Keresés

Részletes keresés

mestska Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5638

Mindig önkielégít a mérnöktársadalom, mindig. Nincs nőjük ezeknek?

 

de van. nyugi ;)

Előzmény: felucca (5631)
ghosty9 Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5637
"Ez egyébként szerintem egy fontos különbség a két nép közt is, a spanyolok sokkal igényesebbek és kreatívabbak mint az olaszok, akik csak a múltjukból élnek."

Mondjuk auto-formatervben az olaszok igencsak az elbolyban vannak...
Előzmény: BA123 (5632)
felucca Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5636
Én másképp olvasom ezeket az "élenjárásokat". Adott egy frusztrált mérnöki lobby, amelyik elefántot csinál az egérből és a mérhetetlen szellemi energiákat, amivel értelmes hálózatokat alakítanánk ki a gazdaság teherbíróképességének megfelelően, mérhetetlen fizikai erőfeszítésekké transzformálja, melyek hálózattá nem képesek összeállni, újabb és újabb mementókat pottyantva el az országban. Kisföldalatti, Dunaújvárosi híd, négyesmetró, Lánchíd, stb...

Az intelligencia nem a méreteknél kezdődik, hanem az együttműködésnél és az arányos gondolkodásnál.
Előzmény: BA123 (5634)
felucca Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5635
ja, és a négyesmetróval nem nagyon fogsz büszkélkedni az unokádnak:)))
Előzmény: BA123 (5632)
BA123 Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5634
Alapvető tévedés az hogy mi európa meghatározó hatalma lettünk volna. Magyarország egésze az első világháború környékén kezdte beérni európát gazdasági fejlettségben. A helyzet egyébként sokban hasonlít a maira.
Nagyon büszkék vagyunk erre a korszakra, de mi egyáltalán nem voltunk európa gazdag országa. Egy elmaradott ország próbálta rohamtempóban behozni évszázados lemarasását, és éppen a legkorszerűbb technológiák miatt az első világháborúig sokmindenben sikerült is. Nagyhatalomnak pedig csak mi tartottuk magunkat (gyarmatok hiánya), az első világháborút épp emiatt buktuk el...sajnos a monarchia volt a gyenge láncszem, lásd olasz front (Isonzó, Piave), keleti front, csupa vereség, sehol nem tudta felvenni a versenyt hosszú távon a monarchia az antanttal és a szövetségeseivel, éppen a gazdasági gyengesége miatt.

Biztosan igazad van abban hogy a pénzlenyúlás is lehet egy olvasata a hídnak, de azért van számos más is. Pl.: ahogy a kisföldalatti egy élenjáró fejlesztés volt, a korszak első és így legkorszerűbb földalatti "villamosa" az európai kontnensen, úgy a dunaújvárosi híd is egy élenjáró technológia, hatalmas szellei energiák terméke. Ha valaki európában hosszabb hidat akar építeni ebben a kategóriában biztos hogy a dunaújvárosi-hídat fogja tanulmányozni. De nem kell olyan messzire menni, az első Erzsébet-híd és a Szabadság-híd is az volt a maga korában...

Egyébként egészen biztos vagyok abban hogy a millenium idején is komoly pénzlenyúlások voltak.
Előzmény: felucca (5633)
felucca Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5633
1890-ben Magyarország Európa egyik meghatározó hatalma volt, hihetetlenül összetett földrajzi környezetben. Ehhez képest a millfav egy olcsó és praktikus villamos.

Ha az igényeségről szólna a mese, akkor nem szólnék egy szót sem. De nem arról szól, hanem a pénzlenyúlásról és a hülyeségről.
Előzmény: BA123 (5632)
BA123 Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5632
Ha így gondolkodtak volna őseink, akkor az 1890-es években is az európában utolsók! közt kullogó Magyarszág (nem számítva persze a balkánt de azzzal gondolom még ma sem számolunk) nem költött volna egy drága Szabadság-hídra, egy még drágább Erzsébet-hídra, egy milleniumi földalatti vasútra, de az operára a bazilikára és a parlamentre és még sok középületre sem.

Én azt mondom hogy inkább építsünk kevesebbet, de ami építünk abból építsük a legjobbat. A szekszárdi vagy az oszlári híddal nem hiszem hogy büszkélkedni fogok az unokámnak, de a kettes metróval sem, a négyessel viszont annál inkább, ahogy a dunaújvárosi híddal is.

Persze az is egy szint hogy kielégítjük a szükségleteinket, viszont az is egy országimázs hogy Olaszországban járva mindig elcsodálkozom az igénytelen előregyártott elemekből készült vögyhidaikon, Spanyolországban viszont csodálom az autópályákon a gyönyörű hidakat, vagy éppen a korlátok kialakítását. Ez egyébként szerintem egy fontos különbség a két nép közt is, a spanyolok sokkal igényesebbek és kreatívabbak mint az olaszok, akik csak a múltjukból élnek.

Én nagyon szeretném ha Magyarország lenne közép-európa Spanyolországa, Budapest pedig közép-európa Barcelonája.
Előzmény: felucca (5631)
felucca Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5631
Mindig önkielégít a mérnöktársadalom, mindig. Nincs nőjük ezeknek? Mi a tökömet keres Európa leglaposabb, legvízszegényebb és legalacsonyabb országában a leghosszabb, meg a legmagasabb, meg a leg....?
Előzmény: _roadrunner_ (5630)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.23 0 0 5630
Rooger Preed Creative Commons License 2007.07.21 0 0 5629
Előzmény: Rooger Preed (5628)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.07.21 0 0 5628

Ajánlott olvasmány kerékpárút-biztonság kérdéskörben (hogy ne a VÉEK topicot szemeteljem tele).

attus germanicus Creative Commons License 2007.07.20 0 0 5627
És a többi szakaszon? ;-)
Előzmény: kofy (5623)
Fricy Creative Commons License 2007.07.20 0 0 5626
Az építéséről pedig már kiírták a közbeszerzési tendert...
Előzmény: Rooger Preed (5625)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.07.20 0 0 5625
felucca Creative Commons License 2007.07.20 0 0 5624
Uralé az érdem, én csak felkaroltam és próbálom elhinteni a magot:)
Előzmény: g86 (5622)
kofy Creative Commons License 2007.07.20 0 0 5623
Aki esetleg nem olvasta volna a Magyar Közlönyben/neten: az M8 július 21-től a D1 kategória számára díjmentes a 6-os és 51-es út között.
g86 Creative Commons License 2007.07.20 0 0 5622
M5 redizájn? Hallgatlak. :)
Előzmény: felucca (5621)
felucca Creative Commons License 2007.07.20 0 0 5621
Nem is beszélve az új Rákosvölgyi Sugárútról és az M5-ös redesign-járól....:)
Előzmény: urál (5619)
Asteriksz Creative Commons License 2007.07.20 0 0 5620
http://index.hu/x?cbl=1&c0_00=http%3A%2F%2Findex.hu%2Fpolitika%2Fbulvar%2F0719hsg40%2F


azért a völgyhídon aszfaltozni sem lehet túl jó ilyenkor...
urál Creative Commons License 2007.07.20 0 0 5619
A Váci út, a Szentendrei út, a Soroksári út, a hatos bevezető meg a többi sugárirányú út gyorsforgalmivá fejlesztését tervezhetné például! :)
Előzmény: felucca (5616)
attus germanicus Creative Commons License 2007.07.20 0 0 5618

>én sem mondhatom a szomszédnak, hogy "figyu, ne építsél már garázst a telkeden, mert nekem kell az a zöld terület"

Na, erre mondtam én, hogy teljes, Bp+agglo szemléletre volna szükség, egy regionális önkormányzatra, amelyik úr az összes település felett. Mert most az a helyzet (és ez közel sem csupán az útépítésekre igaz, sőt), hogy Bp. gyilkolja az agglomerációt, az agglomeráció meg gyilkolja Budapestet.

 

Nem véletlenül mondja mindenki, hogy a magyar rendszerváltás legsúlyosabb hibája az önkormányzati törvény volt.

Előzmény: Törölt nick (5612)
ghosty9 Creative Commons License 2007.07.20 0 0 5617
"az M0 valóban nem elkerülő út, annál sokkal több: KÖRGYŰRŰ."

Miert, milyen gyuru van, ami nem kor? :-)

Es aszondom, nem lehet tobb, mint elkerulo, ha egyszer nem elkerulo; egy szeles ut (eddig jo) az agglomeracio kellos kozepin. Ott van az abran, te linkelted.
Előzmény: Törölt nick (5606)
felucca Creative Commons License 2007.07.20 0 0 5616
Az agglomerációnak a budapesti kapcsolatok kellenek. A gyűrű az agglomeráció szempontjából nem oszt, nem szoroz. Persze, kurvára kell, mert különben nem lehetne még 300 hektár zöldfelületen raktárvárosokat építeni, meg mit tervezne különben a Közlekedés kft, a Főmterv, meg az Uvaterv?
Előzmény: Törölt nick (5612)
janoka419 Creative Commons License 2007.07.20 0 0 5615
kösz, engem még csak oda sem vitt, küzdött egy ideig a firefox, majd "A kapcsolat időtúllépés miatt megszakadt"
többször is, de sebaj, majd holnap
Előzmény: _roadrunner_ (5613)
janoka419 Creative Commons License 2007.07.20 0 0 5614
jah, ezt mondtam én is, hogy nem ugyanaz
Előzmény: mestska (5611)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.19 0 0 5613
www.3k.gov.hu lenne az oldaluk, de ha beírod, átküld a régi ukig.kozut.hu oldalra.
Előzmény: janoka419 (5609)
Törölt nick Creative Commons License 2007.07.19 0 0 5612

amire Budapestnek nincsen szüksége.

 

és ki kérdezte budapestet?

 

a fejlesztési lehetőség az agglomerációnak kell...

 

(én sem mondhatom a szomszédnak, hogy "figyu, ne építsél már garázst a telkeden, mert nekem kell az a zöld terület")

 

 

Előzmény: felucca (5610)
mestska Creative Commons License 2007.07.19 0 0 5611
hát én az elmúlt két napban voltam a nifben (immár váci út), meg az ukigban is (fényes elek utca még mindig), és jelenthetem, hogy nem ugyanaz :))
Előzmény: janoka419 (5609)
felucca Creative Commons License 2007.07.19 0 0 5610
Annál sokkal több sajnos: zöldmezős fejlesztési front, amire Budapestnek nincsen szüksége.
Előzmény: Törölt nick (5606)
janoka419 Creative Commons License 2007.07.19 0 0 5609
az ukig nem olvadt be a nif-be, én legalábbis úgy tudom, hanem átalakult közlekedésfejlesztési koordinációs központtá, de persze honlapja, tudtommal, még nincs.
Előzmény: Törölt nick (5582)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!