Keresés

Részletes keresés

mestska Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5578
403-as út Nyíregyházánál

Tegnap mentem rajta, sima főút volt szerintem, kivéve persze a már M3nak kitáblázott rövid autópályaszakaszt a déli oldalon. A csomópnttól Nyíregyháza déli 2*2 sáv, középen komoly elválasztás (nem emlékszem pontosan, de valami magasabb, mint szalagkorlát) 90 km/h.
Előzmény: _roadrunner_ (5575)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5577

Ez azért bíztató, hogy kb. ugyanazt mondjuk. :)

A volt autóút Fehérvár felé menő pályája tényleg nagyon rossz, különösen a külső sáv, de fel fogják újítani és osztottpályát csinálnak majd itt is. A 72-es úti csomópont (Litér) is különszintű lesz, ahová bekötik majd a 82-es utat.

Előzmény: Törölt nick (5573)
BA123 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5576
Azt hallottam hogy valami gáz van a 71-es kenesi elkerülővel és csak ősszel adják át, pedig idén június végére ígérték. Erről nincs valakinek infója?
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5575

Ezt már én is akartam kérdezni, de akkor gyűjtsük össze, melyek azok a hivatalosan nem gyorsforgalmi utak, tehát nem autóút és nem autópálya, ahol mégis 90-nél többel lehet menni április 1. óta.

 

8-as főút: 100-zal lehet menni Várpalota és a 72-es út között (korábbi "autóúton"), kereszteződésekben 80-nal, Csór elkerülő után Inotáig is 100; Veszprém Márkó között is 100. A többi négysávos rész, Fehérvár nyugati elkerülő is: 90.

 

A következő helyek érdekelnének még a már tisztázottakon kívül: M0: M5-4 között; 4-es út Bp-Üllő; 4-es út négysávosított részei: Ceglédnél, Szolnoknál és utána; 2/A, ami állítólag M2 lett, 403-as út Nyíregyházánál, M30 miskolci szakasz, 610 Kaposvári elkerülő + ha van még valami, amit kihagytam.

 

Aztán a gyorsforgalmi utaknál: M9 Szekszárdnál, M70, ahol a csomópontok környéke autópálya, a többi meg autóút, ezek 110-esek végig?

Előzmény: kofy (5570)
BA123 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5574
Kössz!
A politikát kihagynám, úgyhogy marad az első.
Előzmény: urál (5572)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5573
8-as út
1. Veszprém - Litér elág.: országút, 2x2 sáv, kettős záróvonal, 90 km/h
2. Litér elág - Várpalota előtti tető: országút, 2x2 sáv, kettős záróvonal, 100 km/h
3. Várpalota előtti tető - Inota: országút, 2x1 sáv (1 kapaszkodósáv), 90/50 (40) km/h
4. Inota - megyehatár: országút, 2x2 sáv, elválasztó sáv szalagkorláttal, 100 km/h
5. megyehatár - Székesfehérvár: országút, 2x2 sáv, elválasztó sáv szalagkorláttal, 90 km/h

Néhány megjegyzés hozzá:
2: Korábban autóút volt, 110 km/h-val járható. A szakaszba eső Hajmáskér elágazásnál a 80 km/h-s korlátozás megmaradt. Az Öskü elágazásnál korábban 90-es korlátozás volt, most ott is lehet 100-zal haladni. A Székesfehérvár felé tartó irány ('bal pálya') aszfaltminősége helyenként nagyon rossz.
4-5: Ez a szakasz újabb, jobb minőségű és a középső szalagkorlát miatt sokkal biztonságosabb is mint a 2. jelű. Ennek ellenére a nagyobb darabot jelentő Fejér megyei szakaszon - valószínűleg nem műszaki okokból - 90 km/h az érvényes sebesség, a Csór nyugat és a Csór kelet elágazásnál pedig 70 km/h.

Macibb
Előzmény: kofy (5570)
urál Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5572
Ezt itt kérdezd meg, vagy ha politikát is érinteni akarsz, akkor itt.
Előzmény: BA123 (5571)
BA123 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5571
Asziszem egy kicsit nehezen szabadulok ettől a négyes metrótól, meg a kelenföldi P+R-től. Szóval az a gondolatom támadt, hogy ha az M4-et a Keletitől nem a sokat kritizált nyomvonalon vinnénk a Bosnyák tér felé, hanem a ligeten keresztül az M3
végéig (Kacsó Pongrác úti felüljáró), akkor ott hasonló átszállóhelyet lehetne létesíteni mint Kelenföldön, metró+vasút+kisföldalatti+villamosvonalak, és ide lehetne helyezni a távolsági buszpályaudvart is az Arénától.

Érdekelne a véleményetek, különösen hogy ennek a Bosnyák téri meghosszabbításnak a finanszírozása egyenlőre sötét ló, vagyis egyenlőre úgy tűnik hogy nem épül meg 2011-re.
kofy Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5570

Urak!

(Mivel még itt új vagyok) nem tudom volt-e téma, hogy ápr 1-jével melyik utjaink besorolása változott (főút->autóút, illetve fordítva).

 

Néhány példát hozok, amit ki lehet egészíteni:

 

1. Az M15-ként emlegetett 15-ös főút tényleg M15 autóút lett M1-Rajka oh. között, de végig 90 km/h-ás korlátozással (ezt spec. nem értem miért)

2. A 19-es főút M1 Győr-Kelet - Győr-Likócs között M19 autóút lett (egy rövid szakasz kivételével: vasúti felüljáró) korlátozás nélkül (110 km/h)

3. A 8-as út Veszprém-Várpalota közötti szakasza visszaminősült autóútról főútvonallá, a sebességről nincs infóm.

4. A 3-as főút Gyöngyös-Nyugat - Gyöngyös Tesco között visszaminősült főúttá, de 110 km/h-s sebességgel!

5. A 4-es elkerülő egy része (a külső??) M4 autóút lett. Sebesség???

 

Ennyit tudok.

Törölt nick Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5569

én elhiszem (bár a mávnál 25ezrelékes limitet találtam... vagy ez még a gőzösök korából visszamaradt csökevény?)

 

inkább arra gondoltam, hogy ilyen 2x200mes huplival nem oldható meg az 5m süllyesztés, hanem a nagy függőleges ívsugarak és átmeneti ívek miatt jobban szét kell húzni a pályakorrekcióval érintett szakaszt...

 

Előzmény: mestska (5567)
urál Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5568
Arra gondoltam.
Előzmény: attus germanicus (5563)
mestska Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5567
Köln-Frankfurt között a nagysebességű vonalon 4%-os emelkedő is van, mégis 300-al mennek a vonatok.
Előzmény: Törölt nick (5566)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5566

nekem 8... de akkor itt biztos nem fognak 100al menni a vonatok...

Előzmény: attus germanicus (5564)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5565

Komplett agglomerációs szemléletre volna szükség.

 

van itt aggloszemlélet, csak építeni kéne:

http://roads.extra.hu/road_plans/m0_bp_aggl.jpg

Előzmény: attus germanicus (5563)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5564
>5m süllyesztést 3ezrelékes lejtéssel kb. 1700m-en lehet eszközölni...

Ja. Még szerencse, hogy vasúton a megengedett lejtés ennek a tízszerese ;-)

Előzmény: Törölt nick (5555)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5563

>Hiányzik nagyon az egységes Nagy Budapesti városfejlesztés.

Annál több. Komplett agglomerációs szemléletre volna szükség. És közös irányításra, hogy ne háromutcás kis faluk tehessenek keresztbe komoly fejlesztéseknek.

Előzmény: urál (5553)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5562
az árkád helyett oda egy jó nagy parkolóház kellett volna...
Előzmény: attus germanicus (5560)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5561
Szerintem azért illik azzal tisztában lenni, hogy Budaörsre a metró még elég sokáig nem fog eljutni. Ha überoptimisa vagyok, akkor még legalább 50 évig (reálisan inkább 500). Szóval erre tervezni nem nagyon érdemes :-)
Előzmény: urál (5525)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5560
Az Árkádban is ezért lett fizetős a pakorlás hétköznap, mert beállt ezer autó, amiből kb. 6-nak a tulajdonosa vásárolt is, a többi P+R-ként használta a metróhoz. Aztán az igazi vásárlók meg nem fértek be.
Előzmény: urál (5523)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5559
jogos: jobban tartozik pesthez, mint a sok rákosborzasztó... :-)
Előzmény: urál (5553)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5558

Hiányzik nagyon az egységes Nagy Budapesti városfejlesztés...

 

dehát ott a pondmaniczky terv... :-)

Előzmény: urál (5553)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5557

Azt hiszem ez lehet a legfőbb oka annak hogy a hatos csomópont változatlan marad.

 

nemhinném.

a hídfő kb. ott van, ahol a rajzomon a déli csp-i ágak elválnak.

innen indítva kényelmesen ki lehet alakítani a gyűjtő/elosztó pályákat...

(hameg a vasutat süllyesztenék, akkor meg pláne...)

Előzmény: BA123 (5551)
urál Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5556

Vajon hol? :)

Előzmény: Törölt nick (5555)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5555

Nem lenne egyszerűbb lesüllyeszteni egy szakaszon a vasutat? :)

 

1xűbbnek 1xűbb... (csak ezzel nem számoltam... :-)

5m süllyesztést 3ezrelékes lejtéssel kb. 1700m-en lehet eszközölni...

(mán csak az a kérdés, addig hol mennek a vonatok...)

Előzmény: urál (5545)
urál Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5554
Anno amikor a mostani Budapestet megcsinálták Budaörs egy csöppnyi kis falu volt, azért nem került be, azóta egy hatalmas elővárossá nőtt anélkül, hogy Budapest szerves részeként kezelnék.
Előzmény: Törölt nick (5552)
urál Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5553
Hiányzik nagyon az egységes Nagy Budapesti városfejlesztés. Amíg az nem lesz, nem is lehet semmi jóra számítani ilyen ügyben.
Előzmény: Rooger Preed (5550)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5552

megáll a Kelenföldinél kábé olyan...

 

ez igaz...

végülis közelebb van a központhoz, mint ujpKözp és Köki...

kb. annyira, mint az örsvezér (6km)

Előzmény: urál (5543)
BA123 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5551
Úgy tudom hogy a hidat egyszerűen megduplázzák, így lesz 2x3 sávos. Ha viszont egy autópálya csomópontot kellene építeni a hídfőhöz, akkor 2x3 mellé még mindkét oldalra kellene építeni 2-2 sávot a lehajtáshoz, elválasztósávval. Így a híd 2x5 sávos lenne, ráadásul át kellen építeni a meglévőt is. Azt hiszem ez lehet a legfőbb oka annak hogy a hatos csomópont változatlan marad.
Előzmény: RadiX (5549)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5550

Kétvágányosítani akarják, úgyhogy azzal együtt emgtehetnék. Ha nem teszik, akkor marad a tili-toli.

 

Itt is látszik, hogy a különböző projektek mennyire nincsenek tekintettel a másikra. Elég elmenni a 6-os út kanyarjáig, ahol az EuroVelo nyomvonalra épült rá az M6.

Előzmény: urál (5545)
RadiX Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5549
A hidat ugyis at kell majd epiteni a deli szaksz szelesitesekor, akkor nyilvan atepul majd a csomopont is.
Előzmény: BA123 (5544)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!