Keine pánik, pikk-pakk lesz. A vezérlés rajzát nézegesd magad is rájössz. Hol kezdjük: 1 A motor nem Mover, hanem Meko. A boltban ahol vetted a marketing kedvéért csúnya módon picit ferdítenek a zemberek. A Mover név már jól bejáratott, business is business, többi nem számít. A gyártó ugyanaz, de nem egyszerűen új design ez, mivel részben az alkatrészek is mások. Egyébként semmi baja, csak a történelmi hűség kedvéért írtam le. 2. Infra: egyik infra csak tápot kap két vezetéken, a vezérlés 12V DC - és + kapcsairól. A másik infra tápot ugyaninnen kap, a másik két szála megy a vezérlés safety fot1 és com kapcsaira. Ez a kontaktus alapból zárt, ha elállod az infra útját nyitott lesz. Az infra zacskóján ott a bekötés. 3. Motor. Zöld-sárga a föld, a szürke a közös, a barna és a fekete a két irány. ha nem jól emlékszem a színekre semmi gond majd mindjárt leírom mi a jelenség. Szürke megy a vezérlésbe motor N kapocsba, a barna és fekete lesz az OP és CL. OP és CL-be kösd a külön kapott kondenzátort is. 4. Végálláskapcsoló emlékeim szerint egy fehér és két barna vagy lila. Azért egy műszerrel mérd ki melyik a közös, a színekkel hadilábon állok. Gondolom egy ilyen mérés megy, de ha nem, akkor neki se kezdj a bekötésnek. Ha a fehér a közös, akkor ez megy a vezérlés Limit SW COM-ba. A nyitó oldali ág az OP-ba, a záró a CL-ba. A végállás elütő lemezt a fogaslécre szereld, amikor a kapu a végállásokat eléri, az fogja elütni a kapcsolót, hol egyik, hol a másik irányba. Tologasd a sínen a lemezt, amíg neked megfelelő nem lesz. 5. A kaput félállásba állítod. Áramot adsz a vezérlésnek, betanítod a távkapcsolót (pici gombot megnyomod a panelen, majd egy gombot a távkapcsolón, kész). Áramszünet után először mindig nyit a kapu. ebből indulj ki. Ha nem nyit, hanem zár akkor nem jó a motor bekötése. Két szélső vezetéket cseréld fel. (Motor OP-CL) Vagy a vezérlésben fordítsd meg a sorkapcsot.
Ha nem jól kötötted be a motort:
-áramszünet után nem nyit, hanem zár: két szélső vezeték csere
-egyik vagy mindkét irányba nem mozog, csak búg: nem az a közös szál amit bekötöttél, csere. Vagy kifelejtetted a kondit.
Remélem segítettem, szólj ha nem volt érthető, hulla fáradtan írtam.
Szerintetetk ez az automatika megér plussz 70e FT -t (szereléssel) egy hasonló tudású http://www.gardengate.hu automatikához képest? (Az áll. kijönne 100e -ből szereléssel.)
Egy Ducati HC124-es kapunyitóm van , amelyben (netes képekről azonosítva) egy CTR43-as panel található. A (LEDek:Zöld ,sárga,piros) gombok: P1,P2 , potméterek:T1,T2. A távirányítóm elfelejtette a kiskapunyitást , ezt szeretném beprogramozni. A távirányítóim eredetiek (6203?-netes képekről azonosítva) Kérném segítségét. Köszönettel:Csaba
Garázskapunyitót szeretnék venni a következő 3 termék jöhet szóba (ár):
V2-50 kg ~38000 Ft sebesség 11 cm/s lassít láncos
Rewlex S60 ~33.000 Ft sebesség 17cm/s lassít láncos
Hörmann Liftronic 50 Kg 40.000 Ft sebesség 10,5 cm/s lassít??? bszíj
Elméletileg mindegyikhez lehet kapni + távirányítót
A kérdésem az lenne , hogy melyiket helyeznétek előtérbe. Tudom, hogy a hörmann név a piacon, de ezt a garázskapunyitót nem igazán karolja fel, lehet, hogy kínába gyártatja a csóroknak, és a barkácsáruházakba teríti, (még a lassításra vonatkozó infót sem találtam).
Ja és mint kiderült, a Nice tolómotorba SMES 4ch-s vezérlö és 1ch-s átalakító van beépítve. A SMES 4ch-s vevöhöz létezik külsö 4ch-s fogadó. (De az ebay-es szett jóval kedvezöbb, mint itthon 4 SMES táv + 1 SMES 4ch-s fogadó.)
Szia. Bocs,de nem voltam gépközelben. A stoppot ha nem használsz rá külön kapcsolót akkor a közössel rövidre kell zárni:
Came 1-2pont. Nice 7-9.
A vevőnél neked csak a záró kontaktra van szükséged. Tehát:
Came: com: 2
No: 7
Nice:
Com: 7
No: 11
Ide kösd be a vevőn lévő relé kimenetet.
A fotocelláknak kell 12 vagy 24 volt táp, és az egyiken van egy relé kimenet. ha van Com-Nc-No kimenete akkor neked a Com-Nc -t kell bekötni, Came 2-C1, Nice: 7-10 pont közé (ha van benne rövidzár azt ki kell venni)
közben bújtam a netet és egypár dologra rájöttem, de pár újabb kérdés is előjött.
Az ebay-es jumpereket, ha üresen hagyom, akkor pillanatnyi módban kapcsol, ami elvileg nekem kell.
Viszont a Nice RO1000-nek van egy kimenete (41-42), ha FLOXI2R 2ch vevőnyák van beleépítve. Na ez az amiről nem találok infót a nyákon, hogy 1 vagy 2 ch-s, mert ha kettő akkor nem kéne új vevőegység csk 2ch távadó.
Igen 24 V -ak, de ez legyen a legkevesebb, egy plusz adapterrel ez megoldható.
A bekötésben tudnál segíteni?Az ebay-es vezérlö elvileg tud puls módban müködni, de nem értem, hogy ez a valóságban hogyan kell huzalozni és a jampereket (J1 / J2 /J3) beállítani.
Modes: Toggle: Press-> On, Press again ->Off Momentary: Press->On, Release->Off Latched: Press->On, Release -> On
Szerintem jó lesz. Csak a tápellátásával lehet gond, mert úgy tudom a Came és a Nice-on is 24 v a vezérlő feszültség. A kimeneteket pedig a nyomógomb bemenetre kell bekötni. (b-c pont)
remélem tud valaki kapuvezérlés témában segíteni vagy útmutatást adni.
Adott
- egy CAME SMR9211 ('95) garázskapumozgató, amelyből sajnálattal hiányzik a vevő egység és távírányító (nyomógomról üzemel már hosszú ideje), és
- egy beépítésre váró NICE RO1000 tolókapumotor, amelybe (ha jól gondolom) gyárilag benn van a vevőegység(?), de távirányítóm ehhez sincs.
A hiány pótlására szeretnék megfelelő adó (2db) + vevő egységre javaslatot, ajánlatot és a beépítéshez műszaki leírást kérni.
Lehetőség szerint (költségminimalizálás céljából) egy darab 2ch vevőegység sem lenne gond, mert a két motor közé (a tápkábeleken kívűl) egy 3 eres kábel is beépítésre került.
Az ebay-en találtam egy ilyen 2ch-s adó +vevő egységet, de nem tudom, hogy ez megfelelő lenne az adott szituációban:
köszönöm, segített a hozzászólás és eadams-é is. Sajnos a Hormann-t nem tudom megfizetni, bárhogy is szeretném, garázsajtóban sem tudtam, ill. 400 euróval alacsonyabb ár jött ki a door com-os kapuhoz képest, ami gyakorlatilag majdnem ugyan az, majd a következő házban, ha sok lesz a pénzem, akkor választom ezt, köszönöm a választ
Van egy proteco mover5-ös tolókapu nyitóm. Most vettem egy proteco libra garázskapu nyitót.
A régi tolókapuhoz van 2db microtx1/2/3emc/2000/ist/018cept-lpd i dgpgf/4/1/144-03/340796 típusú dip kapcsolós távirányítóm. Az új garázskapu nyitóhoz vettem 2db ugyanilyen távirányítót.
A tolókapu működik mind a 4 távirányítóval. Viszont a garázskapu csak a 2 újjal.
Van 4 táv amit szerettem volna felprogramozni ami hellyel közzel sikerült is. Valamiért nem lehet (nem tudom) a kiskapu funkciót rátenni a távokra.
A táp elvéve, pgm gomb nyomva, táp vissza adva. A led továbbra is villog, de a távokat már nem veszi.
Megnyomom a pgm gombot a villogás nem változik. Hosszabban nyomva a pgm gombot elalszik a led, majd elengedve gyorsan villog. Ekkor megnyomtam az egyik gombot a távon. A led kialszik és ismét ütemesen villog. Megnyomom kétszer a pgm gombot, a távon megnyomom a következő gombot, hogy a kiskapu funkciót is feltanítsam. Sajnos nem sikerült. A 4 táv nyitja a kapukat, de a kiskapu (egy szárny) nyitás nem sikerült, pedig eddig a két eredeti táv tudta.
Biztosan én bénázom valamivel, de a lednek sem lenne szabadna villognia(és a pgm gombot sem ilyen hosszan nyomták), legalább is a youtubon látható videó alapján.
Tudsz valami ötletet, hogy miért nem sikerült a kiskapu funciót feltanítanom?