Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Attól függ melyik városnak mikor jár le (mily hosszú) a Volánbusz jogelődjeivel megkötött városi közlekedési, közszolgáltatási tendere:
Én is oda adnám ahol még 10 évig biztosan futnak, ahol eddig se voltak viták és nem oda ahol 1-2 éven belül lejár a szerződés és amúgy is évente négyszer gyalázzák nyilvánosan a Volánt.
Jaj, elnézést. Csak elmondtam, hogyha hivatásos tesi tanár maradt volna, nem lett volna miből luxus yachtozni. Egyébként mikor jár le a Győr és a Volánbusz közötti közszolgáltatási szerződés ? Idén, vagy 2020 év végén ? A csuklósokról jut eszembe. Nem az van jelenleg, hogy konkrétan még gyártó sincs, hogy ki hozza őket ? Abból a tenderből idén már nem lesz semmi, sőt még jövőre is csak akkor, ha sikerül nyertest hirdetni rajta. Ez esetben pedig Győr felkészülhet arra, hogy még a 2020-as évet is ez a flotta húzza majd le, mivel még áthelyezni sem tudnak semmit sehonnan, merthogy még máshonnan sem szabadult fel egy használható csuklós sem.
Sajnálom hogy ide züllött. Pedig sok embernek még úgy van meg, hogy a nagy olimpikon meg tornász meg családapa . A hivatalos oldala is szépen megszűnt.
Sose volt az a majom torna tanár. ha az lett volna , már nem csinált volna ilyen dolgot remélhetőleg. Max van egy papírszerűsége róla, amivel szelfizhet azt ennyi
A városi közlekedés feltételeinek megteremtése is önkormányzati feladat.
Mint már lejjebb egy olvtársunk helyesen megírta ezt 3-4 féleképpen is megteheti.
1./ Ha a város nem vesz új buszokat és maradni akar a volánnál, mert az a legolcsóbb, akkor a mostani 30-40 éves Ikarus-280 csuklósok közlekedni fognak Győrben az 50. születésnapjukon is.
2./ Ha idegent bíz meg, lásd Debrecen, hogy hozzon új buszokat, akkor azt ki kell fizetni.
Az illető idegen buszvásárlásra felvett hitelének költségeit is.
Ez a módszer amúgy a fekete mutyik, túlszámlázások melegágya.
3./ Ha saját céget alapít, az se olcsó, de mutyik nagy részét ilyenkor ki lehet zárni.
Kecskeméten sokáig nem is volt helyi MÁVAUT illetve AKÖV kirendeltség, mert eredetileg "tanácsi" városi tulajdonú vállalat látta el Kecskemét városi közlekedését.
Baján előbb volt Aköv mint Kecskeméten, aztán jött 1960 és létrehozták a megyei AKÖV-öt.
Érdekesség: A Sztálinvárosi 19. sz Aköv látta el Kunszentmiklós Solt környékének közlekedését, az egy megye 1 vállalat 1960 -as életbeléptetéséig.
Pedig Bács-Kiskun megyéről van szó!
Győrben és környékén a Győri Általános Közlekedési Vállalat volt ez az államosításig. A GySeV nek is volt autóbuszüzeme és az szolgálatatott Sopron környékén.
Érdekesség, hogy az államosítás után Komárom -Esztergom megyei Kisbér-Bakonyszembathely-Csatka-Ácsteszér-Súr környéke is Győrből volt kiszolgálva sokáig.
Ha a város lesz az üzemeltető 1:1 ben legalább az összes felmerült költséget ki kell fizetni a városnak, nem úgy mint a korábbi Volános időkben....
Az a 23 Mrd most is el van költve.
Ha csak egy részét is a tömegközlekedésre kell költeni, azt valahonnan el kell vonni.
Ami nyilván érdeksérelemmel jár.
a városi BKK-nak nincs történelmi hagyománya Magyarországon.
Nem rossz ötlet, de ahhoz, hogy a BKK eszme jól működjön, egy városi politikai ciklusokon túl működő város kell, azonos városi közlekedési elképzeléssel.
4. alternatíva: Önkormányzati tulajdonú közlekedésszervező cég létrehozása, amely megrendelői szerepben szakmai és pü-i kontrollt gyakorol a szolgáltató(k) felett.
50-100 milliós tartalékok vannak a rendszerben, csak kellene az egységes városi közlekedéspolitikai szándék és akarat.
A szakmai koncepció a városi tisztségviselők és szakmai apparátus asztalán van.
Talán rendes fizetést kéne adni, akkor lenne ember.
Féloff: az Audi LOC egyes részlegein már ukránul is ki van irva minden, valamint CSAK MAGYAR kiirások a faliújságon, hogy ne hagyj elöl egy zsömlét se őrizetlenül, meg a WC-ben szintén cirill betüs feliratok hogy légyszives húzd is le magad után....