Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2020.07.23 0 0 51627

Utána csak 2x1 sáv van?

Előzmény: RadiX (51620)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.07.23 0 2 51626

Ezt a témát már sokszor taglaltuk a csoportban.

Lehetne említeni az M8 Körmend-Rábafüzest is, aminek a km ára 2 mrd fölött van és csak 2x1 sávos lesz, vagy az M85 44milliárdos alagutas szakaszát.

 

Hasonlítgattunk itt már M4et M8hoz, M85öt ausztriához, stb. 

Irreálisan drágák? Igen

Van rá hatásunk? Nincs (max a választásoknál)

 

Lehet rajta pörögni, csak nem érdemes. A végén mindig ugyanaz jön ki: rohadtul túlárazott autóutak épülnek, amelyre nincs ráhatásunk.

Előzmény: Anytime (51624)
adiaboli Creative Commons License 2020.07.23 0 0 51625

Az M25-nél azért van egy vasúti felüljáró is, de az önmagában nyilván nem magyarázza a különbséget.

Előzmény: Anytime (51624)
Anytime Creative Commons License 2020.07.23 0 2 51624

Ne viccelj! Ez a két projekt egyszerre-egyidőben épült.  (Same time)

Domborzat egyezik, mert az M25 is a sík részen halad.  (Same country)  Füzesabony 114 m - Eger 162 m,   Üllő 128 m - Monor 176 m

Csomópontok száma azonos.                                          (Same apple)

 

 

Ha Te elengedted az "ár témát", és még sokan elengedik, akkor gátlástalanul drágább a következő!

 

M44 Szentkirály, M76 B.sz.gy., M85 Sopron és ezek csak az autóutak, a pályákról nem is beszélve.

Előzmény: Autobahn89 (51618)
adiaboli Creative Commons License 2020.07.23 0 0 51623

Ez kerekíti ki anytimelo 3. pontját: a 73+235-től a 79+235-ig (6 km) valójában már korábban átadták, a mostani hozzáadott-érték a 79+235 és a 90-859 közötti szakasz (>11,6 km).

Előzmény: adiaboli (51622)
adiaboli Creative Commons License 2020.07.23 0 0 51622

Elég érdekes ez a 73+235-től történő átadás, ugyanis a 79-es km-táblánál az út más februárban elválasztott 2*2 sávos volt.

https://www.youtube.com/watch?v=VxsI-lQgnkQ

Pontosan 30:18-nál.

Előzmény: Autobahn89 (51616)
RadiX Creative Commons License 2020.07.23 0 0 51621

És utána rögtön kezdődik a következő szakasz építési területe.

Előzmény: RadiX (51620)
RadiX Creative Commons License 2020.07.23 0 0 51620

A mai átadással eddig:

 

90+859 szelvényig, az újszászi csomópont utáni első földút-keresztezés, kb 1 kilométer a csomópont után.

 

https://goo.gl/maps/TCy4MYr8nK9d44Y66

Előzmény: Törölt nick (51619)
Törölt nick Creative Commons License 2020.07.23 0 0 51619

Pontosan meddig tart most az M4?

Hol van a csomópont ahol most véget ér?

Autobahn89 Creative Commons License 2020.07.23 0 1 51618

Az árat nagyban befolyásolja a domborzat, csomópontok száma és az is ,hogy mikor állnak neki.

Szerintem az áron fölösleges lovagolni. Én elengedtem már régen ezt az ár témát. 

Az építőanyagok ára az utóbbi pár évben drasztikusan felment. Lassan napról napra lesznek drágábbak.

Egy családi házat se annyiért húzol fel idén, mint tavaly.

 

Előzmény: Anytime (51617)
Anytime Creative Commons License 2020.07.23 0 1 51617

Közeledik az M4 Cegléd-Üllő szakasz átadásának pillanata.

 

Összerakható a teljes Pest megyei M4 szakasz fejlődéstörténete:

 

Albertirsa–Cegléd 14,4 km-es részt a Colas Út Zrt., a Colas Közlekedésépítő Zrt. és a Colas Hungária Zrt.
kivitelezte, a beruházás értéke nettó 20,53 milliárd forint.
A 8,2 km-es, Ceglédbercel és a ceglédi Üdülői úti csomópont közötti részt 2018 augusztusban adták át.
Az Üdülő úti és 311. főúti csomópont közötti 4,8 km-es szakaszt 2019 júniusban, majd októberben
újabb 3,5 kilométert az M4-es és a 311. főút, valamint az M4 és 405. főúti csomópont környezetében,
A 4. főút 2x1 sávos átépítését, bővítését, a meglévő 2x2 sávok felújítását végezték el.

 

Az Üllő - Albertirsa közötti 30 km-es szakasza a Duna Aszfalt Kft. (22 km) és az EuroAszfalt Kft. (8 km)

kivitelezésében készült, nettó 52 milliárd forintból. Átadás: 2020. február 7.

 

M4-es Pest megyei szakaszán 2020. július 23-án adják át a Cegléd–Abony közötti 17,6 km-es részt.
A nettó költség 26,31 milliárd forint. A 26,6 méter koronaszélességű, 2x2 sávos autóúton
két új különszintű csomópontot is épített a Duna Aszfalt Kft.

 

Közel 4 év alatt  62 km  nettó 98,84 milliárd Ft-ból.

Ránézésre nagyon szép lehetne.

 

Valójában magyarázatot igénylően ellentmondásos több eleme:

1. Zöldmezős beruházásnak az Üllő-Albertirsa 30 km 2x2 sáv tekinthető, feltűnően alacsony költséggel: 1,733 milliárd Ft/km

2. Upgrade az Albertirsa-Cegléd szakasz, ahol a berceli dombon 4 km már 2x2 sávos volt, 10,4 km-en történt +2 sáv építés: 1,425 milliárd Ft/km

3. Upgrade: a Cegléd-Abony szakaszon 6 km már 2x2 sávos volt, 11,6 km-en történt +2 sáv építés: 1,495 milliárd Ft/km

 

A zöldmezős részt kivitelező kicsit "visszapótolt" magának az upgrade-nél?

 

Most úgy látszik: az M4 Üllő-Albertirsa szakasz költsége hazai rekord, talán már soha nem lesz ilyen alacsony költségszint.

 

Összehasonlítás: M25 Eger  19,2 km  nettó 56 milliárd Ft.           Fajlagos költsége:  2,916 milliárd Ft /km

 

Same time - same country - same apple

Előzmény: Autobahn89 (51606)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.07.23 0 3 51616
kamant Creative Commons License 2020.07.23 0 0 51615
zirtz Creative Commons License 2020.07.22 0 0 51614

Három hónapja dolgoznak a 8-as főút veszprémi elkerülő szakaszán a litéri elágazó (72-es út) - füredi elágazó (73-as út) között.

Elvileg a 2. negyedévben el kellett volna kezdeni az R83 Pápa - Győr szakaszát is. 

Előzmény: Autobahn89 (51606)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2020.07.22 0 0 51613

terkepem.hu szerint teherautóval 8 perc a különbség az elkerülő javára. Azért az már szuperruttó bérben is többet számít :)

Előzmény: Anytime (51603)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.07.22 0 0 51612

2021. febr a hatarido. Nagyon mondogatjak, hogy jobban allnak, mint terveztek, de szerintem ha hamarabb is vegeznek, akkor is a szokasos 1, 1.5 honap elmegy a forgalombahelyezessel, igy atcsusznak 2021 elejere.

Előzmény: radio100jozsi (51611)
radio100jozsi Creative Commons License 2020.07.22 0 0 51611

Az M44 Kondoros-Békéscsaba nem idén lesz átadva?

Előzmény: Autobahn89 (51606)
Avaar Creative Commons License 2020.07.22 0 0 51610

Ez így van, viszont meg lehetne spórolni a kisajátítást, illetve eggyel kevesebb útpályát kell nulláról felépíteni, ráadásul a főút is tökéletes állapotban lenne (ami nem sok helyen mondható el az autópálya/út mellett levő főútról). Ellenben kell szervizút, de még így is olcsóbban jön ki, mint új nyomvonalon egy autóút. Így kerékpározni is biztonságosan lehet, illetve a mezőgazdasági járművek nem tartanak fel semmilyen forgalmat (lásd: 44-es út Békéscsaba - Gyula). A többi előny/hátrány már csak tervezés kérdése.  

Előzmény: bp01 (51609)
bp01 Creative Commons License 2020.07.22 0 0 51609

Ilyen paraméterekkel az is egy gyorsforgalmi út lenne. Ami hasonlóan full drága, viszont nem lehet útdíjas. 

Előzmény: nikkinév (51596)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.07.22 0 0 51608

Hat igen, ez a Korona most odavagott sok mindennek. Meglatjuk.

M1 2x3 savosra bovitese is mar epitesi engedellyel rendelkezik M0-Tatabanya kozott.

Nomeg ugye ott van meg az M34.

Előzmény: Avaar (51607)
Avaar Creative Commons License 2020.07.22 0 1 51607

Én idén már nem fogadnék semmire, főleg, ha tényleg kitalálják, hogy megjött a második hullám. Az M44 Kondoros - Békéscsaba is nagyon jól áll (legalábbis a két végpontról látható részeken már a felfestés is kész). Ránézésre idén is átadható, de gondolom úgyis marad a január (vagy február). 

Előzmény: Autobahn89 (51606)
Autobahn89 Creative Commons License 2020.07.22 0 1 51606

Amit iden at kell, hogy adjanak:

- M4 Cegled-Abony (2020.07.23)

- M4 Berettyoujfalu-Nagykereki (2020.08)

- M76 Hollad-Fenekpuszta (2020.07 vege)

- M85 Csorna-Sopron (2020.12)

 

Ha a forgalomba helyezessel elvacakolnak, akkor bizony az M85 atadasa at fog csuszni 2021-re.


Engem inkabb az erdekelne, hogy minek fognak iden nekiallni. Mert szerintem M6 folytatas, M44 Nagykoros-Kmet, meg az M0 eszaki folytatas (10-11 foutak) is kesz tervezes szempontjabol.

Előzmény: Anytime (51605)
Anytime Creative Commons License 2020.07.22 0 0 51605

Óh, igen. Ezzel a misztifikált vággyal külön érdemes foglalkozni. Mennyi lehetne az éves építőkapacitás?

Wikipedia szerint (mint tudjuk kvázi hivatalos forrás) ez a jelen állapot.

Megjegyzés: nem ismert okokból az 2000 előtti építéseket nem tüntették fel évenként.

A pontosság érdekében: a tervből csak akkor lesz tény, ha nem ismétlődik meg például az M4 Üllő-Albertirsa szakasz esete, amit 2019 vége helyett 2020 februárban adtak át.

Feltételezve, hogy nem lesz késlekedés, akkor a 2020. évben 171 km-t adhatnak át,

de 30 km 2019-ről "átcsúszott". (Valós épült szakaszok: 2019 106 km, 2020 141 km)

 

A korábbi évtizedekben elsősorban autópályák épültek, az elmúlt 4-5 évben főleg autóutak.

Építéstechnológiai időigényben nincs jelentős különbség, mostmár költségben sem.

 

Többször tárgyaltuk, hogy a kormányváltások utáni években átadott szakaszok hogyan értelmezhetőek (n+1, vagy n+2)

Részemről n+1.

 

2011-2020 építési teljesítménye: 450 km, ezen belül 2011-2015: 126 km és 2016-2020: 324 km

 

Ténylegesen 45 km/év volt, de mostmár 150 km/év is lehetne.

 

Ezért lehet a fura fogalmazás: "jócskán"...

 

Kormánydöntésen múlik, mert kapacitások vannak.

Előzmény: adiaboli (51600)
trizs77 Creative Commons License 2020.07.22 0 0 51604
Anytime Creative Commons License 2020.07.22 0 1 51603

G-Maps szerint 500 m-rel hosszabb, de 3 perccel gyorsabb az elkerülőn

https://www.google.com/maps/dir/47.8106264,20.5421953/47.7776456,20.5847808/@47.7898181,20.4381728,13z/data=!4m2!4m1!3e0

 

A székesfehérvári kanyargáshoz képest ez egyszerű.

Az idő eldönti, de az már az andornaktályai elkerülővel biztos volt, hogy nyerő útvonal.

Előzmény: colbas (51599)
adiaboli Creative Commons License 2020.07.22 0 0 51602

Pedig nem rossz variáció, még tavaly (M25/dél nem lévén) kipróbáltam. Időben biztos gyorsabb (a sebességhatárokat mindkét variációnál megtartva).

https://www.openstreetmap.org/#map=12/47.7829/20.4270

Előzmény: colbas (51599)
adiaboli Creative Commons License 2020.07.22 0 1 51601

Csak jelzem, hogy a V4-ek másik három tagállamánál a tervekkel való ez a fajta barkácsolás (jobb esetben „csak” propaganda-keltés) elképzelhetetlen. Évek óta kőbe vésett elképzeléseik vannak, amelyek nem, hogy miniszter- és államtitkár-, hanem párt/kormányváltásokat „élnek túl”. (Más kérdés, de ettől külön kezelendő, a jelenlegi cseh és szlovák tempó…).

https://pl.wikipedia.org/wiki/Autostrady_i_drogi_ekspresowe_w_Polsce#/media/Plik:Nowamapastan.png

http://www.ceskedalnice.cz/image/mapa-velka.png

https://www.ndsas.sk/uploads/media/39f3b990eda08e7ef50eeaca48aff639276a4fa8.pdf

Előzmény: Aladár46 (51563)
adiaboli Creative Commons License 2020.07.22 0 1 51600

Továbbá: „[2025-re…] A magyarországi sztrádák teljes hossza a jelenlegi 1500 kilométerről jócskán 2000 kilométer fölé nő - tájékoztatott.”

 

A magyarországi „sztrádák” – pontosabban gyorsforgalmi utak – teljes hossza az M25 átadását követően 1645 km – ezen a poszton legalább hozzávetőlegesen illene tudni (1500 km 2018-ban volt). 2025-re ez a hossz „jócskán” bizonyosan nem fog 2000 km fölé nőni [a mai naptól a 2022 végéig fixálható átadások körülbelüli hossza 230-240 km (benne 30 km félpálya), minden további terv pedig igencsak homályos, jobb esetben "mindössze" előkészítetlen].

Előzmény: Anytime (51595)
colbas Creative Commons License 2020.07.22 0 0 51599

Nalam az altalad megadott alternativa max Mezokovesd belvarosi desztinacioval mukodne, minden mas Egertol keletebbi utazasi celpont eseten a gyorsforgalmi utat valasztanam.

 

Elkepzelheto hogy ez terkepen egy ertelmes megoldasnak tunhet, de a valosagban ilyen iranyu utazasok eseten meg mindig inkabb a fuzesabonyi felhajtot hasznalnam a lehetetlen vonalvezetesu mezokovesdi utvonal helyett (ha sokallnam a M25-M3 kerulot...)

Előzmény: Anytime (51595)
Avaar Creative Commons License 2020.07.21 0 0 51598

Igazából egy bizonyos mennyiségű forgalom alatt mindenhol ezt kéne. Annak ugye három nagy hátránya van: építkezés közbeni korlátozások, kötelező szervízutak, illetve baleset esetén a terelés nehézsége. 

 

 

Előzmény: nikkinév (51596)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!