övezete.

nálunk azonban az a gond, hogy mivel nincs olyan szép nagy superdozerük, mint az usákoknak, nem tudnak bele gyorsforgalmikat építeni.

emiatt az M25-ön belül a házikók között 2x1-es utakon vánszorog a forgalom...

Előzmény: mzdude (3790)
Fricy Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3792
2x ár korrektnek tűnhet. Egyrészt magát az ingatlant meg kell fizetni, plusz a "fájdalomdíj", stb. Bagóért én sem adnám oda...
Előzmény: Törölt nick (3791)
Törölt nick Creative Commons License 2007.03.26 0 0 3791

és tisztességesen megfizetik a tulajt.

 

na, ez télleg egy jó kérdés...

merthogy városi útépítésnél bezony pár házikót le kell tolni...

 

te mit tartasz tisztességes megfizetésnek?

 

mert, amikor az újságok időnként beszámolnak egy-egy ilyen vitáról, többnyire az a helyzet, hogy a tulaj telhetetlen és nyerészkedni akar. (merthogy a felajánlott, a piaci ár 2xesét is elérő árat is kevesli...)

Előzmény: Fricy (3788)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!