Na ja, de ott az is van, hogy 13 útszakaszon meg már idén elkezdenek építkezni 13 útszakaszon. Szerettem volna írni erről, de egyelőre még válaszokat sem kaptam, vagyis csak annyit, hogy:
a NIF fel van készülve erre, de ahhoz, hogy ezek elinduljanak, el kell fogadnia a kormánynak az úgynevezett akciótervet (amit a GKM-ben kell elkészíteni), amit aztán el kell küldeni Brüsszelbe, ahová ezt követően lehet benyújtani a támogatási kérelmet, majd a benyújtás után kiírni a közbeszerzési eljárást a kivitelező kiválasztására, és ha a támogatást megkaptuk, majd az NFÜ és a NIF szerződtek erről, akkor köthet a NIF szerződést a tendernyertessel.
Most várom, mit válaszol a GKM, aztán cikk is lesz, de az a lényeg, hogy ha én útépítő cég lennék, akkor nem gyúrnék arra, hogy ebből a 13 útból rettentő nagy pénzeim lesznek idén.
ha meglesz a folytatás (meg az M31), akkor jócskán nőni fog a forgalma, bár a déli szektor jelenlegi forgalmát szerintem 20-30 év alatt sem fogja elérni...
Az M0 azon része meglehetősen kis forgalmú, pláne hétvégén. Bár a többség nem tartja be a korlátozást, valójában alig veszélyes. Ellenben a "régi" M0-szakasszal, ami még 80-al is elég veszélyes.
"M4" Üllő felől 1 hete: 110 az M0 felüljáróig, felüljárón 90 (a híd előtt, után mintha kicsit megsüllyedt volna) utána 100 a vecsés előtti 70-es tábláig.
Itt az van, hogy 2008-ban hozzákezdenek a következőkhöz:
(Bár lehet, hogy az átlagosan +1 éves valószínűségi változóval is számolni kell :)
- 71. sz. főút (távlat M8) M7 89+008- 71. sz. főút 2+500 között; - 72. sz. főút 0+700-6+500 11,5 tonnás megerősítése; - 8-72. sz. főutak különszintű csp.; - 82. sz. főút átkötése a 8. sz főútra (8-72 csp.-ba); - 8. sz. főút 11,5 t megerősítése 4 szakaszban (osztottpálya) Veszprém - Várpalota között;
(Ezek a most épülő elkerülővel egybefüggő utat alkotnak.)
Ami kifelé menet van, az éppen az ellenkezője: nincs vízszintes szakasz a jobbra dőlő meg a balra dőlő rész között, vízelvezetés szempontjából teljesen biztonságos, még akkor is, ha az autóban a hirtelen billenést furcsának érezheted.
Én is úgy emlékszem, hogy az esőre történő figyelmeztetés ott van, de a korlátozás mindig érvényes, mivel nem alatta kistáblán van feltüntetve az ok.
A "felcsíkozás" szerintem megvan mindenkinek, sejtettem hogy nem a művészi ösztöneik kiéléséről van szó, hanem holmi vízelvezetésről :) Bár én nem értek hozzá, de köszönöm a szakszerű magyarázatot! :)
Van még egy ilyen hely az M7-esen, amire szerintem mindenki emlékszik. Kifelé az M0 után egy ponton "nem kicsit" megváltozik a dőlésszöge a pályának, ahol két kanyar illeszkedik egymáshoz.
Én is ezt olvastam a 71-esről, aztán semmi... Akkor talán ősszel. A folytatásról vannak új hírek? Korábban úgy volt hogy rögtön hozzákezdenek a Fűzfő-Veszprém szakasznak, de aztán úgy láttam kikerült a tervek közül. Az M7-tel való csomópont viszont építhető lenne.
Az M7-en Pákozd és Tárnok között Budapest felé, tehát a bal pályán több rövid szakaszon is ki van tűzve ilyen sebességkorlátozás. A táblák emlékeim szerint felülről lefelé haladva: Csúszós úttest - Esős idő kiegészítő tábla - 100 km/h-s sebességkorlátozás. Eszerint a korlátozás mindig érvényes, nemcsak esőben. A kiváltó ok egyébként a balos kanyarok túlemelésének hibás kivitelezése. Nagyjából arról van szó, hogy amíg a pálya egyenesben és jobbkanyarban jobbra lejt, balkanyarban balra lejt (túlemelés). A balkanyar elején és végén a jobbra lejtő és a balra lejtő szakasz közötti átmenetet (túlemelés kifuttatása) ügyesen és hirtelen kell megoldani, hogy ne legyen olyan rész, amelyik sehova nem lejt, mert ott megáll az esővíz. A keletkező tócsák veszélyeit ezért a sebességkorlátozással, illetve a burkolat érdesítésével, csatornák bemarásával igyekeztek tompítani.
Nem tudom, de nekem az rémlik, hogy évekkel ezelőtt 90-nél gyorsabban lehetett menni Szajolnál és április előtt ezt csak autóút táblával lehetett megoldani.
Hogy érted? Alagúttal hogy lehetett volna megoldani? mennyi km lett volna alagútban? mennyiért? Ahogy nézem az M6 alagútterveket, ott mindenképp 90 km/h lett volna a sebességkorlátozás.
Sem Szajolnal sem Ceglédnél nem volt autóút kitáblázva soha. A Vecsés-Üllő elkerülőre idén tavasszal kerültek ki az autóút táblák, 100-as korlátozással.
m7 velence 100 km: én úgy láttam, hogy van egy kiegészítő tábla alatta, melynek értelmében csak esőben alkalmazandó.
köröshegyi hídon úgy tudom 100 km-es korlátozás lesz. de ugye "csak ezzel a nyomvonallal és kialakítással lehett megfelelni a gyorsforgalmi sztenderdeknek". ja, alagútban nehéz lett volna kétszer kétsávon, 100 km-es korlátozással elvinni az utat. és ráadásul legalább olyan jó lett volna abból/abban a kilátás, mint a völgyhídról majd..
a másik nagyobb beruházás a 37-es út négysávosítása 8,5 km-es szakaszon. erről a csúszásról is megjelent egy hír korábban, az új határidő július 31, de szerintem ezt se fogják tudni tartani. bonyolult dolog ez a négysávúsítás. meghát a hernádra is fel kellett rittyenteni egy hídszélesítést.
Úgy emlékszem, a Vecsés-Üllő elkerülőn láttam eltérő sebességkorlátozást befelé irányban, de nem tudom, hogy 100 vagy 110 km/h-t, és a helyben sem vagyok biztos. A 4-es út további felújított szakaszain (Cegléd, Abony, Szajol stb.) nem emlékszem felemelt sebességre. De pár nap múlva járok arra és megnézem.
Csupa meglepő dolgot mondtál. Nekem rémlik, hogy Szajolnál "autóút" is volt még régen, meg talán Ceglédnél is volt valami. Az is furcsa, hogy a Vecsés Üllő elkerülő sima 90-es. Persze nem benned van a hiba :)
Jól értem, hogy Nyíregyházánál nemcsak a 403-as út 90-es, hanem az M3-as is Nyíregyháza-dél és a 403-as út között??
ja, a 4-es Ceglédnél, Szolnoknál, Szajolnál is 90-es. legalábbis, mikor múltkor arra jártam még az volt. Ahogy a Vecsés-Üllőt elkerülő is, de azt nem is értettem, miért...