Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Igen általalában nem megy 2,mert nincs se busz,se soför!
De vannak kivételek:Újkér-Sopron,igaz egyik busz Simaságról indul,Egyházasfalu-Sopron,Nagylózs-Sopron,Fertödi buszból is több van közel egyidöben!
Mindegyik ilyen vonalon ha lenne 1-1 csúklós forda ami egyszer beérne 5.15-re majd 7.15-re utána még 1-1 helyi forda,utána tankolás,szünet,délutáni csúcsban megint 1-2 helyijárat,majd 14.35 körül irány haza,esetleg még 1 forduló amelyik vonalon indokolt...
Nyilván ebből nem lesz semmi,mert se csúklósbusz nem lesz elég még helyi járatre se,ott is sok a közel azonos vonalon közlekedő járat!
Nem egészen értem, hogy hogy hozod összefüggésbe a csuklósbuszok beállításával való sofőr hiány csökkentését. Jelenleg se megy 2 szóló egy csuklós helyett.
1996-ban még Egyházasfaluban is volt csúklós,mikor megszüntették reggeli csúcsba 2 buszt tettek a helyére!
Tudom,hogy jelenleg csúklósbuszból nagy hiány van,de hosszú távon lehetne csökkenteni a soför hiányt csúklós buszok beállitásával!Délután is van csúcsidőszak igaz az jóbban elnyúlik!
Olvasok vissza, hogy miért itt van csuklós, és miért nem ott, miért a helyköziben, és miért nem helyiben... Az a helyzet, hogy 6:30-8:30-ig minden járatra elmenne a csuklós busz. Minden járat ami lakóparkot érint az reggel tömve van. A balfi csuklósra már nem fértek fel a gyerekek Sopronban, ezért oda egy külön buszt kellett indítani. De még helyköziben is Fertődi busz tömve, Lövő-Újkér irányából is tömve az iskolabuszok (régen a 84-esen voltak csuklós fordák kb 30 éve). A Sopron helyi járat időnként működésképtelen a sofőrhiány miatt, először sofőr kell, utána busz. Olvastam visszább, hogy a Sopron helyközi lenyúlt három csuklóst a helyi járattól,..., nem, azokat 2011-ben Győrből nyúlták le (kzx-523-524 és 2012-ben kzx-525)
Az egész vonalnak alig van értelme, Tónalomra nem járnak annyian fürödni, mint régen, azok is kocsival mennek, meg a Tómalmi elágazás megállótól nem kell sokat sétálni. 13B-re viszont kell a csuklós, mert, amúgy tömegnyomor van rajta. Naponta használom, szóval tudom. Rákosra elkell a csuklós CSÚCSIDŐBEN, azon kívül a kis Merci tökéletes lenne rá. Balf-Kópháza detto. Ágfalvát nem ismerem (lehet elég lenne reggel egy szóló és akkor mehetne helyibe KZX-523).
Nem értem. Az miért jó, ha kevesebb szóló forda van? Ha jól értem, te is azt mondod, hogy hétvégén nincs igény csuklósra. Akkor miért nem – kevesebbet fogyasztó – szólók járnak helyettük?
A helyi fordák átalakításával is lehetne bőven javítani a helyzeten. Van (nem is egy)csuklós forda, ami a reggeli csúcsban több, mint 30 percig áll üresen a végállomáson, hogy elvigyen egy olyan járatot, ami akár már nem is indokolna csuklóst. Bár tapasztalatom nincse, de lehtéges, hogy reggel 13B-re sem kéne feltétlen csuklós, főleg úgy hogy a 33-assal és a másik 13-as egymás seggében vonatozva jönnek visszefele Sopronba.
Már többször számolgattam, a lehető legtöbb szempontot figyelembe véve (vezetési idő, pihenőidő stb.), hogy hogyan lehetne megoldani, hogy minél több csúcsidei jelenleg nem a megfelelő kocsival kiszolgált járat a feladatra alkalmasabb kocsit kaphasson, és lehetséges.
Elsősorban az indokolja, hogy ezáltal kevesebb szóló forda kell, ugyanis a csuklósok korán kezdenek és (akár osztás nélkül is) este végeznek.
Hétvégén 1-es/2-es járatokon kívül semmi nem indokolná a csuklóst, de ennek ellenére is van olyan 1-es és 2-es indulás ami hétvégi csúcsban szóló. Ezzel ellentétben délelőtt és délután 3, illetve 2 20-as indulás csuklós, hétvégén van csuklós 3-as és 7-es is, valamint nyáron a 6-os minden igény nélkül csuklós.
"Én azt nem tudom megérteni, hogy Sopronban a 3 helyközis csuklós Credo miért olyan szent és sérthetetlen, hogy nem veszik le őket a helyközis fordáról és rakják be helyizni, mikor sokkal nagyobb szükség lenne rájuk helyiben, mint helyköziben. De ez az én meglátásom, javítsatok ki, ha tévedek."
Ebből indult ki a beszélgetés, mi ezen lamentáltunk, nagy fogalmi különbség van az üzemek, fordák cserélgetése (ld. fenn) között, valamint az egyes járatok cserélgetése között, amiről te írsz.
Sajnos nem ismerem a helyi fordákat, hogy mikor mi merre, de egész biztos vagyok benne, ha ki lehetne sakkozni csak velük az összes nem közös üzemeltetésű járatot legalább papíron, az lenne az alap, és legfeljebb azon lehetne morogni, hogy helyis kocsi helyett adtak ki helyközist egész napra.
A helyközi fordákkal viszont nagyjából tisztában vagyok a menetrendek.hu-nak köszönhetően, lássuk mit lehet kihozni a kérdéses időszakban:
GZF-217 fordája:
6:10 Sopron-Ágfalva-Sopron 6:48
6:48 Sopron-Harka-Sopron 7:27
8:05 12-es helyi 8:54
11:35 Sopron-Harka-Sopron 11:56
KZX-523 fordája:
6:40 Sopron-Ágfalva-Sopron 7:23
7:30 Sopron-Fertőrákos-Sopron 8:26
KZX-524 fordája:
6:30 Sopron-Kópháza-Sopron 7:27
9:30 Sopron-Kópháza-Sopron 9:53
KZX-525 fordája:
6:30 Sopron-Fertőrákos-Sopron 7:25
9:30 Sopron-Fertőrákos-Sopron 10:26
Ez alapján a 12-es járat egyszerű sztori, döntés kérdése, hogy az 525 beforogjon rá, mert belefér papíron...de haa nem akarunk nagy km eltérést a sofőröknél, vagy okozunk problémát a vezetési idő szabályaival kapcsolatban, GZF viheti a 9:30-as járatot helyette, akkor már talán nincs kapacitásprobléma.
A 7:15-ös 2-est azért viszi a MYR-687 (ami Inovell EC, tehát 1-2-0 az ajtóképlete), mert az szabadul fel papíron leghamarabb, 7:06-ra van érkezése.
Ide viszont ötletem sincs, honnan lehetne buszt keríteni.
100 km-ről nem vágom az utasszámokat, de elképzelhetőnek tartom, hogy a fél 8 előtti érkezések mint iskolásbuszok igényik a csuklóst, és akkor meg is jöttünk.
De nem vetem el a gondolatkísérlet kedvéért, hogy 524 helyett Ágfalvára elég lehet egy szóló kocsi.
Következő probléma, hogy akkor viszont 6:40-kor kellene helyette valamit indítani, és itt bukik a dolog, mert nem látok szabad buszt ebben az időszakban.
De ha ti tudtok egy járgányról, ami 6:20-8:00 között Sopronban áll üresben sofőrrel, akkor kész, probléma megoldva, lehet verni a forgalmi iroda ajtaját a megoldással.
Az egyetlen csuklós tartalékot én is kevésnek tartom, ha máshogy nem, remélhetőleg Győrből tudnak majd áttenni kocsit idővel, hogy legalább ami papíron csuklós, az is legyen minden körülmények között, de attól nem félek, hogy a sofőrhiány esetleges csökkenésével majd ezek miatt a járatok miatt plusz lót és lovast fizetne a Volánbusz, amikor az összevonás utáni első dolguk rengeteg helyen a sofőrös tartalékszolgálat megszüntetése volt.
Emlékszem, anno még amikor a 12-es félóránként járt, hétköznep a 11.45-ös meg a 14.45-ös 12A-t is ugyanaz a csuklós csinálta éveken keresztül, szóval a csuklósoknak semmi akadálya nem lenne ezen a vonalon forgalmi szempontból. Utasforgalmi szempontból viszont nemigen lenne rájuk szükség.
Azt egyébként tudja valaki, hogy hétvégén miért járnak még késő este is csuklósok, holott hétköznap meg este 7-re mindegyik befejezi a fordáját? Nyilván nem az utasmennyiség indokolja.
Egyébként simán jó lenne a 3 csuklós Credo a fertőrákosi vonalra.. ( Oda szinte minden megfelel és én már majdnem mindennel mentem oda, helyis 280-as, távolsági kis Credo, 260-as, csuklós Credo.. ) .. ha olyan fasza lenne helyiben a helyzet, hogy nem indokolná, hogy ott járjanak.
Ugyanekkor mennek a csuklós 4 ajtós Credo Bn18-asok Fertőrákosra.
Ők azt nem értik, hogy ezeket miért nem lehet megcserélni.
Igen , én is leírtam már többször is, hogy Rákosra is sokan mennek, meg az is megtelik az a járat, főleg, hogy valóban arra csomóan felszállnak még helyi jeggyel bérlettel(mivel az 33-as járatként helyizhető is ugye). Viszont abban igazuk van, hogy nem indokolt akkor se oda. Mivel még a soproni helyi járatban is csuklós hiány van.
---------------------
Ha nem lenne sofőrhiány , meg csuklósba nem egy 280as tartalék lenne, akkor már eleve ezek a helyi-helyközi üzemmódban közlekedő buszok nem lennének.
Viszont, ha már van. Akkor még azon felül is miért pont a legszarabbakat teszik oda. Holott van 3 busz, amit ki lehetne használni ilyen célból. Én szerintem ezt nem értik sokan.
A dolog ott sántít, hogy nem nagyon lehet szétválasztani ezen vonalak esetében a helyi/helyközi témát.
A [7205 Sopron-Fertőrákos 12 km hosszon] helyközi vonal egyben [33 Sopron-Sopronkőhida 7 km hosszon] helyijárat is.
A [7209 Sopron-Kópháza 13 km hosszon] helyközi vonal egyben [14 Sopron-Balf 11 km hosszon] helyijárat is.
Szerintem csupán csak nézőpont kérdése az, hogy a helyközi üzem lenyúlt Sopron helyijáratáról 3 csuklós buszt, amit a 7205/7209 járatokon járat, avagy a soproni helyi üzem beosztott 3 csuklós buszt a 14/33 vonalakra, amik a külső végállomáson várakozás helyett továbbmennek a következő településig.
Az ominózus 7209-es kópházai vonal Balfon át közlekedik, ezelőtt néhány évvel még tisztán helyijáratnak számított (14-es vonal) volt, csak meghosszabbították, hogy Balf és Kópháza vasútmenti részei is elérhetőek legyenek busszal.
Gyakorlatilag a 16 (Palackozóüzem betérés esetén 18) megállós vonalnak mindössze 2 megállója esik Kópházára, a többi Sopronhoz tartozik (ez km-ben 12,8 illetve 15,2 km-ből ~1,6 km-t jelent).
Nagyon egyszerű. Van 3 helyi járati kivitelezésű( 4 ajtós, automata váltós ) csuklós Credo Bn18, ami helyköziben jár. ( KZX-523, 524, 525) Fertőrákosra, meg Kópházára.
Meg van 2 263-as, meg Inovellek, amik Helyiben járnak botváltóval, 2 ajtóval csuklós vonalakon is. ( Amelyek egyébként helyközi közlekedésben is részt vesznek. 2 helyközis járat között, kiállás között kiszolgálnak helyi járatokat. )
És itt azt nem érti senki, hogy miért nem lehet a helyi járatos Credokat bevonni a helyibe, a helyközis kialakítású meg tulajdonságú buszok helyett, ráadásul úgy, hogy pont csuklósbuszokra lenne szükség. Tehát minden megindokolná.
Sopronban van 3 db olyan helyi kialakítású csuklós Credo, amelyek helyi járati közlekedésbe bevont rövid helyközi vonalakon (Sopron-Kópháza, Sopron-Fertőrákos) dolgoznak.
A topiktársak szerint pedig jobb helyük lenne a tisztán helyijárati vonalakon...egyfelől azért mert van olyan forda, amit kényszerszólósítottak az idők folyamán, másrészt 1 db csuklós tartalék van egész Sopronban, ami elégtelen.
Látom, az új győri buszok is táblával álltak forgalomba. Remélem, nem járnak úgy, mint a soproni Mercik, hogy mindben cserélni kellett a kijelzőket, mert nem voltak kompatibilisek a helyi rendszerrel...
Akkor ez a magyarázat! Szombaton csak messziről láttam, és örültem, hogy megint mind a két Mercinek működik a kijelzője. Gondoltam, mivel a 891 le van állítva, biztos megjavították a 879-ét. Aztán tegnap óta megint táblával jár a 879... De akkor ezek szerint szombaton a 891-et láttam helyette :)