Keresés

Részletes keresés

BuszosBobby Creative Commons License 2020.01.16 0 0 25991

De Fertődre, vagy Újkérre elővárosi csuklós kellene, 3 ajtóval meg nem annyira jó helyizni.

Előzmény: foglaltnévffghdfhge (25990)
foglaltnévffghdfhge Creative Commons License 2020.01.16 -2 0 25990

Igen általalában nem megy 2,mert nincs se busz,se soför!

De vannak kivételek:Újkér-Sopron,igaz egyik busz Simaságról indul,Egyházasfalu-Sopron,Nagylózs-Sopron,Fertödi buszból is több van közel egyidöben!

Mindegyik ilyen vonalon ha lenne 1-1 csúklós forda ami egyszer beérne 5.15-re majd 7.15-re utána még 1-1 helyi forda,utána tankolás,szünet,délutáni csúcsban megint 1-2 helyijárat,majd 14.35 körül irány haza,esetleg még 1 forduló amelyik vonalon indokolt...

Nyilván ebből nem lesz semmi,mert se csúklósbusz nem lesz elég még helyi járatre se,ott is sok a közel azonos vonalon közlekedő járat!

 

Előzmény: Törölt nick (25989)
Törölt nick Creative Commons License 2020.01.15 0 0 25989

Nem egészen értem, hogy hogy hozod összefüggésbe a csuklósbuszok beállításával való sofőr hiány csökkentését. Jelenleg se megy 2 szóló egy csuklós helyett.

Előzmény: foglaltnévffghdfhge (25988)
foglaltnévffghdfhge Creative Commons License 2020.01.15 0 0 25988

1996-ban még Egyházasfaluban is volt csúklós,mikor megszüntették reggeli csúcsba 2 buszt tettek a helyére!

Tudom,hogy jelenleg csúklósbuszból nagy hiány van,de hosszú távon lehetne csökkenteni a soför hiányt csúklós buszok beállitásával!Délután is van csúcsidőszak igaz az jóbban elnyúlik!

Előzmény: Mr.Cross (25986)
trizs77 Creative Commons License 2020.01.15 -1 0 25987

Sopronban mennyi volt a városi-helyi csúcs busz darabszám?

Mondjuk 1985-1987-ben?

 

30 db?

Több ?

Mr.Cross Creative Commons License 2020.01.14 -1 4 25986

Olvasok vissza, hogy miért itt van csuklós, és miért nem ott, miért a helyköziben, és miért nem helyiben...  Az a helyzet, hogy 6:30-8:30-ig minden járatra elmenne a csuklós busz. Minden járat ami lakóparkot érint az reggel tömve van. A balfi csuklósra már nem fértek fel a gyerekek Sopronban, ezért oda egy külön buszt kellett indítani. De még helyköziben is Fertődi busz tömve, Lövő-Újkér irányából is tömve az iskolabuszok (régen a 84-esen voltak csuklós fordák kb 30 éve). A Sopron helyi járat időnként működésképtelen a sofőrhiány miatt, először sofőr kell, utána busz. Olvastam visszább, hogy a Sopron helyközi lenyúlt három csuklóst a helyi járattól,..., nem, azokat 2011-ben Győrből nyúlták le (kzx-523-524 és 2012-ben kzx-525)

kzx526 Creative Commons License 2020.01.13 0 0 25985

Sopronban a csuklós fordákat mindig napi 1-1 ember csinálja, míg a szólóknál váltás van. Így kevesebb embert kell vezényelni.

Előzmény: cherry_picker (25980)
kzx526 Creative Commons License 2020.01.13 0 0 25984

Olyan szempontból jó a csuklós, hogy korszerűbbek, valamivel modernebbek. Ha szóló járna a helyén akkor e94-esek és 415-ösök futkoznának. 

 

Másrészt a csuklós gazdája egyértelműen nem fog egy elavultabb nem saját busszal dolgozni. 

Előzmény: cherry_picker (25980)
kzx526 Creative Commons License 2020.01.13 0 0 25983

Igen, mi is így gondolkodtunk, hogy csúcsidőn kívül felesleges a csuklós Credo 

Előzmény: BuszosBobby (25982)
BuszosBobby Creative Commons License 2020.01.13 0 0 25982

Az egész vonalnak alig van értelme, Tónalomra nem járnak annyian fürödni, mint régen, azok is kocsival mennek, meg a Tómalmi elágazás megállótól nem kell sokat sétálni. 13B-re viszont kell a csuklós, mert, amúgy tömegnyomor van rajta. Naponta használom, szóval tudom. Rákosra elkell a csuklós CSÚCSIDŐBEN, azon kívül a kis Merci tökéletes lenne rá. Balf-Kópháza detto. Ágfalvát nem ismerem (lehet elég lenne reggel egy szóló és akkor mehetne helyibe KZX-523).

Előzmény: BuszosBobby (25981)
BuszosBobby Creative Commons License 2020.01.13 0 1 25981

6-oson konkrétan 3-an ülnek a csuklós Merciben. Semmi értelme. 

Előzmény: kzx526 (25978)
cherry_picker Creative Commons License 2020.01.13 0 0 25980

Nem értem. Az miért jó, ha kevesebb szóló forda van? Ha jól értem, te is azt mondod, hogy hétvégén nincs igény csuklósra. Akkor miért nem – kevesebbet fogyasztó – szólók járnak helyettük?

Előzmény: kzx526 (25978)
kzx526 Creative Commons License 2020.01.13 0 0 25979

A helyi fordák átalakításával is lehetne bőven javítani a helyzeten. Van (nem is egy)csuklós forda, ami a reggeli csúcsban több, mint 30 percig áll üresen a végállomáson, hogy elvigyen egy olyan járatot, ami akár már nem is indokolna csuklóst. 
Bár tapasztalatom nincse, de  lehtéges, hogy reggel 13B-re sem kéne feltétlen csuklós, főleg úgy hogy a 33-assal és a másik 13-as egymás seggében vonatozva jönnek visszefele Sopronba. 

Már többször számolgattam, a lehető legtöbb szempontot figyelembe véve (vezetési idő, pihenőidő stb.), hogy hogyan lehetne megoldani, hogy minél több csúcsidei jelenleg nem a megfelelő kocsival kiszolgált járat a feladatra alkalmasabb kocsit kaphasson, és lehetséges. 

Előzmény: Takszi55 (25977)
kzx526 Creative Commons License 2020.01.13 0 0 25978

Elsősorban az indokolja, hogy ezáltal kevesebb szóló forda kell, ugyanis a csuklósok korán kezdenek és (akár osztás nélkül is) este végeznek. 

Hétvégén 1-es/2-es járatokon kívül semmi nem indokolná a csuklóst, de ennek ellenére is van olyan 1-es és 2-es indulás ami hétvégi csúcsban szóló. Ezzel ellentétben délelőtt és délután 3, illetve 2 20-as indulás csuklós, hétvégén van csuklós 3-as és 7-es is, valamint nyáron a 6-os minden igény nélkül csuklós.

Előzmény: cherry_picker (25976)
Takszi55 Creative Commons License 2020.01.13 0 1 25977

#25956

"Én azt nem tudom megérteni,  hogy Sopronban a 3 helyközis csuklós Credo miért olyan szent és sérthetetlen, hogy nem veszik le őket a helyközis fordáról és rakják be helyizni, mikor sokkal nagyobb szükség lenne rájuk helyiben, mint helyköziben. De ez az én meglátásom, javítsatok ki, ha tévedek."

 

Ebből indult ki a beszélgetés, mi ezen lamentáltunk, nagy fogalmi különbség van az üzemek, fordák cserélgetése (ld. fenn) között, valamint az egyes járatok cserélgetése között, amiről te írsz.

 

Sajnos nem ismerem a helyi fordákat, hogy mikor mi merre, de egész biztos vagyok benne, ha ki lehetne sakkozni csak velük az összes nem közös üzemeltetésű járatot legalább papíron, az lenne az alap, és legfeljebb azon lehetne morogni, hogy helyis kocsi helyett adtak ki helyközist egész napra.

A helyközi fordákkal viszont nagyjából tisztában vagyok a menetrendek.hu-nak köszönhetően, lássuk mit lehet kihozni a kérdéses időszakban:

 

GZF-217 fordája:

6:10 Sopron-Ágfalva-Sopron 6:48

6:48 Sopron-Harka-Sopron 7:27

8:05 12-es helyi 8:54

11:35 Sopron-Harka-Sopron 11:56

 

KZX-523 fordája:

6:40 Sopron-Ágfalva-Sopron 7:23

7:30 Sopron-Fertőrákos-Sopron 8:26

 

KZX-524 fordája:

6:30 Sopron-Kópháza-Sopron 7:27

9:30 Sopron-Kópháza-Sopron 9:53

 

KZX-525 fordája:

6:30 Sopron-Fertőrákos-Sopron 7:25

9:30 Sopron-Fertőrákos-Sopron 10:26

 

Ez alapján a 12-es járat egyszerű sztori, döntés kérdése, hogy az 525 beforogjon rá, mert belefér papíron...de haa nem akarunk nagy km eltérést a sofőröknél, vagy okozunk problémát a vezetési idő szabályaival kapcsolatban, GZF viheti a 9:30-as járatot helyette, akkor már talán nincs kapacitásprobléma.

 

A 7:15-ös 2-est azért viszi a MYR-687 (ami Inovell EC, tehát 1-2-0 az ajtóképlete), mert az szabadul fel papíron leghamarabb, 7:06-ra van érkezése.

Ide viszont ötletem sincs, honnan lehetne buszt keríteni.

100 km-ről nem vágom az utasszámokat, de elképzelhetőnek tartom, hogy a fél 8 előtti érkezések mint iskolásbuszok igényik a csuklóst, és akkor meg is jöttünk.

De nem vetem el a gondolatkísérlet kedvéért, hogy 524 helyett Ágfalvára elég lehet egy szóló kocsi.

Következő probléma, hogy akkor viszont 6:40-kor kellene helyette valamit indítani, és itt bukik a dolog, mert nem látok szabad buszt ebben az időszakban.

De ha ti tudtok egy járgányról, ami 6:20-8:00 között Sopronban áll üresben sofőrrel, akkor kész, probléma megoldva, lehet verni a forgalmi iroda ajtaját a megoldással.

 

Az egyetlen csuklós tartalékot én is kevésnek tartom, ha máshogy nem, remélhetőleg Győrből tudnak majd áttenni kocsit idővel, hogy legalább ami papíron csuklós, az is legyen minden körülmények között, de attól nem félek, hogy a sofőrhiány esetleges csökkenésével majd ezek miatt a járatok miatt plusz lót és lovast fizetne a Volánbusz, amikor az összevonás utáni első dolguk rengeteg helyen a sofőrös tartalékszolgálat megszüntetése volt.

Előzmény: Törölt nick (25974)
cherry_picker Creative Commons License 2020.01.13 0 0 25976

Emlékszem, anno még amikor a 12-es félóránként járt, hétköznep a 11.45-ös meg a 14.45-ös 12A-t is ugyanaz a csuklós csinálta éveken keresztül, szóval a csuklósoknak semmi akadálya nem lenne ezen a vonalon forgalmi szempontból. Utasforgalmi szempontból viszont nemigen lenne rájuk szükség.

 

Azt egyébként tudja valaki, hogy hétvégén miért járnak még késő este is csuklósok, holott hétköznap meg este 7-re mindegyik befejezi a fordáját? Nyilván nem az utasmennyiség indokolja.

Előzmény: RadioTVEgon (25960)
Törölt nick Creative Commons License 2020.01.13 0 0 25975

Egyébként simán jó lenne a 3 csuklós Credo a fertőrákosi vonalra.. ( Oda szinte minden megfelel és én már majdnem mindennel mentem oda, helyis 280-as, távolsági kis Credo, 260-as, csuklós Credo.. ) .. ha olyan fasza lenne helyiben a helyzet, hogy nem indokolná, hogy ott járjanak.

Előzmény: trizs77 (25973)
Törölt nick Creative Commons License 2020.01.13 0 0 25974

Még mindig nem vágod. 

 

7.15-ös 2-es busz. MYR-687 ( Credo Inovell járata ) , legzsúfoltabb vonal, tele emberrel. 1 ajtós busz , távolsági elosztás

8.05 12es GZF-217 IK 263as járat.

Ugyanekkor mennek a csuklós 4 ajtós Credo Bn18-asok Fertőrákosra.

 

Ők azt nem értik, hogy ezeket  miért nem lehet megcserélni.

 

Igen , én is leírtam már többször is, hogy Rákosra is sokan mennek, meg az is megtelik az a járat, főleg, hogy valóban arra csomóan felszállnak még helyi jeggyel bérlettel(mivel az 33-as járatként helyizhető is ugye). Viszont abban igazuk van, hogy nem indokolt akkor se oda.  Mivel még a soproni helyi járatban is csuklós hiány van. 

 

---------------------

 

Ha nem lenne sofőrhiány , meg csuklósba nem egy 280as tartalék lenne, akkor már eleve ezek a helyi-helyközi üzemmódban közlekedő buszok nem lennének.

 

Viszont, ha már van. Akkor még azon felül is miért pont a legszarabbakat teszik oda. Holott van 3 busz, amit ki lehetne használni ilyen célból. Én szerintem ezt nem értik sokan. 

Előzmény: Takszi55 (25972)
trizs77 Creative Commons License 2020.01.13 -1 0 25973

E három vonalon mindegy melyik alágazat (helyi vagy helyközi) buszai járnak.

 

Három olyan vonal mely a városban helyi szükségleteket szolgál ki, majd a városhatárt jelző táblától még megy pár km-t.

Legyen benne ülőhely és sok állóhely is.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Egészem más lenne a leányzó fekvése ha a :

 - Sopron - Iván,  vagy a

 - Sopron-Kőszeg

helyközi buszokat akarná valaki Sopron helyi járatba beforgatni.

 

 

Előzmény: Takszi55 (25972)
Takszi55 Creative Commons License 2020.01.13 0 1 25972

A dolog ott sántít, hogy nem nagyon lehet szétválasztani ezen vonalak esetében a helyi/helyközi témát.

 

A [7205 Sopron-Fertőrákos 12 km hosszon] helyközi vonal egyben [33 Sopron-Sopronkőhida 7 km hosszon] helyijárat is.

A [7209 Sopron-Kópháza 13 km hosszon] helyközi vonal egyben [14 Sopron-Balf 11 km hosszon] helyijárat is.

 

Szerintem csupán csak nézőpont kérdése az, hogy a helyközi üzem lenyúlt Sopron helyijáratáról 3 csuklós buszt, amit a 7205/7209 járatokon járat, avagy a soproni helyi üzem beosztott 3 csuklós buszt a 14/33 vonalakra, amik a külső végállomáson várakozás helyett továbbmennek a következő településig.

Előzmény: trizs77 (25968)
trizs77 Creative Commons License 2020.01.13 -1 0 25971

Köszönöm mindenkinek.

 

Anno-anno úgy 20-30 éven át ha Sopronban jártam, mindíg benéztem a Volán telepre.

Ma már nem.

Nem ismerek már onnan senkit.

 

Most Novemberben voltam Sopronban - átutazóban - bejöttem Fertőrákos felöl, kimentem Kópháza felé.

Már a városba se mentem be.

 

 

Snake-Mojzi Creative Commons License 2020.01.13 0 0 25970

Az ominózus 7209-es kópházai vonal Balfon át közlekedik, ezelőtt néhány évvel még tisztán helyijáratnak számított (14-es vonal) volt, csak meghosszabbították, hogy Balf és Kópháza vasútmenti részei is elérhetőek legyenek busszal.

Gyakorlatilag a 16 (Palackozóüzem betérés esetén 18) megállós vonalnak mindössze 2 megállója esik Kópházára, a többi Sopronhoz tartozik (ez km-ben 12,8 illetve 15,2 km-ből ~1,6 km-t jelent).

Előzmény: trizs77 (25968)
Törölt nick Creative Commons License 2020.01.13 0 1 25969

Nagyon egyszerű. Van 3 helyi járati kivitelezésű( 4 ajtós, automata váltós ) csuklós Credo Bn18, ami helyköziben jár. ( KZX-523, 524, 525) Fertőrákosra, meg Kópházára. 

 

Meg van 2 263-as, meg Inovellek, amik Helyiben járnak botváltóval, 2 ajtóval csuklós vonalakon is. ( Amelyek egyébként helyközi közlekedésben is részt vesznek. 2 helyközis járat között, kiállás között kiszolgálnak helyi járatokat. )

 

És itt azt nem érti senki, hogy miért nem lehet a helyi járatos Credokat bevonni a helyibe, a helyközis kialakítású meg tulajdonságú buszok helyett, ráadásul úgy, hogy pont csuklósbuszokra lenne szükség. Tehát minden megindokolná. 

Előzmény: trizs77 (25968)
trizs77 Creative Commons License 2020.01.13 -1 0 25968

Köszönöm.

 

Így már érthetőbb.

 

Tehát NEM helyközi kialakításúak mint a PANNON kocsijai, hanem eleve helyi kialakításúak.

Akkor érthető, hogy helyi járatra kívánják őket használni a városiak.

 

Bár a Fertőrákosi helyközi vonal, bármelyik helyi vonalnak is elmenne.

Az Ágfalvai is.

 

Kópháza már necces de ahogy látom Sopron városa egyre jobban terjeszkedik Kelet felé.

Nyilván mert Nyugat felé a hegyek miatt vagy nem tud, vagy arra terjeszkedni drágább. Sokkal drágább.

Keletre Kópháza felé pedig egyre nagyobb lesz a beépített terület.

Előzmény: Takszi55 (25966)
Takszi55 Creative Commons License 2020.01.13 0 0 25967

Én eddig csak a 381/382 párossal futottam össze, azokon már működött a kijelző rendesen.

Előzmény: cherry_picker (25964)
Takszi55 Creative Commons License 2020.01.13 0 0 25966

Sopronban van 3 db olyan helyi kialakítású csuklós Credo, amelyek helyi járati közlekedésbe bevont rövid helyközi vonalakon (Sopron-Kópháza, Sopron-Fertőrákos) dolgoznak.

A topiktársak szerint pedig jobb helyük lenne a tisztán helyijárati vonalakon...egyfelől azért mert van olyan forda, amit kényszerszólósítottak az idők folyamán, másrészt 1 db csuklós tartalék van egész Sopronban, ami elégtelen.

 

Nekem így jött le, de lehet tovább pontosítani :)

Előzmény: trizs77 (25965)
trizs77 Creative Commons License 2020.01.13 -1 0 25965

Mivel elég kódolt a beszélgetés (hiányoznak a teljes mondatok) ezért kérdezem.

Jól értem, hogy Sopronban van 3 db helyközi kialakítású CREDO csuklós busz, mely helyközi vonalakon dolgozik?

 

Most az a beszélgetés tárgya, hogy ezek a helyközi csuklósok a helyközi vonalak helyett inkább járjanak helyi forgalomban?

 

A helyszíntől 230 km-re egyelőre ennyit tudtam kihámozni.

 

 

 

 

cherry_picker Creative Commons License 2020.01.13 0 0 25964

Látom, az új győri buszok is táblával álltak forgalomba. Remélem, nem járnak úgy, mint a soproni Mercik, hogy mindben cserélni kellett a kijelzőket, mert nem voltak kompatibilisek a helyi rendszerrel...

Előzmény: KZX003 (25950)
cherry_picker Creative Commons License 2020.01.13 0 0 25963

Akkor ez a magyarázat! Szombaton csak messziről láttam, és örültem, hogy megint mind a két Mercinek működik a kijelzője. Gondoltam, mivel a 891 le van állítva, biztos megjavították a 879-ét. Aztán tegnap óta megint táblával jár a 879... De akkor ezek szerint szombaton a 891-et láttam helyette :)

Előzmény: kzx526 (25951)
kzx526 Creative Commons License 2020.01.13 0 0 25962

Két nap után ismét CDA262 van a helyén.

Előzmény: kzx526 (25951)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!