Keresés

Részletes keresés

Fricy Creative Commons License 2007.05.04 0 0 4280
Lehet, hogy én vagyok a naív, de ha a Margit híd tényleg életveszélyes állapotban lenne, akkor már lezárták volna.
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.04 0 0 4279
Fricy Creative Commons License 2007.05.04 0 0 4278
Az Északi összekötő egy provizórium, azaz ideiglenes híd. Csak kicsit sokáig maradt ideiglenes. Szóval ezen nincs mit rekonstruálni. Idén nyáron újat építenek a helyére. Elvileg.
Előzmény: Törölt nick (4272)
Fricy Creative Commons License 2007.05.04 0 0 4277
Hogy a Hídépítőnek legyen egy ilyen referencia munkája is.
Előzmény: Gege.of.PeT (4275)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.05.04 0 0 4276

Őőő...

 

Megalománia?

Előzmény: Gege.of.PeT (4275)
Gege.of.PeT Creative Commons License 2007.05.04 0 0 4275
miert indokolt ez a kurva draga volgyhid?
Előzmény: Törölt nick (4273)
mzdude Creative Commons License 2007.05.04 0 0 4274
Jól van, főpolgármesternek már elmehetsz. Írd bele a programodba, hogy a terved nem a tömegközlekedési kapcsolatok fejlesztése, az átszállások csökkentése, a közterek rendben tartása, hanem az autósok kényszerítése.
Előzmény: csabyke (4271)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.04 0 0 4273
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.04 0 0 4272

A legszarabb híd Budapesten az Északi Összekötő, utána a Margit- majd a Szabadság-híd. Hogy újítjuk fel őket? Természetesen fordított sorrendben.

 

a szabadsághíd felújítás nyilvána metróhoz kapcsolódik,

a margithíd meg az ÉM0hoz (bár itt úgy látom az a nézet uralkodik, hogy felesleges várni...)

az Éösszekötővel meg nem tudom mire várnak, mert az nem kapcsolódik semmihez, és azt már vagy 20-30 éve fel kellett volna újítani...

Előzmény: Rooger Preed (4261)
csabyke Creative Commons License 2007.05.04 0 0 4271
Amúgy én a Pesti autósokra baromira haragszom... Pesti autós alatt értem azt, aki Pesten megy A -ból B -be és csak luxusból nem BKV -zik... Helyette inkább a buszsávban tötyög és a gyalogátkelőnék basznak megállni...
Ha lelépek, még inkább a külső/belső sávban (ami távolabb van tőlem) beletapos a gázba és elhajt, mert neki olyan rohadtul sietős a dolga...

Tehát a sok Luxus-autós álljon csak a Stauban, ha nehezére esik majd a Margithíd felújításkor metróra/villamosra szállni...

NEM AZOKRA AZ AUTÓSOKRA GONDOLTAM, AKIK PESTRE KÍVÜLRŐL JÖNNEK BE, VAGY ÁTMENNEK, ILLETVE ÁRÚT SZÁLLÍTANAK!
Előzmény: mzdude (4270)
mzdude Creative Commons License 2007.05.04 0 0 4270
A Metro4 építése sem okoz tragédiát!

Nem hát. Valamelyik okos is megmondta, hogy a pesti autós faszagyerek, előbb-utóbb rájön, merre talál kerülőutat.

Végül is ja. :-(
Előzmény: csabyke (4269)
csabyke Creative Commons License 2007.05.04 0 0 4269
Ezért sem használok sok brignautat, inkább tekerek az autók között (Fő utca vs rakparti osztatlan bringagyalogút).
Éppen tegnap jártam arra gyalog . . . Elég sok volt a bringás és a kétlábú bója...

MARGIT HÍD:
Szerintem nem fog belerokkanni a város... Ha nincs Margithíd, akkor alapból nincs gond vele... Most tegyük fel, hogy el akar menni valaki Kossuth -ról Batyeszra... Nincs Kossuth Lajos híd - így marad a Margit híd - nem tragédia...

Szerintem ha valaki Oktogontól el akar menni Moszkvatérre, akkor vagy Metro1 Metro2, vagy Árpádhíd és áll a dugóban...
De - szerintem legalább többen rákényszerülnek majd az autóra... És a 4-6 meg járhat a Nyugati és a délbudai megállók között, szóval nem lesz nagy tragédia...
Keletpestről Hungária -> Árpádhíd -> ...
Délről Lágymányosi/Petőfi/Erzsébet híd

Szóval nem lesz ebből gond. A Metro4 építése sem okoz tragédiát!

Előzmény: Rooger Preed (4268)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.05.04 0 0 4268

1: Nem tudom. A Margit-híd már most is szélesítve van. Legalább 3, de inkább 4 métert kéne szélesíteni egy jó megoldáshoz.

 

2: Ezért sem használok sok brignautat, inkább tekerek az autók között (Fő utca vs rakparti osztatlan bringagyalogút).

Előzmény: mzdude (4266)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.05.04 0 0 4267

Kieg: Hasonló a helyzet a Petőfi-híddal is.

 

Ha a kerékpározás részaránya eléri a kellő mennyiséget (mondhatni a kritikus tömeget) akkor meg az jelent akkora forgalomcsökkenést, hogy át lehessen adni (akár csak a tavasztól őszig) a külső sávot a kerékpáros forgalomnak.

Előzmény: Rooger Preed (4265)
mzdude Creative Commons License 2007.05.04 0 0 4266
Arra nincs lehetőség, hogy a hídra nyúlványokat építsenek, és erre kerüljön a bringaút? Mivel itt csak biciklisták lennének, nem kéne nagy súlyt viselnie a szerkezetnek. Vagy ilyen nincs?

A másik, hogy pont ma láttam az Erzsébet téren: a bringaút más burkolattal, sárga vonallal olyan nagyon elkülönítve, hogy csak a vak nem látja. Jön a bringás szépen, szabályosan a neki szóló helyen, de hiába, ha a hülyepicsa gyalogos kizárólag ott érzi jól magát. A zebránál ugyanez. :-(
Előzmény: Rooger Preed (4263)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.05.04 0 0 4265

Igazából én azon vagyok, hogy az útfelületet kell kerékpárosbaráttá tenni (vízelnyelők nem az út legszélén és virsligumik nem esnek bele, táblázások, piktogrammok, ügyelni, hogy 40-50 km/h fölötti sebesség ne legyen) és a nagy forgalom ellenére egy integrált közlekedési felületet kell kialakítani.

Hely nincs igazán egy jó megoldásra (kétoldali, egyirányú kerékpárút az úttest szintjében). Mindennek éppen hogy van hely, a hidat meg nem lehet szélesíteni tovább.

Előzmény: felucca (4264)
felucca Creative Commons License 2007.05.04 0 0 4264
Mindenképpen a kétirányú ellen vagyok, inkább legyen bármilyen keskeny, de egyirányú és kétoldali. A csomópontoknál ezeknek az átvezetése a legpraktikusabb.
Előzmény: Rooger Preed (4263)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.05.04 0 0 4263

Nem én mondtam. :)

 

A közös felületű gyalog- és kerékpárutat se hagyjuk ki a sorból a'la Bajcsy. Használhatatlan és balesetveszélyes egytől egyig.

 

Ezt az MK elnöke írta a criticalmass.hu oldalon:

 

"Íme, mit kezdtünk el a Margít híd ügyben:
Még tavaly javasoltunk egy ideiglenes megoldást a felújításig: az északi külső gépkocsi sávot a hétvégéken lezárni, hogy a szigetre ott mehessenek ki a családok bicajjal.
Most megkaptuk a felújítás tervet, amin a DÉLI oldalon van csak 1,80 m széles (!) kétirányú kerékpárút, és az északin nincs, lámpás zebra van a szigeti lejárónál, hogy majd a déli járdán fognak várni az átkelésre, akik a szigetre mennek (hogy hol, azt nem tudom, mert hely az nincs, 3 bicajos megáll, ott nem megy tovább se gyalogos, se bicajos)
Miután adva van egy szélesség, más megoldás nincs, minthogy marad a déli oldal (csak min 2 m széles) bicajútja a két városrész között haladóknak, és az északi ideiglenes lezárás a szigetre menőknek. No ezért számlálunk, hogy ezt a megoldást alátámasszuk. A számlálás a rossz idő miatt jövő szombatra halasztódik.
Még téma a budai átvezetés a híd alatt, amire ugyancsak nem láttuk még a végleges terveket.
János"

Előzmény: felucca (4262)
felucca Creative Commons License 2007.05.04 0 0 4262
"...Tökéletesen nagy baromság lenne pont az északi járdát elvenni a gyalogosoktól, amikor azt az oldalt használják a legtöbben...."

Jaj! Tökéletesen nagy baromság lenne nem mindkétoldali kerékpárutat csinálni. Még mindig nem jött rá senki a Főmtervnél, hogy az egyoldali bicikliút használhatatlan.
Előzmény: Rooger Preed (4233)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.05.04 0 0 4261

Nem is arra mondtam, hogy nem kell (bár az m4 esetében még a szükségesség is megkérdőjelezhető).

Csak arra értem, hogy az M0É nem fog annyit tehermentesíteni az Árpád-hídon, hogy emiatt várjunk a Margit-híd felújítására. Még akkor sem, ha tudjuk, hogy emiatt még nagyobb dugók lennének, mint M0É nélkül. Ha meg esetleg történik vmi súlyos baleset majd széttárják a kezüket a felelősök, hogy "Ez van."?

 

Az a baj, hogy megint fordítva csinálunk mindent. A legszarabb híd Budapesten az Északi Összekötő, utána a Margit- majd a Szabadság-híd. Hogy újítjuk fel őket? Természetesen fordított sorrendben.

Előzmény: Törölt nick (4248)
mestska Creative Commons License 2007.05.04 0 0 4260
Rk=12m
Előzmény: felucca (4259)
felucca Creative Commons License 2007.05.04 0 0 4259
Mekkora a legkisebb körforgalom külső szegélyének átmérője? Öööö...ugye értitek:)?
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.04 0 0 4258

hát majd kiderül...

mindenesetre már úgyis csak elméleti a kérdés, hogy érdemes-e az ÉM0-ig várni vagy sem, mert az jó 1 év múlva kész, a margithidat meg nemigen lehet 1 éven belül elkezdeni (hiszen még a felújítási tervek és engedélyek sincsenek meg...)

 

 

Előzmény: urál (4257)
urál Creative Commons License 2007.05.04 0 0 4257

Nem vagyok benne biztos. Én is inkább az Erzsébet-hidat jelölném meg a Margit-híd valós alternatívájaként. Mindenesetre a Margit-híd lezárásának idejére nem terveznék útfelújítást a Kossuth Lajos utcába, vagy a Rákóczi útra és a Bajcsy-ra sem!

Előzmény: Törölt nick (4256)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.04 0 0 4256

miért?  4239 nem áll?

 

Előzmény: urál (4254)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.04 0 0 4255

no, akkor erre azt mondom, hogy helyes, mert ha nem megy szépszóval, akkor erővel kell...

 

merthogy kell, az nyilvánvaló...

Előzmény: felucca (4253)
urál Creative Commons License 2007.05.04 0 0 4254
És mindezt meg tudja tenni úgy, hogy a Margit- és a Megyeri-híd közt nincs semmilyen valós összefüggés. Na ezek után szidd Demszkyt! :)
Előzmény: felucca (4253)
felucca Creative Commons License 2007.05.04 0 0 4253
Ott van a zsarolás, hogy hajuknál fogva előrángatott érvekre hivatkozva a főváros nem engedi meg a Margit híd lezárását és ezáltal kikényszeríteni az északi híd megépítését.
Előzmény: Törölt nick (4252)
Törölt nick Creative Commons License 2007.05.04 0 0 4252

????

hol van itt a zsarolás?

Az ÉM0híra (megaz aquincumira is) szükség van margithídtól függetlenül is...

 

az, hogy a margit lezárásával az egyik átadásáig várnak nekem ésszerű szervezésnek tűnik.

(az más kérdés, hogy a felújítás már 10 éve esedékes, mintahogy az ÉM0 híd megépítése is.... arról miért a demszki tehet, hogy eddig szarakodtak vele???)

Előzmény: felucca (4251)
felucca Creative Commons License 2007.05.04 0 0 4251
Ez nem poén, a Margit-híd vs. Északi híd -zsarolási hadművelet kimeríti az aljas hatalomvágyból elkövetett gondatlan veszélyeztetés vétségét!
Előzmény: mestska (4250)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!