Érdekes lenne tudni, hogy a Pest megyei matricákból mekkora részt képviselnek a szomszédos megyék lakói által a napi (fővárosi/Pest megyei) ingázásuk céljából vett matricák.
Én is visszakérdeztem, hogy 2022? Mert még a konkrét nyomvonali döntésről sem tudok. Attól persze lehet, sőt biztos is, hogy már eldőlt, de a látszatot fent kell tartani, hogy még bármi lehet. De nagyon határozottan állította a 2022-t. Nekem is vannak kétségeim.
Kesz a hatarmenti erdelyi A3-as, megtortent a muszaki atvetel, hatra maradt a fuvesites es takaritas. Az orszagok kozotti jogi lepesek kellenek, hogy a hataratkeloket tudjak megnyitni ez szeptember-oktober folyaman elorelathatoan megoldodik. Nagyon remelik hamarabb is mint oktober, mert mindenki akarja hasznalatba venni az A3-st es az M4-est is. Muszakilag kesz vannak.
Akik a megye nyugati vagy a keleti részén élnek, azoknak a Debrecenbe bejutáshoz semmit nem segít az M35, ezért nem is nagyon vesznek matricát.
Nem csoda tehát, hogy a 47. úton olyan nagy forgalom maradt, hogy Mikepércsen, Sárándon és Derecskén sem lehetett a forgalmi jelzőlámpákat kikapcsolni (megszüntetni).
Jó 10 évvel ezelőtt nem gondolta volna Derecske polgármestere, hogy a leszűkített főutcának minden baját 10 évig szenvedik a lakosok, sőt, még az M35 után is megmarad a forgalmi nyomás.
Nemrég volt szerencsém a 81-es úthoz (egyszeri alkalommal inkább Bicske-Csákvár-Mór-Kisbér-Mezőörs-Écs irányba haladtam, a sztrádamatrica kevés időnyereséggel járt volna). Amennyire a random napközbeni elhaladás közben láttam, a tehertranzit de a személyforgalom is főleg a 81-es mentén megy.
Igazából a jelenelgi forgalmi rend a Komárom-Mór irány védettségével teljesen indokolatlannak tűnik.
Remélem igazad lesz, és az egész megváltozik majd az M13-tól, de nem innék előre a medve bőrére.
A Derecske-Sáránd-Mikepércs-Debrecen útszakaszt én mindig úgy utáltam, ha tehettem, arra nem mentem. Nagy forgalom, ráadásul valamit mindig építenek, tele sebességkorlátozással. Mikepércs belterületén 30-as korlátozás a kanyargós út miatt. Kín átszenvedni az embernek magát. Amíg nem volt kész az M35, addig Berettyóújfalu-Derecske-Hajdúszovát útvonalon mentem Debrecenbe. Itt is volt szívás rendesen, mert hol az ebesi, hol Debrecen alatt a 4-es főút melletti Szováti úti vasúti átjáró volt lezárva. Sőt, egy esetben mindkettő, de ez csak Ebesen az átjárónál derült ki, mert tábla semmi nem jelezte. Így Ebesről vissza a 4-esre Hajdúszoboszló felé és az elkerülőn le Hajdúszovát irányába. DE hála istennek az M35 megoldotta ezeket a szenvedéseket. Derecskétől, de főleg Sárándtól akinek Debrecenben van dolga, vagy útja tovább Hajdúsámson vagy Hosszúpályi felé, az nem fog kimenni az M35-re, az mind továbbra is a 47-esen fog menni. Más lenne a helyzet, ha az elkerülő beleértve az M35 ezen szakasza ingyenes lenne. De mint tudjuk, nem az, így aztán még az ingázók közül sem mindenki veszi meg a megyei matricát, főleg ha távolságban az elkerülőn még több. Meg lehet időben is. Én megmértem, Debrecent elkerülve a 4-esen (M35-354) menetidőben ugyanannyi mint Debrecenen átmenni. Az elkwewrülő pár km-el hosszabb, talán 2-vel. De időben ugyanott van. Nyilván csúcsidőben már nem éri meg a városon átmenni, de átlagos forgalom mellett ugyanott van az ember időben és díjmentes úton halad. De ezt a részét már megbeszéltük korábban. Az M35 átadása óta Hajdúszovát felé nem jártam, így nem tudom milyen az út Derecske-Hajdúszovát-Szepes felé.
Viszont ami megnyugtató: a második képed alapján, nem az a tipikus kelet-európai légkábeles, saras/poros padkás, szakadt falukép. És még felfestés is van.
Ez volt a 47-esen is Berettyóújfalutól Derecske felé. Építették a kerékpárutat az úttól 10-15 méterre, erre teljesen random módon az út mellé kidobálva a 40-es és 60-as táblák. Hála istennek egy-másfél hete elkészült a bringa út és eltüntették azokat a táblákat. De majd egy évig szopatták az autósokat ezzel. Megértem, hogy oda kiteszik a korlátozást, ahol a főútra feljönnek a kerékpárút építésén dolgozó járművek. De ne bohóckodjunk már azzal, hogy az úttal párhuzam,osan épülő kerékpárút miatt kilométereken keresztül sebességkorlátozás van. Az építést semmiféle módon nem befolyásolta a közúti közlekedés. Egyedül a felhajtónál 1 helyen. Aztán persze a román kamion majd letolta az embert az útról, mikor 40 helyett 70 ment. Mert a kamionos 90-el szeretne menni a 40-es, 60-as tábla mellett, de a forgalom miatt előzni nem tud. Még szerencse, hogy viszonylag közel az M4 felhajtója. De gyakorlatilag egész idáig kellett korlátozott sebességgel haladni Berettyóújfalutól. Az meg már hab a tortán, hogy bent a városban is éopült a kerékpárút, ott meg az egész berettyószentmártoni részen menj 30-al. De hála istennek, ezzel is végeztek.
A 2-es főút Dunakeszi és Budapest közötti részén építik a bringautat. Ezzel egyidejűleg (ehhez kapcsolódóan?) leaszfaltoztak két rövid részt a 2-es útból is, illetve a két rövid rész között meghagytak egy felmart szakaszt.
És ahelyett, hogy a felmart szakaszt is megcsinálnák, képesek voltak visszafesteni rá a gyalogátkelőhelyet. De csak azon a részen. Ahol az aszfaltozást is megcsinálták, ott nincs pótolva a felfestés.
Nem is tudom eldönteni, tragikus vagy inkább kacagni való.
Ja, az építkezés mellett végig 60-as korlátozás. Építkezés alatt értsd: valahol az erdősávon túl 3 ember nézegeti a Bobcat munkáját. Valamelyik fórumon téma volt nemrég, miért tojnak a közlekedők a sebességkorlátokra - hát többek közt ezért.
Te el is szoktad olvasni, amiket ide beidézel? Kifejezetten írja, hogy "A modellszámítás azzal a feltételezéssel élt, hogy a forgalom visszaesése [...] visszarendeződik és eléri a korábbi Üzleti Terv szintjét augusztus közepére."
Tehát ez egy feltételezés, nem állítja, hogy egészen biztosan így lesz. Ezzel számolnak (mert valamivel ugye számolni kell, ha nincs bemeneti adat, akkor nem lehet kimeneti adatot sem szolgáltatni, azt meg kérik tőlük). Azt számolták ki, hogy ha augusztusra normalizálódik a forgalom, akkor mennyi lesz a bevétel. Nem állítják, hogy augusztusra normalizálódni fog.
Végére jutottam a NÚSZ Zrt. 2019. évi beszámolójának (kieg. melléklet)
Az 50-51. oldalon lévő üzleti kitekintésből:
Az NVTNM és az ITM által megfogalmazott elvárások alapján is kijelenthető, hogy a NÚSZ Zrt. esetében a vállalkozás folytatásával kapcsolatban nem merülhet fel kétely. A kialakult járványügyi helyzetre tekintettel, szükségessé válik a NÚSZ Zrt. Üzleti Terv útdíjbevételének felülvizsgálata. Az országos veszélyhelyzet március közepi kihirdetésekor tudható volt, hogy a 2020. évre betervezett e-útdíj és e-matrica bevételek nem tarthatóak. Jelen számítások során hangsúlyozni szükséges, hogy a rendelkezésre álló tényadatokkal lefedett időszak (kb. 1 hónap) nagyon rövidnek tekinthető, valamint nagyfokú bizonytalanság van jelenleg a tekintetben, hogy a forgalmat érintő erős korlátozó intézkedésekmennyi ideig maradnak fenn. A 2020. évi Költségvetés díjbevételi elvárása összesen nettó 311,2 milliárd Ft, amely 16,6%-kal haladja meg a 2019. évi értéket, amely összeget a NÚSZ Zrt. eredeti Üzleti Terve sem ért el. Ehhez képest az üzleti jelentés zárásakor kalkulált bevételcsökkenés nettó 47 milliárd Ft. A modellszámítás azzal a feltételezéssel élt, hogy a forgalom visszaesése a korlátozó intézkedések megszűnését követően (május közepe) folyamatosan visszarendeződik és eléri a korábbi Üzleti Terv szintjét augusztus közepére.
Az evidenciák mellett egészen meghökkentő állítások.
A 4. mondatban még nem tudják meddig maradnak a korlátozások, de a végén konkrétan augusztust jelölik meg. (És ha romlik a helyzet?)
Erős kijelentés, hogy a Költségvetés több díjbevételt várt el, mint amennyit a NÚSZ tervezett.
Záráskor (2020. június) kalkulált bevételcsökkenés nettó 47 milliárd Ft.
Az E-útdíjban -7 milliárd volt április-májusban, tehát még augusztusig nem több, mint -10 milliárd lehet (össz: -17 milliárd) mert visszarendeződik.
Az E-matrica éves bevételből 26 milliárd bejött dec.- január-februárban, azóta 2 milliárd/ hó szinten volt, de itt a nyár és a Balaton.
Tehát még minimum 20, reálisan 28-30 milliárd bevétel lehet.
Hogyan jönne össze a -47 milliárd bevételcsökkenés?