Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Jobban mondva a szolgáltatás értéke 1.389.793.088Ft lenne, de ebből az állami támogatást levonva (15.11.1 pont) 1.031.121.088Ft jön ki, ebből 132 millió az új buszok miatt. Magyarul ha nem jönnek az új buszok, akkor kb ugyanannyit fog fizetni a város a Volánbusznak, mint idén. Ha meg jönnek, akkor 132 millióval többet.
Az utolsó oldalon található a teljes árkalkuláció, a táblázatból nem hámozható ki, de a 2019-es évben 886 millió Ft-ot fizetett az ÉNYKK-nak a város, ez 2020-ban 1.389.793.088Ft abban az esetben, ha beállítja a 22 új buszt a flottába. Ebből az összegből kb 132 millió ft, mely kifejezetten az új buszok miatt kap meg a társaság. Ha nem állítják be júliusig az új buszokat, akkor nem fog ennyit fizetni a város, újra fogják tárgyalni a kalkulációt. Ezért ennek - ahogy a 15.14.1-ben is olvasható - 2020.04.30-ig el kell dőlnie. Mivel a szerződés a 2020-as évre szól, ezért az utána lévő dolgok teljesen nyíltak.
Szerintem nem jön oda 22. Max pár darab egy évre.
Az egy dolog, hogy le volt írva.
Szolnokon le van írva, hogy ha egy busz betölti a 10 évet cserélni kell és a cserébe az Önkormányzat bele száll. Az 59 db-os állományból 5 nem érte el a 10 évet...
Szokásos magyar negatív duma ellenére is, nem ez vezérel. De emberek, 22 busz, az szószerint egy fing ide. Már csak a 280-as állományt nem teszi ki, nemhogy még az egészet. Az összes Rába, 417, 280-ast váltani kellene / illene már. Az átlagéletkor is sacc/kb a 20-ról olyan 14-re csökkenne. Tehát a mostani 80-as évekbeli közlekedésből ugornánk egyet a 2000-es évekbe ezzel. Menetrenden is lenne mit csiszolni + a hálózaton is.
Segítesz kérlek értelmezni ezt a pontot? Ebben az van, hogy 22 új busz. Meg hogy beleszáll a finanszírozásba az önkormányzat a 22 új buszba. De azt nem találom, hogy mennyivel száll bele. Azt sem találom, hogy egyszeri tétellel száll bele, és akkor onnantól Győrben lesz ez a 22 busz ha jövőre megint hosszabbítanak, vagy arra a pár hónapra év végéig váltották meg a buszt, és majd a következő év a jövő zenéje, például magasabb kilométerdíj lesz, mivel az új buszoknak drágább az üzemeltetése, plusz lízing, amortizáció etc.
Szerintem vicces, hogy 1 éves közszolgáltatói szerződéssel bevállal a volán 22 új buszt, mondjuk a Volánbusz országos volta miatt talán annyi kockázat belefér, hiszen van hova vinni, ha Győr nem akar jövőre fizetni.
Sajnos.
De amúgy Szolnokra az új csuklósokból mennyi jön?
Szerintem Szolnokon most biztos pályázni fognak, mert az előző szerződés tovább már nem hosszabbítható meg.
Vagy marad a saját cég.
Mármint nem fog a Volánbusz ( akkor még Énykk meg Kisalföld volán tök mind1) új buszokat beállítani. Szolnokon se tudnak megfelelnek egy előírásnak sem soha.
Mi köze ehhez Orbánnak? Mindig azt hangoztatod, hogy a helyi közlekedés önkormányzati, a helyközi állami feladat. Orbán oda építtet akármilyen csarnokot, ahova akar. Ha Győr a Modern Városok Programon belül kért volna 100 db új buszt, ahogy tette ezt Kaposvár és ahogy sajnos nem tette Veszprém, valószínűleg megkapta volna. Orbántól. Plusz a csarnokot, hidat, rózsaszín búgócsigát vagy bármi mást. Nem tette, ez a hajó elment, ahogy jogosan írtad nemrég Veszprémmel kapcsolatban. Szerintem ennyi. Győr inkább abból tanuljon, hogy úgy nem érdemes belevágni a saját céges buliba, ahogy azt Veszprém tette 1 éve és szív vele azóta is.
Attól függ melyik városnak mikor jár le (mily hosszú) a Volánbusz jogelődjeivel megkötött városi közlekedési, közszolgáltatási tendere:
Én is oda adnám ahol még 10 évig biztosan futnak, ahol eddig se voltak viták és nem oda ahol 1-2 éven belül lejár a szerződés és amúgy is évente négyszer gyalázzák nyilvánosan a Volánt.
Jaj, elnézést. Csak elmondtam, hogyha hivatásos tesi tanár maradt volna, nem lett volna miből luxus yachtozni. Egyébként mikor jár le a Győr és a Volánbusz közötti közszolgáltatási szerződés ? Idén, vagy 2020 év végén ? A csuklósokról jut eszembe. Nem az van jelenleg, hogy konkrétan még gyártó sincs, hogy ki hozza őket ? Abból a tenderből idén már nem lesz semmi, sőt még jövőre is csak akkor, ha sikerül nyertest hirdetni rajta. Ez esetben pedig Győr felkészülhet arra, hogy még a 2020-as évet is ez a flotta húzza majd le, mivel még áthelyezni sem tudnak semmit sehonnan, merthogy még máshonnan sem szabadult fel egy használható csuklós sem.
Sajnálom hogy ide züllött. Pedig sok embernek még úgy van meg, hogy a nagy olimpikon meg tornász meg családapa . A hivatalos oldala is szépen megszűnt.
Sose volt az a majom torna tanár. ha az lett volna , már nem csinált volna ilyen dolgot remélhetőleg. Max van egy papírszerűsége róla, amivel szelfizhet azt ennyi
A városi közlekedés feltételeinek megteremtése is önkormányzati feladat.
Mint már lejjebb egy olvtársunk helyesen megírta ezt 3-4 féleképpen is megteheti.
1./ Ha a város nem vesz új buszokat és maradni akar a volánnál, mert az a legolcsóbb, akkor a mostani 30-40 éves Ikarus-280 csuklósok közlekedni fognak Győrben az 50. születésnapjukon is.
2./ Ha idegent bíz meg, lásd Debrecen, hogy hozzon új buszokat, akkor azt ki kell fizetni.
Az illető idegen buszvásárlásra felvett hitelének költségeit is.
Ez a módszer amúgy a fekete mutyik, túlszámlázások melegágya.
3./ Ha saját céget alapít, az se olcsó, de mutyik nagy részét ilyenkor ki lehet zárni.
Kecskeméten sokáig nem is volt helyi MÁVAUT illetve AKÖV kirendeltség, mert eredetileg "tanácsi" városi tulajdonú vállalat látta el Kecskemét városi közlekedését.
Baján előbb volt Aköv mint Kecskeméten, aztán jött 1960 és létrehozták a megyei AKÖV-öt.
Érdekesség: A Sztálinvárosi 19. sz Aköv látta el Kunszentmiklós Solt környékének közlekedését, az egy megye 1 vállalat 1960 -as életbeléptetéséig.
Pedig Bács-Kiskun megyéről van szó!
Győrben és környékén a Győri Általános Közlekedési Vállalat volt ez az államosításig. A GySeV nek is volt autóbuszüzeme és az szolgálatatott Sopron környékén.
Érdekesség, hogy az államosítás után Komárom -Esztergom megyei Kisbér-Bakonyszembathely-Csatka-Ácsteszér-Súr környéke is Győrből volt kiszolgálva sokáig.
Ha a város lesz az üzemeltető 1:1 ben legalább az összes felmerült költséget ki kell fizetni a városnak, nem úgy mint a korábbi Volános időkben....