Keresés

Részletes keresés

nikkinév Creative Commons License 2020.07.21 0 2 51596

na ezért kellene ott a 6-os utat fejleszteni 

2x2 sáv , elkerülők 

szintbeli kereszt nélkül

és nem egy full drága új pálya ami fizetős és nem fogják használni a két város között 

 

Előzmény: bp01 (51591)
Anytime Creative Commons License 2020.07.21 0 1 51595

Eddig is tudtuk, hogy az útavató beszédek ártalmasak a mentális egészségre.

Most kaptunk egy újabb adagot.

 

"19 kilométeres szakasz mintegy 50 milliárd forintba került."

A korabeli tudósításokat összesítve nettó 56 milliárd (bruttó 71) a 3 szakasz kivitelezési költsége.

 

"négy éve 14 megyei jogú város volt elérhető négysávos úton, Egerrel ez a szám 18-ra bővült."

majdnem így van, bár a valóságban már 10 éve is elérhető volt ez a 14 megyei jogú város négysávos úton.

 

"Eger 52 ezer lakója és a város közvetlen környezetében élő, mintegy 85 ezer ember életminőségében,"

 

Itt hanyatt esett a demográfia és a logika is. A térségben Egerrel együtt él 85 ezer ember.

De Füzesabony és Kerecsend már az M3 hasznát élvezte 1998 óta, mellette elkerülő utak is épültek a 3. és a 33. utakon.

A 85 ezer valósan 60 ezer fő. (Semmiképpen nem 52+85=137 ezer)

 

 

Most én is "áldozok a populizmus oltárán":

Írhatnák a hírharsonák úgy is, hogy Eger bekötése 1 millió forintnál is kevesebbe került 1 lakosra vetítve,

Sopron M85 kétszer ennyi összegbe fog kerülni,

Békéscsaba 2x2 sávos elérhetőségéért 3 millió Forintot kell(ett) fizetni (1 lakosra).

 

Egyszerűbben: Eger M25 olcsóbb, mint a MotoGP pálya.

Ahová majd Mezőkövesd M3 csomópontnál fognak menni Egerből, mert 15 km-rel rövidebb út, mint az M25-M3.

 

 

 

 

 

Előzmény: trizs77 (51593)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.07.20 0 0 51594

Hanem a Mecsek...

Előzmény: bp01 (51592)
trizs77 Creative Commons License 2020.07.20 0 1 51593
bp01 Creative Commons License 2020.07.20 0 0 51592

válasz 51584-re

Előzmény: bp01 (51591)
bp01 Creative Commons License 2020.07.20 0 0 51591

Az M60 folytatásának mindjárt több értelme lenne így, igaz ehhez az M67 is kell. 

 

 

Azonban az m60-nyugat nyomvonalán finomítani kellene, hogy "megérje" a vasúttól északra élő 100.000 pécsinek is ráhajtani. A tervek szerint Pellérdtől délre folytatódna, így azonban a pécsiek többségének messze délen lenne az első felhajtó nyugat felé. Ráadásul az oda vezető út sem gördülékeny...  

Látva a 6ost, a Pécs-Szigetvár távot a két városhatár között szerintem manapság is sokan 15-16 perc környékén letudják. Őket pedig csak úgy lehet a pályára terelni, ha az közvetlenül Pécs nyugati szélétől indul és nem kell dél felé városi utakon tekeregni. Szvsz többen választanák a jövőbeli M60-nyugatot ha az Pellérdtől északra minél jobban megközelíteni a 6-ost. 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2020.07.20 0 0 51590
Anytime Creative Commons License 2020.07.20 0 1 51589

Folytatva a csomópontokat:

2. Maklár-dél

Az M25-ös autóút tervei eredetileg költséghatékonyság okán nem tartalmazták a maklári forgalmi csomópont kialakítását.

Kb. itt álltam le az M25  projekt követésével, nem kellett volna:-)

2017. augusztus 29-i kormánydöntés: az M25 autóút maklári csomópont és összekötő út megvalósítása - 4,3 milliárd forint

"A vállalkozások igényeit is figyelembe vettük, így épült meg a lehajtó stratégiai partnerünk, a Bosch cég maklári üzeméhez."

 

Kicsit utánaolvastam: nem teljesen "logikus a logisztika":

A Bosch-nak 9 magyar telephelye van, ebből 2 Egernél 3 Miskolcnál. De van 2 gyára Romániában is.

A Hatvani komplexumát és a pesti cégeit kiszolgálja az új M3 csomópont, de rosszabb helyzetbe kerülnek a keleti irányú partnerei.

Az M25-M3  7 km-rel hosszabb, mint jelenleg a 3-33. úton.

Ebből következik, hogy az M25 Maklár-Dél csomópontot csak nyugat felé érdemes használni, tehát igencsak egyoldalú forgalma lesz.

 

Eddig hogyan szállították az anyagokat, ha a 2501. út 10 t súlykorláttal használható (kivéve célforgalom)?

https://www.google.com/maps/@47.765665,20.3918372,3a,37.5y,53.71h,88.66t/data=!3m6!1e1!3m4!1syXcWsJ4AaDbHDeYBRsoCdw!2e0!7i13312!8i6656

 

Van szállítás az egri és a maklári üzem között is, de ennek mértéke nem ismert. (Forgalmi adatok szerint 30-50 db tehergépkocsi/nap)

 

Tehát, ha Nyugat(-Európa) a fő irány, akkor miért nem kötötték be a BOSCH gyárat a 3. főút - M25 csomópontba?

1400 méterrel rövidebb utat lehetett volna kialakítani! Mindehhez nem kellett volna 4,3 milliárd Forintot befeccölni.  (1,3 milliárd az összekötés)

 

A fölösleges csomóponttal nem nyernek semmit nyugat felé, de veszítenek a keleti desztinációkon, ha az M25-M3 vonalat használják.

Nem gondolom, hogy a termelési költségek növelését akarták volna elérni, hiszen az M25-ön is emelt útdíjat kell majd fizetni.

 

3. Ha a nyugati irány a domináns, akkor miért lett derékszögű az M3-M25 csomópont is? (Kelet felé kihasználatlan lesz.)

 

Még néhány óra és az M25 átadása után ennyire kihalt lesz a 3 sávos 25. főút Kerecsend - Eger között.

https://www.google.com/maps/@47.8004472,20.355299,3a,75y,48.45h,87.59t/data=!3m6!1e1!3m4!1sxJFqTSFln9HcViWFgXDolA!2e0!7i16384!8i8192

 

NICE TO HAVE

 

 

Előzmény: Autobahn89 (51577)
Avaar Creative Commons License 2020.07.19 0 1 51588

A) Marad ingyenes főút...NÚSz/Kormány: BÉBÉBÉBÉBÉ

Előzmény: radio100jozsi (51580)
rm40 Creative Commons License 2020.07.19 0 1 51587
Törölt nick Creative Commons License 2020.07.19 0 0 51586

20 km en 10 percet nyerni az nem kevés.

Az olyan mint 200 km en 100 percet.

Előzmény: NAR (51585)
NAR Creative Commons License 2020.07.19 0 1 51585

Az M3-astól csak egy településen kellett átmenni Egerig, azért az nem olyan rettenetesen vészes...

Előzmény: Törölt nick (51578)
Aladár46 Creative Commons License 2020.07.19 0 1 51584

Szerintem itt az elsődleges cél az, hogy Pécsnek legyen egy nyugati kijárata. És úgy néz ki, hogy ez Kaposváron keresztül történne.

 

Szerintem, még jobb lenne, ha Szigetvárt is bekötnék ebbe az útvonalba, nekem erre saját tervem az M67-es:

 

Előzmény: MCA-001 (51582)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.07.19 0 0 51583

Marcali mellett fog elmenni ez az út, jól látni a térképen, csak mivel Marcalitól nyugatra van egy jókora domb, így gondolom amögött megy el az út.

Előzmény: MCA-001 (51582)
MCA-001 Creative Commons License 2020.07.19 0 0 51582

És az is látszik, hogy a Somogy megyei járási székhelyek (pl. Marcali, Nagyatád) nagy részét továbbra sem fogja érinteni gyorsforgalmi út.

Ezzel továbbra sem oldódik meg a megyeszékhely közvetlen és gyors megközelítése...

Előzmény: radio100jozsi (51581)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.07.19 0 1 51581

Látni a déli részt is, Balatonszentgyörgyről levezet Kaposvárra, onnan Pécsre a gyorsforgalmi út, majd ott az M60-as. Lényegében az M9-es nem lesz, hanem ehelyett szerintem teljesen érthetően lesz ez a több útból összerakott gyorsforgalmi út. Ami hiányzik továbbra is, hogy Mohácstól az M60 az M43-ba legyen átkötve.

Előzmény: bp01 (51570)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.07.19 0 0 51580

Igen a térképen a főutak, még ha 2*2 sávosak is, nem szerepelnek, lásd M30 Miskolc elkerülő sincs rajta.

 

Amúgy kíváncsi lennék, ha az M30-as kész lesz Tornyosnémetiig, akkor mi lesz az ingyenes Miskolci elkerülővel, marad főút, vagy autóútnak áttáblázzák, és fizetős lesz.

Előzmény: Anytime (51568)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.07.19 0 7 51579

Szerintem nem az a lenyeg, hogy a megyeszekhelyek be legyenek kotve, hanem h minnel kevesebben haljanak meg az ilyen horror utakon, mint a 4-es. Ez igy fel munka. 

Előzmény: Törölt nick (51578)
Törölt nick Creative Commons License 2020.07.19 -2 0 51578

M4tovább építése nélkül is.elérhetőek már most a megyeszékhélyek.Szolnok Debrecen.

Eger meg elég.nagy város.,plusz 20.km pálya kellett neki,már rég kész kellett volna lennie.

Előzmény: Autobahn89 (51577)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.07.19 0 0 51577

Én nem sajnalok semmit az egriektol, de a szememben az M25 egy nice to have kategoria. Fontosabb is lett volna. Peldaul az M0 tehermentesitese, M4 megepitese vegig es talan utana johetne az M25 es tarsai. Oke, hogy ezek is mar tervezesi meg epitesi fazisban vannak, de kesz vannak? Nincsenek. Kesz lesznek 5 even belul? Nem. 

 

Előzmény: Anytime (51576)
Anytime Creative Commons License 2020.07.19 0 0 51576

Egy esős vasárnap délelőtt miket lehet találni a "szaklap"-ban...

https://magyarepitok.hu/aktualis/2020/07/a-legmagasabb-szinvonalu-munka-keszulhetett-el-elerte-az-m25-os-egert?fbclid=IwAR1k2D35a9kchL1XEayyi8BSVu37D6ymerS6o7dLa6UxzMWb32Y-y461DGw

 

A részletes portré kissé szubjektívre sikeredett, de van ok a boldogságra.

 

Előrebocsájtom: Eger az egyik kedvenc városom, és nem az egriek jogos öröme az észrevételem tárgya!

Hanem maga az M25 autóút. (és a cikk furcsaságai)

Már a cím is fellengzős:

„A legmagasabb színvonalú munka készülhetett el” – nem tették hozzá, hogy autóút épült - autópályánál is drágábban.

Egy sort nem írtak arról a bruttó 70,7 milliárd Forintról, amennyiből a 3 szakaszon 19 km 2x2 sáv megépült.

 

Ha az lehet magyarázat, hogy a riportalany

"... Nagy Róbert Attila egri, a beruházás különösen közel áll a szívéhez . „Tősgyökeres egriként szívügyem volt ez a projekt és elkészülésének összes mozzanatán rajta tartottam a szemem.

Szerencsésnek érzem magam és külön büszkeséggel tölt el, hogy jelen lehettem az M25-ös alapkőletételénél és most majd az átadásánál is."

 

Hűha! Ez most komoly?

 

Inkább nézzük át a műtárgyakat.

A nyomvonal rendben van, ha már a területszerzés furcsaságain túljutott.

A csomópontok már kritikusabbak. (Forgalmi adatok összes/teher, valamint lakosságszám fő)

Az M3-M25 új trombita csomópontja: "a fővároshoz 6 kilométerrel közelebb csatlakozik rá az autópályára: a forgalom nagyobb része ebbe az irányba halad."

Ez nem vitás, sőt a 9 perces menetidő csökkenés sem. Az már kérdéses, hogy mennyivel több a nyugati forgalom, mint a keleti irányú.

 

Ha ez a forgalmi trend, úgy nem világos, miért lett még 2 derékszögű trombita csomópont? (Maklártól és Andornaktályától is délre)

Eltérő okokból, de mindkettő pénzfaló "megoldás" lett.

A feltűnően gáláns csomópontsűrűség lehetne minta olyan gyorsforgalmi utakon is, ahol 13-18 km távolság van két csomópont között.

Az M25-nél sikerült 2,8 és 3,7 km-re is kiosztani az "áldást". Ezért a legmagasabb színvonalú?

1. Andornaktálya elkerülője nagy felháborodást keltett a lakosok részéről. Nem csak hosszabb ez a kígyóvonal, hanem érthetetlenül közel vitték a lakóházakhoz is.

   Az első terveken még volt racionálisabb nyomvonalváltozat (ami olcsóbb is lehetett volna)

   5,3 milliárd forintból csak kelet felé van kapaszkodósáv, Mezőkövesd felől nincs, pedig jól látható a forgalom nagysága.

https://www.google.com/maps/@47.8348726,20.4310669,3a,75y,300.88h,79.28t/data=!3m7!1e1!3m5!1s40k3Xg5bCH_t13crUgE2Iw!2e0!6s%2F%2Fgeo0.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3D40k3Xg5bCH_t13crUgE2Iw%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D17.345451%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192

 

Az Egerből kivezető 2x2 szakasz és ez az elkerülő összesen 25 milliárd Ft-ba került! (0,7+3,7 km 2x1 sáv és +3,7 km 2x2 sáv) egyesítve 6 km 2x2 sáv, fajlagosan 4,1 milliárd Ft/km

 

 

Elég hosszú lesz az észrevétel, ezért most itt                             short break

 

Anytime Creative Commons License 2020.07.18 0 0 51575

Van aki biztosan ott volt:

 

Márki-Zay Péter 2 n. 

A Megyei Jogú Városok Szövetsége mai közgyűlésen találkoztam Varga Mihály miniszterelnök-helyettessel és Palkovics László miniszter úrral

(utóbbi elfogadta meghívásom egy beszélgetésre a közelgő vásárhelyi látogatásakor).

 

MJVSZ Közgyűlés, 2020. július 16. (csütörtök) 13:30 - 2020. július 17. (péntek) 12:00.

 

Eddig világos...a sajtó is ébredezik:

https://www.feol.hu/kozelet/helyi-kozelet/szekesfehervaron-tartotta-idei-masodik-kozgyuleset-a-megyei-jogu-varosok-szovetsege-4152437/

 

Dunaújváros vezetője hiányzott...

 

Varga Mihály sajtótájékoztatóján elhangzott:

az összesen 4400 milliárd forintot megmozgató Modern Városok Program a tervek szerint végig fog futni, 2021-ben mintegy 270 milliárd forint felhasználásával.

Előzmény: Tamas(Ottawa) (51574)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.07.18 0 0 51574

Akkor passz...

Előzmény: Avaar (51573)
Avaar Creative Commons License 2020.07.18 0 0 51573

Budapestet nem számolva van 23 (18 megyeszékhely + Dunaújváros, Érd, Hódmezővásárhely, Nagykanizsa és Sopron).

Előzmény: Tamas(Ottawa) (51572)
Tamas(Ottawa) Creative Commons License 2020.07.18 0 0 51572

Válszeg Budapest. A főváros más "pályán" mozog - szerintem...

Előzmény: Anytime (51571)
Anytime Creative Commons License 2020.07.18 -1 0 51571

60-40 % arányban mutatkozik a zöld (tervezési szakban) a Dunántúl javára.

A tudomány mai állása szerint a területarány fordított.

 

Ha már számok:

A Szf.vári polgármester Fcbk üzenetében is van egy kis rejtvény.

"Székesfehérvárra érkezett 21 megyei jogú város polgármestere."

 

Cs-P. A. a 22., mint házigazda.  Megyei jogú városból 23 van.

 

Ki nem ment el?

Előzmény: bp01 (51570)
bp01 Creative Commons License 2020.07.18 0 3 51570

Szép térkép :)  A Dunántúlnak, az M7 vonalától északra eső részén egész komoly gyorsforgalmi út-sűrűség lesz majd.  

Ezek a tervek és nyomvonalak nagyjából rendben vannak, bár a déli országrészt nem látni, de gondolom fel van tüntetve az M9 és M60. 

 

A sárborgárdi elágazás, az M81-el megjelenik, ami viszont a legnagyobb hiányérzet (nálam), hogy a másik oldalon nem látni hasonlót sem. Hiányzik az M8-M4 összekötés, illetve az M8-M3 távlati kapcsolat vonala. Egy Nagykőrös-Abony vonal odaférhetett volna, legalább hosszútávú tervként..  ha már az M47 is ott van :)

 

 

Előzmény: Aladár46 (51563)
Anytime Creative Commons License 2020.07.18 0 0 51569

Székesfehérvárra érkezett 21 megyei jogú város polgármestere és Magyarország Kormányának képviselői,

hogy közösen készüljünk fel a következő időszak kihívásaira. (2020.07.17.)

 

Olvasható a polgármester facebook-ján.

 

"Modern világ, italunk a .epsi"

avagy

így hamarabb eljut az olvasókhoz, mint a "szeriőz" sajtón keresztül.

Előzmény: hegyaljai3 (51567)
Anytime Creative Commons License 2020.07.18 0 0 51568

Figyeld meg, hogy a 8. út Várpalota-Veszprém sincs rajta.

A 21. is "csak" 2x2 főút.

 

Valamiért ezek nem számítanak bele a gyorsforgalmi hálózatba.

Előzmény: csalántea (51565)
hegyaljai3 Creative Commons License 2020.07.18 0 0 51567

Mi ennek a forrása?

Előzmény: Aladár46 (51563)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!