akkor valószinű, hogy ipari/kereskedelmi létesítményeket terveznek oda...
te vagy a helybéli: nem láttad a rendezési tervet?
az M0 ecseri csomópontjából is vezet egy ilyen nyúlfarkinca a pusztába. ott ipari park lesz a készőbbiekben... (meg maglód kap egy közvetlen kapcsolatot ahhoz a csp.-hoz...)
nem ez úgy szokott kinézni, hogy jajdejó, hogy beruházol/munkahelyeket hozol létre! Mire van szükséged? Viszont a beruháházásdohoz szükséges feltételeket ugyan teremtsd már meg magadnak, és ha nagyon ide akarsz jönni, akkor még egy pici mást is.
Ma délben tartottak az egyetemen egy előadást az Uniteftől. Szóba került az M300-as is. 2x2 sávos autóút lesz, már megvan a környezetvédelmi engedélye.
A gáz az, hogy a hatástanulmányban mindegyik beruházó szépen bebizonyítja, hogy ezt az aprócska hipermarketet/logisztikai központot/irodaparkot még pont elbírja a közúthálózat...
nyilván mert ez az érdeke...
csak az a szánalmas, hogy ebben a nyomorult posztkommunista országban sokan még mindig úgy néznek a beruházóra, mint a megtestesült gonoszra...
ahelyett, hogy a hatóság úgy állna hozzá, hogy "jajdejó, hogy beruházol/munkahelyeket hozol létre! Mire van szükséged? kell egy kis útkapacitásbővítés? máris csináljuk..."
Nem, mi azt mondjuk "csináld meg magad, ha már volt pofád idejönni. Az adót meg fizesd ám rendesen, mert leszkapsz!"
A válasz: jobb lenne egy négyzetmétert se építeni, amíg nincs +2 híd meg ötös metró, különben halál van....
el is hiszem...
csak el kéne dönteni, hogy mit is akarunk, mert egyes kollegák egyrészt nyavajognak, hogy miért a zöldbe építenek, mikor ott a sok városcsúfító barnamező, másrészt nyavajognak, hogy tejóisten mekkora forgalom lesz akkor itten...
én nemtom mit ír elő a közlekedés felügyelet, dehogy sorba épülnek a logisztikai és bevásárlóközpontok, meg a az egyép kereskedelmi és ipari létesítmények és úthálózatfejlesztés meg nuku (egy kanyarodósávot azé ne tekintsünk annak), azt napmintnap látom...
A gáz az, hogy a hatástanulmányban mindegyik beruházó szépen bebizonyítja, hogy ezt az aprócska hipermarketet/logisztikai központot/irodaparkot még pont elbírja a közúthálózat, de összefüggéseiben, a többi fejlesztéssel együtt senki nem vizsgálja a kérdést. (Egy ilyen tanulmányról tudok, amely tavaly a budapesti Városháza megbízásából elemezte, hogy az átalakuló dél-budapesti kerületekben milyen közlekedési hatása lesz, ha sorra megvalósulnak arrafelé a barnamezős ingatlanprojektek. A válasz: jobb lenne egy négyzetmétert se építeni, amíg nincs +2 híd meg ötös metró, különben halál van.)
felucca arra próbál célozni, hogy egy útépítés nem annyi, hogy megtervezzük, finisre végigmegy árkon-bokron, autósok meg élvezkedhetnek az új útra.
persze.
nyilván meg kell vizsgálni, hogy mekkora forgalomra méretezzük a tervezett gyorsforgalmi csp-jait, ill. a csp.-khoz kapcsolódó meglévő úthálózaton milyen fejlesztések szükségesek, hogy a csp-i forgalmat biztonsággal kiszolgálja...
de azt, hogy egy szinte összefüggően beépített sávban (pilismedence) építsünk-e gyorsforgalmi utat, mert lehet, hogy akkor oda még több forgalmat vonzó létesítmény telepszik, azon nincs mit elemezni...
persze, hogy telepszik. ezért kell ap. kiépítés...
és a nagy elemzések és engedélyeztetések közepette meg elképesztően balfasz megoldások jönnek időnként létre: M4/gyömrői csp., fehérvár elkerülő körforgalmas végei, stb... (mint citromdíjra érdemeseket már korábban elemeztük...)
na meg ottvannak a pályaépítéssel egyidejű félpályás 11,5t-tások, lsd: 35-ös, 6-os, stb...
nyilván ezek is alapos megfontolás után szerveződtek így...
merthogy a közlekedési felügyelet, mint engedélyező hatóság lazán előírja, hogy miket kell az úthálózaton fejleszteni (legyen szó akár egy új kanyarodósávról) a létesítmény megépítéséhez.
én nemtom mit ír elő a közlekedés felügyelet, dehogy sorba épülnek a logisztikai és bevásárlóközpontok, meg a az egyép kereskedelmi és ipari létesítmények és úthálózatfejlesztés meg nuku (egy kanyarodósávot azé ne tekintsünk annak), azt napmintnap látom...
felucca arra próbál célozni, hogy egy útépítés nem annyi, hogy megtervezzük, finisre végigmegy árkon-bokron, autósok meg élvezkedhetnek az új útra. Hanem nagyon nem árt figyelembevenni, hogy ennek kapcsán milyen egyéb beavatkozások szükégesek a hatások függvényében.
Bár csak érintőlegesen kapcsolódik, de érdemes utánanézned Csemez tájérték számítási módszerének (is).
az önkormányzatnak úgysem tilthatod meg, hogy engedélyt adjon ki, arra hivatkozva, hogy akkor nő a forgalom)
épp egy olyan munkán dolgozom, ahol egy létesítmény forgalomnövesztő hatását kell megvizsgálni, meg azt, hogy kell-e valamilyen beavatkozás.
merthogy a közlekedési felügyelet, mint engedélyező hatóság lazán előírja, hogy miket kell az úthálózaton fejleszteni (legyen szó akár egy új kanyarodósávról) a létesítmény megépítéséhez.
azzal akarsz ipari/kereskedelmi beruházásokat megakadályozni, hogy konzerválod a jelenlegi helyzetet?
ezt hívják ludditizmusnak...
jó, nem mondom, vannak speciális helyzetek, pl: a szentendrei sziget kapcsán elfogadhatónak tartom, hogy nem épül lehajtó a hídra, mert azzal nagyon felértékelődne a terület és túlnépesedne...
(bár akkor nem tudom mit sír a szájuk a kishíd miatt? aki nem szeret kompolni, az költözzön a városba...)
>Mondjuk az is sokat segítene, ha Esztergom és a Nyugati között nem 1,5 óra lenne az út vonattal, hogy tehermentesíteni lehessen más módon is a közutat.
Ehhez a vasutat komplett át kéne építeni, mert a jelenlegi vonal kapacitáshatár környékén üzemel. Ugyanis rengetegen akarnak vonattal utazni, és az utasszám folyamatosan nő.
Szerinted át fog jönni Földvárnál valaki, hogy álljon a feltúrt 6-oson (úgy tudom, hogy a 11,5 t tengelyterhelésre megerősítés folyik még most is), majd utána jusson fel az M6-ra? Most is lehet valamennyi ilyen hatás (elvégre 9400-ról 12 ezer környékére nőtt az M6+6 forgalma), de ez erősödik majd.
Példának hozom azokat, akik most Dunapentele 10-15 km-es körzetében laknak, hogy nekik nem éri meg lemenni Földvárra, hogy onnan visszajöjjenek. Nekik most egyszerűbb az 51-es, de a híd átadása után egy része átjön. Ha leér a pálya Szekszárdig (és addigra talán az M9 túlér az 51-es úton), akkor a földvári és szekszárdi hidak környékéről is fog hasonló módon forgalmat áthozni.
Meg azt, hogy ha befejeződik a 6-os út rendbetétele, illetve továbbér az M6, akkor majd Pécsről is érdemes lesz újra a 6-oson jönni, és nem Siófok felé. Ezzel egyben némely dunántúli falvakban is picit jobb lesz az élet.