Tegnap mentem rajta, sima főút volt szerintem, kivéve persze a már M3nak kitáblázott rövid autópályaszakaszt a déli oldalon. A csomópnttól Nyíregyháza déli 2*2 sáv, középen komoly elválasztás (nem emlékszem pontosan, de valami magasabb, mint szalagkorlát) 90 km/h.
A volt autóút Fehérvár felé menő pályája tényleg nagyon rossz, különösen a külső sáv, de fel fogják újítani és osztottpályát csinálnak majd itt is. A 72-es úti csomópont (Litér) is különszintű lesz, ahová bekötik majd a 82-es utat.
Ezt már én is akartam kérdezni, de akkor gyűjtsük össze, melyek azok a hivatalosan nem gyorsforgalmi utak, tehát nem autóút és nem autópálya, ahol mégis 90-nél többel lehet menni április 1. óta.
8-as főút: 100-zal lehet menni Várpalota és a 72-es út között (korábbi "autóúton"), kereszteződésekben 80-nal, Csór elkerülő után Inotáig is 100; Veszprém Márkó között is 100. A többi négysávos rész, Fehérvár nyugati elkerülő is: 90.
A következő helyek érdekelnének még a már tisztázottakon kívül: M0: M5-4 között; 4-es út Bp-Üllő; 4-es út négysávosított részei: Ceglédnél, Szolnoknál és utána; 2/A, ami állítólag M2 lett, 403-as út Nyíregyházánál, M30 miskolci szakasz, 610 Kaposvári elkerülő + ha van még valami, amit kihagytam.
Aztán a gyorsforgalmi utaknál: M9 Szekszárdnál, M70, ahol a csomópontok környéke autópálya, a többi meg autóút, ezek 110-esek végig?
8-as út 1. Veszprém - Litér elág.: országút, 2x2 sáv, kettős záróvonal, 90 km/h 2. Litér elág - Várpalota előtti tető: országút, 2x2 sáv, kettős záróvonal, 100 km/h 3. Várpalota előtti tető - Inota: országút, 2x1 sáv (1 kapaszkodósáv), 90/50 (40) km/h 4. Inota - megyehatár: országút, 2x2 sáv, elválasztó sáv szalagkorláttal, 100 km/h 5. megyehatár - Székesfehérvár: országút, 2x2 sáv, elválasztó sáv szalagkorláttal, 90 km/h
Néhány megjegyzés hozzá: 2: Korábban autóút volt, 110 km/h-val járható. A szakaszba eső Hajmáskér elágazásnál a 80 km/h-s korlátozás megmaradt. Az Öskü elágazásnál korábban 90-es korlátozás volt, most ott is lehet 100-zal haladni. A Székesfehérvár felé tartó irány ('bal pálya') aszfaltminősége helyenként nagyon rossz. 4-5: Ez a szakasz újabb, jobb minőségű és a középső szalagkorlát miatt sokkal biztonságosabb is mint a 2. jelű. Ennek ellenére a nagyobb darabot jelentő Fejér megyei szakaszon - valószínűleg nem műszaki okokból - 90 km/h az érvényes sebesség, a Csór nyugat és a Csór kelet elágazásnál pedig 70 km/h.
Asziszem egy kicsit nehezen szabadulok ettől a négyes metrótól, meg a kelenföldi P+R-től. Szóval az a gondolatom támadt, hogy ha az M4-et a Keletitől nem a sokat kritizált nyomvonalon vinnénk a Bosnyák tér felé, hanem a ligeten keresztül az M3 végéig (Kacsó Pongrác úti felüljáró), akkor ott hasonló átszállóhelyet lehetne létesíteni mint Kelenföldön, metró+vasút+kisföldalatti+villamosvonalak, és ide lehetne helyezni a távolsági buszpályaudvart is az Arénától.
Érdekelne a véleményetek, különösen hogy ennek a Bosnyák téri meghosszabbításnak a finanszírozása egyenlőre sötét ló, vagyis egyenlőre úgy tűnik hogy nem épül meg 2011-re.
én elhiszem (bár a mávnál 25ezrelékes limitet találtam... vagy ez még a gőzösök korából visszamaradt csökevény?)
inkább arra gondoltam, hogy ilyen 2x200mes huplival nem oldható meg az 5m süllyesztés, hanem a nagy függőleges ívsugarak és átmeneti ívek miatt jobban szét kell húzni a pályakorrekcióval érintett szakaszt...
>Hiányzik nagyon az egységes Nagy Budapesti városfejlesztés.
Annál több. Komplett agglomerációs szemléletre volna szükség. És közös irányításra, hogy ne háromutcás kis faluk tehessenek keresztbe komoly fejlesztéseknek.
Szerintem azért illik azzal tisztában lenni, hogy Budaörsre a metró még elég sokáig nem fog eljutni. Ha überoptimisa vagyok, akkor még legalább 50 évig (reálisan inkább 500). Szóval erre tervezni nem nagyon érdemes :-)
Az Árkádban is ezért lett fizetős a pakorlás hétköznap, mert beállt ezer autó, amiből kb. 6-nak a tulajdonosa vásárolt is, a többi P+R-ként használta a metróhoz. Aztán az igazi vásárlók meg nem fértek be.
Anno amikor a mostani Budapestet megcsinálták Budaörs egy csöppnyi kis falu volt, azért nem került be, azóta egy hatalmas elővárossá nőtt anélkül, hogy Budapest szerves részeként kezelnék.
Úgy tudom hogy a hidat egyszerűen megduplázzák, így lesz 2x3 sávos. Ha viszont egy autópálya csomópontot kellene építeni a hídfőhöz, akkor 2x3 mellé még mindkét oldalra kellene építeni 2-2 sávot a lehajtáshoz, elválasztósávval. Így a híd 2x5 sávos lenne, ráadásul át kellen építeni a meglévőt is. Azt hiszem ez lehet a legfőbb oka annak hogy a hatos csomópont változatlan marad.
Kétvágányosítani akarják, úgyhogy azzal együtt emgtehetnék. Ha nem teszik, akkor marad a tili-toli.
Itt is látszik, hogy a különböző projektek mennyire nincsenek tekintettel a másikra. Elég elmenni a 6-os út kanyarjáig, ahol az EuroVelo nyomvonalra épült rá az M6.