Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.07.04 0 0 5082

télleg, olyan ismerős volt a BA monogramma... :-))

hiába, kicsi a zinternet....

Előzmény: BA123 (5079)
BA123 Creative Commons License 2007.07.04 0 0 5081
Később olvastam valahol a neten hogy egy többpilonos ferdekábeles szerkezetet terveznek az engtervekben
Előzmény: Törölt nick (5078)
BA123 Creative Commons License 2007.07.04 0 0 5080
De ez már elég régi, úgy 2002 körül találtam egy Népszabiban
Előzmény: Törölt nick (5078)
BA123 Creative Commons License 2007.07.04 0 0 5079
Kössz, ezt a képet én küldtem az Istvánnak...
Előzmény: Törölt nick (5078)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.04 0 0 5078
Előzmény: BA123 (5076)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.04 0 0 5077

Szerintem jó név, mert köze van a híd környékéhez....

 

hááát...

dunapentele dújv északi részén találtható... 

dunaújváros, kis+apostag, dunavecse közelebb van a hídhoz...

 

amúgy tök mindegy minek nevezik, mert úgyis a földrajzi elhelyezkedés szerint fogják megnevezni a zemberek, lásd:

 

komáromi közúti/vasúti-híd, esztergomi híd, földvári híd, bajai híd, sexárdi híd...

+ déliM0, északiM0 híd...

(és a távoli jövőbe veszők: váczi híd, mohácsi híd, szbattai/ercsi?? híd... :-) 

 

szerintem nagyon kevesen tudják, hogy ezeknek a hidaknak mi a hivatalos neve, (esetleg a máriavaléria kivétel...)

 

 

akkor van értelme nevet adni a hídnak, ha a városban több is van, és csak így lehet megkülönböztetni őket...

bár ekkor is inkább a földrajzi név célszerű:

lágymányosi, aquincumi, galvani, albertfalvai...

 

érdekes kérdés, hogy mi lesz komáromban és esztergomban a városelkerülő utak hídjaival, amik már 2. hídként épülnek.

 

szerintem valószínű az "esztergomi M10es híd", "komáromi - nyugati/keleti - elkerülő híd" elnevezések...

Előzmény: _roadrunner_ (5073)
BA123 Creative Commons License 2007.07.03 0 0 5076
Üdv minden fórumozónak!

Valakinek nincs valami információja az aquincumi-híd kialakításáról? Tudom hogy ez a híd egyenlőre bukta, és a Galvani úti lépett előre, de mivel az aquincuminak már állítólag készek az engedélyi tervei, nagyon kíváncsi lennék hogy végül hogy nézett volna ki. Egyszer azt olvastam hogy egy ferdekábeles megoldásban gondolkodnak, sok pilonnal (gondolom pont annyival ahány a vasúti hídnak is van), és egyszer vagy öt éve láttam egy Y alakú pilonról is egy rajzot, de azért ez már elég rég volt.
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.03 0 0 5075

Én is kerülném a nagy nevek használatát az ország jelenlegi lelki állapotában, ezért nem is tartom jó választásnak Deák Ferenc nevét az M0-ás Déli hídra, amiről most is csak az tud, aki valamilyen módon értesült a Földrajzinév-bizottság határozatáról.

A köznyelv mindenesetre nem vette át. A szekszárdi Szent László híd már valamivel jobban áll ebből a szempontból.

A köznyelvi eredetű új hídneveknek (Megyeri, Pentelei híd) viszont ennél is jobb esélye van, hogy befogadja a köz egy pár év múlva, ahogy az a Lágymányosi híd esetében történt.

Előzmény: mzdude (5074)
mzdude Creative Commons License 2007.07.03 0 0 5074
Szerintem fontos dolgok ezek, de a nagy nevek használata érdekében nem érdemes szembemenni a köznyelvvel.
Előzmény: _roadrunner_ (5073)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.03 0 0 5073

Úszik a híd, csúsznak az utak

 

Szerintem a Pentelei híd nevet igencsak szó nélkül hagytuk, pedig nem hiszem, hogy nagyobb médiumban megjelent volna már a hír. Ezek szerint hallgatás beleegyezés? Szerintem jó név, mert köze van a híd környékéhez és visszahoz egy több mint 50 éve elsüllyesztett történelmi helységnevet, majd megszokjuk újra.

Kicsit hamarabb is kitalálhatták volna, mert legtöbben már elkönyvelték Dunaújvárosi hídnak, úgy mint az M0 Déli és Északi hidakat is.

 

Mindesetre a Lágymányosi, Megyeri, Pentelei híd nevei nekem azt jelzik, hogy nincs nagyon olyan közös érték az országban, ami mellett egyformán kiállna mindenki és amire szó szoros értelmében is építeni lehetne.

 

Azért a jövőre elkészülő M7-es Mura hídnál drukkolni fogok Zrínyi Miklósnak.

 

Bocs, ha kissé OFF volt.

 

Előzmény: Törölt nick (5052)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.03 0 0 5072

(7301es út, távlati 77.sz. út...)

 

szó se róla, már most van akkora forgalma ennek a mellékútnak, mint sok másodrendű főútnak...

 

kérdés, hogy a 71es forgalmának mekkora részét teszi ki a keszthely, veszprém irányú forgalom, hisz a 77es ezt nagyrészt át tudná venni, így méginkább szükséges a nagyobb kapacitás...

Előzmény: mo1987 (5071)
mo1987 Creative Commons License 2007.07.03 0 0 5071

Ahogyan nézem a 2030-ra tervezett gyorsforgalmi úthálózatot,azt figyeltem meg

hogy nem is érdekel senkit,mi lesz a Balaton északi partján, a 71-es út Balatonfü-red-Keszthely közötti szakaszának az egyre növekedő forgalmával!A Tapolca-Vesz-

prém útvonalat mindössze egy II. rendű főúttá akarják fejleszteni, amely továbbra

is csak 2x1 sávos lenne, amelyen csúcsforgalomban tapasztalataink szerint lehetet-

len a lajhár kamionosok és autósok megelőzése a folyamatos szembeforgalom miatt.

A sebességhatár továbbra is maradna a 90km/h,és szerintem röhej hogy egy olyan

nevezetes idegenforglami körzet,mint Tapolca és környéke még több mint 20 év

múlva is fél órán túl lesz elérhető gyorsforgalmú útról!  

 

Törölt nick Creative Commons License 2007.07.03 0 0 5070

elsősorban a külterületi esetek érdekelnek....

(városban és azon belül is a felszín alatti munkálatoknál nyilván meglehetősen problémás a dolog)

 

tehát konkrétan:

az M0 pécel és rákoscsaba között keresztezi a barátság I.-et.

ott milyen műszaki megoldást alkalmaznak?

 

Előzmény: urál (5068)
felucca Creative Commons License 2007.07.03 0 0 5069
Ahüm, ez kb. ugyanolyan, mint a vasúti pálya magassági viszonyainak megváltoztatása.

1. reakció: Ezen egy dekát sem lehet változtatni!
2. reakció: Hát... meg lehet csinálni, de már Nyíregyházánál el kell kezdeni a süllyedést, hogy Győrnél már kéreg alá kerüljön a pálya.
3. reakció: Hát...felmentéssel 3 ezrelékes lejtést lehet csinálni.
4. reakció: Végül is lehet 15 ezrelékes lejtést is csinálni.
5. reakció (végeredmény): 30 ezrelékkel elég egy 350 méteres rámpa az egésznek.

A közműtervezők szerint közművet kiváltani nem lehet, csak mindig a meglévő nyomvonal mellé újabbakat és újabbakat telepíteni.
Előzmény: urál (5068)
urál Creative Commons License 2007.07.03 0 0 5068

Miért érzem én úgy, hogy csak nálunk lehet a közműkiváltás varázsigéjével álomport hinteni az érdeklődő közönség szemébe. Máshol meglehetősen egyszerű rutinmegoldásokkal oldják meg vagy hidalják át ezt a közműkiváltás dolgot sokkal komolyabb projektek esetében is!

 

Ezek itt például metrót építenek. Érdemes megfigyelni a probléma kezelésének nemes egyszerűségét, a zseniális mérnöki teljesítményt amely az alkalmazott fejlett technológiák révén lehetővé tette, hogy egy csatorna nyomvonalát annak megváltoztatása nélkül keresztezze egy jelentős építkezés:

 

Előzmény: Törölt nick (5067)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.03 0 0 5067

ez a közműkiváltás  télleg érdekelne...

 

tehát:

- olaj/gáz/és egyéb földalatti vezeték esetében hogyan történik a kiváltás?

- valami jó masszív vasbeton közműalagútba helyezik a vezetéket + módosítják a nyomvonalát, hogy merőlegesen keresztezze a pályát?

- ez miért olyan extrém drága?

- kb. milyen összegekről van szó?

 

a guglin nem találtam semmi használhatót  ezzel kapcsolatban...

Törölt nick Creative Commons License 2007.07.03 0 0 5066
Erről csak annyit, hogy ugye emlékszünk legutóbbi választáskor, hogy mennyit építettek stb... De ki is készítette nekik elő??? :):):):) DE ez off, bocsika ;)
Előzmény: strangerr (5064)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.03 0 0 5065
Egyáltalán nem védem nehogy azt hidd, csak én is néha a saját bőrömön érzem a hozzá nem értő emberek csicskáztatását.

Amúgy meg fejétől büdös a hal!
Azaz nem tudom ti mennyire értetek velem egyet, de minderről akkor is törvényalkotók tehetnek, hiszen van egy közbeszerzési törény, ahol nem a minőség, hanem az ár és a rövid határidő számít...
Ráadásul már annyira olcsón lehet csak munkát vállalni, hogy az alvállalkozói díjakat sem fedezi.

Nyilván mindez megy a minőség rovására! És emiatt van annyi és akkora mértékű pénzmosás... Lehetőséget az állam adja!

Azonban valóban rohadt sok töketlenkedés megy mindenfele, nem vitás, de könyörgöm akkor amikor szar, referenciákat felmutatni nem tudók nyernek csak azért, mert olcsón és hamar dolgoznak. Ennek ez az eredménye, hogy szar lesz és még csúsznak is...

Ez nem csak autópályaépítésben van így. Januárban 2 hét alatt lkészítettek nekem egy bútort, de pocsék minőségben.. majd egy lassú asztalos egy ugyanekkora volument 1 hónap alatt csinált, de kiállítani való minőségben...
Nem elgondolkodtató??

Persze nem felejtem megemlíteni: tisztelet a kivételeknek!!
Előzmény: Törölt nick (5061)
strangerr Creative Commons License 2007.07.03 0 0 5064
A politika nem veszi tudomásul , hogy egy beruházás elkőkészítése tovább tart a legtöbb esetben, mint maga a beruházás. Ennek legszebb példája a területszerzés. Beruházónak egyrészt be kell tartania a poltikai által alkotott jogszabályokat, másik oldalról nyomja a politika hogy haladjon az építéssel.
Előzmény: Törölt nick (5062)
strangerr Creative Commons License 2007.07.03 0 0 5063

Teljesen egyetértek. Az egész folyamat nincs átgondolva, nincs jogszabályi háttér, állandoan átalakulo igazgatási háttér, jobbára politikai döntések, társadalmi kontroll  nulla, na de a társadalom is átpolitizált és demagóg.

 

Mint a magyar társadalom: egymásra mutogatás, kompromisszum képtelenség, sérelmi attitüd, intolerancia, felelősségvállalás hiánya, kicsinyesség, középszerűség, pártoskodás, kádári reflexek...

Előzmény: Törölt nick (5061)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.03 0 0 5062

a tendereztetésre úgy kerül sor, hogy messze nincs meg a beruházás elkezdéséhez az alapfeltételek (kisajátítás, stb.),

 

ez érdekes kérdés, mert eddig télleg úgy ment, hogy nemhogy a tendereztetéskor, de a kivitelezés megkezdése után 1-1,5 évvel sem volt kisajátítva a teljes nyomvonal. (lásd, M6érdiszakasz, M0)

 

de mostanában a nifes tyúk arról pampogott, hogy ennek véget kell vetni, és addig nincs (lávmi)tender, amíg nincs kisajtolva a teljes nyomvonal...

 

pl. az M31nél már így akarnak eljárni.

(valszeg ezért nem kezdték még el építeni...

 

csak nem vagyok meggyőződve arról, hogy ez így okés, mert az akadékoskodó ingatlantulajok meggyőzésében igencsak komoly segítség az, ha a telke körül baszomnagy buldózerek brümmögnek...

 

 

Előzmény: Törölt nick (5061)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.03 0 0 5061

kicsit az az érzésem, hogy véded a kivitelezőket, és a csúszás legtöbbször a megrendelő miatt következik be.

 

én meg azt mondom, hogy közröhej ez az egész rendszer, onnantól, hogy ebben a nagy demokráciában mindenki kikaparja a maga kis gesztenyéjét: a politikusok nem szakmai érvek alapján döntenek arról, hogy melyek is az építési prioritások, az önkormányzatok azt vétóznak meg amit akarnak, olyan többletberuházásokat érnek el, amit csak akarnak, a tendereztetésre úgy kerül sor, hogy messze nincs meg a beruházás elkezdéséhez az alapfeltételek (kisajátítás, stb.), a nyertesnek teljesen világos, hogy a megbízási díjából mennyi és hogyan és hova fog vándorolni. a kivitelezési határidő meg teljesen világos, hogy már akkor sem tartható, mikor beadják a tenderpályázatot a kivitelezők. egyik oldalt indokolt a csúszás, hiszen nem adták át időben a területet, másik oldalt viszont akkora töketlenkedés van a kivitelezői oldalon is (lásd: kőröshegyi híd, M6 bevezető), amit egy normális struktúrában igen keményen megkötbéreznének, de még véletlenül sem itthon.

 

tehát az állam, az állami szervek, a politikusok, az önkormányzatok, valamint a kivitelező cégek egyikének sem egyezik az érdeke a lakosságéval, vagy a szakmáéval. és hiába is áll ki a miniszter ilyenkor, hogy jól lenyomtuk az építések fajlagos költségeit, mert ettől még a fenti problémahalmaz ugyanúgy létezik. 

Előzmény: Törölt nick (5053)
mzdude Creative Commons License 2007.07.03 0 0 5060
A felújításokra gondoltam, elnézést a félrevezetésért. :)
Előzmény: Törölt nick (5058)
janoka419 Creative Commons License 2007.07.03 0 0 5059

Tényleg jobb, persze. A képalába beleírtam, hogy csak a 12 kilométerről van szó, a szövegben pedig benne van, hogy ez lényegében a nagykanizsai elkerülő.

Egyébként tény, hogy olyan térképet, mint ami a NIF honlapján van, valószínűleg én is gond nélkül megrajzoltam volna. Ha másnaposan kicsit remeg a kezem, talán még pontosabbat is :)

Előzmény: _roadrunner_ (5056)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.03 0 0 5058
bp-en hol épülnek utak???
Előzmény: mzdude (5054)
strangerr Creative Commons License 2007.07.03 0 0 5057
A legtöbbször nem a kivitelezés miatt csúsznak a dolgok. A beruházás folyamatban a kivitelezés messze nem a leggyengébb láncszem... Meghát ugye a NIF nem hatóság.
Előzmény: Törölt nick (5052)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.03 0 0 5056

Nem akarom túldicsérni, de ezúttal tényleg jobb kép, amit hivatkoztál. Egyrészt a felbontás miatt másrészt a nyomvonal is korrektebbül ki van jelölve.

Legfeljebb jelölni kell rajta, hogy pontosan a Nagykanizsa elkerülőről van szó (illetve a legújabb két hete elfogadott Autópálya törvény szerint Rigyác :)) és Nagykanizsa közötti 12 km-ről), mert az utolsó 6 km-t (Sormás Becsehely között) "már" tavaly év végén átadták.

Előzmény: Törölt nick (5052)
janoka419 Creative Commons License 2007.07.03 0 0 5055
Köszönöm, jó ötlet. Le is cserélem mindjárt.
Előzmény: Törölt nick (5052)
mzdude Creative Commons License 2007.07.03 0 0 5054
Egyelőre a helyzet az, hogy pl. Budapesten az utak lassan és pocsék minőségben épülnek.
Előzmény: Törölt nick (5053)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.03 0 0 5053
ez nem meglepő...
mármint a csúszás. Szerintem nem a gyorsaság, hanem az alaposság a lényeg.
Mert a határidők eléggé "irányítottak".

Csak az a baj, hogy annyira le vagyunk maradva, felelősöket keresünk az építők között, vajon miért nem gyorsabbak. Holott talán meg kellett volna annak idején sürgetni az ország élén járókat, hogy folyamatosan legyenek beruházások... A legnagyobb felelősök a kialakult helyzetért ott voltak/vannak...
Előzmény: Törölt nick (5052)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!