Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5513

mindenkit úgyse terelsz vasútra...

inkább az 5510re válaszolj...

Előzmény: urál (5511)
BA123 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5512
Én nem mondtam hogy kelenföldre 20000 hely kell, 5000 férőhely szerepel a hozzászólásaimban, és még kb ekkora parkolóházak a többi szóba jöhető átszállóhelyen.

Nem erről van szó, nem vagyok egy wc-re is autóval járó, különben is a nejem mostanában rendszeresen lenyújja kocsit, úgyhogy mehetek bicajjal, vegy hévvel.

Van egy elméletem az autósokról, kiváncsi vagyok ti mit gondoltok erről.

Azt hiszem az autósok szinte bármennyit képesek autózni, csak ne kelljen dugóban állni. Ha ezt vesszük alapul, akkor az autókat körpályára kelle állítani a belváros körül, úgy hogy a belvárosba csak nagyon lassan lehessen autózni (lámpák, körforgalmak, sávszűkítések), de szabadon lehessen autózni a belvárosok körül, ahol sok jó átszállási pont van. Mondjuk ha valaki befelé jön az M1-M7-en, akkor szabadon továbbhajthasson a Galvani utcai hídon keresztül az M5 felé, és legyen sok lehetősége ezen a szakaszon átszállni, viszont ha beljebb megy, akkor számolnia kell azzal hogy ott csak nagyon lassan lehet haladni, és esetleg nagyon drágán (parkolódíjak, behajtási díj).
Előzmény: felucca (5503)
urál Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5511
Mit tesznek le a vasúttal érkezők a P+R-ben?
Előzmény: Törölt nick (5505)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5510

van vmi rajzod arról milyen nyv-on menne tovább az M4?

(és hol jönne ki a felszínre?)

Előzmény: urál (5504)
urál Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5509

A metrót nem a parkoló miatt kell kivinni, hanem az utas miatt. A budapestiek nem csak kocsival szeretnének bevásárolni járni, ha tehetnék, míg a budaörsiek, vagy a káposztásiak nem csak busszal, vagy villamossal szeretnének a központba zötykölődni. Az, hogy előbb-utóbb ott lesz a metró egy bónusz.

 

Az áruházi parkoló és a parkolóház meg pontosan ugyanaz a műfaj, csak a szintek számában van különbség, minden más opció azonos minőségben biztosítható mindkét esetben. Kilométeres gyaloglások meg nincsenek, csak pontosan ugyanaz a néhány száz méter, ami a város belsejében épített fölösleges P+R-ek esetében is meglenne. Ha megépülnének, de hála égnek senki se fogja megépíteni őket, mint ahogy eddig se építette meg.

Előzmény: BA123 (5507)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5508
ha felesleges, akkor mégjobb, az egy ingyen szint... :-)
Előzmény: felucca (5506)
BA123 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5507
Meg jó 50 milliárdért kivinni a metrót! ezt elfelejtetted, meg a kilóméteres gyaloglásokat. Taljesen különböző műfaj az áruházi parkoló és a parkolóház.
Előzmény: urál (5502)
felucca Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5506
Nem nyert, a vágányok 70%-a felesleges. Akkor meg miért építenénk felettük?
Előzmény: Törölt nick (5505)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5505

a kelenföld pu. környéke nagyon alkalmas, ahol rengeteg! hely van, főleg a vasút felett...

 

erről meg el is feledkeztem: a vágányok felett is igen számottevő potenciális kapacitás található...

Előzmény: BA123 (5488)
urál Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5504

A lehetséges szóbajöhető parkolók és áruházak:

 

Budaörs, AUCHAN - négyes metró

Budakalász, CORA - ötös metró

Dunakeszi, AUCHAN - hármas metró

Előzmény: urál (5502)
felucca Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5503
Hát még kelenföldi 20 ezres parkolóban mennyit kellene menni az állomásig, jajaj!

Áruházak nem támogatják? Hát ki az isten kérte őket, hogy támogassák? Fővárosi közlekedésfejlesztésről van szó.

De átlátok én rajtad:) Tulképp olyan mélyen be akarsz jönni a városba kocsival, hogy már ne is kelljen továbbmenned metróval. Ezért kell neked mindenképpen Kelenföld. Értem.
Előzmény: BA123 (5499)
urál Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5502

1. Fölösleges kétszer ugyanazt megépíteni néhány kilométer távolsággal, egyszer kell a városhatáron. Az áruházak esetén meg még véletlenül se fognak tiltakozni, hogy ha gyorsvasút áll meg mellettük és az ő parkolójuk a P+R parkoló, ez ugyanis +vásárlókat jelent nekik is!

 

2. Egyszerű fedett járdákat kell kialakítani a parkolókban.

 

3. Őrizni kell.

 

4. Egyéb funkció nélkül P+R parkolót építeni tiszta pénzkidobás, ezért nem is épül ilyen Budapesten.

Előzmény: BA123 (5499)
BA123 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5501
UPDATE!

Ami biztos:
2007-ben M7 Zamárdi-Szárszó, Kanizsa-Sormás, M3 Görbeháza-Nyíregyháza, M8, Dunaújváros
2008-ban M7 Balatonszentgyörgy-Kanizsa, Mura híd, M0 kelet, M0 Megyeri-híd, M6 Érd-M0
2009-ben (talán) ,
2010-ben M31, M6-M60 Dunaújváros-Pécs, M0 déli bővítése, M4 Üllő-Albertirsa
2011-ben M43 Szeged-Makó, M85 Győr-Csorna, M3 Nyíregyháza-Vásárosnamény
2012-ben 2012: M300 Vásárosnamény-Záhony

Nekem még hiányzik az M8 Rábafüzes-Körmend (bár szerintem ez egy teljesen felesleges projekt, nyithatunk róla egy jó kis vitát), M25, M9 több szakasz, M15 bővítése, M2 bővítése, M10
Előzmény: _roadrunner_ (5498)
janoka419 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5500
Csináljuk azt, hogy a hivatalosan kommunikált dátum + 1 év :)
Előzmény: _roadrunner_ (5498)
BA123 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5499
1. Az áruházak vásárlóközönségének nagyon kis része használná a tömegközlekedést. Ezek az áruházak a gépkocsis bevásárlásra vannak kitalálva, így az áruházak ezt anyagilag biztosan nem támogatnák.
2. Ha itt parkolsz, rengeteget kellene gyalogolnod, mivel óriásiak a parkolók, és onnan még menni kellene az állomáshoz. Néha esőben, néha hóban, néha meg hőségben, mert fa sajnos nem nagyon nő az aszfalt alatt (egyébként szerintem ez az egyik legbagyobb gond ezekkel az áruházakkal, rá kellene kényszeríteni őket a gyeprácsra és az aktív fásításra).
3. Nekem egy öreg kadettem van, de már kétszer feltörték őrizetlen parkolóban. Így is, de ha egy komolyabb kocsim lenne akkor kizárólag az őrzött parkolókat keresném. A parklóházakban árnyék van, nem fagy, és a több szint miatt kevesebb a gyaloglási kényszer (legjobb példa szerintem az Aréna parkolóháza, 200 Ft-ért egész nap parkolhatsz, árnyékban őrzötten: http://www.arenaparkolo.hu/arenaparkoloar.html

Szóval ez csak elsőre tűnik praktikusnak. Én biztosan nem választanám parkolásra ezeket a helyeket, és szerintem az autósok döntő többsége is így van vele...
Előzmény: urál (5496)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5498

2007, 2008-nál egyértelműnek tűnik, amit írtál

 

M31-et 2010 tavaszára "ígérték" csak és azt hozni is fogják szerintem, bár ezt is már annyiszor halogatták.

M43 is legkorábban 2010-re lehet kész, de inkább 2011-et tippelnék.

Hivatalosan is 2011-et mondanak:

http://www.nfu.gov.hu/index.nfh?r=&v=&l=&d=&mf=&p=-letoltes_akcioterv_korm_tars_at1.pdf

 

M6-M60 Dunaújváros-Pécs szavakban nagyon rajta vannak, elvileg még tartható a 2010, de a tavaszt már nem mondanám biztosra. A Dunaújváros-Szekszárdra írtak már olyat is, hogy akár 2009 végére is megépíthető.

M0 déli bővítése is meglesz 2010-re, ami a szintén a hivatalos adat, de ha így folytatják, egyre nehezebben lesz tartható.

 

M85 Győr-Csorna 2010-re szerintem kizárt, csak Enese elkerülőt írnak az általam hivatkozott anyagban 2011-re, esetleg a Csorna elkerülőből kész lesz a Szombathely felé menő ág is ugyanerre az időre, nem fogják elsietni...

Előzmény: BA123 (5495)
janoka419 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5497

Ezek inkább csak becslések:

2011/2012: M3 Nyíregyháza-Vásárosnamény (jövőre készül kiviteli terv, 2009-ben választják ki a kivitelezőt, legalábbis most azt mondják)

2012: M300 Vásárosnamény-Záhony

2014: M0 északi szakasz

 

Tippelni sem tudok erre:

M35-M4 Debrecen-Berettyóújfalu-Nagykereki (országhatár)

M44 Kecskemét-Tiszakürt-Kondoros-Békéscsaba

 

 

Előzmény: BA123 (5495)
urál Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5496
De, komolyan gondolom. Praktikus összekötni a városhatáron települő áruházak parkoló iránti ígényét a városhatárig kimenő gyorsvasutak P+R parkolóival.
Előzmény: BA123 (5482)
BA123 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5495
Jó, akkor kezdjük el összeírni!

Ami biztos:
2007-ben M7 Zamárdi-Szárszó, Kanizsa-Sormás, M3 Görbeháza-Nyíregyháza, M8, Dunaújváros
2008-ban M7 Balatonszentgyörgy-Kanizsa, Mura híd, M0 kelet, M0 Megyeri-híd, M6 Érd-M0
2009-ben (talán) M31, M43, Szeged-Makó
2010-ben M6-M60 Dunaújváros-Pécs, M85 Győr-Csorna, M0 déli bővítése

Mit udtok ehez hozzáfűzni?
Előzmény: _roadrunner_ (5491)
janoka419 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5493
Szívesen besegítek magam is, ha tudok.
Előzmény: _roadrunner_ (5491)
BA123 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5492
Nagyon is értem...
A megoldás mégsem hiszem hogy az agglomerációs zöldterületek beépítésének az elősegítése a metró meghosszabbításával!!! Így is éppen elég parkoló és bevásárlóközpont épült a budaörsi folyosón.
Törekedni kellene arra hogy a meglévő területekkel gazdálkodjunk megfelelően. A elhanyagolt kelenföldi pályaudvar környékén 5000 parkolót legalább létre kellene hozni. Többet lehet hogy nem lehet, mert maga a parkoló is dugót okozna.
Én azt mondom hogy ha nem megy a nagy parkolóház, akkor az autópályát kell meghosszabbítani, úgy hogy több lehetőség legyen megközelíteni a belvárost és a metróállomásokat. A legjobb lenne ha a kelenföldi pályaudvar felett egy nagy ívvel átdobnánk a pálya forgalmát az egérútra, amit természetesen gyorsforgalmasítani kellene. Az Andor utcáról, Csepelről, a Soroksári útról számos úton elérhető a belváros kocsival is, és több átszállási lehetőség is van a két hévre. Ezeken a helyeken is lehetne 5000-es parkolókat építeni.

Szóval a mondanivalóm lényege, hogy meg kellene próbálkozni a város jelenlegi területeivel foglalkozni és a további terjeszkedést megakadályozni. Ez azért is fontos, mert a saját kedves zöldterületeinket tesszük tökre, és hagyjuk a városban meglévő lepusztult területek további erúzióját.
Előzmény: felucca (5490)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5491
ok, de max. tippelni tudunk. Mondjuk biztos jobban tippelnénk, mint a hivatásos optimisták, akik elvileg tudják a valós helyzetet is.
Előzmény: BA123 (5489)
felucca Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5490
Nem érted. A dekoncentráltság valóban ártalmas, ha például a munkavégzést, vagy egy hozzászólás pontos megértését gátolja, de kifejezetten hasznos, ha nem egy metróállomás mellett építünk egy giga-parkolóházat, hanem három metróállomás mellett három darab harmadakkorát. A Kelenföldi pályaudvaron nagyon megnyomva a ceruzát lehet csinálni 900 parkolót, és kellene 20.000 (hogy annak látszatja is legyen)

"...Én a magam részéről egyébként annak örülnék ha a virágpiac környéke magmaradna zöldterületnek...."

Én is örülnék sok mindennek,de a terület sorsa a 60-as években eldőlt, amikor ide került az autópálya nyomvonala. Most lehet választani, hogy hogyan épüljön be: P+R-rel, vagy anélkül, de csontig.
Előzmény: BA123 (5488)
BA123 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5489
Ezek megint nagyon jó hírek!
Az a probléma hogy annyi a program és a dátum hogy nem lehet átlátni, még a NIF honlapján is sok sok hülyeség van.
Mit szólnál hozzá Roadrunner ha készítenénk egy táblát a honlapodon. Szívesen segítek benne!
Előzmény: _roadrunner_ (5487)
BA123 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5488
Szerintem a dekoncentráltság kifejezetten hátrány. A magam példáján azt tudom mondani hogy én azt a parkolót keresem amelyik a hév mellett van, mert így gyors az átszállás. Ha sokat kell gyalogolnom akkor nagyon meggondolom a dolgot, pláne ha nagyon meleg van, esik vagy fagy.
Az M7-M1-en bejövő forgalom a napi munkába megy és siet. A számukra egy olyan parkolót kell építeni, ami mondjuk napi 200-300 Ftért egyrészt biztosít egy őrzött parkolóhelyet, gyors átszállást, gyors bevásárlást, vendéglátóhelyeket, és sportolási lehtőségeket (természetesen az utóbbiak nincsenek benne a 2-300 ftban). Erre a kelenföld pu. környéke nagyon alkalmas, ahol rengeteg! hely van, főleg a vasút felett. Ez a hely nagyon gyors és kényelmes átszállást biztosít. Szerintem ez a kiinduéási pont, és csak innen jön a közlekedéstervezés.

Én a magam részéről egyébként annak örülnék ha a virágpiac környéke magmaradna zöldterületnek.
Előzmény: felucca (5485)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5487

Szerintem jövőre a ceglédi elkerülő hiányzó négysávosításait is elkezdik. Már idén is kezdhették volna, de sok a bürokrácia és a totojázás mindkét oldalról, így ennek az évnek már lőttek munkakezdés szempontjából.

Ha jól tudom 2009-ig viszont mindenképp el kell kezdeni a KMOP programjait (tehát M4 Üllő - Albetirsát is), mert utána már nem jár pénz felzárkóztatás jogcímen.

Előzmény: BA123 (5484)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5486

Főleg Budaörsről, ahol ma nincs egy értelmes buszjárat (mindegyik araszol a dugóban) és a vasút is túl messze van a lakott területektől.

 

Hozzátenném, hogy a belső szakasznál meg 3 állomás elhagyásával nem csak olcsóbb lenne a metró, hanem jelentős gyorsulást érhetne el.

Előzmény: felucca (5485)
felucca Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5485
Semmi értelme kelenföldön építeni a parkolót. Ide nem fér be a szükséges parkolószám. A 4-es metrónak, ha valahol, akkor Kelenföldtől kifelé van értelme, kettős is:

1. A meghosszabbítás mellett dekoncentráltan biztosítható a szükséges P+R parkolókapacitás,

2. A meghosszabbítás eleve kevesebb elinduló autót eredményez ebből a térségből.
Előzmény: BA123 (5483)
BA123 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5484
Az jó hír, hogy a kisújszállási elkerülőt elkezdik, de hogy áll a ceglédi elkerülő?
Két szakasz még hátravan a négysávosításból, és az utóbbi időben nem is halottam arról hogy terveznék a folytatását, pedig korábban arról volt szó hogy 2006-ig az egész elkészül...
Előzmény: _roadrunner_ (5480)
BA123 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5483
Amúgy éppen nem a hazafelá tartók számára kell épateni a parkolóházat, hanem a munkába igyekvők számára, elsősorban a reggeli forgalomra. Szóval bocs Urál, de amit írtál abban nem nagyon van logika...
Előzmény: urál (5479)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!