Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Érdekesnek tartom az a helyzet. 22 megyei jogú várost tudnék mondani, ahova én előbb helyeztem volna el, mint itt. Azért ez a 17, ez zsír új busz. Győrnek meg nincsen olyan jó szerződése. Helyeztem volna természetesen ide is, viszont értelemszerűen nem ezeket, hanem más leharcolt buszait. Ilyenekre gondolok, hogy Szolnok Credoi pl. Oda pl simán lehetne ez a 17 új szóló, onan meg jöhetne ide Győrbe a már nem olyan fiatal Credo. Vagy akár Szombathelyre is mehetett volna ez az adag, és akkor az ottani kiváltott Credok ide. Meg lehet dobálni paradicsomal ezekért a sorokért . Sopron akkor felkészülhet a még Győrben lévő E94-esekre :D
De am ez mennyire biztos ? Van rá úgymond valami hivatalos papír is ? Megkérdem én hülye, . Miért pont ide kerül ebbe a városba, ahol a leginkább szarnak a tömegközlekedésbe ? Nincs más város ahol nincsenek ennyire a béka segge alatt ?
Az nem fordult meg a fejedben, hogy azért nem válaszolt senki, mert nem tudjuk a választ?
Tudtommal senki sem forgalmista itt a topikban, a busz meg reggel elhúz, és késő este ér haza, de bocsánat, hogy nem ment ki senki éjjel megnézni a tárolót.
Egyébként a Crosswaynek 12.10-ig van műszakija, így valószínűleg vizsgafelkészítésen van, helyette meg kb MNY-664 vagy LWM-504 mehet, azok a jobb távolsági tartalékok.
Meg is őrülne a város és a győri üzem is, ha hibrid érkezne...hogy azok mennyibe is kerülnének.
A BKK-Volánbusz MYR-es példányok különben is 28 darabot tesznek ki és közel sem új példányok. Az előterjesztésben pedig határozottan újakra van az ár meghirdetve.
Próbáljon meg valaki fél évre bérelni 22 új buszt. Ha a VB is ennyire rövid időre bérelné, akkor a teljes értékvesztést a gyárkapu és a fél éves állapot között ki lehetne fizetni. 10 évre viszont 132M*2*10/22 = 120M Ft. Ez egy teljes 10 éves lízingdíjra egy klímás csuklós buszra eléggé okés. És milyen jó arc a VB, h a klíma bekapcsolását, az új busz drágább karbantartását az ik280-hoz képest ki sem fizettetik. Az első évben...
By the way nekem azt csiripelték még anno a madarak, hogy a "22 új busz" ex bécsi Mercedes csuklósokat takar, szóval arra még akár elég is lehetne ez az összeg.
Más kérdés, hogy május óta sok minden megváltozott mind az önkormányzat, mind a volán háza táján.
Én már csak azt a buszt tartom számon, ami ledolgozott legalább 1 napot forgalomban.
Pontosítva a 22 csuklós körüli számokat...a 2019. június előterjesztésből, ahol a pályázatra érkezett egyetlen ÉNYKK-s eredmény olvasható:
Röviden tömören: 2020. július 1-től tervezné/tervezte az ÉNYKK beállítani a 22 csuklós autóbuszt közgyűlési rábólintás után, melynél 1 db csuklós busznál havi nettó 1 millió forintos bérleti díjjal számolt, így a 22 buszra és fél évre számítva jelentene nettó 132 millió forint többletet az új autóbuszok bérlése. A dátumtól/mennyiségtől/tényleges bérleti díjtól persze ez változhat. Pont.