Valószínűleg a többségük nem tudja, hogy elég a Fejér+Somogy megyei, vagy tényleg van ennyi ember, akiknek ez kell? 3 ezer ember nem olyan sok, ha egy nagyközségben senki sem tudja, és megveszi a Veszprém megyeit is mindenki, már megvan.
"Palkovics László arról is beszélt, hogy az év végére a települések kétharmadán élő 8,4 millió ember, az ország lakosságának 86 százaléka juthat el legfeljebb fél óra alatt
a gyorsforgalmi vagy kiemelt főúti hálózatig, 2025-re pedig az ország településeinek háromnegyedére igaz lesz, hogy 30 perces közelségben van egy négysávos úthoz."
Mit mondott volna a miniszter, ha a 15 perces megközelíthetőséget kérdezik?
Mit jelent egy településnek, ha a 2x2 sáv ugyan közel van, de nyugat helyett észak, vagy dél felé vezet és 50-70 km-es kerülőutat jelent?
Mit ér ez a megközelíthetőség, ha a gyorsforgalmin több km és több idő Pestre-Balatonra, Nyugat-Európába eljutni?
Ami még fontos utalás lehetne, de semmi konkrétum:
"folyik a Törökszentmiklós és Berettyóújfalu közötti 95 kilométeres útszakasz építésének előkészítése, az engedélyezési tervek várhatóan idén elkészülnek."
És a hozzárendelt kivitelezési forrás mennyi lesz és mikor?
Az idei év első hat hónapjában összesen 5,45 millió darab e-matricát vásároltak a közlekedők, ebből 1,8 millió darabot tettek ki a megyeiek.
A koronavírus-járvány legkevésbé a megyei e-matricák iránti keresletet érintette: 2020 első félévében 11 megye esetében jóval több vignetta fogyott, mint a múlt év hasonló időszakában.
Darabszámban a növekedés a Pest, a Hajdú-Bihar és a Fejér megyei e-matricák esetében volt a legnagyobb, arányait tekintve viszont
a Hajdú-Bihar megyeiből 14,2, a Baranya megyeiből 7,8, a Tolna megyeiből pedig 5,8 százalékkal több kelt el, mint 2019 első hat hónapjában.
A legnépszerűbb megyei vignetta továbbra is a Pest megyei: egymilliónál is többet vettek belőle a közlekedők. A Fejér megyeiből több mint 200 ezret, a Győr-Moson-Sopron megyeiből 126 ezret vásároltak. A legkevesebb, mintegy háromezer darab a Veszprém megyeiből fogyott, de idén még ebből is többet vettek, mint tavaly ilyenkor. 2020 első félévében mintegy 10 milliárd forint értékben vásároltak megyei e-matricát a közlekedők. (A múlt évi adatokhoz képest összességében 1,3 százalékos volt a növekedés mind a darabszám, mind pedig az árbevétel tekintetében.
A koronavírus-járvány első hullámának tetőpontján – a kedvező januári és februári értékesítés után – márciusban és áprilisban 30-40 százalékkal esett vissza a megyei e-matricák iránti kereslet, de májusban 9, júniusban pedig már 15 százalékkal több fogyott belőle
Mintha pár éve beígérték volna a 23 és 25 2x2 sávosítását Ózd felé, de szerintem ez belátható időn belül nem fog megtörténni,mert mindkettőhöz teljesen új nyomvonal kellene nehéz terepen.
Azért a régészet miatt voltak némi fennforgások az M25-ös építésen, az andornaktályai csomópont építésénél pl. egy villámesőt követű víz a fél ásatást elvitte és elég sok pluszmunka (idő) keletkezett ott. De az építéskezés kb. ott kezdődik, amikor a nyomvonal mentén az első próbaszondákat kiássák...
Még a fülemben cseng: az "autópályák határokig" ígéret legelső alkalommal a 2002-es választási hajrában hangzott el - 2006-os befejezéssel, nyilván csak az akkor már (részben) meglévő pályákra vonatkoztatva.