Az M60 folytatásának mindjárt több értelme lenne így, igaz ehhez az M67 is kell.
Azonban az m60-nyugat nyomvonalán finomítani kellene, hogy "megérje" a vasúttól északra élő 100.000 pécsinek is ráhajtani. A tervek szerint Pellérdtől délre folytatódna, így azonban a pécsiek többségének messze délen lenne az első felhajtó nyugat felé. Ráadásul az oda vezető út sem gördülékeny...
Látva a 6ost, a Pécs-Szigetvár távot a két városhatár között szerintem manapság is sokan 15-16 perc környékén letudják. Őket pedig csak úgy lehet a pályára terelni, ha az közvetlenül Pécs nyugati szélétől indul és nem kell dél felé városi utakon tekeregni. Szvsz többen választanák a jövőbeli M60-nyugatot ha az Pellérdtől északra minél jobban megközelíteni a 6-ost.
Látni a déli részt is, Balatonszentgyörgyről levezet Kaposvárra, onnan Pécsre a gyorsforgalmi út, majd ott az M60-as. Lényegében az M9-es nem lesz, hanem ehelyett szerintem teljesen érthetően lesz ez a több útból összerakott gyorsforgalmi út. Ami hiányzik továbbra is, hogy Mohácstól az M60 az M43-ba legyen átkötve.
Igen a térképen a főutak, még ha 2*2 sávosak is, nem szerepelnek, lásd M30 Miskolc elkerülő sincs rajta.
Amúgy kíváncsi lennék, ha az M30-as kész lesz Tornyosnémetiig, akkor mi lesz az ingyenes Miskolci elkerülővel, marad főút, vagy autóútnak áttáblázzák, és fizetős lesz.
Szerintem nem az a lenyeg, hogy a megyeszekhelyek be legyenek kotve, hanem h minnel kevesebben haljanak meg az ilyen horror utakon, mint a 4-es. Ez igy fel munka.
Én nem sajnalok semmit az egriektol, de a szememben az M25 egy nice to have kategoria. Fontosabb is lett volna. Peldaul az M0 tehermentesitese, M4 megepitese vegig es talan utana johetne az M25 es tarsai. Oke, hogy ezek is mar tervezesi meg epitesi fazisban vannak, de kesz vannak? Nincsenek. Kesz lesznek 5 even belul? Nem.
A részletes portré kissé szubjektívre sikeredett, de van ok a boldogságra.
Előrebocsájtom: Eger az egyik kedvenc városom, és nem az egriek jogos öröme az észrevételem tárgya!
Hanem maga az M25 autóút. (és a cikk furcsaságai)
Már a cím is fellengzős:
„A legmagasabb színvonalú munka készülhetett el” – nem tették hozzá, hogy autóút épült - autópályánál is drágábban.
Egy sort nem írtak arról a bruttó 70,7 milliárd Forintról, amennyiből a 3 szakaszon 19 km 2x2 sáv megépült.
Ha az lehet magyarázat, hogy a riportalany
"... Nagy Róbert Attila egri, a beruházás különösen közel áll a szívéhez . „Tősgyökeres egriként szívügyem volt ez a projekt és elkészülésének összes mozzanatán rajta tartottam a szemem.
Szerencsésnek érzem magam és külön büszkeséggel tölt el, hogy jelen lehettem az M25-ös alapkőletételénél és most majd az átadásánál is."
Hűha! Ez most komoly?
Inkább nézzük át a műtárgyakat.
A nyomvonal rendben van, ha már a területszerzés furcsaságain túljutott.
A csomópontok már kritikusabbak. (Forgalmi adatok összes/teher, valamint lakosságszám fő)
Az M3-M25 új trombita csomópontja: "a fővároshoz 6 kilométerrel közelebb csatlakozik rá az autópályára: a forgalom nagyobb része ebbe az irányba halad."
Ez nem vitás, sőt a 9 perces menetidő csökkenés sem. Az már kérdéses, hogy mennyivel több a nyugati forgalom, mint a keleti irányú.
Ha ez a forgalmi trend, úgy nem világos, miért lett még 2 derékszögű trombita csomópont? (Maklártól és Andornaktályától is délre)
Eltérő okokból, de mindkettő pénzfaló "megoldás" lett.
A feltűnően gáláns csomópontsűrűség lehetne minta olyan gyorsforgalmi utakon is, ahol 13-18 km távolság van két csomópont között.
Az M25-nél sikerült 2,8 és 3,7 km-re is kiosztani az "áldást". Ezért a legmagasabb színvonalú?
1. Andornaktálya elkerülője nagy felháborodást keltett a lakosok részéről. Nem csak hosszabb ez a kígyóvonal, hanem érthetetlenül közel vitték a lakóházakhoz is.
Az első terveken még volt racionálisabb nyomvonalváltozat (ami olcsóbb is lehetett volna)
5,3 milliárd forintból csak kelet felé van kapaszkodósáv, Mezőkövesd felől nincs, pedig jól látható a forgalom nagysága.
Az Egerből kivezető 2x2 szakasz és ez az elkerülő összesen 25 milliárd Ft-ba került! (0,7+3,7 km 2x1 sáv és +3,7 km 2x2 sáv) egyesítve 6 km 2x2 sáv, fajlagosan 4,1 milliárd Ft/km
Elég hosszú lesz az észrevétel, ezért most itt short break
az összesen 4400 milliárd forintot megmozgató Modern Városok Program a tervek szerint végig fog futni, 2021-ben mintegy 270 milliárd forint felhasználásával.
Szép térkép :) A Dunántúlnak, az M7 vonalától északra eső részén egész komoly gyorsforgalmi út-sűrűség lesz majd.
Ezek a tervek és nyomvonalak nagyjából rendben vannak, bár a déli országrészt nem látni, de gondolom fel van tüntetve az M9 és M60.
A sárborgárdi elágazás, az M81-el megjelenik, ami viszont a legnagyobb hiányérzet (nálam), hogy a másik oldalon nem látni hasonlót sem. Hiányzik az M8-M4 összekötés, illetve az M8-M3 távlati kapcsolat vonala. Egy Nagykőrös-Abony vonal odaférhetett volna, legalább hosszútávú tervként.. ha már az M47 is ott van :)