Keresés

Részletes keresés

BA123 Creative Commons License 2007.07.13 0 0 5395
Aha, tényleg hiszen parkolóhelyekben számolunk. Mennyi a napi forgalom a város felé az M1-M7-en?
Előzmény: Törölt nick (5394)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.13 0 0 5394

ha a forgalmat autóban számolod, akkor nem kell 1,4-el osztani...

(csak akkor kell, ha koponyában számolsz... :-)

Előzmény: BA123 (5391)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.13 0 0 5393

A 4-es metrónak pont az a baja, hogy egy helyen (mindegy, hogy Etele, vagy Virágpiac, egyre megy) kellene egy óriási P+R...

 

ez a probléma fennáll a 2es,3as metróknál is...

Előzmény: attus germanicus (5386)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.13 0 0 5392

A Störe Beltnél nem lehet, hogy középen túl mély volna a víz?

 

nemvészes. (úgy emléxem ott 20m kötül, a pilonoknál 10m)

a hajóütközés valószínűségének csökkentése miatt húzták szét ennyire...

Előzmény: attus germanicus (5385)
BA123 Creative Commons License 2007.07.13 0 0 5391
"Ez azt jelenti, ha a Budaörsi úton beözönlő forgalmat beszorozzuk 0,3-al, és még osztjuk 1,4-el akkor megkapjuk a szükséges parkolók számát"

Ez a számítás a részemről kérdőjeles, csak az lemaradt. Szóval mit gondoltok, mennyi P+R parkolót kellen létesíteni az M1-M7 mentén. Feltételezve természetesen hogy vannak megfelelő tömegközlekedési kapcsolatok...
Előzmény: BA123 (5390)
BA123 Creative Commons License 2007.07.13 0 0 5390
Én azt hiszem hogy az emberek egy része akkor menekül a parkolóba, ha belekerült a dugóba, ezért szerintem az M7-M1-en bejövők akkor teszik le a kocsijukat, ha látják a dugó végét.
Én Szentendréről járok be, de soha nem szállok fel a hévre Szentendrén, elmegyek Aquincumig, vagy a Filatori gátig, a dugótól függően. Szerintem nem reális azt gondolni hogy az emberek majd leteszik a kocsijukat Biatorbágyon, mindenki addig jön kocsival, ameddig lehet.
Amúgy ha az Osztyapenkónál lenne kellő számú parkoló az rendesen megcsapolhatná a dugót is. Laci azt mondta hogy szerinte 20-30%-al kellen csökkenteni a forgalmat. Ez azt jelenti, ha a Budaörsi úton beözönlő forgalmat beszorozzuk 0,3-al, és még osztjuk 1,4-el akkor megkapjuk a szükséges parkolók számát.
Az a véleményem hogy felesleges a négyes metrót is meghosszabbítani a virágpiacig. A villamos (1-es, 47-49-es) átvihető a Kelenföldi pu felett Gazdagrétre (így a Gazdagrétiek problémája megoldódna), a pályán bejövőket meg az Osztyapankó parkoló mellett, Budaörsön a Decatlonnal szemben (ott ahol a sínek a pálya mellett haladnak) építhető vasutállomásnal kialakítandó parkolókkal lehetne kiszolgálni. Itt ráadásul az áruházak parkolóiban is parkolhatsz.
Persze ehhez azért kellene valami S-bahn-szerű elővárosi közlekedés, hogy legyen értelme átszállni Budaörsön is.
Előzmény: attus germanicus (5387)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.07.13 0 0 5389

Pontosan ez a helyzet. Ennyi pénzért a Kelenföld-Nyugati alagutat kellett volna megépíteni, vagy a 4-es metrót néhány állomással (Elete tér, Móricz, Kálvin tér, Keleti pályaudvar) és nagyvasúti űrszelvénnyel, kapcsolattal.

Az ehhez vidéken létesülő P+R telepek már hatékonyan tudnának enyhíteni a dugón.

 

Emellé már csak belvárosi parkolóházak, mélygarázsok kellenének, hogy az utcáról eltűnjenek a parkoló autók és értelmesebben lehessen használni a területet.

Előzmény: attus germanicus (5386)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.13 0 0 5388
Amúgy az S-Bahnnak a hagyományos metróhoz képest ez az előnye, hogy a várostól távol lehet sok kis P+R ill. B+R parkolót csinálni.
Előzmény: Törölt nick (5380)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.13 0 0 5387
Jellemzően 1,4 embert szoktak egy autóra számolni, ami személyes tapasztalataim alapján kb. reális.
Előzmény: Törölt nick (5380)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.13 0 0 5386

Ne kavarj, ne kavarj! :-)

 

A vasútra nem az Osztapenkonál kéne felszállni, hanem Érden, Biatorbágyon, stb. A 4-es metrónak pont az a baja, hogy egy helyen (mindegy, hogy Etele, vagy Virágpiac, egyre megy) kellene egy óriási P+R, gyakorlatilag a parkoló megközelítéséhez is sok-sok időt kéne a dugókban tölteni, ezért a 4-es metró egy komplett körgyűrű áráért nem segít a környéken semmit.

Előzmény: BA123 (5379)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.13 0 0 5385
A Störe Beltnél nem lehet, hogy középen túl mély volna a víz?
Előzmény: Törölt nick (5373)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.13 0 0 5384

aha, szóval ezért az átépítés, ami a guglin épp látszik...

 

csak azért úgy korrekt ezzel kampányolni, ha rögtön melléteszed, hogy ott van mellette az új 2x2es híd az autóknak...

 

(tehát nem az autók kiszorítása a cél... :-)

Előzmény: mestska (5382)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.13 0 0 5383

már láttam korábban is, de nem tudtam hol van...

hát, télleg nagyobb városka, mint úgy elsőre látszott...

Előzmény: mestska (5381)
mestska Creative Commons License 2007.07.13 0 0 5382
Előzmény: mestska (5381)
mestska Creative Commons License 2007.07.13 0 0 5381

hol van ez a látványos, városi alsó-/felső-pályás híd:

 

Nahát, pedig ez egy elég ismert híd!

 

egy Porto nevű portugál kisvárosban

 

kisvárosban... :)))))))))

Előzmény: Törölt nick (5378)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.13 0 0 5380

Van arra valami becslés arra, hogy a forgalmi adatokból ki lehessen matekozni egy ilyen P+R parkoló nagyságát?

 

a múltkor én is épp ezen morfondíroztam:

van ugye 400e autós ingázó.

ez mennyi autó lehet? 200-300e? (mivel az autók egy részében többen is utaznak)

 

ahhoz, hogy érdemi csökkentésről beszéljünk, ahhoz legalább 20-30%-kal kellene csökkenteni a számukat, tehát kb. 50-100e-rel...

ez 10-20 jónagy parkolóház...

Előzmény: BA123 (5379)
BA123 Creative Commons License 2007.07.13 0 0 5379
Néha reggel beleszaladok a dugóba az Osztyapenkó elvtársnál. Valamelyik nap azon gondolkodtam hogy vajon mennyi parkolóhelyet kellene itt kiípíteni hogy elnyelje ezt a rengeteg autót és a az emberek át tudjanak szállni a 4-es metróra, vagy talán egyszer a vasútra, he lesz valami S-bahn szerű, valaha.
Szerintem ha kivinnék a virágpiacig a metrót, ott sem lehetne kialakítani 2-3000-nél több parkolóhelyet a felszínen, ez meg szerintem nem olyan sok. Szerintem itt tízezer egy tízezres parkoló is megtellne, annyi az autó.
Van arra valami becslés arra, hogy a forgalmi adatokból ki lehessen matekozni egy ilyen P+R parkoló nagyságát?
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.13 0 0 5378

Mi ez az offolás, kolléga?...  ;-)

 

 

az ívhidak közt kurkászva találtam ezt a látványos panoráma képet. (D. Luís Bridge, Portugal)

(btw: a wiki ívhidas listája fel lett indexképesítve, így sokkal frankóbb... ;-)

 

gondoltam megnézem a guglin, hol van ez a látványos, városi alsó-/felső-pályás híd:

 

egy Porto nevű portugál kisvárosban, ahol intenzív ap. építés folyik, közvetlenül a házak mellett...

ezek a házak pl. egy csp. belsejébe kerültek...
Előzmény: _roadrunner_ (5377)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.13 0 0 5377
she who Creative Commons License 2007.07.13 0 0 5376

Macibb!

 

OFF

Légszíves írj nekem egy mail-t. Szeretnék magánban megtudakolni valamit...

ON

 

_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.13 0 0 5375

"Kinyitom az újságot és megnézem: Ma ki lopott?"

 

Még mindig a tegnapi termésből:

http://index.hu/politika/belfold/kopsold0711/?print

 

(Bocs, ez nem már útépítés és az M5 sem volt az.)

Előzmény: Törölt nick (5374)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.13 0 0 5374
ezeket már el sem olvasom: csak felhergelném magam rajtuk... :-(((
Előzmény: _roadrunner_ (5368)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.13 0 0 5373

A Messinai-szorosban egy sokkal rövidebb híd se jön össze, Gibraltár is rövidebb lehet. Hogy van ez...

 

hát ennél azért bonyolultabb:  :-)

 

alapvetően NEM a hossz számít. (ez csak mennyiségi problemma)

 

műszaki problémát 2 dolog jelent: a fesztávolság, és a vízmélység...

 

a messinai-nál a fesztávolság a gond: 3300m, ami igen jelentős ugrás a toronymagasan világrekorder AKASHI 2000m-éhez képest.

ráadásul vasutat is akarnak rárakni, amit a függőhidak nem nagyon szeretnek...

(a dánok is inkább alagútba rakták a greatbeltnél, csak a közút megy a függőhídon)

és itt komoly probléma az is, hogy a taljánoknak kell megépít(tet)ni:

ők inkább sziesztáznak, minthogy kiköhögjék a híd nemcsekély árát...

 


 

a gibraltárinál meg mind2:

a legkisebb mélység kb.200-300m

emiatt nem célszerű túl sűrűn építeni a pilléreket, vagyis baromi nagy kb. 5000m-es fesztávolságokat kell áthidalni...

emiatt nagyon valószinű, hogy itt inkább alagút lesz...

 

 

a fehmarn híd ezekhez képest jóval egyszerűbb: a vízmélység nem jelentős, és a hajózást is meg tudják oldani 3db 700m-es nyílással...

 

(arra azért kiváncsi lennék, hogy miért 3db nyílás, kettő nem elég?

és miért tartják elegendőnek a 700m-t, mikor a "szomszédban" lévő greatbeltnél 1600m-es fesztávot építettek...)

Előzmény: _roadrunner_ (5369)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.13 0 0 5372

Európában ilyet...

 

tehát európában a közút is "megkapja a magáét", egyáltalán nincs az a vasút mindenekfelett koncepció...

 

bár az is igaz, hogy a nemrég megépült és tervezett nagy linkek közút-vasút kombók: chunnel*, greatbelt, oresund, fehmarn, messina...

 

* a chunnel közútnak is tekinthető mivel ingajáratok hozzák-viszik az autókat...

érdekes, hogy viszonylag jelentős igény van rá: én biztos, hogy nem vállalnám be a "fordított" vezetést... :-)

Előzmény: _roadrunner_ (5369)
janoka419 Creative Commons License 2007.07.13 0 0 5371
persze a dologban az a legszebb, hogy most még a nevetséges, tizenmilliárdos ajánlatot benyújtó cégek fognak háborogni, hogy milyen eljárás ez, amikor egy határidőn túl leadott ajánlat miatt nincs eredményhirdetés :)
és közben havi 2 milliárdot (vagyis annak 60%-át) kaszálják be addig is, míg megy a procedúra. ez december óta 16 milliárd forint - már több, mint amennyit most adtak volna.
Előzmény: _roadrunner_ (5368)
janoka419 Creative Commons License 2007.07.13 0 0 5370
remek. július 23-án jól fog jönni...
Előzmény: Törölt nick (5365)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.12 0 0 5369

Aszta...

Európában ilyet... A Messinai-szorosban egy sokkal rövidebb híd se jön össze, Gibraltár is rövidebb lehet. Hogy van ez...

Előzmény: Törölt nick (5366)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.12 0 0 5368

Mostanában nagy mennyiségben jönnek a cikkek :)

 

Elátkozott autópálya: most sem lesz döntés az M5-ösről

 

Szerintem mindannyian tudjuk, hogy az M5-ös és az összes többi ügyben semmi sem történik véletlenül, úgyhogy nem csodálkozunk, ha újabb és újabb tízmilliárdos veszteségek "keletkeznek" a szerencsétlen gazdálkodás folytán. Minél rosszabb annál jobb - valaki másnak.

mestska Creative Commons License 2007.07.12 0 0 5367
köszi, sose tudom leírni, utánanézni meg nincs időm :)
Előzmény: Törölt nick (5366)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.12 0 0 5366

Fehmarn...

 

 

Előzmény: mestska (5355)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!