Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szocske_ Creative Commons License 2020.08.28 0 0 98589

csak szólok, hogy a "Freemont" egy vacak átcimkézett Fiat típus, nem a Tesla HQ helye...

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (98558)
szocske_ Creative Commons License 2020.08.28 0 0 98588

kivéve télen, amikor fűteni kell és jár a benzinmotor azért, hogy ne fagyj meg az utastérben

Előzmény: FRANKYE. (98574)
szocske_ Creative Commons License 2020.08.28 0 0 98587

"Az a jó hibrid megoldás amiből a legtöbbet adják el " - tehát az Opel Astra jobb, mint bármelyik Ferrari...

Előzmény: FRANKYE. (98585)
FRANKYE Creative Commons License 2020.08.28 0 0 98586

Igen ha ez az eszköz egy motorkerékpár. 

Előzmény: Maketheworldabetterplace (98581)
FRANKYE. Creative Commons License 2020.08.28 0 1 98585

Villanymotort írtam nem generátort. 

Az általad felvázolt autó nem létezik, nem véletlen.

I3 Rex-nek azt hiszem pár literes a tankja. (most nem guglizom ki)

Wankel megbukott a fogyasztása miatt IS.

Az a jó hibrid megoldás amiből a legtöbbet adják el 

Szerinted ez melyik? :) 

Előzmény: _Berci (98583)
_Berci Creative Commons License 2020.08.28 -5 0 98584

 

20kWos motorral is lehet kozlekedni ...

 

De nem kell. Egy kicsi EV eleg, ha (normalis körülmenyek között) 60-80 KW-t tud atvinni ... annak a gyorsulasa (legyen 1,3-1,4 tonna suly) biztosan ~10 mp alatt van ... ami manapsag is eleg az ICE-töl is ...

 

Előzmény: Maketheworldabetterplace (98581)
_Berci Creative Commons License 2020.08.28 -5 0 98583

 

Ez azért nem jó amit írsz mert nem átlag teljesítménnyel kell számolni hanem csúcs teljesítménnyel. 

 

Azert jo, amit irok, mert nem a generator teljesitmenye szamit, hanem az, amit a ~20 KWh akkubol kivehetnel (plussz a generator teljesitmenye) ... (ami könnyeden lehet összesen 60, esetleg 80 KW is). Különben volt mar ilyen. A BMW i3 REX-es valtozata.

 

(Ha egy atlaghaztartasban tarolni tudnad az energiat (mondjuk egy 10 KWh-s akkuban), akkor eleg lenne, ha kivülröl es folyamatosan ~400-500 wattot kapsz ... az ugyanis evente ~3500-4000 KWh, a villanyrezsot pedig akar ~30 KW-tal is üzemeltethetned. Igaz csak ~20 percen eresztül.).

 

Egy gond van: ha lemerült az akkumulátor akkor csak 20 kW benzinmotor teljesítményed van a második esetben, az első esetben pedig 70-80 kW-os ICE.

 

Ennek az ellenszere az, ha "indulaskor" (ugye tudod, hogy hova mesz, meg, hogy az milyen messze van) mar beinditod a generatort.

Egy ~10 KW-s generator duplazza a hatotavot, ... mig egy ~20-25 KW-os (az ~35 LE) "vegtelenitene".

 

Wankel sokszorosan megbukott, ...

 

Azert nem bukott meg, mert müködnie csak a menetidö ~5-10%-ban kell (pl. a Mazda megiscsak +probalkozik vele). Ha egy "atlagauto" ~200000 km-t m1 eleteben ... es azt atlagban ~50 km/h-val teszi, ... akkor mindössze ~4000 orat üzemel. A generator ennek az ötödet ... ami mindössze ~800 üzemora lenne ...

 

Előzmény: FRANKYE (98580)
GPS Creative Commons License 2020.08.28 -2 1 98582

 

20kWos motorral is lehet kozlekedni Abol Bbe.

 

Igen, de akkor hova lesz a 3,8 szekundumos 0-100?

Anélkül meg mit ér az egész?

 

Itt, a kemping-szomszédomnak AMG CLK-ja van, pont olyan, mint a Forma1 -es Safety Car.

8 henger V-be, 4-500 LE, bla-bla-bla.

 

Kérdeztem, minek?
Azt mondta, neki ez létszükséglet, mert egy vidéki kis szöllészet vezetője és sokat kell járjon Pestre.

 

Háááttt....

.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (98581)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2020.08.28 0 0 98581

20kWos motorral is lehet kozlekedni Abol Bbe.

Előzmény: _Berci (98578)
FRANKYE Creative Commons License 2020.08.28 0 0 98580

Ez azért nem jó amit írsz mert nem átlag teljesítménnyel kell számolni hanem csúcs teljesítménnyel. Egy 1.4-1.5 tonnás autónak 100-110kw az igényelt teljesítménye amit néha igénybe is vesz (és még ez is harmatos a mai világban) .

Vagy teszel egy 100Le körüli ICE-t és 50 le- körüli villanymotort 1-2 kWh-s akkupakkal VAGY teszel egy 100kW-os villanymotort 10-20 kWh-s akkupakkal + egy 20 kW teljesítményű benzinmotort. 

Egy gond van: ha lemerült az akkumulátor akkor csak 20 kW benzinmotor teljesítményed van a második esetben, az első esetben pedig 70-80 kW-os ICE.

Ezért használják az első megoldást. 

 

 

Wankel sokszorosan megbukott, a műszaki megoldások hátulütőit ne is vegyük, rendkívül rossz a hatásfoka. 

Előzmény: _Berci (98578)
_Berci Creative Commons License 2020.08.28 -4 0 98579

Ez lenne az ICE vonal legyökölesenek a modszere ... amit persze az autogyarak, az olajipar kezzel-labbal ellenez ... miközben az EV iparag szinten nem szereti, mert nem szeretne keverni a hajtaslancokat. A független EV ipar inkabb a 100% elektromos iranyt valasztja (akkor is, ha az altalanos attöres nehany evvel kesöbb törtenik) ... pedig beledobhato lene generatorkent (masodik, harmadik, negyedik ... ~20 KWh-s akkukent) ... es egy ideig meg kivaloan szolgal(6)na ...

Előzmény: _Berci (98578)
_Berci Creative Commons License 2020.08.28 -4 0 98578

100 km-re valo akkuval (az ~20 KWh) pedig az utaskm-ek >95%-at lehetne megtenni ... ICE-motorbol pedig max. ~30 LE-re lenne szükseg ... ami szinten max. 2 sovany hengerke (mondjuk ~2*300 cm3) ... vagy egy wankel-tarcsa ... oszt az auto mindent tudna ... tudna gyorsitani, varosban EV modban (gazkibocsatas nelkül) maszkalni, autopalyan tetszöleges hatotav ...

Előzmény: FRANKYE. (98574)
_Berci Creative Commons License 2020.08.28 -4 0 98577

 

Mellesleg vakon merek fogadni ra hogy nincs nekik 125 gyartosoruk. 

 

Ugy vakon, ahogyan masban is teliszajjal szegertesz.

 

125 Produktionsstandorte

 

https://www.volkswagenag.com/de/group/portrait-and-production-plants.html

 

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (98558)
_Berci Creative Commons License 2020.08.28 -4 0 98576

 

Zavarosan hadovalsz mar megint. 

 

Zavarodban keptelen vagy a valosaggal szembenezni. :-(

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (98556)
toromon36 Creative Commons License 2020.08.28 -1 0 98575

Ez BMW? Hol hagyta a veséit? 

Előzmény: mica-r (98571)
FRANKYE. Creative Commons License 2020.08.28 0 0 98574

Halkan jegyzem meg: 1.4 kWh-s akkupakkal szerelt hibrid távolságban 60% időben 70%-ban árammal megy. (nyilván nem autópályás 130+ tempónál hanem város országút) 

Előzmény: _Berci (98543)
GPS Creative Commons License 2020.08.28 -2 0 98573

 

...a BMW-nek ebben van kb 50 év előnye?

 

...külső-belső égésűben meg még több is :-)))

.

Előzmény: mica-r (98571)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2020.08.28 0 1 98572

Kiraly :) 

Előzmény: mica-r (98571)
mica-r Creative Commons License 2020.08.28 0 0 98571

Akkor mondhatjuk  azt, hogy a BMW-nek ebben van kb 50 év előnye?

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (98568)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2020.08.28 0 1 98570

Musk eloszor iden oszre igerte a Plaid szeriagyartasat, aztan kitolta ev vegere. 

 

Az a csufsag is megeshet, hogy az Audi hamarabb tolja az utcara a 3 motoros meghajtast mint a Tesla...

Előzmény: Cold Heart (98565)
mica-r Creative Commons License 2020.08.28 0 1 98569

Gondoltam!

Előzmény: Cold Heart (98565)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2020.08.28 0 1 98568

Hajaj :) 

 

Tok jo kep szerintem. 

Előzmény: mica-r (98563)
GPS Creative Commons License 2020.08.28 -1 0 98567

 

a Tesla úgy ahogy van felesleges, sőt nem is létezik, csak Musk dumálja bele a népekbe. :-)

 

Jó nagy dumás lehet ez a Musk :-))))

.

Előzmény: szilvatövis (98564)
Platon Creative Commons License 2020.08.28 0 1 98566

A Tesla gyakorlatilag nem létezik. Még az apró, alig látható kis Kia is négyszer annyi autót ad el mint ők. 

Előzmény: szilvatövis (98564)
Cold Heart Creative Commons License 2020.08.28 0 1 98565

még anno a félelmetes Tesla időre gondolok, amit egy újságíró állítólag stopperrel mért, de azóta se adtak ki erről semmit Tesláék, csak hagyták ,hogy terjedjen, hogy elverték a Porschét

Előzmény: mica-r (98562)
szilvatövis Creative Commons License 2020.08.28 -1 0 98564

Autóipari szakértőink szerint a Tesla úgy ahogy van felesleges, sőt nem is létezik, csak Musk dumálja bele a népekbe. :-)

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (98553)
mica-r Creative Commons License 2020.08.28 0 0 98563

Ilyen képek BMW-kről is készültek már

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (98559)
mica-r Creative Commons License 2020.08.28 0 0 98562

Nordschleifén gondolom nem történt semmi.

Előzmény: Cold Heart (98560)
bananatree Creative Commons License 2020.08.28 -1 1 98561

Gratula

kár hogy itt ez a hír már off

Előzmény: a8lang (98528)
Cold Heart Creative Commons License 2020.08.28 0 0 98560

egyenesen a Nordschleife-ről repült át a pikes peak-re?

jó, hogy nem lett komolyabb baj belőle

 

tényleg, Nordschelife felől azóta is hatalmas a csönd

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (98559)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2020.08.28 0 1 98559

Amugy ugy latszik Musk megint huzott egy olyat amire senki sem szamitott, es mindenkit is lekorozott vele: itt van a repulo Tesla :)

 

Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2020.08.28 0 1 98558

A VW elad egy evben 10 millio autot. Mellesleg vakon merek fogadni ra hogy nincs nekik 125 gyartosoruk. 

 

Ne hivatkozz a koronara, Freemontbol mar tavaly is lehetett varakozas nelkul autot rendelni, azaz mar akkor sem ment maximalis kapacitason. 

Előzmény: _Berci (98555)
Cold Heart Creative Commons License 2020.08.28 0 0 98557

nem pusztán az összeszerelésre utaltam (hogy abból most mennyi automatizált, és ez milyen irányba mozdulhat el, nem tudom)

Előzmény: _Berci (98552)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2020.08.28 0 1 98556

Zavarosan hadovalsz mar megint. 

Előzmény: _Berci (98554)
_Berci Creative Commons License 2020.08.28 -4 0 98555

A VW ~125 gyartosorral rendelkezik. Azok hogyan vannak a covid-os idöben kihasznalva?

 

Freemont mar nagyon regen nincs teljesen kihasznalva.

 

Nyilvan azert epitenek melle egy ujabb gyarat, hogy az se legyen kihasznalva. :-)

 

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (98553)
_Berci Creative Commons License 2020.08.28 -4 0 98554

 

Te megis mi a bubanatos lofuttyrol beszelsz, komolyan?

 

Olyasmiröl, amit te nem tudsz megerteni. Az pedig nem mas, mint ennek az evtizednek az elerhetö eredmenyei (ilyen lehetöseg meg nem volt az emberiseg ~12000 eves törteneteben). Ha valaki a regivagasu elvek alapjan taksalja a jövöt (te azt teszed), akkor akkorat teved, hogy majd a fal adja a masikat.

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (98548)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2020.08.28 0 1 98553

Freemont mar nagyon regen nincs teljesen kihasznalva. A jelen szamok szerint a berlini gigagyar gyakorlatilag teljesen felesleges kapacitas szempontjabol. Egyeb elonyei nyilvan lehetnek. Kina megyeget, de ott sincs semmi vilagmegvalto, a Szajberizerol meg nem tudunk semmit jelenleg, azt majd meglatjuk 1-2 evvel a piaci bevezetes utan.

Előzmény: _Berci (98547)
_Berci Creative Commons License 2020.08.28 -4 0 98552

 

hanyagol fogalmazva a teljes csomagra próbáltam utalni

 

A teljes csomag >80%-a ebben az evtizedben meg automatizalhato.

 

Előzmény: Cold Heart (98541)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2020.08.28 0 1 98551

Es akkor meg mindig csak a gyartas resznel tartasz, ami az autoipar egy resze, de nem az egesze.

Előzmény: _Berci (98549)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2020.08.28 0 1 98550

"Akkor miért nincs EV modellpalettája a "100 évesek"-nek?"

 

Folyamatosan no a kinalat, ahogy a gazdasagossag megengedi.

 

"mindegyik gyárnak vannak rétegmodelljei amelyek önmagában nem gazdaságosak"

 

Nem jellemzo. A veszteseget termelo retegmodellek mar vagy 10-15 eve kimentek a divatbol, egyszeruen nincs ra penz. Ha be is csuszik egy-ketto, az sem szandekosan, csak egyszeruen nem hozzak az elore kalkulalt darabszamot. 

Előzmény: Pomber Béla (98546)
_Berci Creative Commons License 2020.08.28 -4 0 98549

 

nem is értem ezeket, egy autóból a meghajtást kivéve még mindig milliónyi dolog marad, amit igény szerint kell tudni összerakni

 

Ennek automatizalasara kivaloan alkalmas az ujabb ipari forradalom (IR 4.0).

 

Előzmény: Cold Heart (98539)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2020.08.28 0 1 98548

Ember, ezek mint a szazevesek termekei. Te megis mi a bubanatos lofuttyrol beszelsz, komolyan?

Előzmény: _Berci (98545)
_Berci Creative Commons License 2020.08.28 -4 0 98547

 

Persze egyik sem fogja ezt megkozeliteni sem soha, sot osszesen nem fog elmenni a kettobol evente egymillio. 

 

Az uj gyarak pedig majd konganak az üressegtöl ... es ketsegbeesetten langossütödökent kinaljak majd öket a piacon ... :-)

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (98537)
Pomber Béla Creative Commons License 2020.08.28 -1 0 98546

Es akkor van aki allitja hogy az EV az aztan nagyon mas... LOL.

 

Akkor miért nincs EV modellpalettája a "100 évesek"-nek?

 

A kézenfekvő válaszod az, hogy "mert nem gazdaságos", holott mindegyik gyárnak vannak rétegmodelljei amelyek önmagában nem gazdaságosak. Oszt mégis vannak...

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (98540)
_Berci Creative Commons License 2020.08.28 -4 0 98545

De pont az van, hogy letezik. Igy összessegükben tudjak gyorsan lenyomni a ~100 evesek velt privilegumait ... (es maguk talpon maradhatnak, ha mar maskent az nem sikerülhetne).

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (98535)
_Berci Creative Commons License 2020.08.28 -5 0 98544

 

Semmi nem jó neked ?

 

Nekem az lenne jo, ha beken hagynak es nem szolongatnal. Az miert nem m1?

 

Előzmény: Törölt nick (98533)
_Berci Creative Commons License 2020.08.28 -4 0 98543

 

Valami attól lesz drága, ha a tervezettnél kisebb mennyiségben lehet eladni.

 

Ez igaz. Viszont a hybrideknel az lesz a helyzet (ha az akkugyartas mennyisegben elöbbre jut), hogy bele lehet rakni többet is ... es az ICE-motor akkor egyre kevesebbet üzemel (mondjuk csak az idö ~20%-ban ... ezert igenytelenebb is lesz). Vagyis igyis, ugyis kiszorul az ICE. A kerdes csak az, hogy meddig lehet uj autokba meg "belecsórni". A kedves vasarlo ugyanis (mondjuk 2023-2025 utan) nem ohajt olyan autot (dragan) vasarolni, amelyben "minden van, mint a bazarban ... (elektromos meghajtas is, ICE-motor is, gaztisztito is, üzemanyagtank is, benzinpumpa is ...)". Ha egyszerübb lesz "atterni" a tisztan elektromosra (mert pl. mar olcsobb, mint az ICE-s es ismet el is lehet adni a hasznaltauto piacon), akkor az "esszerüen kalkulalo" 1en szamara az ICE, vagy a hybrid mar erdektelen lesz.

 

De azert hagyjuk + az olajbüz fanatikusainak, hogy ha nagyon akarnak, sok penzert, meg ~2030-ban is vasarolhatnak környezetszennyezö autot.

 

Előzmény: Crack_r (98527)
VéPeti Creative Commons License 2020.08.28 -1 0 98542

Jövő hét végén kapom meg a model3p-t ha minden jól megy.

Gratulálok! :)

Bárcsak már én is itt járnék.

Elég hamar megjött. Ha esetleg lizingeled, és vannak sarokszámaid, meg biztosítási költségek, azt szívesen venném, akár privátban is, ha nem publikus.

Előzmény: a8lang (98528)
Cold Heart Creative Commons License 2020.08.28 0 0 98541

hanyagol fogalmazva a teljes csomagra próbáltam utalni

 

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (98540)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2020.08.28 0 1 98540

Persze, es nem csak osszerakni kell, hanem megtervezni, letesztelni, logisztikat biztositani, gyartast tervezni, a komplett minosegbiztositasi lancot uzemeltetni, a penzugyeket szervezni, marketinget mukodtetni, az autokat kiszallitani, szervizelni, potalkatreszt biztositani, es meg kismillio dolgot ami hirtelen nem jut eszembe. 

 

Es akkor van aki allitja hogy az EV az aztan nagyon mas... LOL. 

Előzmény: Cold Heart (98539)
Cold Heart Creative Commons License 2020.08.28 0 0 98539

nem is értem ezeket, egy autóból a meghajtást kivéve még mindig milliónyi dolog marad, amit igény szerint kell tudni összerakni

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (98534)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2020.08.28 0 1 98538

Dehogy. Mi ezzel ervelunk (tobbek kozott):

 

Előzmény: Crack_r (98525)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2020.08.28 0 1 98537

Volt olyan kijelentese is hogy a Model 3bol evi 700, Model Ybol pedig egymillio a potencialis darabszam. Persze egyik sem fogja ezt megkozeliteni sem soha, sot osszesen nem fog elmenni a kettobol evente egymillio. 

Előzmény: toromon36 (98522)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2020.08.28 0 1 98536

Az autoiparba az EV is ugyanugy beletartozik. 

Előzmény: Pomber Béla (98518)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2020.08.28 0 1 98535

Ja, a teslafanok parhuzamos valosagaban talan nem. Ott nem letezik Zoe, eTron, Taycan, ID3, i3, MiniE, soroljam?

 

 

Előzmény: Törölt nick (98513)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2020.08.28 0 1 98534

Teljesen rossz hasonlat, szokas szerint.

Előzmény: GPS (98510)
Törölt nick Creative Commons License 2020.08.28 0 1 98533

Épp hogy támogatlak. 😎 Semmi nem jó neked ?

Előzmény: _Berci (98523)
Crack_r Creative Commons License 2020.08.28 -2 0 98532

Crack_r Creative Commons License 2020.08.28 -2 0 98531
Crack_r Creative Commons License 2020.08.28 -1 0 98530

Egy új drónvideó tanúsága szerint javában zajlik a Tesla fremonti üzemének bővítése, ami tulajdonképpen egy új gyár felépítését jelenti a régi mellett. A bővítést még júniusban jelentette be Elon Musk, a Tesla alapítója és vezérigazgatója.

 

A Teslának azért van szüksége a gyárbővítésére, mert a cég szeretné magának előállítani az akkumulátorokat. Egyelőre sok részlet nem ismert a projektről, annyit tudni, hogy az akkumulátorok egy teljesen új technológiával készülnek majd. Azt sem lehet még tudni, hogy mennyi akkumulátort lesz képes előállítani a fremonti üzem.

 

Hamarosan kiderülhetnek részletek

 

Sokak szerint szeptember 22-én, a Tesla Battery Day nevű eseményén derülhetnek ki részletek a projektről, igaz, számos spekuláció létezik már arról, hogy mit jelenthet be ezen a napon a Tesla. Szintén nem tudni még, hogy lesz-e egyáltalán partnere a gyártásban a Teslának, és ha igen, akkor ki lesz.

A Tesla jelenleg modelltől függően CATL, LG Chem és Panasonic akkumulátorokat is használ az autóiban, de a cég célja, hogy csökkentse más vállalatoktól való függőségét – írja az electrive.com.

mica-r Creative Commons License 2020.08.28 0 1 98529

A Teslát is csökkenő mennyiségben lehet eladni.

Előzmény: Crack_r (98527)
a8lang Creative Commons License 2020.08.27 0 4 98528

Jövő hét végén kapom meg a model3p-t ha minden jól megy.

Előtte még kap kerámiabevonatot hogy könnyebb legyen tisztán tartani.

Amíg új érintetlen a fényezés addig jobb rátenni a bevonatot.

Keresem a 18-as felniket ami jó hozzá, kell télinek felni gumi mindenképpen.

A gyári nem megy fel rá.

355mm-es fék van rajta ettől még jó kell legyen a 18-as felni, régi a8-on is 360mm-es fékhez volt 18-as téli kerekem.

10-20%-al kevesebbet fogyaszt a kisebb kerékkel, meg a téli kátyús úthoz mindenképp a ballonos 18-as gumi kell.

Crack_r Creative Commons License 2020.08.27 -1 1 98527

"No de a 40% nem esik ki az autóiparból, hanem más meghajtású lesz."

 

Valami attól lesz drága, ha a tervezettnél kisebb mennyiségben lehet eladni. Egy szint alatt meg annyira drágává válik, hogy nem éri meg venni és ennek folyományaként nem éri meg gyártani sem.

Ez vár a belsőégésű motorral hajtott járművek kb. 99 %-ára.

 

Előzmény: mica-r (98526)
mica-r Creative Commons License 2020.08.27 0 1 98526

No de a 40% nem esik ki az autóiparból, hanem más meghajtású lesz.

Ha marad a lecsökkent eladási szint, akkor az gyakorlatilag mindenkit érinteni fog. Lehet hogy új Tesla üzemben is lehet majd kosármeccseket tartani...

Előzmény: Pomber Béla (98518)
Crack_r Creative Commons License 2020.08.27 -2 0 98525

"Komolyan ezzel érveltek?"

 

Nem, ezzel TI érveltek.

 

Előzmény: Törölt nick (98521)
_Berci Creative Commons License 2020.08.27 -4 0 98524

Mar nincs ingerenciam a rengeteg butasagodra valaszolni. Majd kiderül, ha beborul ...

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (98509)
_Berci Creative Commons License 2020.08.27 -4 0 98523

Miert szemetkedsz? :-(

Előzmény: Törölt nick (98520)
toromon36 Creative Commons License 2020.08.27 -1 1 98522

Mennyivel egyszerűbb 3 autógyárat felépíteni, mint évi 1 millió Model3-t legyártani. 

 

"Musk optimizmusa nem alaptalan: a Tesla idén elkezdte gyártani - mondhatni - népautóját, a Model 3-at, amiből 2018-ban már félmilliót, 2020-ban évi egymilliót gyártana. Ehhez már önmagában kell egy Gigafactory, de ott vannak még Tesla más autói, arról nem is beszélve, hogy Powerwall néven a cég gyárt háztartásoknak való szünetmentes tápokat, és ellátnak olyan projekteket akkumulátorral, mint például a nemrég bejelentett világrekorder akkumulátor-telep Ausztráliában. Így már nem is tűnik szükségtelenül soknak két-három új óriásüzem."

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2020.08.27 0 1 98521

De wazze' ez nem is autó!

Komolyan ezzel érveltek?

 

 

Előzmény: bananatree (98514)
Törölt nick Creative Commons License 2020.08.27 0 1 98520

Szerintem csak szerénykedsz. Nyugodtan mond ki, hogy egy hónap. És mi majd követünk, ó _Berci 😎

Esetleg egyházalapításban is tudok neked segíteni olvasmányaim alapján. 😎

Előzmény: _Berci (98498)
Cold Heart Creative Commons License 2020.08.27 0 0 98519

nem mindegy, milyen tempóban jön ez a (+ miért ne ugyanazok adnák el a BEV-eket?)

Előzmény: Pomber Béla (98518)
Pomber Béla Creative Commons License 2020.08.27 -2 1 98518

a 60%-a nem EV, tehát van benne belsőégésű motor. Ami annyit jelent hogy még 10 év múlva is eladnak egy évben 60 millió belsőégésű motoros autót...

 

Per pillanat az autóipar 10% visszaeséstől is sikítozva szokott térdre rogyni, 40%-tól a fele kiesik a játékból.

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (98489)
pH03N1xM Creative Commons License 2020.08.27 0 0 98517

Azert a nemet ipar remekei is kemenyek voltak (az olomakkus go'f es a zebra csodas bmw e1). Amit probaltam Ecocraft/Ecocarrier az is inkabb erdekes volt, mint jo. (autonak is kicsit eros nevezni)

Előzmény: bananatree (98516)
bananatree Creative Commons License 2020.08.27 0 0 98516

valami olcsót akartak csinálni.

Aixam, Microcar, Ligier, mind próbálkozott ilyesmivel akkoriban.

Sőt, "kicsit" korábban a magyar Hódgép féle Puli is ilyen volt.

Egyik se sikerült túl jóra.

Kis pénz, kis foci...

 

Előzmény: pH03N1xM (98515)
pH03N1xM Creative Commons License 2020.08.27 0 0 98515

Mia nem volt nagy csoda, mivel az a Heuliez csinalta, ami a PSA fele elektromosokat is elotte. En meg is lepodtem, hogy majd' 20 ev tapasztalattal csak ennyi sikerult.

Előzmény: bananatree (98514)
bananatree Creative Commons License 2020.08.27 0 0 98514

Hotzenblitz

rég láttam már ezt a képet...

Nem volt sikertörténet az se.

De az egy "új" kezdeményezés volt.

Franciáknál is volt ilyen, MIA néven, meg volt egy másik, aminek nem ugrik be a neve, de olyan volt, mint egy ugrótoronnyal (=vezetőfülke) ellátott kád négy keréken.

Ezekhez képest az olasz Estrima Biro egy tömegtermék volt.

Kár hogy egyik sem autó.

 

 

Előzmény: Crack_r (98511)
Törölt nick Creative Commons License 2020.08.27 -2 0 98513

Ebből semmi sem igaz.

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (98508)
GPS Creative Commons License 2020.08.27 -1 1 98512

 

Monumentális darab :-))))

.

Előzmény: Crack_r (98511)
Crack_r Creative Commons License 2020.08.27 -2 0 98511

"Es be is bizonyitottak hogy tudnak EV-t gyartani. Csak nyisd ki a szemed es nezz korul."

 

Az impotenciájukat bizonyították be.

 

 

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (98508)
GPS Creative Commons License 2020.08.27 -5 2 98510

 

Az autogyartas akkor is autogyartas ha villany hajtja a jarmuvet meg akkor is ha benzin.

 

Aha, persze.

 

Az óragyártás is ilyen: rugós órát gyártani, vagy kvarcórát-  az szinte ugyanaz - csak annyi a különbség, hogy az egyiket rugó hajtja - a másikat meg elem.

 

Aki 100 éve gyárt rugós órát - az egész biztos, hogy jobb kvarcórát is gyárt - mint az aki csak 10 éve kezdte.

 

Annyiból igazad van, hogy óraszíj az kell mindkettőre.

.

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (98509)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2020.08.27 0 4 98509

" az lenne a legjobb megoldas, ha szetvalasztanak öket. Minden nagyobb gyartonak lenne egy ICE gyarto resze (Resz A) ... es lenne egy EV resze (Resz B). "

 

Marhasag. A jelenlegi gyartok versenyelonye az ujakkal szemben pont a meglevo strukturak. Az autogyartas akkor is autogyartas ha villany hajtja a jarmuvet meg akkor is ha benzin. A kulonbseg a teljes cegre es az osszes folyamatra tekintve kisebb mint 10%, de ettol joval nagyobb aranyban ujulnak meg a cegek evrol evre, ugyhogy igazabol ezt eszre sem fogjak venni.

Előzmény: _Berci (98495)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2020.08.27 0 4 98508

"elhitték (saját maguknak), hogy tudnak EV-t gyártani és bármikor képesek az átállásra"

 

Es be is bizonyitottak hogy tudnak EV-t gyartani. Csak nyisd ki a szemed es nezz korul. 

 

" a Teslát olyan előnyhöz juttatják"

 

A Teslanak semmifele elonye nincs, es erosen zsugodorik a piaci reszaranya. Pont ellenkezo folyamatok zajlanak mint amit te vizionalsz.

Előzmény: Crack_r (98496)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2020.08.27 0 3 98507

"Hiaba drukkolsz a multnak"

 

En nem drukkolok semminek, te teljesen be vagy borulva.

 

"az iden el tudnanak adni ~60 milliot. "

 

Iden valsag van.

 

"Talan a ~70-75 millio lenne a koronamentes elvars."

 

Nem eppen. A csucs 100 millio korul volt. 

 

"Nem lesz igy (majd korrigaljak a ma szült abrakat). ~2030-ra,"

 

Ja ertem :) Beraksz egy abrat nagy lendulettel, aztan amikor kiderul hogy nem az kovetkezik belole amit te szeretnel, akkor mar nem is ervenyes az egesz :) LOL.

 

" Fognak tudni 2030-ban GAZDASAGOSAN EV-t gyartani? "

 

Fogalmam sincs. Ha nem fognak tudni akkor nem fognak gyartani sem. Amikor aranyokrol beszelek akkor automatikusan feltetelezem hogy profit is lesz mellette. 

Előzmény: _Berci (98494)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2020.08.27 0 1 98506

"Csak az a kérdés ki gyártja majd a 40 %  EV-t?"

 

Ez nem kerdes, nagyjabol ugyanazok fognak 10 ev mulva is autot gyartani akik ma.

 

"Majd meglátjuk ki invesztál milliárdokat belsőégésű hajtásláncok fejlesztésébe"

 

Mindenki. Ami most latszik 2030-ig, az az Euro 7. Ez legkesobb 2025ben lesz kotelezo, nade a 2025-os modelleket sokan meg el sem kezdtek fejleszteni... Azutan nem jon semmi 2030ig. 

Előzmény: szilvatövis (98492)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2020.08.27 0 0 98505
mica-r Creative Commons License 2020.08.27 0 1 98504

"nem rég még sláger volt az E-busz a fővárosi tömegközlekedésben, ma pedig már vidéki városok is szinte csak E-buszokat szereznek be"  

No de pont ezzel kellett volna kezdeni sok évvel ezelőtt. 12. kerületben lakom és itt az utcában 10-ből 9-szer csörömpölő szarok másszák a hegyet, nem villanybuszok... 

"35 év alattinak már most is baromi nehéz ICE járművet eladni, ha amúgy annak van pénze EV-re"  A vastagított részt kiveheted, akkor reálisabb. Valós többségnek semennyire nem lesz pénze autót venni, főleg újat tizenvalahány M Ft-ért.

Előzmény: Crack_r (98503)
Crack_r Creative Commons License 2020.08.27 -2 0 98503

Leírtál egy szót (IS). Na ezt IS kéretik figyelembe venni. 

A reálgazdasági folyamatok nagyjábvól egyformán hozzák nehéz helyzetbe az összes piaci szereplőt.

Ez viszont a folyamatokra nincs hatással.

 

Amit Berci leír, az nem is jövőidő, hanem a jelen, hiszen a diesel eladásokon már jól megfigyelhető a tartózkodás, a bizonytalanság, az EV-k pedig szép lassan, de feltartóztathatatlanul terjednek el. 

Nézd csak meg, nem rég még sláger volt az E-busz a fővárosi tömegközlekedésben, ma pedig már vidéki városok is szinte csak E-buszokat szereznek be.  Az EV-k térnyerése tapasztalható a fiatalok köreiben is, 35 év alattinak már most is baromi nehéz ICE járművet eladni, ha amúgy annak van pénze EV-re,  a jármű alternatívák (E-roller, E-bike) területén meg kb. három éven belül totálisan ki fogják végezni a robbanómotoros kétkerekűeket a villamosított változatok.

 

Ismétlem, ez az egész egy folyamat, amely tartott tegnap is és tart ma is (ma éjfélig 24 órán belül kb. 44 000 ember válik valamilyen EV tulajdonosává világszerte). Az eredménye pedig neked épp úgy nem szúr szemet, ahogy az okostelefonos korszak paradigma váltása is szinte észrevétlenül futott le kb. négy-öt év alatt. 

 

Előzmény: mica-r (98500)
VéPeti Creative Commons License 2020.08.27 -1 0 98502

Megnéztem neked 130-cal.

Eléggé turbulens és lökéses volt a szél, ami rendesen lengette a mérést. Így valahol 19-20.5 kW között van az igazság. Fogyasztás növelésként a szélre még rátett a 27 fok is, tehát még annyira sem voltak labor körülmények mint reggel.

Előzmény: Törölt nick (98458)
szilvatövis Creative Commons License 2020.08.27 -1 0 98501

Nos... igen. Minden ami eddig hátráltatta az elektromobilitás térnyerését amikor átbillen a mérleg nyelve siettetni fogja.

 

Amikor a vevők úgy látják, hogy nincs értelme belsőégésű vételbe invesztálni és a gyártók úgy látják, hogy nincs értelme belsőégésű fejlesztésbe invesztálni, akkor ideje lesz a változásnak.

Előzmény: _Berci (98498)
mica-r Creative Commons License 2020.08.27 0 1 98500

Egyelőre a Tesla eladásai (is) csökkennek. Ezt kéretik figyelembe venni.

Előzmény: Crack_r (98496)
Senki ID Creative Commons License 2020.08.27 -1 0 98499

meg tudnád mondani 1 nyúl mennyi lóerő? (gepárd is jöhet!) :O

 

Előzmény: XANTIi (98431)
_Berci Creative Commons License 2020.08.27 -8 0 98498

 

... pedig az 7-8 éven belül be fog következni.

 

2-3 even belül nyilvanvalo lesz ... 4-5 even belül pedig atmegy a köztudatba, hogy NINCS ERTELME ICE autot venni, mert nehany ev mulva ertektelenne valik.

 

Különben a VW-t nem becsülnem ala. Ök azok (plane, ha Apple-vel az autonomiara is rahajtanak), akik be tudjak venni a kanyart.

 

Előzmény: Crack_r (98496)
Crack_r Creative Commons License 2020.08.27 -2 1 98497

"Hiaba drukkolsz a multnak ."

 

Ő jobb' szeret a szikratávírójával felcsatlakozni a világhálóra.

 

Előzmény: _Berci (98494)
Crack_r Creative Commons License 2020.08.27 -2 0 98496

A 100 évesek ott lőtték lábon maguklat, amikor elhitték (saját maguknak), hogy tudnak EV-t gyártani és bármikor képesek az átállásra. Ők csak szépen kivárnak, hogy más (Musk) feltörje nekik a piacot.

Ezzel a hozzáállással viszont a Teslát olyan előnyhöz juttatják, amit nem lesznek képesek ledolgozni.

 

Az ICE buktája mindenki számára nyilvánvaló, természetesen az ICE gyártók számára a legnyilvánvalóbb, csak az átbillenés időpontja az, ami kérdéses. Ezt az időpontot igyekeznek az ICE gyártók kitolni a távoli végtelenbe, pedig az 7-8 éven belül be fog következni.

 

 

Előzmény: _Berci (98494)
_Berci Creative Commons License 2020.08.27 -6 0 98495

Erröl van szo. A ~100evesek szepen összezsugorodnak a felere ... Talan az lenne a legjobb megoldas, ha szetvalasztanak öket. Minden nagyobb gyartonak lenne egy ICE gyarto resze (Resz A) ... es lenne egy EV resze (Resz B). Oszt majd szepen kiderülne, hogy hol borul be.

Előzmény: szilvatövis (98492)
_Berci Creative Commons License 2020.08.27 -5 0 98494

 

Nem igazán érzed a nagyságrendeket.

 

Hiaba drukkolsz a multnak ... nem fog bejönni ... q nagyasagrendeket az nem erzi, aki melletaksal ... :-)

 

Egy évben gyártanak kábé 90-100 millió személygépjárművet.

 

Nem, mert örülnenek, ha az iden el tudnanak adni ~60 milliot. Talan a ~70-75 millio lenne a koronamentes elvars.

 

Ha ennek a 40%-a EV, akkor a 60%-a nem EV, tehát van benne belsőégésű motor. Ami annyit jelent hogy még 10 év múlva is eladnak egy évben 60 millió belsőégésű motoros autót... 

 

Nem lesz igy (majd korrigaljak a ma szült abrakat). ~2030-ra, mint irtam, az addig legyartott autok fogjak lebonyolitani az utaskm-ek tulnyomo többseget. A többi, majd ugy, mint eddig alldigalni fog a nap 23 orajaban valahol. Nem lesz a leggazdasagosabb megoldas.

De azert remenykedni azert lehet ...

 

Az nem fog bekövetkezni amit te vizionálsz, miszerint a "százévesek" majd maradnak az ICEnél, a BEV piacot meg átengedik másnak...

 

Nocsak. Mar ott tartunk, hogy a ~100evesek nem akarnak lemaradni az EV-rol? Fognak tudni 2030-ban GAZDASAGOSAN EV-t gyartani? :-)

 

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (98489)
Pink Fluffy Unicorn Creative Commons License 2020.08.27 0 3 98493

Nem hiszem hogy bárki is hajlandó/képes lesz tartósan veszteséget termelni. 

Persze a Teslán kívül. Ők egy másik üzleti modellt futtatnak. Kérdés hogy meddig.

Előzmény: GPS (98491)
szilvatövis Creative Commons License 2020.08.27 -1 1 98492

Csak az a kérdés ki gyártja majd a 40 %  EV-t?

Mert ha nem az aki eddig az ICE-t, akkor a 40 %-os piacvesztés évről évre egyre kisebb vállalatot jelent, évről évre egyre zsugorodó kapacitáskihasználtsággal hosszútávú kilátások nélkül. Majd meglátjuk ki invesztál milliárdokat belsőégésű hajtásláncok fejlesztésébe az egyre szigorodó környezetvédelmi előírások, behajtási szankciók, büntetőadók és zsugorodó szérianagyságok ellenére.

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (98489)
GPS Creative Commons License 2020.08.27 -2 1 98491

 

Az nem fog bekövetkezni amit te vizionálsz, miszerint a "százévesek" majd maradnak az ICEnél, a BEV piacot meg átengedik másnak...

 

Ilyesmit vizionálni: hülyeség.

 

Csakúgy, mint ahogy hülyeség volt azt vizionálni, hogy:

 

"A 100 évesek nem fognak BEV-kalandokba bocsátkozni, mert az tudvalevőleg nem hoz profitot - tehát ezt a komolytalan játszadozást meghagyják olyan felelőtlen kalandoroknak, mint pl. Musk is"

 

Nagyon-nagyon sok vesztességet fognak még lenyelni a 100 évesek a BEV kapcsán - csak azért, hogy ne maradjanak ki, aztán meg le.

.

Előzmény: Pink Fluffy Unicorn (98489)
Crack_r Creative Commons License 2020.08.27 -3 2 98490

"Úgy vélem, a teljesítmény is kellően ki lett vesézve, nem szükséges tovább offolni ezzel a topicot."

 

Azt inkább nekünk, a topik használóinak kéne eldöntenünk - és nem neked - hogy egy elektromos autózással foglalkozó topikban mennyire off a teljesítményről mint fizikai fogalomról vitázni, eszmét cserélni.

Ez a beavatkozásotok eléggé, hmm. "önkéntes-rendőrösre" sikeredett.

Úgy tűnik, többet ártott, mnt használt. Legalábbis szerintem.

 

 

 

Előzmény: Sir Mullich (98446)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!