Keresés

Részletes keresés

janoka419 Creative Commons License 2007.07.19 0 0 5608

Én a 71-esről három napja várok infót a NIF-től. Van nálam bölcsebb ember valaki?

Előzmény: BA123 (5576)
janoka419 Creative Commons License 2007.07.19 0 0 5607

Na ja, de ott az is van, hogy 13 útszakaszon meg már idén elkezdenek építkezni 13 útszakaszon. Szerettem volna írni erről, de egyelőre még válaszokat sem kaptam, vagyis csak annyit, hogy:

a NIF fel van készülve erre, de ahhoz, hogy ezek elinduljanak, el kell fogadnia a kormánynak az úgynevezett akciótervet (amit a GKM-ben kell elkészíteni), amit aztán el kell küldeni Brüsszelbe, ahová ezt követően lehet benyújtani a támogatási kérelmet, majd a benyújtás után kiírni a közbeszerzési eljárást a kivitelező kiválasztására, és ha a támogatást megkaptuk, majd az NFÜ és a NIF szerződtek erről, akkor köthet a NIF szerződést a tendernyertessel.

Most várom, mit válaszol a GKM, aztán cikk is lesz, de az a lényeg, hogy ha én útépítő cég lennék, akkor nem gyúrnék arra, hogy ebből a 13 útból rettentő nagy pénzeim lesznek idén.

Előzmény: _roadrunner_ (5594)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.19 0 0 5606

az M0 valóban nem elkerülő út, annál sokkal több: KÖRGYŰRŰ.

 

vagyis: minden irányból lehetővé teszi az elkerülést (míg egy mezei elkerülő út csak egy főirányban, és kiszolgálja a teljes agglomerációt...

ugye milyen nagyszerű... ;-)

Előzmény: ghosty9 (5603)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.19 0 0 5605
ha meglesz a folytatás (meg az M31), akkor jócskán nőni fog a forgalma, bár a déli szektor jelenlegi forgalmát szerintem 20-30 év alatt sem fogja elérni...
Előzmény: attus germanicus (5602)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.19 0 0 5604
Úgy tudom, M0-t úgy építették ill. építik M5 és M31 között, hogy 2x(3+1) sávos autópályává lehessen bővíteni.
Előzmény: PrintScreen (5597)
ghosty9 Creative Commons License 2007.07.19 0 0 5603
"van itt aggloszemlélet, csak építeni kéne:"

Szep abraval tamasztottad ala, hogy az M0 minden, csak elkerulo ut nem. :-)
Előzmény: Törölt nick (5565)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.19 0 0 5602
Az M0 azon része meglehetősen kis forgalmú, pláne hétvégén. Bár a többség nem tartja be a korlátozást, valójában alig veszélyes. Ellenben a "régi" M0-szakasszal, ami még 80-al is elég veszélyes.
Előzmény: Törölt nick (5600)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.19 0 0 5601
Szerintem azért a 25 még mindig sokkal több, mint az Általad említett 3, nem? :-)
Előzmény: Törölt nick (5569)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.19 0 0 5600

nemcsak érzetre ap....

ráadásul a forgalom is viszonylag csekély...

Előzmény: PrintScreen (5597)
Fricy Creative Commons License 2007.07.19 0 0 5599
Most állítólag csinálnak terveket alagút nélküli változatra is.
Előzmény: _roadrunner_ (5587)
Fricy Creative Commons License 2007.07.19 0 0 5598
Igen. Tudomásom szerint.
Előzmény: PrintScreen (5597)
PrintScreen Creative Commons License 2007.07.19 0 0 5597
M0 M5-4 - 110 végig korlátozás nélkül. Mivel az autóút tábla még a felhajtón van, és "érzetre" autópálya mindenki megy 130-al.

A két pályatest közt meghagyott hely, 1-1, esetleges plusz sáv miatt maradt ott?
Előzmény: _roadrunner_ (5575)
PrintScreen Creative Commons License 2007.07.19 0 0 5596
"M4" Üllő felől 1 hete: 110 az M0 felüljáróig, felüljárón 90 (a híd előtt, után mintha kicsit megsüllyedt volna) utána 100 a vecsés előtti 70-es tábláig.
Előzmény: Törölt nick (5595)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.19 0 0 5595

Ahogy a Vecsés-Üllőt elkerülő is, de azt nem is értettem, miért...

 

Pedig már volt róla szó:

mivel ingyé használható (legalábbis a D1-nek), valamit csinálni kell, hogy mégse legyen annyira jó az autósnak, ezért lekilenvenesítik...

ugyanez van az M2-n is...

 

és hasonló logika fedezhető fel a 7esútnál (velencei szakasz), amit szintén eszement módon lekorlátoztak, miután matricás lett az M7...

Előzmény: mestska (5579)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.19 0 0 5594

Itt az van, hogy 2008-ban hozzákezdenek a következőkhöz:

(Bár lehet, hogy az átlagosan +1 éves valószínűségi változóval is számolni kell :)

 

- 71. sz. főút (távlat M8) M7 89+008- 71. sz. főút 2+500 között;
- 72. sz. főút 0+700-6+500 11,5 tonnás megerősítése;
- 8-72. sz. főutak különszintű csp.;
- 82. sz. főút átkötése a 8. sz főútra (8-72 csp.-ba);
- 8. sz. főút 11,5 t megerősítése 4 szakaszban (osztottpálya) Veszprém - Várpalota között;

(Ezek a most épülő elkerülővel egybefüggő utat alkotnak.)

http://www.nfu.gov.hu/./index.nfh?r=&v=&l=&d=&mf=&p=-letoltes_akcioterv_korm_tars_3__3_.pdf

Előzmény: BA123 (5591)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5593
Ami kifelé menet van, az éppen az ellenkezője: nincs vízszintes szakasz a jobbra dőlő meg a balra dőlő rész között, vízelvezetés szempontjából teljesen biztonságos, még akkor is, ha az autóban a hirtelen billenést furcsának érezheted.

Macibb
Előzmény: _roadrunner_ (5592)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5592

Én is úgy emlékszem, hogy az esőre történő figyelmeztetés ott van, de a korlátozás mindig érvényes, mivel nem alatta kistáblán van feltüntetve az ok.

A "felcsíkozás" szerintem megvan mindenkinek, sejtettem hogy nem a művészi ösztöneik kiéléséről van szó, hanem holmi vízelvezetésről :) Bár én nem értek hozzá, de köszönöm a szakszerű magyarázatot! :)

 

Van még egy ilyen hely az M7-esen, amire szerintem mindenki emlékszik. Kifelé az M0 után egy ponton "nem kicsit" megváltozik a dőlésszöge a pályának, ahol két kanyar illeszkedik egymáshoz.

Előzmény: Törölt nick (5590)
BA123 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5591
Én is ezt olvastam a 71-esről, aztán semmi...
Akkor talán ősszel.
A folytatásról vannak új hírek? Korábban úgy volt hogy rögtön hozzákezdenek a Fűzfő-Veszprém szakasznak, de aztán úgy láttam kikerült a tervek közül. Az M7-tel való csomópont viszont építhető lenne.
Előzmény: Törölt nick (5582)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5590
Az M7-en Pákozd és Tárnok között Budapest felé, tehát a bal pályán több rövid szakaszon is ki van tűzve ilyen sebességkorlátozás. A táblák emlékeim szerint felülről lefelé haladva: Csúszós úttest - Esős idő kiegészítő tábla - 100 km/h-s sebességkorlátozás. Eszerint a korlátozás mindig érvényes, nemcsak esőben. A kiváltó ok egyébként a balos kanyarok túlemelésének hibás kivitelezése. Nagyjából arról van szó, hogy amíg a pálya egyenesben és jobbkanyarban jobbra lejt, balkanyarban balra lejt (túlemelés). A balkanyar elején és végén a jobbra lejtő és a balra lejtő szakasz közötti átmenetet (túlemelés kifuttatása) ügyesen és hirtelen kell megoldani, hogy ne legyen olyan rész, amelyik sehova nem lejt, mert ott megáll az esővíz. A keletkező tócsák veszélyeit ezért a sebességkorlátozással, illetve a burkolat érdesítésével, csatornák bemarásával igyekeztek tompítani.

Macibb
Előzmény: _roadrunner_ (5583)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5589
Nem tudom, de nekem az rémlik, hogy évekkel ezelőtt 90-nél gyorsabban lehetett menni Szajolnál és április előtt ezt csak autóút táblával lehetett megoldani.
Előzmény: RadiX (5586)
BA123 Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5588
Ez így van, ezt meg tudom erősíteni.
Előzmény: Törölt nick (5584)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5587

Hogy érted? Alagúttal hogy lehetett volna megoldani? mennyi km lett volna alagútban? mennyiért? Ahogy nézem az M6 alagútterveket, ott mindenképp 90 km/h lett volna a sebességkorlátozás.

Előzmény: Törölt nick (5584)
RadiX Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5586
Sem Szajolnal sem Ceglédnél nem volt autóút kitáblázva soha. A Vecsés-Üllő elkerülőre idén tavasszal kerültek ki az autóút táblák, 100-as korlátozással.
Előzmény: _roadrunner_ (5580)
mestska Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5585
nem-nem, az autópálya.
Előzmény: _roadrunner_ (5580)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5584

m7 velence 100 km: én úgy láttam, hogy van egy kiegészítő tábla alatta, melynek értelmében csak esőben alkalmazandó.

 

köröshegyi hídon úgy tudom 100 km-es korlátozás lesz. de ugye "csak ezzel a nyomvonallal és kialakítással lehett megfelelni a gyorsforgalmi sztenderdeknek". ja, alagútban nehéz lett volna kétszer kétsávon, 100 km-es korlátozással elvinni az utat. és ráadásul legalább olyan jó lett volna abból/abban a kilátás, mint a völgyhídról majd..

Előzmény: _roadrunner_ (5583)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5583

Köszönöm az eddigi válaszokat, bárki bármikor valami újat tud, ne fogja vissza magát.

 

Még egy pár keresztkérdés a témában :)

M7 Velencei-tónál van kb. 5 km-nyi 100-as korlátozás Bp. felé, kifelé meg semmi. Szerintetek miért?

A másik pedig hogy a Kőröshegyi völgyhídon, ami leállósávok nélkül épül, milyen sebességkorlátozás várható?

Törölt nick Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5582

uccsó hír ezzel kapcsolatban 3  hónapos, de ezek szerint még aktuális:

http://www.hirtv.hu/gazdasag/?article_hid=150459

 

a másik nagyobb beruházás a 37-es út négysávosítása 8,5 km-es szakaszon. erről a csúszásról is megjelent egy hír korábban, az új határidő július 31, de szerintem ezt se fogják tudni tartani. bonyolult dolog ez a négysávúsítás. meghát a hernádra is fel kellett rittyenteni egy hídszélesítést.

http://inforadio.hu/hir/belfold/hir-120709

 

arról van valakinek híre, hogy miért is állt le az ukig honlapja teljesen? tavalyig legalább ezekből a havi státusz riportokból lehetett tájékozódni:

http://ukig.kozut.hu/upload/projektek2006.xls

 

ha amiatt, mer tevékenysége beolvadt a nifbe, akkor:

1. kapcsolják le a francba a mostani agyhalott oldalt,

2. a nif csicsaújszájtján oldják meg e táblák kitételét is.

Előzmény: BA123 (5576)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5581
Úgy emlékszem, a Vecsés-Üllő elkerülőn láttam eltérő sebességkorlátozást befelé irányban, de nem tudom, hogy 100 vagy 110 km/h-t, és a helyben sem vagyok biztos. A 4-es út további felújított szakaszain (Cegléd, Abony, Szajol stb.) nem emlékszem felemelt sebességre. De pár nap múlva járok arra és megnézem.

Macibb
Előzmény: _roadrunner_ (5580)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5580

Csupa meglepő dolgot mondtál. Nekem rémlik, hogy Szajolnál "autóút" is volt még régen, meg talán Ceglédnél is volt valami. Az is furcsa, hogy a Vecsés Üllő elkerülő sima 90-es. Persze nem benned van a hiba :)

 

Jól értem, hogy Nyíregyházánál nemcsak a 403-as út 90-es, hanem az M3-as is Nyíregyháza-dél és a 403-as út között??

Előzmény: mestska (5579)
mestska Creative Commons License 2007.07.18 0 0 5579
ja, a 4-es Ceglédnél, Szolnoknál, Szajolnál is 90-es. legalábbis, mikor múltkor arra jártam még az volt.
Ahogy a Vecsés-Üllőt elkerülő is, de azt nem is értettem, miért...
Előzmény: _roadrunner_ (5575)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!