"Ez azt jelenti, ha a Budaörsi úton beözönlő forgalmat beszorozzuk 0,3-al, és még osztjuk 1,4-el akkor megkapjuk a szükséges parkolók számát"
Ez a számítás a részemről kérdőjeles, csak az lemaradt. Szóval mit gondoltok, mennyi P+R parkolót kellen létesíteni az M1-M7 mentén. Feltételezve természetesen hogy vannak megfelelő tömegközlekedési kapcsolatok...
Én azt hiszem hogy az emberek egy része akkor menekül a parkolóba, ha belekerült a dugóba, ezért szerintem az M7-M1-en bejövők akkor teszik le a kocsijukat, ha látják a dugó végét. Én Szentendréről járok be, de soha nem szállok fel a hévre Szentendrén, elmegyek Aquincumig, vagy a Filatori gátig, a dugótól függően. Szerintem nem reális azt gondolni hogy az emberek majd leteszik a kocsijukat Biatorbágyon, mindenki addig jön kocsival, ameddig lehet. Amúgy ha az Osztyapenkónál lenne kellő számú parkoló az rendesen megcsapolhatná a dugót is. Laci azt mondta hogy szerinte 20-30%-al kellen csökkenteni a forgalmat. Ez azt jelenti, ha a Budaörsi úton beözönlő forgalmat beszorozzuk 0,3-al, és még osztjuk 1,4-el akkor megkapjuk a szükséges parkolók számát. Az a véleményem hogy felesleges a négyes metrót is meghosszabbítani a virágpiacig. A villamos (1-es, 47-49-es) átvihető a Kelenföldi pu felett Gazdagrétre (így a Gazdagrétiek problémája megoldódna), a pályán bejövőket meg az Osztyapankó parkoló mellett, Budaörsön a Decatlonnal szemben (ott ahol a sínek a pálya mellett haladnak) építhető vasutállomásnal kialakítandó parkolókkal lehetne kiszolgálni. Itt ráadásul az áruházak parkolóiban is parkolhatsz. Persze ehhez azért kellene valami S-bahn-szerű elővárosi közlekedés, hogy legyen értelme átszállni Budaörsön is.
Pontosan ez a helyzet. Ennyi pénzért a Kelenföld-Nyugati alagutat kellett volna megépíteni, vagy a 4-es metrót néhány állomással (Elete tér, Móricz, Kálvin tér, Keleti pályaudvar) és nagyvasúti űrszelvénnyel, kapcsolattal.
Az ehhez vidéken létesülő P+R telepek már hatékonyan tudnának enyhíteni a dugón.
Emellé már csak belvárosi parkolóházak, mélygarázsok kellenének, hogy az utcáról eltűnjenek a parkoló autók és értelmesebben lehessen használni a területet.
A vasútra nem az Osztapenkonál kéne felszállni, hanem Érden, Biatorbágyon, stb. A 4-es metrónak pont az a baja, hogy egy helyen (mindegy, hogy Etele, vagy Virágpiac, egyre megy) kellene egy óriási P+R, gyakorlatilag a parkoló megközelítéséhez is sok-sok időt kéne a dugókban tölteni, ezért a 4-es metró egy komplett körgyűrű áráért nem segít a környéken semmit.
Néha reggel beleszaladok a dugóba az Osztyapenkó elvtársnál. Valamelyik nap azon gondolkodtam hogy vajon mennyi parkolóhelyet kellene itt kiípíteni hogy elnyelje ezt a rengeteg autót és a az emberek át tudjanak szállni a 4-es metróra, vagy talán egyszer a vasútra, he lesz valami S-bahn szerű, valaha. Szerintem ha kivinnék a virágpiacig a metrót, ott sem lehetne kialakítani 2-3000-nél több parkolóhelyet a felszínen, ez meg szerintem nem olyan sok. Szerintem itt tízezer egy tízezres parkoló is megtellne, annyi az autó. Van arra valami becslés arra, hogy a forgalmi adatokból ki lehessen matekozni egy ilyen P+R parkoló nagyságát?
persze a dologban az a legszebb, hogy most még a nevetséges, tizenmilliárdos ajánlatot benyújtó cégek fognak háborogni, hogy milyen eljárás ez, amikor egy határidőn túl leadott ajánlat miatt nincs eredményhirdetés :) és közben havi 2 milliárdot (vagyis annak 60%-át) kaszálják be addig is, míg megy a procedúra. ez december óta 16 milliárd forint - már több, mint amennyit most adtak volna.
Szerintem mindannyian tudjuk, hogy az M5-ös és az összes többi ügyben semmi sem történik véletlenül, úgyhogy nem csodálkozunk, ha újabb és újabb tízmilliárdos veszteségek "keletkeznek" a szerencsétlen gazdálkodás folytán. Minél rosszabb annál jobb - valaki másnak.