Valakinek nincs valami információja az aquincumi-híd kialakításáról? Tudom hogy ez a híd egyenlőre bukta, és a Galvani úti lépett előre, de mivel az aquincuminak már állítólag készek az engedélyi tervei, nagyon kíváncsi lennék hogy végül hogy nézett volna ki. Egyszer azt olvastam hogy egy ferdekábeles megoldásban gondolkodnak, sok pilonnal (gondolom pont annyival ahány a vasúti hídnak is van), és egyszer vagy öt éve láttam egy Y alakú pilonról is egy rajzot, de azért ez már elég rég volt.
Én is kerülném a nagy nevek használatát az ország jelenlegi lelki állapotában, ezért nem is tartom jó választásnak Deák Ferenc nevét az M0-ás Déli hídra, amiről most is csak az tud, aki valamilyen módon értesült a Földrajzinév-bizottság határozatáról.
A köznyelv mindenesetre nem vette át. A szekszárdi Szent László híd már valamivel jobban áll ebből a szempontból.
A köznyelvi eredetű új hídneveknek (Megyeri, Pentelei híd) viszont ennél is jobb esélye van, hogy befogadja a köz egy pár év múlva, ahogy az a Lágymányosi híd esetében történt.
Szerintem a Pentelei híd nevet igencsak szó nélkül hagytuk, pedig nem hiszem, hogy nagyobb médiumban megjelent volna már a hír. Ezek szerint hallgatás beleegyezés? Szerintem jó név, mert köze van a híd környékéhez és visszahoz egy több mint 50 éve elsüllyesztett történelmi helységnevet, majd megszokjuk újra.
Kicsit hamarabb is kitalálhatták volna, mert legtöbben már elkönyvelték Dunaújvárosi hídnak, úgy mint az M0 Déli és Északi hidakat is.
Mindesetre a Lágymányosi, Megyeri, Pentelei híd nevei nekem azt jelzik, hogy nincs nagyon olyan közös érték az országban, ami mellett egyformán kiállna mindenki és amire szó szoros értelmében is építeni lehetne.
Azért a jövőre elkészülő M7-es Mura hídnál drukkolni fogok Zrínyi Miklósnak.
szó se róla, már most van akkora forgalma ennek a mellékútnak, mint sok másodrendű főútnak...
kérdés, hogy a 71es forgalmának mekkora részét teszi ki a keszthely, veszprém irányú forgalom, hisz a 77es ezt nagyrészt át tudná venni, így méginkább szükséges a nagyobb kapacitás...
Ahogyan nézem a 2030-ra tervezett gyorsforgalmi úthálózatot,azt figyeltem meg
hogy nem is érdekel senkit,mi lesz a Balaton északi partján, a 71-es út Balatonfü-red-Keszthely közötti szakaszának az egyre növekedő forgalmával!A Tapolca-Vesz-
prém útvonalat mindössze egy II. rendű főúttá akarják fejleszteni, amely továbbra
is csak 2x1 sávos lenne, amelyen csúcsforgalomban tapasztalataink szerint lehetet-
len a lajhár kamionosok és autósok megelőzése a folyamatos szembeforgalom miatt.
A sebességhatár továbbra is maradna a 90km/h,és szerintem röhej hogy egy olyan
nevezetes idegenforglami körzet,mint Tapolca és környéke még több mint 20 év
múlva is fél órán túl lesz elérhető gyorsforgalmú útról!
Ahüm, ez kb. ugyanolyan, mint a vasúti pálya magassági viszonyainak megváltoztatása.
1. reakció: Ezen egy dekát sem lehet változtatni! 2. reakció: Hát... meg lehet csinálni, de már Nyíregyházánál el kell kezdeni a süllyedést, hogy Győrnél már kéreg alá kerüljön a pálya. 3. reakció: Hát...felmentéssel 3 ezrelékes lejtést lehet csinálni. 4. reakció: Végül is lehet 15 ezrelékes lejtést is csinálni. 5. reakció (végeredmény): 30 ezrelékkel elég egy 350 méteres rámpa az egésznek.
A közműtervezők szerint közművet kiváltani nem lehet, csak mindig a meglévő nyomvonal mellé újabbakat és újabbakat telepíteni.
Miért érzem én úgy, hogy csak nálunk lehet a közműkiváltás varázsigéjével álomport hinteni az érdeklődő közönség szemébe. Máshol meglehetősen egyszerű rutinmegoldásokkal oldják meg vagy hidalják át ezt a közműkiváltás dolgot sokkal komolyabb projektek esetében is!
Ezek itt például metrót építenek. Érdemes megfigyelni a probléma kezelésének nemes egyszerűségét, a zseniális mérnöki teljesítményt amely az alkalmazott fejlett technológiák révén lehetővé tette, hogy egy csatorna nyomvonalát annak megváltoztatása nélkül keresztezze egy jelentős építkezés:
Erről csak annyit, hogy ugye emlékszünk legutóbbi választáskor, hogy mennyit építettek stb... De ki is készítette nekik elő??? :):):):) DE ez off, bocsika ;)
Egyáltalán nem védem nehogy azt hidd, csak én is néha a saját bőrömön érzem a hozzá nem értő emberek csicskáztatását.
Amúgy meg fejétől büdös a hal! Azaz nem tudom ti mennyire értetek velem egyet, de minderről akkor is törvényalkotók tehetnek, hiszen van egy közbeszerzési törény, ahol nem a minőség, hanem az ár és a rövid határidő számít... Ráadásul már annyira olcsón lehet csak munkát vállalni, hogy az alvállalkozói díjakat sem fedezi.
Nyilván mindez megy a minőség rovására! És emiatt van annyi és akkora mértékű pénzmosás... Lehetőséget az állam adja!
Azonban valóban rohadt sok töketlenkedés megy mindenfele, nem vitás, de könyörgöm akkor amikor szar, referenciákat felmutatni nem tudók nyernek csak azért, mert olcsón és hamar dolgoznak. Ennek ez az eredménye, hogy szar lesz és még csúsznak is...
Ez nem csak autópályaépítésben van így. Januárban 2 hét alatt lkészítettek nekem egy bútort, de pocsék minőségben.. majd egy lassú asztalos egy ugyanekkora volument 1 hónap alatt csinált, de kiállítani való minőségben... Nem elgondolkodtató??
Persze nem felejtem megemlíteni: tisztelet a kivételeknek!!
A politika nem veszi tudomásul , hogy egy beruházás elkőkészítése tovább tart a legtöbb esetben, mint maga a beruházás. Ennek legszebb példája a területszerzés. Beruházónak egyrészt be kell tartania a poltikai által alkotott jogszabályokat, másik oldalról nyomja a politika hogy haladjon az építéssel.
Teljesen egyetértek. Az egész folyamat nincs átgondolva, nincs jogszabályi háttér, állandoan átalakulo igazgatási háttér, jobbára politikai döntések, társadalmi kontroll nulla, na de a társadalom is átpolitizált és demagóg.
Mint a magyar társadalom: egymásra mutogatás, kompromisszum képtelenség, sérelmi attitüd, intolerancia, felelősségvállalás hiánya, kicsinyesség, középszerűség, pártoskodás, kádári reflexek...
a tendereztetésre úgy kerül sor, hogy messze nincs meg a beruházás elkezdéséhez az alapfeltételek (kisajátítás, stb.),
ez érdekes kérdés, mert eddig télleg úgy ment, hogy nemhogy a tendereztetéskor, de a kivitelezés megkezdése után 1-1,5 évvel sem volt kisajátítva a teljes nyomvonal. (lásd, M6érdiszakasz, M0)
de mostanában a nifes tyúk arról pampogott, hogy ennek véget kell vetni, és addig nincs (lávmi)tender, amíg nincs kisajtolva a teljes nyomvonal...
pl. az M31nél már így akarnak eljárni.
(valszeg ezért nem kezdték még el építeni...
csak nem vagyok meggyőződve arról, hogy ez így okés, mert az akadékoskodó ingatlantulajok meggyőzésében igencsak komoly segítség az, ha a telke körül baszomnagy buldózerek brümmögnek...
kicsit az az érzésem, hogy véded a kivitelezőket, és a csúszás legtöbbször a megrendelő miatt következik be.
én meg azt mondom, hogy közröhej ez az egész rendszer, onnantól, hogy ebben a nagy demokráciában mindenki kikaparja a maga kis gesztenyéjét: a politikusok nem szakmai érvek alapján döntenek arról, hogy melyek is az építési prioritások, az önkormányzatok azt vétóznak meg amit akarnak, olyan többletberuházásokat érnek el, amit csak akarnak, a tendereztetésre úgy kerül sor, hogy messze nincs meg a beruházás elkezdéséhez az alapfeltételek (kisajátítás, stb.), a nyertesnek teljesen világos, hogy a megbízási díjából mennyi és hogyan és hova fog vándorolni. a kivitelezési határidő meg teljesen világos, hogy már akkor sem tartható, mikor beadják a tenderpályázatot a kivitelezők. egyik oldalt indokolt a csúszás, hiszen nem adták át időben a területet, másik oldalt viszont akkora töketlenkedés van a kivitelezői oldalon is (lásd: kőröshegyi híd, M6 bevezető), amit egy normális struktúrában igen keményen megkötbéreznének, de még véletlenül sem itthon.
tehát az állam, az állami szervek, a politikusok, az önkormányzatok, valamint a kivitelező cégek egyikének sem egyezik az érdeke a lakosságéval, vagy a szakmáéval. és hiába is áll ki a miniszter ilyenkor, hogy jól lenyomtuk az építések fajlagos költségeit, mert ettől még a fenti problémahalmaz ugyanúgy létezik.
Tényleg jobb, persze. A képalába beleírtam, hogy csak a 12 kilométerről van szó, a szövegben pedig benne van, hogy ez lényegében a nagykanizsai elkerülő.
Egyébként tény, hogy olyan térképet, mint ami a NIF honlapján van, valószínűleg én is gond nélkül megrajzoltam volna. Ha másnaposan kicsit remeg a kezem, talán még pontosabbat is :)
A legtöbbször nem a kivitelezés miatt csúsznak a dolgok. A beruházás folyamatban a kivitelezés messze nem a leggyengébb láncszem... Meghát ugye a NIF nem hatóság.
Nem akarom túldicsérni, de ezúttal tényleg jobb kép, amit hivatkoztál. Egyrészt a felbontás miatt másrészt a nyomvonal is korrektebbül ki van jelölve.
Legfeljebb jelölni kell rajta, hogy pontosan a Nagykanizsa elkerülőről van szó (illetve a legújabb két hete elfogadott Autópálya törvény szerint Rigyác :)) és Nagykanizsa közötti 12 km-ről), mert az utolsó 6 km-t (Sormás Becsehely között) "már" tavaly év végén átadták.
ez nem meglepő... mármint a csúszás. Szerintem nem a gyorsaság, hanem az alaposság a lényeg. Mert a határidők eléggé "irányítottak".
Csak az a baj, hogy annyira le vagyunk maradva, felelősöket keresünk az építők között, vajon miért nem gyorsabbak. Holott talán meg kellett volna annak idején sürgetni az ország élén járókat, hogy folyamatosan legyenek beruházások... A legnagyobb felelősök a kialakult helyzetért ott voltak/vannak...