Az akksit egyszer veszed meg, a vezetéket meg minden fűnyíráskor húzkodod. Számold össze az órabéreddel azt az időt, amit 1 év alatt a vezeték kihúzásával, visszahúzásával töltesz. Nézd úgy, hogy egy plusz akksival 3 év kényelmet veszel meg.
(nem akarlak rábeszélni. Én magamból indulok ki. Lusta dög vagyok vezetéket húzkodni...)
Én elgondolkodnék már az akksis változatokon. Annyi időt és kellemetlenséget elvisz a vezeték húzkodása, hogy simán visszajön az akkumulátorok felára. Ha mulcsozás is szempont, akkor úgy is sűrűn kell vágnod. A kicsi fűvel meg jól bírnak az akksis gépek.
Egyébként meg nézz ki még pár lehetséges gépet, és praktikum szerint válassz. Kapcsolók, magasságállítás, takarítás, szállítás, gyűjtő le-fel szerelés, stb. Amelyik neked kézre áll, azt vedd. Ebben a 100e Ft környéki árkategóriában már nem nagyon lősz mellé egyikkel se. Esetleg még szempont lehet, hogy melyikhez elérhető a hosszabb garanciaidő.
Elektromosban gondolkodom, mert megfelelően elérhető kb 30m kábellel a telek minden része.
Fő szempontok: megbízható márka, hosszú élettartam, mulcsozás, jól kezelhetőség.
A gondolom az, hogy hetek óta olvasok mindenféle tesztet, értékelést különböző típusokról, amire jutottam, hogy kb 40cm szélességben érdemes gondolkodni.
Ami tetszik ezekből:
Wolf garten expert 40 E
Wolf garten blue power 40
Makita ELM4121
Nem tudom, hogy megéri-e a 80-100e-t a Wolf? Tényleg ennyivel jobb, mint pl. Bosch advanced rotac, vagy egy Hecht?
20 éves... de most más 20 évvel később van. Ez a B&S már nem az a B&S. Nekem is van olyan B&S motoros kapálógépem, amit még '90-ben vettünk, és még megy. Igaz időközben átment kétüteműbe, mert több motorolajat fogyaszt, mint a Robi 55 babetta motorja benzint... de megy.
Mostani gépeknél nem érdemes hosszú távra gondolkodni, mert úgy is szétesik rajta valami. Lehet, hogy a motor még akár bírná is tovább, de felfüggesztés, ház, vezérlő kallantyúk, stb. Valami szét fog esni, amit nehéz, és drága pótolni. A karbik is átmentek javíthatatlan gagyiba. 3-5 év használat, és jöhet az új.
na innentől kezdve tényleg nem vagyok biztos a dolgomban.
évente kb 50 órát ment az MTD B&S motorral most olyan 20 éves (lehet csak 18, de ha kell megkeresem a papírjait...)
mondjuk füstöl meg eszi az olajat, de első rántásra indul, és amíg van benzin benne nem áll le, és van benne erő is.(persze a karbantartásokat megkapja minden évben rendszeresen, késből a nagyon sokadik van benne, mos már a vágóaszatat kellett többször is hegeszteni mert elrepedt...)
Ezért is ragaszkodtam a Briggs motorhoz...
De ahogy egyre több info jut hozzám, teljesen l vagyok bizonytalanodva hogy mit kellene vennem helyette...
Persze ez megmarad, mert meghekkelem hogy működjön, árok nyírásra, meg gazra..
Már évekkel ezelőtt szó volt róla, hogy a B&S fűnyíró motorok kb. 200 üzemórát bírnak - és ezt már több fűnyírónál magam is tapasztaltam: 180-200 óra körül már eszi az olajat, füstöl.
Ezzel szemben az egyik kínai motorosba - amit több évesen, használtan vettem - már több, mint 500 üzemórát tettem, míg a másik kínaiban most közel 300 üzemóra van. Mindkét kínai pöc-röf, egyikkel sem volt soha semmi gondom, mindegyik jó pár kést elfogyasztott már.
Nálam a gépek a hét öt napján mennek (fűnyírással foglalkozom) és mindegyiken üzemóra számláló van felszerelve. Ja és olajcserét 50 üzemóránként végzek!
Nem igazán érdemes hosszabb távra tervezni, mert a márkásabbak is kezdenek problémásak lenni 4-5 év után. Már rövidebb életciklussal tervezik őket, mint akár mondjuk tizenpár évvel ezelőtt. Ráadásul nem is biztos, hogy jobbak, mint mondjuk egy jól kiválasztott, kevésbé nagy presztízzsel rendelkező márka gépe. A honda, és briggs motorok se azok már, mint amik régen voltak.
Vettem kb. 4 lovas einhell-royal gépet. 56 cm, masszív, vastag acél váz, csapágyazott kerekek, gyűjt, oldalt kidob, önjár, központi magasságállítás, gázkarral (is) szabályozható motorfordulat, 80e Ft. Ha 2-3 évet megy csak el, akkor is megérte. Dupla ennyit egy hasonló tudású husi, vagy más márkás gépért biztos nem adnék ki.
Van egy terradena 450-es gépem, és olyan hibát kezdett produkálni, hogy indulásnál felpumpálom a szívatóval, beindul, megy két percet, majd leáll. Megint pumpálás, megint két percet megy. Ha leállás előtt megpumpálom, akkor felpörög és megy tovább.
Nemrég cseréltem szívató gombot és membránt, meg kitakarítottam az üzemanyag tartályt és a szűröős szívócsövet, meg a karburátor belsejét.
Muszáj egyszerre levágni? Annyira praktikusak ezek az akksis fűnyírók akár a vezetékes-villanyoshoz, akár a benzineshez képest, hogy - szerintem - megéri azt a kis szervezést, amit az akksitöltés igényel. A karbantartás valóban csak a kés élezésre, akksitöltésre, és néha a kerékcsapágyak gondozására korlátozódik.
A kés állapotán sok múllik,az mindig éles legyen és főleg csúcsidőben sűrüben vágni,akkor bírja.Ha nem,akkor sincs gond,amíg töltésen van,mindig van más tennivaló.Az akksi ki-be vétele egy mozdulat és már mehet is tovább nyírás.Összehangolás kérdése az egész.
Itt van kettővel lejjebb egy akksis stihl. Tökéletes gép erre a célra. Bár ha pár tízezret még tudsz rászánni, akkor több márkának is van már 120-140e Ft közt akksis gépe.
Köszönöm. Benzinesünk is van, B&S motoros, hátul kidobós (régi robi kapagép ...). Az összterület ugyan nagy, de nagyon tagolt. Gyakorlatilag 8-10 darabból tevődik össze. A kertben vannak vízszintes és lejtős részek is, szinteltolódással, támfalakkal, betonozott járdákkal, dísznövényekkel ... A benzines masinát nagyon körülményes így, ilyen helyen használni, mozgatni, és gyakorlatilag csak én használnám. Ellenben egy elektromos eszközzel a család többi tagja is megbirkózik, megbirkózna.
Azért köszönöm a javaslatot, mert vélhetően az elektromos fűnyírókat is akciózni fogják. Nem tudok nagy beruházást eszközölni így iskolakezdés idején.