Keresés

Részletes keresés

norbee601 Creative Commons License 2019.11.29 0 2 25817

Ez megy a mérnökképzés nagy részében, vizsgázz, csináld a beadandókat 40-50 éve tanitó professzorok 40-50 éves irányelvei alapján...

 

 

Aztán majd a munkahelyeden néznek rád hogy te mégis mi a f...t próbálsz csinálni....

Előzmény: törzsutas 100 (25815)
buszosbandika Creative Commons License 2019.11.29 -3 0 25816

Sziasztok!

 

Meg tudnátok mondani, hogy melyik Credo-busz jár múlt hét óta a 8.00 Győr-Szeged járaton? Bárcsak végig az maradna... NKW -908 lekerült?

Küöszi!

törzsutas 100 Creative Commons License 2019.11.27 0 3 25815

 

Ez olyan, mint amikor egy híd építésekor a bíztonági tényező értékét 0,5-el tervezik.

Ebben az esetben a híd már az építés ideje alatt le fog szakadni .

 A buszos társaság 5%-os amortizációval hasonló sorsra jut.

 (Az általad említett vizsgahely sem kivétel)

 

Előzmény: trizs77 (25814)
trizs77 Creative Commons License 2019.11.26 -1 0 25814

Vizsgán, ha ezt kapta/kapja feladatul.

Előzmény: törzsutas 100 (25813)
törzsutas 100 Creative Commons License 2019.11.26 0 1 25813

Tudsz arra példát mondani, hogy hol számolnak autóbuszokra, 5%-os amortizációt ?

Előzmény: trizs77 (25811)
htibor Creative Commons License 2019.11.26 0 0 25812

Meg is őrülne a város és a győri üzem is, ha hibrid érkezne...hogy azok mennyibe is kerülnének.

A BKK-Volánbusz MYR-es példányok különben is 28 darabot tesznek ki és közel sem új példányok. Az előterjesztésben pedig határozottan újakra van az ár meghirdetve.

Előzmény: norbee601 (25810)
trizs77 Creative Commons License 2019.11.26 -2 0 25811

Ha közgáz vizsgán a hallgató egy járműre 20 év hasznos élettartamot számol, akkor

megbukik a vizsgán?

 

--------------------------------------------------------------------------------------------

 

Nem.

 

 

 

Előzmény: HPéter1978 (25808)
norbee601 Creative Commons License 2019.11.26 0 0 25810

Nem lehetnek ezek a most  leálló BKK-s Volánbusz hibrid Volvók?

Előzmény: htibor (25805)
juxx Creative Commons License 2019.11.23 0 1 25809
Próbáljon meg valaki fél évre bérelni 22 új buszt. Ha a VB is ennyire rövid időre bérelné, akkor a teljes értékvesztést a gyárkapu és a fél éves állapot között ki lehetne fizetni. 10 évre viszont 132M*2*10/22 = 120M Ft. Ez egy teljes 10 éves lízingdíjra egy klímás csuklós buszra eléggé okés. És milyen jó arc a VB, h a klíma bekapcsolását, az új busz drágább karbantartását az ik280-hoz képest ki sem fizettetik. Az első évben...
Előzmény: HPéter1978 (25808)
HPéter1978 Creative Commons License 2019.11.22 0 6 25808

Tanár úr kérem!

 

Ha közgáz vizsgán a hallgató egy járműre 20 év hasznos élettartamot számol, akkor

- megbukik a vizsgán?

- aláírás megtagadva bejegyzést kap és ismételheti a tárgyat?

- kivágják az adott oktatási intézményből?

Előzmény: trizs77 (25807)
trizs77 Creative Commons License 2019.11.22 -2 0 25807

köszönöm.

 

Havi 1 millió HUF/hónap?

Ok.

 

Egy évre 12 millió HUF.

Ok.

 

20 évre 240 millió HUF ?

Ok.

 

22 db lesz, 22x240 millió = 5,3 milliárd forint

Ok ?

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Az ugye - mai árakon - kb. 53 db új városi csuklós ára?

 

 

Előzmény: htibor (25805)
Takszi55 Creative Commons License 2019.11.22 0 1 25806

By the way nekem azt csiripelték még anno a madarak, hogy a "22 új busz" ex bécsi Mercedes csuklósokat takar, szóval arra még akár elég is lehetne ez az összeg.

Más kérdés, hogy május óta sok minden megváltozott mind az önkormányzat, mind a volán háza táján.

Én már csak azt a buszt tartom számon, ami ledolgozott legalább 1 napot forgalomban.

Előzmény: htibor (25805)
htibor Creative Commons License 2019.11.22 0 2 25805

Pontosítva a 22 csuklós körüli számokat...a 2019. június előterjesztésből, ahol a pályázatra érkezett egyetlen ÉNYKK-s eredmény olvasható:

 

Röviden tömören: 2020. július 1-től tervezné/tervezte az ÉNYKK beállítani a 22 csuklós autóbuszt közgyűlési rábólintás után, melynél 1 db csuklós busznál havi nettó 1 millió forintos bérleti díjjal számolt, így a 22 buszra és fél évre számítva jelentene nettó 132 millió forint többletet az új autóbuszok bérlése. A dátumtól/mennyiségtől/tényleges bérleti díjtól persze ez változhat. Pont.

 

 

Előzmény: trizs77 (25804)
trizs77 Creative Commons License 2019.11.22 -3 1 25804

Ebből az összegből kb 132 millió ft, mely kifejezetten az új buszok miatt kap meg a társaság.

 

 

----------------------------------------------------------------

 

132 millió forint, 2020-ban Magyarországon, kb. 1,1 új városi csuklós busz ára.

Nem 22 darabé.

 

 

Az új buszok beszerzése vagy a beszerzés finanszírozása az önkormányzat felelőssége ma érvényes törvényeink szerint.

 

A finanszírozás módjának kiválasztása önkormányzati hatáskör:

 

1./ Kimegy a piacra és megveszi. Ilyet nem ismerek ma Mo.-n de lehet.

 

2./ Kikönyörgi a Kedves Vezetőtől : lásd = Kaposvár.

 

3./ Egy részét könyörgi ki a Kedves Vezetőtől: lásd = Nyíregyháza, Kecskemét, Tatabánya, stb.

 

4./ Megbíz valakit (vállalkozót) az meghozza a város meg fizeti a költségeket : lásd Debrecen.

 

5./ Vonalak tendereztet meg és a nyertes vállalkozási díjában fizeti meg az új busz költségeit.

 

6./ Hagyja a Volánnál és majd a volán kereszt finanszírozza a helyköziből, vagy állami kiegészítésekből : lásd Szolnok, Szombathely, stb.

 

7./ Civakszik a volánnal évente kétszer és közben sápítozik : lásd = Eger, Békéscsaba, Győr,

 

 

 

Előzmény: KEX-595 (25801)
trizs77 Creative Commons License 2019.11.22 -2 1 25803

Sületlenség az a pont.

 

...."...tervezi......"...

 

Én például a lottó ötöst tervezem már majdnem 50 éve, 'oszt semmi.

Egyformák az esélyeink, nekem a lottó ötösre, Győrnek arra, hogy egy éven belül 22 db új, városi csuklósa lesz.

 

 

Előzmény: KEX-595 (25792)
KEX-595 Creative Commons License 2019.11.21 0 0 25802

Jobban mondva a szolgáltatás értéke 1.389.793.088Ft lenne, de ebből az állami támogatást levonva (15.11.1 pont) 1.031.121.088Ft jön ki, ebből 132 millió az új buszok miatt. Magyarul ha nem jönnek az új buszok, akkor kb ugyanannyit fog fizetni a város a Volánbusznak, mint idén. Ha meg jönnek, akkor 132 millióval többet.

Előzmény: KEX-595 (25801)
KEX-595 Creative Commons License 2019.11.21 0 0 25801

Az utolsó oldalon található a teljes árkalkuláció, a táblázatból nem hámozható ki, de a 2019-es évben 886 millió Ft-ot fizetett az ÉNYKK-nak a város, ez 2020-ban 1.389.793.088Ft abban az esetben, ha beállítja a 22 új buszt a flottába. Ebből az összegből kb 132 millió ft, mely kifejezetten az új buszok miatt kap meg a társaság. Ha nem állítják be júliusig az új buszokat, akkor nem fog ennyit fizetni a város, újra fogják tárgyalni a kalkulációt. Ezért ennek - ahogy a 15.14.1-ben is olvasható - 2020.04.30-ig el kell dőlnie. Mivel a szerződés a 2020-as évre szól, ezért az utána lévő dolgok teljesen nyíltak.

Előzmény: juxx (25798)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.21 0 0 25800
Szerintem nem jön oda 22. Max pár darab egy évre.
Az egy dolog, hogy le volt írva.
Szolnokon le van írva, hogy ha egy busz betölti a 10 évet cserélni kell és a cserébe az Önkormányzat bele száll. Az 59 db-os állományból 5 nem érte el a 10 évet...

-----------‐------------------------------------

Tehát kb. így lesz 22 új busz Györben is... :(
Előzmény: juxx (25798)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.21 -1 0 25799

Szokásos magyar negatív duma ellenére is, nem ez vezérel. De emberek, 22 busz, az szószerint egy fing ide. Már csak a 280-as állományt nem teszi ki, nemhogy még az egészet. Az összes Rába, 417, 280-ast váltani kellene / illene már. Az átlagéletkor is sacc/kb a 20-ról olyan 14-re csökkenne.  Tehát a mostani 80-as évekbeli közlekedésből ugornánk egyet a 2000-es évekbe ezzel. Menetrenden is lenne mit csiszolni + a hálózaton is.

Előzmény: juxx (25798)
juxx Creative Commons License 2019.11.21 0 1 25798

Segítesz kérlek értelmezni ezt a pontot? Ebben az van, hogy 22 új busz. Meg hogy beleszáll a finanszírozásba az önkormányzat a 22 új buszba. De azt nem találom, hogy mennyivel száll bele. Azt sem találom, hogy egyszeri tétellel száll bele, és akkor onnantól Győrben lesz ez a 22 busz ha jövőre megint hosszabbítanak, vagy arra a pár hónapra év végéig váltották meg a buszt, és majd a következő év a jövő zenéje, például magasabb kilométerdíj lesz, mivel az új buszoknak drágább az üzemeltetése, plusz lízing, amortizáció etc. 

Szerintem vicces, hogy 1 éves közszolgáltatói szerződéssel bevállal a volán 22 új buszt, mondjuk a Volánbusz országos volta miatt talán annyi kockázat belefér, hiszen van hova vinni, ha Győr nem akar jövőre fizetni. 

Előzmény: KEX-595 (25792)
Törölt nick Creative Commons License 2019.11.21 0 2 25797
Sajnos.
De amúgy Szolnokra az új csuklósokból mennyi jön?
Szerintem Szolnokon most biztos pályázni fognak, mert az előző szerződés tovább már nem hosszabbítható meg.
Vagy marad a saját cég.
Előzmény: RadioTVEgon (25795)
RadioTVEgon Creative Commons License 2019.11.21 -1 0 25796

megfelelni*

Előzmény: RadioTVEgon (25795)
RadioTVEgon Creative Commons License 2019.11.21 0 1 25795

Mármint nem fog a Volánbusz ( akkor még Énykk meg Kisalföld volán tök mind1) új buszokat beállítani. Szolnokon se tudnak megfelelnek egy előírásnak sem soha.

Előzmény: RadioTVEgon (25794)
RadioTVEgon Creative Commons License 2019.11.21 -1 0 25794

Ez már megint egy olyan, amiből nem lesz semmi. Le lesz fújva

Előzmény: KEX-595 (25792)
pitz75 Creative Commons License 2019.11.21 0 3 25793

Mi köze ehhez Orbánnak? Mindig azt hangoztatod, hogy a helyi közlekedés önkormányzati, a helyközi állami feladat. Orbán oda építtet akármilyen csarnokot, ahova akar. Ha Győr a Modern Városok Programon belül kért volna 100 db új buszt, ahogy tette ezt Kaposvár és ahogy sajnos nem tette Veszprém, valószínűleg megkapta volna. Orbántól. Plusz a csarnokot, hidat, rózsaszín búgócsigát vagy bármi mást. Nem tette, ez a hajó elment, ahogy jogosan írtad nemrég Veszprémmel kapcsolatban. Szerintem ennyi. Győr inkább abból tanuljon, hogy úgy nem érdemes belevágni a saját céges buliba, ahogy azt Veszprém tette 1 éve és szív vele azóta is. 

Előzmény: trizs77 (25791)
KEX-595 Creative Commons License 2019.11.21 0 0 25792

http://m.onkormanyzat.gyor.hu/data/files/kozgyulesek/20190528_7._np_elterjeszts_mellklete_buszos_plyzat_brlata_19.06.13.pdf

 

15.14.1 pont

 

Meg lett szavazva közgyűlésen az előterjesztés, alá lett írva a szerződés az ÉNYKK-val - ennek megfelelően.

Előzmény: trizs77 (25790)
trizs77 Creative Commons License 2019.11.21 -3 3 25791

Más kárán tanul az okos:

 

https://index.hu/sport/kezilabda/2019/11/16/szeged_kezilabda_35_milliard_csarnok_botka/

 

Ők se sportcsarnokot kértek, az már van nekik, hanem hidat.

De Vityának a sportcsarnok fontosabb mint a szegedi városi híd.

Mindegy mit akarnak a szegediek, az a fontos ami Vityának tetszik.

 

 

Ti sem fogtok jobban járni.

Győr is tanulhat a szegediek pofán csapásából.

Győrnek most 100 db új buszra van szüksége.

De előbb épül Bácsa külsőn új tollaslabda csarnok, mint ahogy az új buszok megérkeznének Győrbe.

 

 

trizs77 Creative Commons License 2019.11.21 -1 0 25790

Álom.

Előzmény: KEX-595 (25788)
RadioTVEgon Creative Commons License 2019.11.21 0 0 25789

Ez egy lelki, vagy akármilyen nagyon erős vágy, akarat.

 

Vagy

 

Olvastad/ láttad valamilyen szerződésben

 

?

Előzmény: KEX-595 (25788)
KEX-595 Creative Commons License 2019.11.21 0 0 25788

2020.07.01-ig 22 új csuklósnak forgalomba kell állnia Győrben.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!