Láthatóan nem a 'normál' hídszerkezetet vitte el, hanem kibontotta a háttöltést annak mindkét végén. Kérdés hogy ezután újratervezik-e ezeket, vagy csak visszaépítik.
Akkor hamarosan jöhet az osztrák oldali sátor is :-(
Tavaly ősszel jártam az ottani hármashatár-kompozíciónál* (nagyon közel van a határmetszéshez, ahol a kocsit hagytuk). Csak Ausztria felől lehetett kimenni, a magyar oldal még a földmunkáknál tartott. Akkor őrszemnek nyomát sem láttam.
* - valójában "négyeshatár", mert a gúlát képező vasúti sínszálakat anno Resicán gyártották...
Ezt a megfejtést érzem a leginkább életszagúnak. Valóban a három körből (tájékozatlan balaton-parti bevásárlók, pesti telkesek és 8-as utat használók) már összejöhet 3.000 vevő. Nem utolsó sorban pedig 15 útkasszába (ki)dobott milla...
Most néztem meg közelebbről... a helyi forgalomra gondoltam, amit jelentős részben ezek tudnának bevonzani.
Gyakorlatilag a gimnázium polgárdiban ami még szóba jöhet, meg elszórtan munkahelyek, amelyek aligha vonzanak ezreket...
Illetve P+R jöhetne szóba a környező vasútállomásoknál, megállókhoz.. ami igencsak kellemes meglepetés lenne, nem hiszem, hogy sokan váltanának vonatra ott.
M4 szolnoki északi elkerülőjén rendkívül lemaradottnak érzem a Tisza híd építését, szinte semmit nem haladtak a 2015 leálláshoz képest, pedig 1 éve megkapták a munkaterületet. A szakasz további részei jól haladnak, de a Tisza híd az szinte sehogy. Szerintem minden elkészülhet 2022 tavaszára, de a hídat kétségesnek érzem.
Talan azert, mert nem olvas utana a dolgoknak, mint te :)
Egy szep nyari penteken egesz Budapest megindul a balaton fele. Sokuknak fix nyaralojuk van siofokon, zamardiban, stb. Atgondolja, hogy hoppa neki a megyei matrica jobban megeri, mint megvenni hetente az orszagost. Milyen megyeken is megy at? Pest, Fejer, Vp, Somogy. Akkor megveszi mindre. Ennyire egyszeru. Atlag ember nem fogja bujni a terkepeket a nemzeti ut dij honlapjan. Foleg nem, amikor mar autoban ul es indulna.
Vp megyei vagyok. En se tudtam, hogy eleg a somogy+fejer+pest, mert sose kellett ebben a viszonylatban ingaznom. :)
Na de ott van a Tesco/Aldi/OBI/stb. Valahogy nem tartom életszerűnek, hogy balatonkenesei lakos vesz egy Veszprém-megyei matricát, hogy a világosi csomópontnál felmenjen, a sóstóinál meg le a Tescoba menet és kerül a 7-esen és Siófok központján keresztül ahelyett, hogy venne egy Somogy-megyei matricát és menne végig az autópályán...
Én azt is el tudom képzelni, hogy van 3000 (de legalább 2000) olyan Veszprém megyei lakos, aki nem tudja, hogy nem fizetős a 8-as, ezért inkább megveszi, biztos ami biztos.
Valószínűleg a többségük nem tudja, hogy elég a Fejér+Somogy megyei, vagy tényleg van ennyi ember, akiknek ez kell? 3 ezer ember nem olyan sok, ha egy nagyközségben senki sem tudja, és megveszi a Veszprém megyeit is mindenki, már megvan.
"Palkovics László arról is beszélt, hogy az év végére a települések kétharmadán élő 8,4 millió ember, az ország lakosságának 86 százaléka juthat el legfeljebb fél óra alatt
a gyorsforgalmi vagy kiemelt főúti hálózatig, 2025-re pedig az ország településeinek háromnegyedére igaz lesz, hogy 30 perces közelségben van egy négysávos úthoz."
Mit mondott volna a miniszter, ha a 15 perces megközelíthetőséget kérdezik?
Mit jelent egy településnek, ha a 2x2 sáv ugyan közel van, de nyugat helyett észak, vagy dél felé vezet és 50-70 km-es kerülőutat jelent?
Mit ér ez a megközelíthetőség, ha a gyorsforgalmin több km és több idő Pestre-Balatonra, Nyugat-Európába eljutni?
Ami még fontos utalás lehetne, de semmi konkrétum:
"folyik a Törökszentmiklós és Berettyóújfalu közötti 95 kilométeres útszakasz építésének előkészítése, az engedélyezési tervek várhatóan idén elkészülnek."
És a hozzárendelt kivitelezési forrás mennyi lesz és mikor?
Az idei év első hat hónapjában összesen 5,45 millió darab e-matricát vásároltak a közlekedők, ebből 1,8 millió darabot tettek ki a megyeiek.
A koronavírus-járvány legkevésbé a megyei e-matricák iránti keresletet érintette: 2020 első félévében 11 megye esetében jóval több vignetta fogyott, mint a múlt év hasonló időszakában.
Darabszámban a növekedés a Pest, a Hajdú-Bihar és a Fejér megyei e-matricák esetében volt a legnagyobb, arányait tekintve viszont
a Hajdú-Bihar megyeiből 14,2, a Baranya megyeiből 7,8, a Tolna megyeiből pedig 5,8 százalékkal több kelt el, mint 2019 első hat hónapjában.
A legnépszerűbb megyei vignetta továbbra is a Pest megyei: egymilliónál is többet vettek belőle a közlekedők. A Fejér megyeiből több mint 200 ezret, a Győr-Moson-Sopron megyeiből 126 ezret vásároltak. A legkevesebb, mintegy háromezer darab a Veszprém megyeiből fogyott, de idén még ebből is többet vettek, mint tavaly ilyenkor. 2020 első félévében mintegy 10 milliárd forint értékben vásároltak megyei e-matricát a közlekedők. (A múlt évi adatokhoz képest összességében 1,3 százalékos volt a növekedés mind a darabszám, mind pedig az árbevétel tekintetében.
A koronavírus-járvány első hullámának tetőpontján – a kedvező januári és februári értékesítés után – márciusban és áprilisban 30-40 százalékkal esett vissza a megyei e-matricák iránti kereslet, de májusban 9, júniusban pedig már 15 százalékkal több fogyott belőle