Minden a Kisalföld Volánról, valamint Győr tervezett kötöttpályás közlekedéséről: járművek, útvonalak, menetrend, utastájékoztatás, közlekedéspolitika stb.
Megcsinálhatják, hogy a kevés darabszámú E94-eseket elengedik, és közben a rosszabb állapotú Rábákból mazsoláznak. Mondjuk a 412-esek szintén nem képeznek nagy állományt azzal a 2 darab kocsival. Meglátjuk mi lesz, legutóbb átcsoportosításról is voltak hírek. Jelenleg nincs még nyertese a tendernek.
Most akkor lett nyertese a 22 darabos csuklós tendernek?
16+1 db szóló Conecto jön ide. Hogy váltana le hatféle buszt, ha eleve szóló Rábából van 13, Ikarus E94-esből 5 db állományban, s a többi említett típust ne is említsem?
" A város és a Volánbusz Zrt. között fennálló szerződés értelmében ebben az évben további 22 csuklós buszt állítanak forgalomba, ezzel a száz buszból álló állomány közel fele új buszokból fog állni."
Ebből a mondatból szintén arra mernék következtetni, amiről már írtam és szó volt; főleg a kivonásokat illetően és 280-asok maradásának kérdése. Valószínűleg az Ikarus 280-asok többsége még egy darabig (nyárig) biztosan állományban marad, ugyanis azok döntő többségét csak az új csuklósokkal tudják kiváltani, amire még várni kell egy bő félévet. Szóló Conectók várhatóan 412-esek, EAG-ket, Rábákat váltanak majd (ha lesz Credo átcsoportosítás, akkor azokat is), illetve néhány 280-as beleférhet.
Kijavítom magam, mert közszolgáltatási szerződés amely úgy rendelkezik, hogy egységes megjelenést kell biztosítani a járműveknek. Ebből adódik, ha eddig minden busz sárga, akkor ezeknek is sárgának kell lenniük.
Különben az ex. veszprémi kocsikat se fényezték volna át.
Ezek a Conectók Kecskemétről jöttek, mert 2019 végéig a Volánbusz (korábban DAKK) szolgáltatott a város helyi vonalain, csak szolgáltatóváltás történt most januárban. Ezért jönnek Győrbe a Conectók. Kecskeméten a szürke szín volt a kötelező, ezért érkeztek szürkén, mert eredetileg nem Győrnek szánták.
Mivel jelenleg csak 17 szóló jön, emiatt pontosan a csuklósok (Ikarus 280) kiváltására aligha lesz jelenleg lehetőség. Csúcsidőben a 2, 11, 14, 22, 30, 31 + AUDI-hoz közlekedő járatokra kellenek a csuklósok munkanap, különben utamslemaradás lenne (vagy a menetrend sűrítése és akkor mehetne a szóló is, de erre jelenleg semmi esély). Pont ebből adódóan elég kis esélyt látok, hogy a 17 Conecto kitudna váltani jelentősebb számú 280-ast.
Valamennyi kell, hogy maradjon. Ugye 22 darabbal hülyítenek eddig, de először is legyen belőle valami ugye. Ha viszont mégis megjönnek ezek, és csuklósok, akkor is maradnia kell 7 darabnak, mivel most van 29 IK-280. Meg szerintem előbb a csuklós Rábákat, meg a 417-eseket dobják, nem a 280-okat.
Találgatni lehet, miket hova helyeznek át, de erről akkor érdemes beszélni, ha lesznek konkrétumok. Egyébként esélyes, igen, hogy visznek Sopronba is buszokat.