Ez így világos. Én is egyszer ennyire lapáton leírtam a Zsidók 11 részt, hogy bizonyítsam, hogy Izrael népe nincs véglegesen elvetve, csak Pál apostol korában úgy nézett ki (úgy látszódott), mintha véglegesen el lett volna vetve. De hiába ... Itt az ember sokszor olyan emberekkel vitatkozik, akik olyan szervezet tagjai, amely szervezet nem tiszteli a műveltséget, a logikus és analitikus gondolkodást, csak a primitívséget (amit egyszerűségnek neveznek). Van egy ismerősöm, aki már nyugdíjas, aki 1968-ban nem mehetett még középiskolába sem, mert "már annyira közel volt a vég". Aztán a Szervezet ezzel bebiztosítja a fanatizmust, mert ez a nyugdíjas mi mást tehet, mint a Szervezet nézeteit fogja éjjel-nappal propagálni, mert ellenkező esetben szembe kéne néznie a ténnyel, hogy egyszerűen felültették őt.
Igen onnan van az idézet, János viszont végig Jézusrol beszél, még akkor is mikor emliti hogy Ésais az "Ő"-Jézus dicsösségét látta.
"31. Most van e világ kárhoztatása; most vettetik ki e világ fejedelme:
32. És én(kicsoda?-Jézus), ha felemeltetem e földről, mindeneket magamhoz vonszok.
33. Ezt pedig azért mondá, hogy megjelentse, milyen halállal kell meghalnia(kinek? Jézusnak).
34. Felele néki a sokaság: Mi azt hallottuk a törvényből, hogy a Krisztus örökké megmarad: hogyan mondod hát te, hogy az ember Fiának fel kell emeltetnie? Kicsoda ez az ember Fia?35. Monda azért nékik Jézus: Még egy kevés ideig veletek van a világossága. Járjatok, a míg világosságotok van, hogy sötétség ne lepjen meg titeket: és a ki a sötétségben jár, nem tudja, hová megy
.36. Míg a világosságotok megvan, higyjetek a világosságban, hogy a világosság fiai legyetek. Ezeket mondá Jézus, és elmenvén, elrejtőzködék előlük.
37. És noha ő (kicsoda? Jézus)ennyi jelt tett vala előttük, mégsem hivének ő benne(kiben? Jézusban):
38. Hogy beteljesedjék az Ésaiás próféta beszéde, a melyet monda: Uram, ki hitt a mi tanításunknak? és az Úr karja kinek jelentetett meg?
39. Azért nem hihetnek vala, mert ismét monda Ésaiás:
40. Megvakította az ő szemeiket, és megkeményítette az ő szívöket; hogy szemeikkel ne lássanak és szívökkel ne értsenek, és meg ne térjenek, és meg ne gyógyítsam őket.
Jn 12,41Ezeket mondá Ésaiás, a mikor látá az ő(kicsoda? Jézus) dicsőségét; és beszéle ő felőle (ki felöl? Jézus felöl)."
Én egy konkrét igehelyröl beszélek, nem ugy általánosságban Jézus dicsösségéröl ami visszatükrözödés vagy képmás lenne.
Jn 12,41"Ezeket mondá Ésaiás, a mikor látá az ő dicsőségét; és beszéle ő felőle."
Egyetértünk abban hogy János Jézusrol beszél, mint akinek látta Ésaiás a dicsösségét.
Ahogy lentebb Venantius pedig bemásolta Ésaiás Jahvenak nevezi és seregek urának akit látomásában látott. Az én hitem szerint ez nem ellentmondásos mert Jézus használta a Jhvh nevet. Te viszont ezt elutasitod, ezért érdekelne hogy oldod föl a János ás Ésaiás irása közti ellenmondást, kinek van igaza?
Az újjászerveződött rabbinikus judaizmus által használt írásgyűjteményt, vagy kánont Maszoretikus írásoknak nevezzük, az ún. maszoréták (a szöveges hagyományok őrzői és másolói) után, akik a maguk szigorú hagyományait követve másolták az írásokat az i.sz. VII. és X. századok között időkben. A jelenleg ismert legkorábbi Maszoretikus szöveg, amely csak Mózes 5 könyvét tartalmazza, a IX. századból származik, a legöregebb teljes Írás, az Aleppói-kódex pedig a X. századból. Vagyis ezek valami ezer évvel későbbről maradtak fenn, mint a legkorábbi Septuaginta szövegek. A Maszoretikus szövegek alkotják - a későbbiekben feltárt Holt-tengeri tekercsek töredékei mellett - az egyedüli héber nyelven fennmaradt Ószövetséget. Tudni kell azonban, hogy az a héber nyelv, amelyen ezeket írták, már messze nem az a héber, amelyet Mózes használt, de még csak nem is ugyanaz, mint amit az első századi zsidóság még beszélt csaknem egy évezred távlatában.
A Maszoretikus szövegek több száz helyen eltérnek a Septuagintától. Értelemszerű, hogy a Maszoretikus szövegeket nem áldhatta meg és hitelesíthette a főpap - ilyen ekkor már nem volt - sem a szanhedrin, hanem az önjelölt rabbinátus.
Az I. század végére a már vázolt okoknál fogva egy hirtelen fordulat következett be, és a judaizmus szinte egy csapásra támadni kezdte az addig általuk is elfogadott Septuaginta sérthetetlenségét. Legyünk őszinték, és mondjuk ki, hogy ez mi miatt történt így. Azon egyszerű oknál fogva, hogy a Septuaginta a Jézus Krisztust Messiásként elfogadó kereszténység által használt Szentírás volt. Érvelhetünk azzal, hogy a zsidóság nem gonosz szándékból, mint inkább ösztönösen, a nemzeti és vallási létük, ősi hagyományaik fennmaradásának érdekében tette ezt, de ez nem változtat a tényen: az addig érinthetetlen Septuagintát nagy hirtelenjében hiteltelennek minősítették azon indoknál fogva, hogy az görögül (a pogányok) nyelvén lett megírva és az a keresztények könyve lett. Ha megvizsgáljuk az általuk alkalmazott szövegmódosításokat, akkor még nyilvánvalóbban kibújik a szög a zsákból: Jézus Krisztust el kellett hitelteleníteni, mint a várt Messiást. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az a tény, hogy a módosítások elsősorban ilyen vonatkozásúak voltak. A legnyilvánvalóbb és sokat említett ilyen csúsztatás a ’szűz’ szó ’fiatal lány’ként való fordítása volt az Ézsaiás 7:14-ből. Ez a Septuaginta verzióban így hangzik:
Ézsaiás 7:14 Annaokáért az Úr maga ad nektek jelet: Íme, a szűz fogan, fiút szül, és Immánuelnek nevezitek el.
A görög nyelvben a szüzet a parthenosz szóval adták vissza a fordítók, aminek szószerinti jelentése: szűz. A maszoréták által jóval később elkészített írásokban viszont a szűz helyett már az almah szó áll, ami fiatal leányt jelent. A héberben a szüzekre használt kifejezés a bethuwlah, s értelemszerűen a bethuwlah-t minden esetben szűz-nek fordítják.
Young nem tartozott semmiféle amerikai céghez, hanem héberből fordította az Ószövetséget-azért van ott a Jehova a sorközi fordításában-, elismert szakértő volt.
Látszik rajtad is a dühödt frusztráció,-akárcsak Leslie-n- ahogy az antibiblikus állításaid sorban csúfosan elbuknak, mert hamisan érvelsz, 0 bizonyítékkal.
Tortakéssel, betonfejjel nem tudod legyőzni az igazságot.
Jézus maga mondta, hogy az imádat csak Jehova Istennek
Mivel Jézus nem volt jehovista ezért nem is jehovázott, sehol az evngéliumokban. Nem nyomta száznegyvennégyezret, sőt még az armagedonicsatát, stb-t, se.
Sajnos tudatlanul vagdalkozol, mert a WLC korábban keletkezett. Sőt, a Holt-tengeri tekercsek és a JHVH-s Septuaginta meg jóval korábban.
Majd ha fejlődtél egy kicsit, talán érdemes lenne visszajönnöd, de addig igazából vitaképtelen vagy. De ne a Leslietől tanulj, mert még inkább vitaképtelen leszel....... :-)
"Gondolom ezt is a saját szemeddel látod,és el is tudod olvasni."
Örülök, hogy te legalább, Bethsabe-val ellentétben megpróbálod ezt valahogy magyarázni.
Igen, valóban az van írva, hogy Noé az igaz Istennel járt, és ezt mégsem úgy hisszük, hogy kézen fogva sétáltak az édenben, mint a szerelmesek. Igazad van, ezt tényleg nem vesszük szó szerint. Viszont ez egy nyelvi fordulat. Olyasmi, mintha azt mondanám valakinek, akivel már 10 éve nem találkoztam, hogy ezer éve nem láttalak. Ez költői túlzás. Amikor a nyelv a kihangsúlyozás végett (mint amikor írásban kivastagítjuk a szövegek) valamit eltúloz. Alkalmazzuk ezt az előbbi témára, amikor ez van írva:
"éjjel-nappal kínozni fogják őket örökkön-örökké."
Itt mi van eltúlozva? - Ilyen módon pl. el lehetne túlozni azt, hogy nem örök ideig lesznek kínozva, hanem csak 100 évig. Ha például a valóságban csak 10,20,100,200 évig lennének kínozva, azt egy költői túlzással valóban ki lehetne úgy fejezni, hogy éjjel-nappal kínozni fogják őket örökkön-örökké. De ha a valóságban egyáltalán nem lesznek kínozva, mivel nem lehetséges a nemlétezőt, ergo a nem érzőt és nem gondolkodót KÍNOZNI, még egy másodpercig sem, akkor mutass nekem olyan nyelvet a világon, ami ezt így fejezi ki! Úgyhogy azt nem lehet valamiféle nyelvi szimbólumnak tekinteni, mert 180 fokkal ellentétben áll a valóságban. Ha nem lehet kínozni valakit a halála után, akkor bizony az egész Jelenések könyvét el lehet dobni, mert ha ez az állítása hazugság, akkor lehet benne sok más olyan is, ami ugyanekkora hazugság. Hazugság, azaz szándékos félrevezetés. Egy régebbi vitánkban ezzel kapcsolatban mondta Bethsabe, hogy a Biblia direkt van így megírva, hogy az értelmes ember beleakadjon abba, amibe én is beleakadtam, hogy egyesek, akik először gondolkodnak és csak aztán érzelegnek meg bégetnek, megbotránkozzanak ezen. Hogy ez valami szelekció, ami a gondolkodó embereket kiszelektálja, mert az Új Világban nem kellenek túlságosan okos emberek, mert Jézus is mindig a kisgyerekszerűséget meg az egyszerűséget hangsúlyozta. Amúgy JT egész szervezete is ezt tükrözi, amikor az egyes "kiváltságokba" való kinevezést nem a tehetség a rátermettség dönti el, hanem egészen más dolgok. De hát én nem szólhatok bele Isten dolgaiba. Ha Isten úgy akarja, hogy a kövek beszéljenek, akkor mi vagyok én, hogy ellene szóljak? Ha Isten úgy gondolja, hogy egy hülyékből álló társadalom jobban fog működni mint jelenleg a világ, akkor még igazat is adok neki. Csak egy dologra nem vagyok hajlandó: azért, hogy mentsem a bőröm megalkudni, és a hülyeséget nem hülyeségnek nevezni.
"Mert akkor ugyebár Abigail is imádta Dávidot........"
Igen, valamilyen szinten ez így volt, és nincs is ezzel gond.
Nábál az férje, akit az végül magához szólított az Úr, Dávidban és szabad csapatában szakadárokat látott és nem ismerte fel benne a felkent királyt.
Ha a feleség istenkén néz fel a az urára és engedelmeskedik neki mindenben és férj újjászületett keresztény akiben az Isten Szelleme lakik, akkor az egy nagyon ütőképes család, aki sok-sok rombolást tud véghezvinni a Sátán királyságába.
Régen patriarkális volt a család, a szövetséget Istennel a körülmetélés jelentette, mivel egy asszonyt nem lehetett körülmetélni ezért a férjnek való engedelmesség vagy lázadás élet-halál kérdése volt.
Nem volt válás-újraházasság, újrakezdés más pasi oldlán meg ilyesmi.
Koré, lázadó vallási elöljáró családja elevenen szált a föld mélyében lévő pokolra.
Míg Kornéliusnak az egész háza népe üdvözült az ő megtérésével.
Mert meg van szentelve a hitetlen férj az ő feleségében, és meg van szentelve a hitetlen asszony az ő férjében, mert különben a ti gyermekeitek tisztátalanok volnának, most pedig szentek
Ézsaiás idézeted azt bizonyítja, hogy nem látod, miért nevetséges egy 1438 után keletkezett pontozott héberrel alátámasztani azt, amit csak a septagintával lehetne, amiben nem volt pontozás.
Kb olyan ez, mintha a halotti beszéd eredeti szövegét a 2016-os magyar helyesírási kézikönyv alapján értékelnéd egyesre.
Kivéve, hogy a pontozott héber, és a septaginta között majd 2400 év telt el, több, mint duplaannyi, mint az ominózus mű keletkezése, és a mai nap között.
Érdekel is, csak ez nem tartozik a Jehova tanúinak a tévtanításainak témakörébe.
Szerintem elhívott az Úr, mert ha vissza tekintek, szemmel láthatóan van sok jó gyümölcs és bizonyság az életemben. Az Istennek hála sok ember élete megváltozott környezetemben annak hatására, hogy az Igét szóltam nekik, sőt sok olyan is van, akik hitetlenek voltak és mára már túlnőttek rajtam.
Volt olyan időszak az életemben, amikor szinte csak az Isten igéjét szóltam és szinte az egész utca keresztény volt. A haveri köröm egyik ága aki ateista lázadó volt, majdnem mind keresztény lett.
Dicsekedhetnék tovább is milyen nagy dolgokat tett velem eddig is az Úr, rengeteg bizonyságot tudnék mesélni, de ez kit érdekel?
Más részt ezek nekem bizonyságok, mert velem történtek meg, minden embernek meg az a lényeges és nagy dolog, ami ő vele történik meg.
Ezt nem a Teremtő mondta, hanem egy amerikai ingyenmunkásokkal gazdagodó cég adta a Teremtő szájába.
Mivel ézsaiás könyvének legrégeddi forrásában nincs benne a Jehova szó, így nem hiteles az idézeted az úvf-ből.
Ha valaki pl létrehozza abaddon sáskáinak egyházát, ide nyílván abaddont írna, de ugyanannyira csak állítani tudná ezt, mint te, bizonyítani semmiképp.
"Igen tehát mégis ki volt az? Ésaiás azt mondja Adonájt látta. János apostol pedig Jézussal azonositja akit itt a próféta látott.
Mégis melyiküknek van igaza?"
Szamárságot beszélsz,mert nem Jézusról van szó, hanem az Atyáról, Jehováról. Itt a válasz, ellenőrizd le a héber szövegből.
6 "Abban az évben pedig, amikor Uzziás király meghalt, láttam Jehovát, amint egy fenséges és kiemelkedő trónon ült, és ruhájának szárnyai betöltötték a templomot.
. 2 Szeráfok álltak felette. Mindegyiknek hat-hat szárnya volt. Kettővel az arcukat fedték be, kettővel a lábukat fedték be, és kettővel repültek. 3 Így kiáltott az egyik a másiknak: „Szent, szent, szent a seregek Jehovája. Az egész föld teljessége az ő dicsősége.” 4 És megremegtek a küszöbök csapjai a kiáltónak hangjától, és a ház lassanként megtelt füsttel. 5 Akkor így szóltam: „Jaj nekem! Mert olyan vagyok, mint akit elhallgattattak, hiszen tisztátalan ajkú ember vagyok, és tisztátalan ajkú nép között lakom; mert magát a Királyt, a seregek Jehováját látták szemeim!” (Ézs6:1-5)
6 In the year of the death of king Uzziah -- I see the Lord, sitting on a throne, high and lifted up, and His train is filling the temple.
2 Seraphs are standing above it: six wings hath each one; with two [each] covereth its face, and with two [each] covereth its feet, and with two [each] flieth.
3 And this one hath called unto that, and hath said: `Holy, Holy, Holy, [is] Jehovah of Hosts, The fulness of all the earth [is] His glory.'
4 And the posts of the thresholds are moved by the voice of him who is calling, and the house is full of smoke.
5 And I say, `Wo to me, for I have been silent, For a man -- unclean of lips [am] I, And in midst of a people unclean of lips I am dwelling, Because the King, Jehovah of Hosts, have my eyes seen.' (Ézs61:1-5- Young Translation)
6 En el año que murió el rey Uzías vi yo al Señor sentado sobre un trono alto y sublime, y sus faldas llenaban el templo.
2 Por encima de él había serafines; cada uno tenía seis alas; con dos cubrían sus rostros, con dos cubrían sus pies, y con dos volaban.
3 Y el uno al otro daba voces, diciendo: Santo, santo, santo, Jehová de los ejércitos; toda la tierra está llena de su gloria.
4 Y los quiciales de las puertas se estremecieron con la voz del que clamaba, y la casa se llenó de humo.
5 Entonces dije: !!Ay de mí! que soy muerto; porque siendo hombre inmundo de labios, y habitando en medio de pueblo que tiene labios inmundos, han visto mis ojos al Rey, Jehová de los ejércitos." (Ézs6:1-5-Reina-Valera)
Ezt úgy értsem, hogy a 144 ezer (szerinted jehovisták, nem pedig Izrael fiai) azoknak van csak Szent Szellem keresztségük és ő szólnak csak rendesen nyelveken és rajtuk működik a többi karizma és gyümölcs?
Na ki vele mit tudsz még 24 vénről, azon kívül hogy ők is Jézus imádók?
Nos, mindez ellentmond a februári jw.tv-ben látható főzősohw-nak, ahol a szent szellem elleni vétket demonstrálta egy műsorvezetőtestületi tag,és feketeöves pincérei.
Látom, te sem tanú nem voltál, sem az aktuális tanításokat nem tudod, de azért úgy teszel.
3 kenyérrel, egy tál sárral,egy doboz méreggel, és egy flakon kecsappal vitte ezt véghez, majd kihajigálta az egészet a kukába.
Mivel a Teremtő sohasem mondta, hogy Őt Jehovának hívják, Fia szintén nem nevezte Őt így, ellenben le van írva, hogy idegen Istenek nevét ne vegyük a szánkra... átkaid áldássá lesznek változtatva, amiről majd kútásó bizonyságot tesz.
Legutobb ott vesztettük el beszélgetésünk fonalát, hogy mit gondolsz a Dániel könyvében emlitett "kis szarv" (Dn 7,25)miféle törvényt és időt kiván megváltoztatni? Azt ami el lett törölve, és különbenis csak a zsidóknak adatott?!
Én ugyan vízzel keresztellek titeket megtérésre, de a ki utánam jő, erősebb nálamnál, a kinek saruját hordozni sem vagyok méltó; ő Szent Lélekkel és tűzzel keresztel majd titeket.
Mt 3,11
"saruját hordozni sem vagyok méltó"
Ez bizony alázat, imádat, teljes behódolás, ez márt jóval több, mint a személyi kultusz.
Amúgy én még nem találkoztam nyelveken szóló jehovistával, egyébként létezik nálatok ilyen, aki Szent Szellemmel, tűzzel lett megkeresztelve?