Ami a MÁV-Nosztalgia fth, az még MÁV (vagy KM?) tulajdon, de az üzembentartó személye (és a betűjelzés szempontjából ez a mérvadó) még mindig nem egyértelmű.
* M61-001 – Üzemképes, a MÁV-nosztalgia fűtőház tagja (Magyar Vasúttörténeti Park) [1] * M61-002 – Selejtezve: 2001. november 7. Az üres mozdonyszekrény 2005. március 3. óta a NOHAB-GM Alapítvány tulajdona. * M61-003 – Selejtezve: 1988. december 21. (motorját a 010-esbe helyezték át) * M61-004 – 1999. június 4-én Badacsonylábdihegynél baleset következtében megrongálódott, selejtezve: 1999. november 23. (A mozdony egyik felét a Közlekedési Múzeum oldalánál állították ki.) [2] * M61-005 – Selejtezve: 1991. október 24. * M61-006 – Üzemképes, a MÁV Nosztalgia Kft. tulajdona (Magyar Vasúttörténeti Park) * M61-007 – Selejtezve: 1989. szeptember 15. * M61-008 – Selejtezve: 1997. január 15. * M61-009 – Selejtezve: 1987. november 20. * M61-010 – Üzemképes, a NOHAB-GM Alapítvány[3] tulajdonában van, 2010. január 19-én sikeres futópróbát tett.[4] * M61-011 – Selejtezve: 1991. november 24. * M61-012 – Selejtezve: 1994. január 19. * M61-013 – Selejtezve: 1999. február 10. * M61-014 – Selejtezve: 1997. január 15-én működőképes állapotban. Szétvágva Sátoraljaújhelyen. * M61-015 – Selejtezve: 1994. január 19. * M61-016 – Selejtezve: 1989. június 15. * M61-017 – Pályafenntartási célokat szolgál, 2761 017-9 begin_of_the_skype_highlighting 2761 017-9 end_of_the_skype_highlighting (korábban A61 017) pályaszámmal (Új fogaskerék áttétellel 120 km/óra sebességre képes. Villamos fűtőgenerátor került bele mérőkocsi fűtéséhez, amit kék csík jelez az oldalán. 2008-ban és 2009-ben a csíksomlyói búcsúra tartó különvonatot vitte Romániába)
* M61-018 – Selejtezve: 1992. november 12. (motorját a 004-esbe helyezték át) * M61-019 – Üzemképes, a MÁV Nosztalgia Kft. tulajdona (Magyar Vasúttörténeti Park) * M61-020 – Üzemképes, a MÁV nosztalgia-fűtőház tagja (Magyar Vasúttörténeti Park)
MÁV az állományából leselejtezte mindet. A megmaradt Nohab flotta tulajdonosilag három felé lett szétszedve. Innentől kezdve nem viselhetik a MÁV logóját sem.
Nincs, egyébként erről már jó pár vita volt a modellezők körében :-) Igen, ezért is jó ez a kép, így végre mindenki láthatja, hogy nem hibázott a Roco.
Nincs, egyébként erről már jó pár vita volt a modellezők körében :-)
A Limit modell álltal átépített Roco 019-re is rákerült a MÁV felirat, miközben a honlapjukra, az eredeti mozdonyról készült képen sem látható a MÁV felirat.
Persze valószínűleg volt olyan időszak, amikor a valódi 019-es orrán is fennt volt a MÁV felirat, szóval e tekintetben tényleg nem a roco hibázott ezen modellnél. :-))
A bahnhofnál 28 ezer volt, állítólag ők is csak 8 darabot tudtak szerezni, mondjuk azt nem tudom, hogy ők mennyiért vették... :-)
Hazai aukciós oldalon 35-ért is meg lehet már csípni, de szép számmal akad bontott nohab is, komplett kasznit(máv 019), kiegészítőkkel 9 ezerért árulnak.
De ha már szóba került a 019-es, ma a Vasúttörténeti parkban fél öt fele kijött a fűtőből, a fordítóra a 019-es, és kiállt napozni a vágányra :-)
50 perc járatás után leállították és pihenni hagyták.
A múltkor akciózták a Medikernél, már nem emlékszem pontosan 30000 vagy 35000 volt. De amikor felhívtam őket már elfogyott. Csak pár napig volt fent ennyiért. Utána eltünt a 019-es. Most újra fent van de már 45000-ért.
De érdekes mert külföldön tényleg akciós. És amikor én vettem, láttam a polcon, hogy nem 2db van belőle.
Elég sokat járok külföldre, én ott szoktam vásárolni és most tényleg dömping van a MÁV-os nohabokból.
109 EUR-ért vettem a 019-es Roco-t. És bőven el voltak látva.
Ha többet veszem még alkudni is lehet velük.
Azon gondolkoztam, ha újra visszamegyek, veszek még vagy kettőt, jó lesz az még később. Ennyiért vétek otthagyni. Főleg, hogy itthon újra 45 ezer az ára.