annyit tudok róla, hogy a helyiek körében is nagy a vita, hogy kell-e, ill. mikor épüljön?
az ellenzők szerint nem kell, mert az M0 ellátja ezek feladatát, tehát az M0-t kell mielőbb építeni...
a támogatók szerint meg az M0 mellett is szükség van rájuk, de csak az M0 építése után (vagy azzal egyidejűleg) érdemes építeni, nehogy az M0 előtt elkészülő elkerülők miatt tovább halasztódjon az M0 építése...
Már jól látszanak a pilonok a 11-es útról is az M0 északi hídnál. http://www.m0hid.rgstudio.hu/main.php Tegnap Budakalász felé jártam, és miközben kerestem a pilonokat a fák felett, azon gondolkodtam hogy mi lett a budakalászi és az ürömi elkerülőkkel. Úgy emlékszem hogy a GM megígérte hogy megépítik ezeket az elkerülőket is a híddal együtt, de egyenlőre ennek nyoma sincs. Nincs valakinek erről infója?
abban igazad van, hogy a várható forgalom nem lenne túl jelentős, de a napi 2-3e simán összejönne (és ennyiért meg már épült híd is a dunán... :-))
és az almásfüzitői célforgalomnál többről van szó:
- ott van a tata környéki települések M1 irányú forgalma
- a tatabányáról komárom felé (és viszont) az M1 elkerülésével menő forgalom
- a tatai célforgalom egy része, amit egy elkerülő célzottabban tud a város közepébe/túlvégére juttatni
- ill. lakott területen kívüli kereskedelmi/ipari ingatlanfejlesztésre adna lehetőséget...
a pályával párhuzamos elkerülő valóban pazarlás, ezt inkább a pálya város menti szakaszának díjmentesítésével kell megoldani (ahogy erre sok példa is van), de a felsorolt forgalomnak az M1 nem ad alternatívát...
Aki Tatán át akar menni, az az M1-en megy. Aki meg célforgalom, annak nem jó az elkerülő. Biztosan van, aki Tatabányáról megy Almásfüzitőre, de ezért elkerülőt építeni....a közgazdászok forognak a sírjukban.
Törvényben tiltanám meg az autópályákkal párhuzamos elerülők építését.
...és mekkora pofáraesés lesz, amikor az új út is tele lesz, a régi mellett pedig sokan továbbra is valami megváltást fognak várni, mert a régi út ugyanúgy tele lesz. Ez van. Nem tudom a megoldást.
pedig 1xű:
az M7 és a 72-es között kellett volna egyből megépíteni....
Látnád a 4127-et! Tudom, négyszámjegyű, de régen jó volt. Aztán felújították a 49-est ide terelve a kamionforgalmat. Hát ne tudd meg, mit zötykölödtem rajta.
A cikkben hivatkozott listában benne van a 85-ös út Enese elkerülő. De ez valójában több! 0+000-tól a 12+xxx-ig, vagyis az 1-es úttól Enese túlsó végéig. Tehát lesz (valamilyen formában) M85.
Bár jártam már ott párszor mostanában, de nem vagyok képben a nyári hétvégéken szokásos forgalomi viszonyokat illetően.
Mindenesetre Fűzfőtől nyugatra az északi part és Bp. között a 8-as utat választanám, Tihanytól nyugatra pedig a kompolás is megfontolandó, szóval lenne út, ami kiváltaná a 71-es út M7 és 72-es út közötti (Balaton keleti part) forgalmának nagy részét. Nem értem, miért mennek arra népek ilyen mennyiségben...
Az elkerülő ebben a formában csak két részre osztja dugót, de az M7-es csomópont kapacitása (és ezért a várható dugó nagysága) változatlan marad az elkerülő átadása után is, úgyhogy marad az araszolás, amíg rá nem jönnek, hogy a 8-as út is használható.
Nem értem, hogy olyan szűk keresztmetszeteknek, mint az M7-71 új csomópont kialakításának ill. a 8. sz. főút várpalotai elkerülőjének miért nem kezdenek neki még jövőre sem.
"....a nyári csúcsforgalomban vasárnap délután Almáditól az M7-esig szinte csak lépésben araszolnak a gépjárművek. Sokan megváltásként várják a 71-es főútvonal balatoni elkerülő szakaszának az átadását...."
...és mekkora pofáraesés lesz, amikor az új út is tele lesz, a régi mellett pedig sokan továbbra is valami megváltást fognak várni, mert a régi út ugyanúgy tele lesz. Ez van. Nem tudom a megoldást. talán meg kellene tanulnunk nem hülyének lenni....