Keresés

Részletes keresés

Anytime Creative Commons License 2020.07.16 0 0 51534

A Mikepércsi úti 5 ágú körforgó építését is "megúsztam" a szepesi "sokkoló" úttal.

De ettől még nem ajánlom.

 

Én is olvastam bő egy éve, amikor friss volt az M35, hogy honnan éri meg, illetve honnan nem a sztrádán közlekedni.

 

Karcos a véleményem, de a tényen alapul, megyematricát csak néhány településről érdemes venni Hajdú-Biharban:

Polgár-Hajdúnánás-Debrecen-Berettyóújfalu,

ezekhez képest Derecske, Ebes, Hajdúböszörmény korlátos

Balmazújváros, Hajdúszoboszló, Hajdúdorog, Komádi esetleges.

 

Akik a megye nyugati vagy a keleti részén élnek, azoknak a Debrecenbe bejutáshoz semmit nem segít az M35, ezért nem is nagyon vesznek matricát.

 

Nem csoda tehát, hogy a 47. úton olyan nagy forgalom maradt, hogy Mikepércsen, Sárándon és Derecskén sem lehetett a forgalmi jelzőlámpákat kikapcsolni (megszüntetni).

Jó 10 évvel ezelőtt nem gondolta volna Derecske polgármestere, hogy a leszűkített főutcának minden baját 10 évig szenvedik a lakosok, sőt, még az M35 után is megmarad a forgalmi nyomás.

 

Előzmény: Landsmann_ (51528)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.07.15 0 0 51533

Nemrég volt szerencsém a 81-es úthoz (egyszeri alkalommal inkább Bicske-Csákvár-Mór-Kisbér-Mezőörs-Écs irányba haladtam, a sztrádamatrica kevés időnyereséggel járt volna). Amennyire a random napközbeni elhaladás közben láttam, a tehertranzit de a személyforgalom is főleg a 81-es mentén megy.

Igazából a jelenelgi forgalmi rend a Komárom-Mór irány védettségével teljesen indokolatlannak tűnik.

 

Remélem igazad lesz, és az egész megváltozik majd az M13-tól, de nem innék előre a medve bőrére.

Előzmény: Anytime (51443)
Avaar Creative Commons License 2020.07.15 0 0 51532

https://magyarepitok.hu/utepites/2020/07/otagu-korforgalom-epul-debrecen-deli-hataraban

 

Szép és jó, de az összes csak 2-4 kilométeres szakasz. Minimum egy nulla kéne a szakaszok hosszához, de inkább kettő.  

 

Autobahn89 Creative Commons License 2020.07.15 0 0 51531

Ahhoz tervek is kellenek. Tudtommal el se kezdtek meg a tervezest. 2022 nagyon optimista. Barki is mondta.

Előzmény: Landsmann_ (51530)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.07.15 0 0 51530

Sajnos semmi. Illetve annyit mondott valaki, 2022-ben kezdik építeni. 

Előzmény: Aladár46 (51529)
Aladár46 Creative Commons License 2020.07.15 0 0 51529

Landsmann_, M47-tel kapcsolatban van esetleg friss infód? Magánba is jöhet.

Előzmény: Landsmann_ (51528)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.07.15 0 1 51528

A Derecske-Sáránd-Mikepércs-Debrecen útszakaszt én mindig úgy utáltam, ha tehettem, arra nem mentem. Nagy forgalom, ráadásul valamit mindig építenek, tele sebességkorlátozással. Mikepércs belterületén 30-as korlátozás a kanyargós út miatt. Kín átszenvedni az embernek magát. Amíg nem volt kész az M35, addig Berettyóújfalu-Derecske-Hajdúszovát útvonalon mentem Debrecenbe. Itt is volt szívás rendesen, mert hol az ebesi, hol Debrecen alatt a 4-es főút melletti Szováti úti vasúti átjáró volt lezárva. Sőt, egy esetben mindkettő, de ez csak Ebesen az átjárónál derült ki, mert tábla semmi nem jelezte. Így Ebesről vissza a 4-esre Hajdúszoboszló felé és az elkerülőn le Hajdúszovát irányába. DE hála istennek az M35 megoldotta ezeket a szenvedéseket. Derecskétől, de főleg Sárándtól akinek Debrecenben van dolga, vagy útja tovább Hajdúsámson vagy Hosszúpályi felé, az nem fog kimenni az M35-re, az mind továbbra is a 47-esen fog menni. Más lenne a helyzet, ha az elkerülő beleértve az M35 ezen szakasza ingyenes lenne. De mint tudjuk, nem az, így aztán még az ingázók közül sem mindenki veszi meg a megyei matricát, főleg ha távolságban az elkerülőn még több. Meg lehet időben is. Én megmértem, Debrecent elkerülve a 4-esen (M35-354) menetidőben ugyanannyi mint Debrecenen átmenni. Az elkwewrülő pár km-el hosszabb, talán 2-vel. De időben ugyanott van. Nyilván csúcsidőben már nem éri meg a városon átmenni, de átlagos forgalom mellett ugyanott van az ember időben és díjmentes úton halad. De ezt a részét már megbeszéltük korábban. Az M35 átadása óta Hajdúszovát felé nem jártam, így nem tudom milyen az út Derecske-Hajdúszovát-Szepes felé. 

Előzmény: Anytime (51526)
Jared- Creative Commons License 2020.07.15 0 1 51527

Viszont ami megnyugtató: a második képed alapján, nem az a tipikus kelet-európai légkábeles, saras/poros padkás, szakadt falukép. És még felfestés is van. 

 

Én ennek örülök. :-)

 

 

Előzmény: Anytime (51526)
Anytime Creative Commons License 2020.07.15 0 2 51526

Szó szerint "megrázó" élményem volt a 47. út környezetében, olyan úton jártam, ahol még soha.

Lehet, hogy nem is fogok jó ideig arra menni.

Debrecen Füredi úton és Derecskén volt intézni való, majd onnan el kellett jutnom Sárrétudvariba is.

Nem akartam a belvárosi dugókat és ugyanakkor

https://www.dehir.hu/debrecen/aluljaro-helyett-feluljaro-igy-alakitjak-at-a-vertesi-uti-vasuti-atjarot/2020/06/21/

a Vértesi úton nem járható.

Úgy gondoltam kipróbálom az új Határ úti felüljárón megközelíteni a 481. (déli) elkerülőt.

https://www.google.com/maps/dir/47.5029715,21.5794073/47.4577499,21.5890297/@47.479329,21.5698601,5870m/data=!3m1!1e3!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d21.5837283!2d47.4910981!3s0x47470fcfe8d08723:0xc798c7e75d358968!1m0!3e0

 

Nem kellett volna! Már a felüljárón feltűnt, hogy a Szepes településre vezető útról több nyerges vontató fordul a 4. főút felé a felüljárón.

Biztatást adott, hogy átjárható a "rejtekút", ezért elfordultam dél felé és meghökkentett a fasor árnyékában vezető keskeny út kátyúhalmaza.

Csak lehúzódva lehetett elférni egymás mellett, újabb kamionok is jöttek szembe a kb. 1 km-re balra (a Repülőtérig) új út felől.

Maradtam a szepesi úton, ahol egy fokot javult az útminőség, és szélesebb is lett már a falun belül.

Már csak 7-800 méterre jártam a 481. úttól, amikor vége lett az aszfaltnak, de még a murva is jobb minőségű volt, mint korábban a fasorban.

A 481.-en alig volt forgalom, de amikor a 47. útra értem Mikepércsen csak 20-30 km/h-val lehetett áthaladni.

Feltűnően sok magyar rendszámú kamion volt a 47. úton.

Sáránd és Derecske között megálltam egy rövid időre:

Derecske belterületén az M35 átadása előtti torlódás nem múlt el teljesen, a leszűkített főutca most is akadályoz.

Feltűnően sok teherkocsi haladt a régi főúton, de a személyforgalom is élénk volt (délelőtt).

 

Mivel nem akartam Berettyóújfaluig kerülni (+10 km), a 4803. utat választottam, ahol még sosem jártam:

https://www.google.com/maps/dir/47.2965019,21.3803543/47.3498847,21.5665496/@47.2935808,21.2948303,23562m/data=!3m1!1e3!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d21.4637067!2d47.3114279!3s0x4746fd658a6dbaa5:0x238a3efa1c6fe5e8!1m0!3e0

 

Az M35 átadása előtt ez földút volt, bár mindkét irányból volt néhány km burkolt része, mezőgazdasági használatra.

Óvatos 60-nal mentem Derecskétől 3 km-t, amikor az M35 felüljáróját megpillantva gyönyörű, széles új aszfaltcsíkhoz értem.

11 km tükörsima út - forgalom semmi. (Traktorok a határban)

Amikor elértem a 4805. útig, jött a megdöbbenés: a sokkal forgalmasabb térségi összekötő utat nem aszfaltozták le,

pedig az M35 építésekor erről az útról fordultak a 4803-ra az építőanyag szállítók.

 

Ha lehet egyáltalán, akkor a 42. út állapota még rosszabb.

 

Feltűnően ellentmondásos, hogy az elhagyatott 4803. mellékút hibátlan, a nagyforgalmú utak lepukkantak.

Szelektív rehab.

 

 

Előzmény: Landsmann_ (51525)
Landsmann_ Creative Commons License 2020.07.14 0 1 51525

Ez volt a 47-esen is Berettyóújfalutól Derecske felé. Építették a kerékpárutat az úttól 10-15 méterre, erre teljesen random módon az út mellé kidobálva a 40-es és 60-as táblák. Hála istennek egy-másfél hete elkészült a bringa út és eltüntették azokat a táblákat. De majd egy évig szopatták az autósokat ezzel. Megértem, hogy oda kiteszik a korlátozást, ahol a főútra feljönnek a kerékpárút építésén dolgozó járművek. De ne bohóckodjunk már azzal, hogy az úttal párhuzam,osan épülő kerékpárút miatt kilométereken keresztül sebességkorlátozás van. Az építést semmiféle módon nem befolyásolta a közúti közlekedés. Egyedül a felhajtónál 1 helyen. Aztán persze a román kamion majd letolta az embert az útról, mikor 40 helyett 70 ment. Mert a kamionos 90-el szeretne menni a 40-es, 60-as tábla mellett, de  a forgalom miatt előzni nem tud. Még szerencse, hogy viszonylag közel az M4 felhajtója. De gyakorlatilag egész idáig kellett korlátozott sebességgel haladni Berettyóújfalutól. Az meg már hab a tortán, hogy bent a városban is éopült a kerékpárút, ott meg az egész berettyószentmártoni részen menj 30-al. De hála istennek, ezzel is végeztek. 

Előzmény: mzdude (51523)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.07.14 0 1 51524

Magyarorszag így szeretunk :) Mar csak egy trafizó rendor hianyzik onnan. 

Előzmény: mzdude (51523)
mzdude Creative Commons License 2020.07.13 0 3 51523

Ilyet még nem pipáltam.

 

A 2-es főút Dunakeszi és Budapest közötti részén építik a bringautat. Ezzel egyidejűleg (ehhez kapcsolódóan?) leaszfaltoztak két rövid részt a 2-es útból is, illetve a két rövid rész között meghagytak egy felmart szakaszt.

 

És ahelyett, hogy a felmart szakaszt is megcsinálnák, képesek voltak visszafesteni rá a gyalogátkelőhelyet. De csak azon a részen. Ahol az aszfaltozást is megcsinálták, ott nincs pótolva a felfestés.

 

Nem is tudom eldönteni, tragikus vagy inkább kacagni való.

 

Ja, az építkezés mellett végig 60-as korlátozás. Építkezés alatt értsd: valahol az erdősávon túl 3 ember nézegeti a Bobcat munkáját. Valamelyik fórumon téma volt nemrég, miért tojnak a közlekedők a sebességkorlátokra - hát többek közt ezért.

Anytime Creative Commons License 2020.07.13 0 1 51522

A "szemünk előtt" épül, korábban mégsem vettük észre?

Pedig a Streetview már rögzített munkálatokat 2019-ben is.

Nekem legalábbis most került a látómezőmbe:)

 

és ha már oda került:

403 millió lei = 28,2 milliárd Ft bruttó (- 4,2 milliárd Áfa) = nettó 24 milliárd Ft

19,54 km út (5,60 km út két sáv + 13,94 km út 4 sáv), 4 közúti csomópont, 10 hid /átjáró, ebből Szamos híd 600 méter

 

Itt kezdődik a megvitatni való:

A 4 sávos elkerülő nem autópálya, de a csomópontjai és a Szamos híd is megfeleltethető.

19,54+13,94 = 33,48 km 2x1 sávos gyorsforgalmi útként értelmezve összehasonlítható

a Körmend-országhatár 28,9 km-es M8 szakasszal, ami nettó 62 milliárdból épül (ugyanúgy EU-s forrásból)

A szakasz két "völgyhíd"-jának hossza közel = a Szamos híddal (ám ez 4 sávos!)

 

Tehát építési fajlagos nettó költség

Szatmárnémeti: 1,228 milliárd Ft/km

M8 Körmend:     2,145 milliárd Ft/km

 

A hidak költségeiről nincs pontos adat, így 75 % az itthoni többlet ráfordítás.

 

Építés friss állapota: https://www.youtube.com/watch?v=iSPIIOXsvsg

 

 

A 380 méteres Lánchíd felújítása kerülhet annyiba, mint a Szatmárnémeti elkerülő megépítése?

(Hódmezővásárhely elkerülő az M8-nál is drágább volt: 38 milliárd 13,4 km)

Előzmény: hegyaljai3 (51510)
adiaboli Creative Commons License 2020.07.13 0 1 51521

Sík vidéken az 1200 milliárdból 300 km-t megépíthetnének, nem csak 70-et.

Kb. tényleg ekkora a különbség: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autostrady_i_drogi_ekspresowe_w_Polsce#2020

A 2020-as szerződéseknél olvashatók a hozzárendelt összegek is.

Előzmény: Anytime (51506)
rm40 Creative Commons License 2020.07.12 0 0 51520
Bombyna Creative Commons License 2020.07.12 0 0 51519

Komáromi híd mikor lesz kész?

Anytime Creative Commons License 2020.07.12 0 0 51518

Hogyne kérlek!

Sőt, éppen ez indokolja az észrevételt.

 

Ha csak feltételezés az augusztusi visszarendeződés, akkor nem jön ki a közölt -47 milliárd Ft,

ha többféle modellszámítás volt, akkor mindegyik közlendő és a bevételveszteség is csak tól-ig értékekkel fogadható el.

 

Nem is ez a legrosszabb:

a költségvetés 2020-ra több díjbevételt várt el, mint amennyit a NÚSZ az üzleti tervébe foglalt.

Mikor történik meg az üzleti terv jelzett felülvizsgálata?

 

Addig is jogsérelem.

Előzmény: NAR (51517)
NAR Creative Commons License 2020.07.12 0 1 51517

Te el is szoktad olvasni, amiket ide beidézel? Kifejezetten írja, hogy "A modellszámítás azzal a feltételezéssel élt, hogy a forgalom visszaesése [...] visszarendeződik és eléri a korábbi Üzleti Terv szintjét augusztus közepére." 

 

Tehát ez egy feltételezés, nem állítja, hogy egészen biztosan így lesz. Ezzel számolnak (mert valamivel ugye számolni kell, ha nincs bemeneti adat, akkor nem lehet kimeneti adatot sem szolgáltatni, azt meg kérik tőlük). Azt számolták ki, hogy ha augusztusra normalizálódik a forgalom, akkor mennyi lesz a bevétel. Nem állítják, hogy augusztusra normalizálódni fog.

Előzmény: Anytime (51516)
Anytime Creative Commons License 2020.07.12 0 0 51516

Végére jutottam a NÚSZ Zrt. 2019. évi beszámolójának (kieg. melléklet)

 

Az 50-51. oldalon lévő üzleti kitekintésből:

 

Az NVTNM és az ITM által megfogalmazott elvárások alapján is kijelenthető, hogy a NÚSZ Zrt. esetében a vállalkozás folytatásával kapcsolatban nem merülhet fel kétely.
A kialakult járványügyi helyzetre tekintettel, szükségessé válik a NÚSZ Zrt. Üzleti Terv útdíjbevételének felülvizsgálata.
Az országos veszélyhelyzet március közepi kihirdetésekor tudható volt, hogy a 2020. évre betervezett e-útdíj és e-matrica bevételek nem tarthatóak.
Jelen számítások során hangsúlyozni szükséges, hogy a rendelkezésre álló tényadatokkal lefedett időszak (kb. 1 hónap) nagyon rövidnek tekinthető, valamint
nagyfokú bizonytalanság van jelenleg a tekintetben, hogy a forgalmat érintő erős korlátozó intézkedések mennyi ideig maradnak fenn.
A 2020. évi Költségvetés díjbevételi elvárása összesen nettó 311,2 milliárd Ft, amely 16,6%-kal haladja meg a 2019. évi értéket, amely összeget a NÚSZ Zrt.
eredeti Üzleti Terve sem ért el. Ehhez képest az üzleti jelentés zárásakor kalkulált bevételcsökkenés nettó 47 milliárd Ft.
A modellszámítás azzal a feltételezéssel élt, hogy a forgalom visszaesése a korlátozó intézkedések megszűnését követően (május közepe) folyamatosan
visszarendeződik és eléri a korábbi Üzleti Terv szintjét augusztus közepére.

 

Az evidenciák mellett egészen meghökkentő állítások.

A 4. mondatban még nem tudják meddig maradnak a korlátozások, de a végén konkrétan augusztust jelölik meg. (És ha romlik a helyzet?)

Erős kijelentés, hogy a Költségvetés több díjbevételt várt el, mint amennyit a NÚSZ tervezett.

Záráskor (2020. június) kalkulált bevételcsökkenés nettó 47 milliárd Ft.

 

Az E-útdíjban -7 milliárd volt április-májusban, tehát még augusztusig nem több, mint -10 milliárd lehet (össz: -17 milliárd) mert visszarendeződik.

Az E-matrica éves bevételből 26 milliárd bejött dec.- január-februárban, azóta 2 milliárd/ hó szinten volt, de itt a nyár és a Balaton.

Tehát még minimum 20, reálisan 28-30 milliárd bevétel lehet.

 

Hogyan jönne össze a -47 milliárd bevételcsökkenés?

 

Előzmény: Anytime (51501)
Anytime Creative Commons License 2020.07.11 0 1 51515

Kösz!

A térkép alapján 90 km-re csökkenhet Nagykároly- M49-M3 távolság,

ettől még nem tud versenyképes lenni Nyírbátorral.

Előzmény: hegyaljai3 (51510)
nikkinév Creative Commons License 2020.07.11 0 0 51514

az első cikk előtti fénykép biztos nem az M85 -nél van 

itt a képen bent van a körforgalom az út közepén 

ez vagy a 21 -es út , vagy a 67-es 

Előzmény: rm40 (51502)
adiaboli Creative Commons License 2020.07.11 0 1 51511

+ITT (nyilván ő sem tudhat mindent - ld. pl. a tegnap át nem adott S17 -, de folyamatosan korrigálja magát:

https://www.skyscrapercity.com/threads/statystyka-autostrady-i-drogi-ekspresowe-bez-komentowania.1142261/#post-67459719

Előzmény: Anytime (51509)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.07.11 0 1 51510
Előzmény: Anytime (51508)
Anytime Creative Commons License 2020.07.11 0 1 51509

51503     Kösz adiaboli!

 

http://ssc.siskom.waw.pl/

 

a dátumokból látható

Előzmény: Avaar (51507)
Anytime Creative Commons License 2020.07.11 0 0 51508

A második cikket nehéz szó nélkül elengedni:)  A "szaklap" ismét remekelt, főleg, ha csak átvette a hírt.

 

Az 50 százalékban magyaroklakta Szatmárnémetinek a román-magyar határral való összekötését jelenleg a DN19A jelzésű, kétszer egysávos romániai országút biztosítja. 

Ennek bizonyos szakaszain a nagy forgalom miatt nehéz a közlekedés. A magyarországi és romániai projektek további jelentősége, hogy Szatmárnémeti mellett

olyan magyarok lakta partiumi településeket is közelebb hoznak Budapesthez, mint Nagykároly és Nagybánya.

A most megkötött szerződés szerint a Search Corporation vállalta, hogy 18 hónap alatt elkészíti a megvalósíthatósági tanulmányt, amelynek ára áfa nélkül eléri a 3,65 millió lejt (266,4 millió forint). 

A romániai fejlesztés része a 2014-2020-as uniós költségvetési ciklus nagy infrastrukturális beruházások operatív programjának.

 

Az alapvetően jó hírbe egy-két baklövés is bekerült:

Nagykárolyból Vállajon és Nyírbátoron keresztül 47 km az M3,

                       Szatmárnémeti - Csenger felé 100 km az M49

Nagykárolyt nem hozza közelebb...

 

A megvalósíthatósági tanulmány egy lépés, ez még nem A fejlesztés!

A 2014-2020 már letelik, az építési költségeket a 2021-27 ciklusban kellene hozzárendelni.

 

Kellene

Előzmény: rm40 (51502)
Avaar Creative Commons License 2020.07.11 0 0 51507

Lehet tudni valamit arról, hogy körülbelül hány kilométert adnak majd át a következő két évben?

Előzmény: Anytime (51506)
Anytime Creative Commons License 2020.07.11 0 0 51506

Más nagyságrend amiben élnek és építkeznek.

Sík vidéken az 1200 milliárdból 300 km-t megépíthetnének, nem csak 70-et.

 

Ezért kétlem az S19 2027-28-as befejezését.

 

Különösen, ha a szlovákok nem teszik mellé a maguk 1000 milliárdját.

Az tuti, hogy nem valós. (Mikro-költségvetésük van a lengyelekéhez képest)

 

Ezzel együtt csodálom a lengyel tempót! 2021-22-ben eszméletlen átadás-hullám lesz (idén alig)

Előzmény: adiaboli (51505)
adiaboli Creative Commons License 2020.07.11 0 0 51505

Az 1200 Md Ft még akár ki is jöhet, a 42 év biztosan nem :).

Jó eséllyel az összes szakaszt (a szakaszolást láttad a cikk végén) megpályáztatják egy éven belül, újabb éven belül szerződéseket kötnek, és 2027-28-ra hazavágják az egészet.

Nyilván a síkvidéki útjaikra koncentrálnak, ott indokolja is a forgalom. Egy másik cikkükben olvastam: a vírus lassítja a kivitelezéseket, alapvetően azért, mert rengeteg ukrán építkezési vendégmunkás (is) ment haza, így most munkaerőhiány van.

A biztos az, hogy igen szívósan haladnak, mi több, improvizációk és be nem váltott ígéretek nélkül, agy hosszútávú terv (tudom: PiS, de én őket szeretem) mentén.

Ez pl, csak az elmúlt 10 napban történt:

2020. július105,2 km

„75”    Brzesko23 elk.                                                pályázati kiírás2,4

S19      Białystok/Ny –24 Księżyno                            ajánlatok felnyitása16,6

S7        Płońsk/D (Siedlin)24 Załuski                           győztes ajánlat kiválasztása12,9

S19      Księżyno –24 Białystok/D                              ajánlatok felnyitása7,9

„65”    Białystok/D –24 Grabówka                            ajánlatok felnyitása13,6

S7        Załuski –25 Modlin                                        tervezés(i-építési szerződés)12,0

S52      Krakkó/É: Modlnica –23 Mistrzejowice         építés(i fázis) kezdése12,5

S19      Kamień –22 Sokołów Mp.                              építés(i fázis) kezdése8,0

„44”    Oświęcim24 elk.                                             tervezés(i-építési szerződés)9,0

S19      Rzeszów/D –26 Babica                                   tervezés(i-építési szerződés)10,3

 

Még van a hónapból további 20 nap.

Előzmény: Anytime (51504)
Anytime Creative Commons License 2020.07.11 0 0 51504

Ha hihetünk a Google-fordítónak, akkor van benne önkritika is:

 

Megkezdjük a Via Carpatia út megvalósítását Rzeszówtól délre, egy olyan beruházást, amelyben senki senki sem hitt. Ezen út megépítése kétségkívül nagy mérnöki kihívás.

Ez egy nehéz, drága, de rendkívül szükséges feladat mind a régió lakosainak, mind a vállalatoknak ”- mondta Andrzej Adamczyk infrastruktúra-miniszter.

A vállalkozó a Mostostal Warszawa és az Acciona Construcción konzorcium. A szerződés értéke 2,23 milliárd PLN.

A Rzeszów Południe (Kielanówka) csomóponttól a Babicáig tartó 10,3 km hosszú szakaszt a Design and Build rendszerben fogjuk megvalósítani.

A beruházást a 2020-2026-ra tervezik, ebből 14 hónap a tervezés, 7 hónap a ZRID határozat meghozatalához, 33 hónap az építés. Ehhez négy téli, azaz 16 hónapos időszakot is hozzá kell adni.

A feladat részeként a mérnöki létesítmények építését tervezték, beleértve egy kb. 2 km hosszú alagutat, hat átjárót, két viaduktot az S19 felett, egy ütközésmentes átjárót a DK19 mentén, három állatátkelést és egy átjárót az S19 alatt. Épül egy kétszintű Babica csomópont és az első alagútkezelő központ Podkarpacie-ben. A feladat részeként két pár MOP-t (MOP II Lutoryż, MOP I Lutoryż) és két leszállópadot építenek a Légügyi Mentőszolgálat helikoptereinek (a MOP II Lutoryż-ban és az alagútkezelő központban).

 

1 Zloty = 79 Forint!!!

176 milliárd Forint/10,3 km = 17,1 milliárd Ft/km

 

A szlovák határig még hiányzik 70 km.

Ezzel a tempóval 42 év? és 1200 milliárd forint.

A szlovák oldalon Eperjesig még ugyanannyi km, költség és idő?

 

Vajon a román A3 Meszes-alagút mennyibe fog kerülni?

Előzmény: adiaboli (51503)
adiaboli Creative Commons License 2020.07.11 0 0 51503

Szíves tájékoztatásul, hiszen néhány hónappal ezelőtt (a költségek vonatkozásában, meg is hümmögted) már szóba került a téma:

https://www.gov.pl/web/infrastruktura/przyspiesza-realizacja-trasy-via-carpatia-na-podkarpaciu

Amúgy a határidő (2026!) is "figyelemreméltó". Nekik valóban nem ezzel kell iparkodniuk.

Végül egy kiegészítés: két alagútjuk lesz az S3 Bolków - Kamienna Góra szakaszon is (tervezett átadás: 2023).

Jelen állás: http://ssc.siskom.waw.pl/

Előzmény: Anytime (51501)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!