Akik a megye nyugati vagy a keleti részén élnek, azoknak a Debrecenbe bejutáshoz semmit nem segít az M35, ezért nem is nagyon vesznek matricát.
Nem csoda tehát, hogy a 47. úton olyan nagy forgalom maradt, hogy Mikepércsen, Sárándon és Derecskén sem lehetett a forgalmi jelzőlámpákat kikapcsolni (megszüntetni).
Jó 10 évvel ezelőtt nem gondolta volna Derecske polgármestere, hogy a leszűkített főutcának minden baját 10 évig szenvedik a lakosok, sőt, még az M35 után is megmarad a forgalmi nyomás.
Nemrég volt szerencsém a 81-es úthoz (egyszeri alkalommal inkább Bicske-Csákvár-Mór-Kisbér-Mezőörs-Écs irányba haladtam, a sztrádamatrica kevés időnyereséggel járt volna). Amennyire a random napközbeni elhaladás közben láttam, a tehertranzit de a személyforgalom is főleg a 81-es mentén megy.
Igazából a jelenelgi forgalmi rend a Komárom-Mór irány védettségével teljesen indokolatlannak tűnik.
Remélem igazad lesz, és az egész megváltozik majd az M13-tól, de nem innék előre a medve bőrére.
A Derecske-Sáránd-Mikepércs-Debrecen útszakaszt én mindig úgy utáltam, ha tehettem, arra nem mentem. Nagy forgalom, ráadásul valamit mindig építenek, tele sebességkorlátozással. Mikepércs belterületén 30-as korlátozás a kanyargós út miatt. Kín átszenvedni az embernek magát. Amíg nem volt kész az M35, addig Berettyóújfalu-Derecske-Hajdúszovát útvonalon mentem Debrecenbe. Itt is volt szívás rendesen, mert hol az ebesi, hol Debrecen alatt a 4-es főút melletti Szováti úti vasúti átjáró volt lezárva. Sőt, egy esetben mindkettő, de ez csak Ebesen az átjárónál derült ki, mert tábla semmi nem jelezte. Így Ebesről vissza a 4-esre Hajdúszoboszló felé és az elkerülőn le Hajdúszovát irányába. DE hála istennek az M35 megoldotta ezeket a szenvedéseket. Derecskétől, de főleg Sárándtól akinek Debrecenben van dolga, vagy útja tovább Hajdúsámson vagy Hosszúpályi felé, az nem fog kimenni az M35-re, az mind továbbra is a 47-esen fog menni. Más lenne a helyzet, ha az elkerülő beleértve az M35 ezen szakasza ingyenes lenne. De mint tudjuk, nem az, így aztán még az ingázók közül sem mindenki veszi meg a megyei matricát, főleg ha távolságban az elkerülőn még több. Meg lehet időben is. Én megmértem, Debrecent elkerülve a 4-esen (M35-354) menetidőben ugyanannyi mint Debrecenen átmenni. Az elkwewrülő pár km-el hosszabb, talán 2-vel. De időben ugyanott van. Nyilván csúcsidőben már nem éri meg a városon átmenni, de átlagos forgalom mellett ugyanott van az ember időben és díjmentes úton halad. De ezt a részét már megbeszéltük korábban. Az M35 átadása óta Hajdúszovát felé nem jártam, így nem tudom milyen az út Derecske-Hajdúszovát-Szepes felé.
Viszont ami megnyugtató: a második képed alapján, nem az a tipikus kelet-európai légkábeles, saras/poros padkás, szakadt falukép. És még felfestés is van.
Ez volt a 47-esen is Berettyóújfalutól Derecske felé. Építették a kerékpárutat az úttól 10-15 méterre, erre teljesen random módon az út mellé kidobálva a 40-es és 60-as táblák. Hála istennek egy-másfél hete elkészült a bringa út és eltüntették azokat a táblákat. De majd egy évig szopatták az autósokat ezzel. Megértem, hogy oda kiteszik a korlátozást, ahol a főútra feljönnek a kerékpárút építésén dolgozó járművek. De ne bohóckodjunk már azzal, hogy az úttal párhuzam,osan épülő kerékpárút miatt kilométereken keresztül sebességkorlátozás van. Az építést semmiféle módon nem befolyásolta a közúti közlekedés. Egyedül a felhajtónál 1 helyen. Aztán persze a román kamion majd letolta az embert az útról, mikor 40 helyett 70 ment. Mert a kamionos 90-el szeretne menni a 40-es, 60-as tábla mellett, de a forgalom miatt előzni nem tud. Még szerencse, hogy viszonylag közel az M4 felhajtója. De gyakorlatilag egész idáig kellett korlátozott sebességgel haladni Berettyóújfalutól. Az meg már hab a tortán, hogy bent a városban is éopült a kerékpárút, ott meg az egész berettyószentmártoni részen menj 30-al. De hála istennek, ezzel is végeztek.
A 2-es főút Dunakeszi és Budapest közötti részén építik a bringautat. Ezzel egyidejűleg (ehhez kapcsolódóan?) leaszfaltoztak két rövid részt a 2-es útból is, illetve a két rövid rész között meghagytak egy felmart szakaszt.
És ahelyett, hogy a felmart szakaszt is megcsinálnák, képesek voltak visszafesteni rá a gyalogátkelőhelyet. De csak azon a részen. Ahol az aszfaltozást is megcsinálták, ott nincs pótolva a felfestés.
Nem is tudom eldönteni, tragikus vagy inkább kacagni való.
Ja, az építkezés mellett végig 60-as korlátozás. Építkezés alatt értsd: valahol az erdősávon túl 3 ember nézegeti a Bobcat munkáját. Valamelyik fórumon téma volt nemrég, miért tojnak a közlekedők a sebességkorlátokra - hát többek közt ezért.
Te el is szoktad olvasni, amiket ide beidézel? Kifejezetten írja, hogy "A modellszámítás azzal a feltételezéssel élt, hogy a forgalom visszaesése [...] visszarendeződik és eléri a korábbi Üzleti Terv szintjét augusztus közepére."
Tehát ez egy feltételezés, nem állítja, hogy egészen biztosan így lesz. Ezzel számolnak (mert valamivel ugye számolni kell, ha nincs bemeneti adat, akkor nem lehet kimeneti adatot sem szolgáltatni, azt meg kérik tőlük). Azt számolták ki, hogy ha augusztusra normalizálódik a forgalom, akkor mennyi lesz a bevétel. Nem állítják, hogy augusztusra normalizálódni fog.
Végére jutottam a NÚSZ Zrt. 2019. évi beszámolójának (kieg. melléklet)
Az 50-51. oldalon lévő üzleti kitekintésből:
Az NVTNM és az ITM által megfogalmazott elvárások alapján is kijelenthető, hogy a NÚSZ Zrt. esetében a vállalkozás folytatásával kapcsolatban nem merülhet fel kétely. A kialakult járványügyi helyzetre tekintettel, szükségessé válik a NÚSZ Zrt. Üzleti Terv útdíjbevételének felülvizsgálata. Az országos veszélyhelyzet március közepi kihirdetésekor tudható volt, hogy a 2020. évre betervezett e-útdíj és e-matrica bevételek nem tarthatóak. Jelen számítások során hangsúlyozni szükséges, hogy a rendelkezésre álló tényadatokkal lefedett időszak (kb. 1 hónap) nagyon rövidnek tekinthető, valamint nagyfokú bizonytalanság van jelenleg a tekintetben, hogy a forgalmat érintő erős korlátozó intézkedésekmennyi ideig maradnak fenn. A 2020. évi Költségvetés díjbevételi elvárása összesen nettó 311,2 milliárd Ft, amely 16,6%-kal haladja meg a 2019. évi értéket, amely összeget a NÚSZ Zrt. eredeti Üzleti Terve sem ért el. Ehhez képest az üzleti jelentés zárásakor kalkulált bevételcsökkenés nettó 47 milliárd Ft. A modellszámítás azzal a feltételezéssel élt, hogy a forgalom visszaesése a korlátozó intézkedések megszűnését követően (május közepe) folyamatosan visszarendeződik és eléri a korábbi Üzleti Terv szintjét augusztus közepére.
Az evidenciák mellett egészen meghökkentő állítások.
A 4. mondatban még nem tudják meddig maradnak a korlátozások, de a végén konkrétan augusztust jelölik meg. (És ha romlik a helyzet?)
Erős kijelentés, hogy a Költségvetés több díjbevételt várt el, mint amennyit a NÚSZ tervezett.
Záráskor (2020. június) kalkulált bevételcsökkenés nettó 47 milliárd Ft.
Az E-útdíjban -7 milliárd volt április-májusban, tehát még augusztusig nem több, mint -10 milliárd lehet (össz: -17 milliárd) mert visszarendeződik.
Az E-matrica éves bevételből 26 milliárd bejött dec.- január-februárban, azóta 2 milliárd/ hó szinten volt, de itt a nyár és a Balaton.
Tehát még minimum 20, reálisan 28-30 milliárd bevétel lehet.
Hogyan jönne össze a -47 milliárd bevételcsökkenés?
A második cikket nehéz szó nélkül elengedni:) A "szaklap" ismét remekelt, főleg, ha csak átvette a hírt.
Az 50 százalékban magyaroklakta Szatmárnémetinek a román-magyar határral való összekötését jelenleg a DN19A jelzésű, kétszer egysávos romániai országút biztosítja.
Ennek bizonyos szakaszain a nagy forgalom miatt nehéz a közlekedés. A magyarországi és romániai projektek további jelentősége, hogy Szatmárnémeti mellett
olyan magyarok lakta partiumi településeket is közelebb hoznak Budapesthez, mint Nagykároly és Nagybánya.
A most megkötött szerződés szerint a Search Corporation vállalta, hogy 18 hónap alatt elkészíti a megvalósíthatósági tanulmányt, amelynek ára áfa nélkül eléri a 3,65 millió lejt (266,4 millió forint).
A romániai fejlesztés része a 2014-2020-as uniós költségvetési ciklus nagy infrastrukturális beruházások operatív programjának.
Az alapvetően jó hírbe egy-két baklövés is bekerült:
Nagykárolyból Vállajon és Nyírbátoron keresztül 47 km az M3,
Szatmárnémeti - Csenger felé 100 km az M49
Nagykárolyt nem hozza közelebb...
A megvalósíthatósági tanulmány egy lépés, ez még nemA fejlesztés!
A 2014-2020 már letelik, az építési költségeket a 2021-27 ciklusban kellene hozzárendelni.
Az 1200 Md Ft még akár ki is jöhet, a 42 év biztosan nem :).
Jó eséllyel az összes szakaszt (a szakaszolást láttad a cikk végén) megpályáztatják egy éven belül, újabb éven belül szerződéseket kötnek, és 2027-28-ra hazavágják az egészet.
Nyilván a síkvidéki útjaikra koncentrálnak, ott indokolja is a forgalom. Egy másik cikkükben olvastam: a vírus lassítja a kivitelezéseket, alapvetően azért, mert rengeteg ukrán építkezési vendégmunkás (is) ment haza, így most munkaerőhiány van.
A biztos az, hogy igen szívósan haladnak, mi több, improvizációk és be nem váltott ígéretek nélkül, agy hosszútávú terv (tudom: PiS, de én őket szeretem) mentén.
Ha hihetünk a Google-fordítónak, akkor van benne önkritika is:
Megkezdjük a Via Carpatia út megvalósítását Rzeszówtól délre, egy olyan beruházást, amelyben senki senki sem hitt. Ezen út megépítése kétségkívül nagy mérnöki kihívás.
Ez egy nehéz, drága, de rendkívül szükséges feladat mind a régió lakosainak, mind a vállalatoknak ”- mondta Andrzej Adamczyk infrastruktúra-miniszter.
A vállalkozó a Mostostal Warszawa és az Acciona Construcción konzorcium. A szerződés értéke 2,23 milliárd PLN.
A Rzeszów Południe (Kielanówka) csomóponttól a Babicáig tartó 10,3 km hosszú szakaszt a Design and Build rendszerben fogjuk megvalósítani.
A beruházást a 2020-2026-ra tervezik, ebből 14 hónap a tervezés, 7 hónap a ZRID határozat meghozatalához, 33 hónap az építés. Ehhez négy téli, azaz 16 hónapos időszakot is hozzá kell adni.
A feladat részeként a mérnöki létesítmények építését tervezték, beleértve egy kb. 2 km hosszú alagutat, hat átjárót, két viaduktot az S19 felett, egy ütközésmentes átjárót a DK19 mentén, három állatátkelést és egy átjárót az S19 alatt. Épül egy kétszintű Babica csomópont és az első alagútkezelő központ Podkarpacie-ben. A feladat részeként két pár MOP-t (MOP II Lutoryż, MOP I Lutoryż) és két leszállópadot építenek a Légügyi Mentőszolgálat helikoptereinek (a MOP II Lutoryż-ban és az alagútkezelő központban).
1 Zloty = 79 Forint!!!
176 milliárd Forint/10,3 km = 17,1 milliárd Ft/km
A szlovák határig még hiányzik 70 km.
Ezzel a tempóval 42 év? és 1200 milliárd forint.
A szlovák oldalon Eperjesig még ugyanannyi km, költség és idő?
Vajon a román A3 Meszes-alagút mennyibe fog kerülni?