Sajnos többen is olvassák ezt meg más Topicot, de nemcsak abból a boltból, nemcsak attól a két gyártótól/forgalmazótól. Jó lenne tényleg a jövőben a személyneveket elhagyni. Ami a "fúl-extrás" Nohabot illeti (én 120ezerre emlékszem), a fent említett úr kimondottan ajánlotta nekem, hogy félretesz egyet amíg összerakom rá a pénzt (értsd: OTP Hitelt elintézem), mert annyira jó lett. Persze más vette meg.
te egyes nohab, nézzél el a quabla oldalára! Olyan paklikocsit csinál(t), hogy az MK-s a susnyásba bújik el mellette... beza.
Valóban, így elb@szni a pályaszámot még az Mk sem tud! Mert én akárhogy is számolom egy aranyos kis programmal a 51 55 92-47 008-2, az nálam valahogy mindig 51 55 92-47 008-9-re jön ki, biztos a program a hülye...
A helyedben csak óvatosan írkálnék ilyet ide....hátha olvassa a fórumot Rétfalvi úr is, s nem biztos, hogy megdícséri ezek után Kóbor urat....köszönhetően Neked, már ha igaz amit itt összehordasz....
A lehetőség adott.... Csinálj szebbet és olcsóbban. Tőled fogják venni és nem az Mk-től. Amellett megint összekeverted a jézuskát a géppuskával...:-)))) Két NoHAB-juk volt... Az egyik csak épp hogy fel lett javítva (pályaszám variációk, stb), ebben nem volt festve a belső, a gyári állapotban hagyták. Míg volt a "full-os", ami belülről is át lett festve, alakítva....ez volt a 100 ezres kategória.
Természetesen láttam ezeket a mozdonyokat élőben is a boltba, és furcsa mód a kóbor úr is azt mondta, hogy ennyi pénzt nem ér meg.Akkor biztos csak én látom rosszul a dolgokat.
Ugye ismered a közhelyet: tökéletes modell nincs. A modellgyártók - ki komolyabban, ki imitálva - igyekeznek közel kerülni a valósághoz, vagyis annak egy időpillanatához. A Modellkit által forgalmazott MK modellek szerintem az első kategóriába tartoznak.
Nem kötöszködésből, csak puszta kíváncsiságból kérdezném: ki alkotta azt az ominózus Szergejt ill. láttál-e MK Szergjet/Nohabot élőben?
Vegyük sorra a nagy kisszériás gyártók - micsoda paradoxon :-) - közül ki is csinál(t) Szergjet. A Deákék remot példányaiból egyiket legutóbb a Börze topikban tanulmányozhattuk. Lesúlytó volt a homlokfali díszléc eltüntetése pl.
Albert még nem készített, akárcsak a Limit sem. Marad a QuaBLA, amelynek legutóbb sikerült az M&H-ban szemrevételeznem a vörös csillagos mozdonyát. Az ára konvergált igen erősen a 90 ezer felé. Ennek elenére nem túl kifinomult megoldásokkal és tamponálással készült. Aztán ennyi.
Hogy miért is kerülnek az MK-Team termékek ennyibe? Bele kell kalkulálni, hogy ők se ingyen jutnak hozzá a nyersanyaghoz. Meg azt is, hogy nem dr. Rétfalvi úr festegeti hátul a félemeleten, hanem mintegy alvállalkozásban készülnek. A készítő nem kevés munkaóráját, egyben hozzáértését is meg kell fizetni. Aztán az MK rárakja a maga profitját, és nem beszéltünk még a rézmaratás, a tamponálás, festés, lézeres maratási eljárás költségeiről. Ezek egy részét további alvállalkozók készítik, és ők sem ingyen. Meg ezeket a munkákat is elő kell készíteni/megtervezni, ami ugyancsak idő és a régi mondás szerint az idő=pénz.
Nekem két MK Szergejem van, érezhető a különbség. Továbbá ha azt vesszük, hogy a boltban egy 62784-es már kb 50-55 rugó és csak pedzegeti a valóságot, a 90-100 ezer nem annyira (!) drága.
Kérlek és úgy tűnik -ünk Téged, a jövőben kissé meggondoltabban ítélkezz!
Ha ennyire jól megcsinálták a szergejt, akkor miért ordít rajta az a gagyi visszapillantó tükör?Ráadásúl a nohabjuknál láttam már szebb kivitelüt ahol még a belső berendezés is meg volt teljesen csinálva.
Ezt most rosszul tudod..... A Modellkit saját termékei magasan verik a hasonló kis szériás gyártók termékeit. Pont az általad említett Szergej az egyik legszebb modelljük... Hogy mi kerül 100 ezerbe? Hát ezek: - Az eredeti modell lebontása és egyes helyeken történő átalakítása. - Tető átépítése, kipufogó áthelyezése a megfelelő helyre. - Vezetőfülke szellőző áthelyezése - Fém visszapillantók - Átépített új légvezetékek - Szürkére festett homlokjárólap fehér peremmel - Rombuszmintás fémlapok felrakása - Gumikeretek felfestése - Tetőemelő horgok fémgyűrűkből - Ajtó küszöb és ajtóvédő lemezek kialakítása, kilincsek kifestése - Kapaszkodók, homloklámpák krómozása - Ütközők alatti kapaszkodók, vonófej öntvény kialakítása - Maratott fém oldaltáblák, (középre helyezve) elől hátul zománctábla utánzat - Súlytábla felhelyezése (zománc utánzatú) - Belső terek kifestése - Eredetivel mindenben megegyező feliratozás - Homokoló és emelőpontok áthelyezése és pótlása - Betűk és számok egyedileg rajzolva, felvitel komputerfotó-tampon eljárással És akkor még nem beszélek a többi olyan modelljükről, amit azóta sem csinált meg senki....gondolok a paklikocsijukra (ha találsz használtan, 50-60 ezerért mennek), vagy a NoHAB-jukra, ami legalább olyan szép, - ha nem szebb - mint a Szergej... Ezek a modellek, nem csak átfestve lettek, hanem sok-sok munkaóra van bennük, hogy minél jobban hasonlítsanak az igaziakra. De ha mindezt Te olcsóbban meg tudod oldani, meghajolok előtted... Aztán egymás mellé tesszük Tiédet és az Modellkit-est...
A modellkit sose volt híres arról, hogy tökéletesen pontos modelleket csinál, pl a szergej tükreit is elég furcsán oldotta meg, persze mindezt 100 ezerért árulta, csak mert 10 vagy mennyi darab van belőle, bár láttam ennél sokkal szebb kivitelezést, óómégse került ennyibe. De ha valakinek az jó ennyiért
Reálisan magas, az alapmodell árához viszonyítva csak háromszoros az ár. MÁV Ky= pályaszám variáció; GyESEV Ky= Teljes átfestés; MÁV Ky fékházzal= Átépítés rézmaratott alkatrésszel és teljes átfestés. Mindjárt más a menyasszony fekvése...:-))))))
na inkább így: http://vasutmodell.com/index.php?link=shop%2Fshop.php&topic=description&product_id=27043&topic_id=845 http://vasutmodell.com/index.php?link=shop%2Fshop.php&topic=description&product_id=27044&topic_id=845