Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.04.24 0 0 4063

az igaz...

akkor valószinű, hogy ipari/kereskedelmi létesítményeket terveznek oda...

 

te vagy a helybéli: nem láttad a rendezési tervet?

 

az M0 ecseri csomópontjából is vezet egy ilyen nyúlfarkinca a pusztába. ott ipari park lesz a készőbbiekben... (meg maglód kap egy közvetlen kapcsolatot ahhoz a csp.-hoz...)

 

 

Előzmény: Fricy (4062)
Fricy Creative Commons License 2007.04.24 0 0 4062
Azt a bal oldali ágról is meg lehetne közelíteni...
Előzmény: Törölt nick (4061)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.24 0 0 4061

A durva, hogy földút van mindkét végén....

 

miért? nem mezőgizdasági területek megközelítését szolgálja?

Előzmény: Fricy (4059)
mestska Creative Commons License 2007.04.24 0 0 4060

nem ez úgy szokott kinézni, hogy jajdejó, hogy beruházol/munkahelyeket hozol létre! Mire van szükséged? Viszont a beruháházásdohoz szükséges feltételeket ugyan teremtsd már meg magadnak, és ha nagyon ide akarsz jönni, akkor még egy pici mást is.

 

Merthogy az önkormányzatnak nincs pénze..

Előzmény: Törölt nick (4055)
Fricy Creative Commons License 2007.04.24 0 0 4059
Jobb alsó sarok az. A durva, hogy földút van mindkét végén....
Előzmény: Törölt nick (4057)
Fricy Creative Commons License 2007.04.24 0 0 4058
Ma délben tartottak az egyetemen egy előadást az Uniteftől. Szóba került az M300-as is. 2x2 sávos autóút lesz, már megvan a környezetvédelmi engedélye.
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.24 0 0 4057

berakhattam volna képet is...

a körforgalom alatti útszakaszra gondoltam, a duna felé fotózva...

 

(és az én feladványom?)

 

Előzmény: Fricy (4056)
Fricy Creative Commons License 2007.04.24 0 0 4056
Részben. Ahhoz csatlakozik. De elfogadom a választ. :)
Előzmény: Törölt nick (4025)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.24 0 0 4055

A gáz az, hogy a hatástanulmányban mindegyik beruházó szépen bebizonyítja, hogy ezt az aprócska hipermarketet/logisztikai központot/irodaparkot még pont elbírja a közúthálózat...

 

nyilván mert ez az érdeke...

csak az a szánalmas, hogy ebben a nyomorult posztkommunista országban sokan még mindig úgy néznek a beruházóra, mint a megtestesült gonoszra...

ahelyett, hogy a hatóság úgy állna hozzá, hogy "jajdejó, hogy beruházol/munkahelyeket hozol létre! Mire van szükséged? kell egy kis útkapacitásbővítés? máris csináljuk..."

Nem, mi azt mondjuk "csináld meg magad, ha már volt pofád idejönni. Az adót meg fizesd ám rendesen, mert leszkapsz!"

 

A válasz: jobb lenne egy négyzetmétert se építeni, amíg nincs +2 híd meg ötös metró, különben halál van....

 

el is hiszem...

csak el kéne dönteni, hogy mit is akarunk, mert egyes kollegák egyrészt nyavajognak, hogy miért a zöldbe építenek, mikor ott a sok városcsúfító barnamező, másrészt nyavajognak, hogy tejóisten mekkora forgalom lesz akkor itten...

Előzmény: Népi Angyal (4053)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.24 0 0 4054

ha valakit érdekel, a kti-s forgalmiterhelés ábrák itt vannak normális felbontásban...

 

- látható, hogy az M4 igencsak indokolt lenne szolnokig...

- az európai ábrán meg az elképesztő különbség a nyugat- és keleteurópai forgalom között...

Népi Angyal Creative Commons License 2007.04.24 0 0 4053

én nemtom mit ír elő a közlekedés felügyelet, dehogy sorba épülnek a logisztikai és bevásárlóközpontok, meg a az egyép kereskedelmi és ipari létesítmények és úthálózatfejlesztés meg nuku (egy kanyarodósávot azé ne tekintsünk annak), azt napmintnap látom...

 

A gáz az, hogy a hatástanulmányban mindegyik beruházó szépen bebizonyítja, hogy ezt az aprócska hipermarketet/logisztikai központot/irodaparkot még pont elbírja a közúthálózat, de összefüggéseiben, a többi fejlesztéssel együtt senki nem vizsgálja a kérdést. (Egy ilyen tanulmányról tudok, amely tavaly a budapesti Városháza megbízásából elemezte, hogy az átalakuló dél-budapesti kerületekben milyen közlekedési hatása lesz, ha sorra megvalósulnak arrafelé a barnamezős ingatlanprojektek. A válasz: jobb lenne egy négyzetmétert se építeni, amíg nincs +2 híd meg ötös metró, különben halál van.)

Előzmény: Törölt nick (4049)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.24 0 0 4052

felucca arra próbál célozni, hogy egy útépítés nem annyi, hogy megtervezzük, finisre végigmegy árkon-bokron, autósok meg élvezkedhetnek az új útra.

 

persze.

nyilván meg kell vizsgálni, hogy mekkora forgalomra méretezzük a tervezett gyorsforgalmi csp-jait, ill. a csp.-khoz kapcsolódó meglévő úthálózaton milyen fejlesztések szükségesek, hogy a csp-i forgalmat biztonsággal kiszolgálja...

 

de azt, hogy egy szinte összefüggően beépített sávban (pilismedence) építsünk-e gyorsforgalmi utat, mert lehet, hogy akkor oda még több forgalmat vonzó létesítmény telepszik, azon nincs mit elemezni...

persze, hogy telepszik. ezért kell ap. kiépítés...

Előzmény: mestska (4048)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.24 0 0 4051

ja igen:

 

és a nagy elemzések és engedélyeztetések közepette meg elképesztően balfasz megoldások jönnek időnként létre: M4/gyömrői csp., fehérvár elkerülő körforgalmas végei, stb... (mint citromdíjra érdemeseket már korábban elemeztük...)

 

na meg ottvannak a pályaépítéssel egyidejű félpályás 11,5t-tások, lsd: 35-ös, 6-os, stb...

 

nyilván ezek is alapos megfontolás után szerveződtek így...

Előzmény: mestska (4046)
mestska Creative Commons License 2007.04.24 0 0 4050
közlekedési felügyelet és ügyintéző válogatja... (sajnos. de az idők változnak.)
Előzmény: Törölt nick (4049)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.24 0 0 4049

merthogy a közlekedési felügyelet, mint engedélyező hatóság lazán előírja, hogy miket kell az úthálózaton fejleszteni (legyen szó akár egy új kanyarodósávról) a létesítmény megépítéséhez.

 

én nemtom mit ír elő a közlekedés felügyelet, dehogy sorba épülnek a logisztikai és bevásárlóközpontok, meg a az egyép kereskedelmi és ipari létesítmények és úthálózatfejlesztés meg nuku (egy kanyarodósávot azé ne tekintsünk annak), azt napmintnap látom...

Előzmény: mestska (4046)
mestska Creative Commons License 2007.04.24 0 0 4048

ezen nem tudom mit kell elemezni...

 

felucca arra próbál célozni, hogy egy útépítés nem annyi, hogy megtervezzük, finisre végigmegy árkon-bokron, autósok meg élvezkedhetnek az új útra. Hanem nagyon nem árt figyelembevenni, hogy ennek kapcsán milyen egyéb beavatkozások szükégesek a hatások függvényében.

 

Bár csak érintőlegesen kapcsolódik, de érdemes utánanézned Csemez tájérték számítási módszerének (is).

 

Előzmény: Törölt nick (4045)
mestska Creative Commons License 2007.04.24 0 0 4047

nálunk nincsenek ilyen korlátok, mivel a motorizáció növekedése is erősen csökkenő ütemű,

 

ebbe szerintem magyar viszonylatban ne legyél olyan biztos.

Előzmény: Törölt nick (4026)
mestska Creative Commons License 2007.04.24 0 0 4046

az önkormányzatnak úgysem tilthatod meg, hogy engedélyt adjon ki, arra hivatkozva, hogy akkor nő a forgalom)

 

épp egy olyan munkán dolgozom, ahol egy létesítmény forgalomnövesztő hatását kell megvizsgálni, meg azt, hogy kell-e valamilyen beavatkozás.

merthogy a közlekedési felügyelet, mint engedélyező hatóság lazán előírja, hogy miket kell az úthálózaton fejleszteni (legyen szó akár egy új kanyarodósávról) a létesítmény megépítéséhez.

 

szóval ez sem nyert. 

Előzmény: Törölt nick (4041)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.24 0 0 4045

jaaaaaa....

 

ezen nem tudom mit kell elemezni...

azzal akarsz ipari/kereskedelmi beruházásokat megakadályozni, hogy konzerválod a jelenlegi helyzetet?

ezt hívják ludditizmusnak...

 

jó, nem mondom, vannak speciális helyzetek, pl: a szentendrei sziget kapcsán elfogadhatónak tartom, hogy nem épül lehajtó a hídra, mert azzal nagyon felértékelődne a terület és túlnépesedne...

(bár akkor nem tudom mit sír a szájuk a kishíd miatt? aki nem szeret kompolni, az költözzön a városba...)

Előzmény: felucca (4044)
felucca Creative Commons License 2007.04.24 0 0 4044
Mi van?????

Én most nem forgalomnövelő hatásról beszélek, hanem a forgalmi kapacitásteremtés területfelhasználásra gyakorolt hatásáról.
Előzmény: Törölt nick (4041)
attus germanicus Creative Commons License 2007.04.24 0 0 4043

>Mondjuk az is sokat segítene, ha Esztergom és a Nyugati között nem 1,5 óra lenne az út vonattal, hogy tehermentesíteni lehessen más módon is a közutat.

Ehhez a vasutat komplett át kéne építeni, mert a jelenlegi vonal kapacitáshatár környékén üzemel. Ugyanis rengetegen akarnak vonattal utazni, és az utasszám folyamatosan nő.

Előzmény: Rooger Preed (4030)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.24 0 0 4042

Szerinted át fog jönni Földvárnál valaki, hogy álljon a feltúrt 6-oson...

 

ez csak átmeneti állapot...

(és elég szerencsétlen szervezés, hogy nem várnak vele, amíg hamarosan meglesz az M6, mint alternatíva...) 

 

pentele?? (az dunaúj ófalu...)

szóval dunavecse és környéke... ok. ez igaz...

 

ok.  nyilván lesz forgalom átrendeződés.

 

nem is azt mondtam, hogy felesleges az M6, de sorrendben hátrábblévőnek tartom, mint az M10, M0ny/é, M4, M31 pályákat.

kb. ezek után jön az M6...

Előzmény: Rooger Preed (4038)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.24 0 0 4041

Ugyebár illene egyes beruházások hatását komplexen látni!

 

nyilván van minden létesítménynek forgalomnövelő hatása...

 

ez viszont csak akkor kell elemezni, ha szándékunkban áll az (esetleg szükséges) többletkapacitást biztosítani...

ha nem, akkor felesleges...

 

(az önkormányzatnak úgysem tilthatod meg, hogy engedélyt adjon ki, arra hivatkozva, hogy akkor nő a forgalom)

Előzmény: felucca (4035)
mzdude Creative Commons License 2007.04.24 0 0 4040
Budapest és Dunaújváros között? Ez most elírás vagy komoly? :-) Egyrészt ott az M6, minek? Másrészt még a többi szakaszt se fejezték be, ha jól tudom.
Előzmény: Rooger Preed (4039)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.04.24 0 0 4039
Most kezdődik Bp és Dunaújváros között a feltúrás. Az lesz az iazán igazlamas. :S
Előzmény: mzdude (4037)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.04.24 0 0 4038
Szerinted át fog jönni Földvárnál valaki, hogy álljon a feltúrt 6-oson (úgy tudom, hogy a 11,5 t tengelyterhelésre megerősítés folyik még most is), majd utána jusson fel az M6-ra?
Most is lehet valamennyi ilyen hatás (elvégre 9400-ról 12 ezer környékére nőtt az M6+6 forgalma), de ez erősödik majd.

Példának hozom azokat, akik most Dunapentele 10-15 km-es körzetében laknak, hogy nekik nem éri meg lemenni Földvárra, hogy onnan visszajöjjenek. Nekik most egyszerűbb az 51-es, de a híd átadása után egy része átjön.
Ha leér a pálya Szekszárdig (és addigra talán az M9 túlér az 51-es úton), akkor a földvári és szekszárdi hidak környékéről is fog hasonló módon forgalmat áthozni.
Előzmény: Törölt nick (4036)
mzdude Creative Commons License 2007.04.24 0 0 4037
Meg azt, hogy ha befejeződik a 6-os út rendbetétele, illetve továbbér az M6, akkor majd Pécsről is érdemes lesz újra a 6-oson jönni, és nem Siófok felé. Ezzel egyben némely dunántúli falvakban is picit jobb lesz az élet.
Előzmény: Rooger Preed (4033)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.24 0 0 4036

A M6 ügyében meg várjuk meg, hogy átadják először a Dunaújvárosi hidat, mert az szerintem elég nagy forgalmat fog áthozni az 51-es útról...

 

az a "jelentős" forgalom földvárnál is át tud jönni... (vagy nem?)

Előzmény: Rooger Preed (4033)
felucca Creative Commons License 2007.04.24 0 0 4035
"...a beruházásokat meg az önkormányzatok engedélyezik. milyen alapon szólsz bele (hacsak nem ott laksz), hogy mit engednek?..."

Baszomalássan! Ugyebár illene egyes beruházások hatását komplexen látni! Legalább nekünk!
Előzmény: Törölt nick (4031)
Törölt nick Creative Commons License 2007.04.24 0 0 4034

Meg fogom ezért kapni a magamét, de a Pilisbe húzott M0Ny és M10 igen kellemetlenül fogja érinteni Budapest levegőjét is.

ugyanazon forgalom mellett csökken a kibocsátás:

100nál kb. 30-40%-al kisebb a fogyasztás, mint átlag 20-30-al araszolva.

tehát kb. 40-50%-os forgalomnövekedésnél állna vissza a korábbi kibocsátási szint...

 

a por és zaj még drasztikusabban csökken a településeken...

 

és ez a pilisi medence levegője.

 

a pesti levegőre azért elég közvetetten van hatása... (mégha az uralkodó szélirány miatt van is némi...)

Előzmény: Rooger Preed (4032)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!