Keresés

Részletes keresés

felucca Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5648
Kamionstop és menjen az egész vonaton.
Előzmény: kofy (5645)
BA123 Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5647
Úgy látszik tanultak, kb úgy nyúlják le az államot ahogy 130 éve...
Előzmény: janoka419 (5646)
janoka419 Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5646
csak egy apróság, hogy lássuk, az útépítőink tanultak a történelemből.
most ugye mindenki azzal jön, hogy mennyivel olcsóbb a horvát autópálya-építés, mint a magyar. és hogy mi volt 120-130 éve?
"a német államokban 10-20 ezer font körül mozgott a vasutak mérföldje. A híres (vagy inkább hírhedt) magyar keleti vasút építése idején a hetvenes években egy-egy mérföld felépítése mintegy 1 millió koronába került, ami 50 ezer font körül mozgott... Egy-egy vonal felépítésére létrehozott társaság a megvesztegetés és panama melegágyává vált. Külön üzletágak alakultak ki az állami vasúti koncessziók ’kijárására’, az elnyert koncessziók kézbekerítésére.”
(ez egy ÁSz-tanulmányban van, én konkrét cégnevekkel, politikusi nevekkel, stb. szeretném ezt megcsinálni)
Előzmény: BA123 (5644)
kofy Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5645

Tegnap kirándultunk Kőszegre. A 85-ös forgalmát Csornáig ismertem (sok kamion), utána már kevés. Visszafelé, gondoltam a 86-os felé jövök. Bár ne tettem volna...

Ami ott van, az iszonyatos. Tényleg kellene az M86. Nem kicsit, nagyon :)

Ami kamionforgalom ott van, nem csodálom, hogy a helyi sajtó azzal van tele minden héten, hogy a lakók már nem bírják. 1 falu elkerülőt csinálnak most, de van még x falu. Azokkal mi lesz? Hiába a 40-es (30-as) tábla a faluban, a kamionok 70-80-al mennek. Percenként sokszor 20-30 db (falkában). Rengeteg a lengyel, de sok szlovén, horvát, szlovák.

Csorna pedig fuldoklik. Olyan nyomvályút, mint a 86-os csornai bevezetőjén, még nem láttam. Kiterelték a forgalmat, mert életveszélyes volt (15-20 centis).

Nagyon kellene valamit csinálni...

BA123 Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5644
Ha ez komoly akkor feltehetnél néhány szaftosat...
Előzmény: janoka419 (5639)
BA123 Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5643
Nem is beszélve az M8-ról...szerintem ehez is kell még vagy tíz év amire az egyik oldalon eléri valami autóút féle.
Nem is értem, hogy miért akarjuk az M8-ast építeni Körmend és Rábafüzes közt, amikor nemsoká mindenki az M7-en fog járni, ha a szlovének átadják a lendvai szakaszt.
Előzmény: janoka419 (5640)
BA123 Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5642
Igen, ezért sem értettem hogy miért olyan igénytelenek a völgyhidak. Amikor először jártam ott, azt vártam majd látok tuti olasz desig völgyhidakat. A Bologna - Róma autópályán főleg felsőpályás ívhidakat építettek, vb pálcikákból. Valószínű volt valami olasz standard kidolgozva ezekre a hidakra. Biztos célszerű volt, és olcsó, de ezek a hidak nagyon formátlanok, összevetve mondjuk a sibeniki Krka híddal, vagy a maslenicaival.
Előzmény: ghosty9 (5637)
felucca Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5641
Pláne:)
Előzmény: mestska (5638)
janoka419 Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5640
ez hiányzik nekem is leginkább; az, hogy a hidak utak részei legyenek. szegény szekszárdi híd 2003 óta áll magában, azóta egy centi M9-es nem épült hozzá.
Előzmény: felucca (5636)
janoka419 Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5639

ó, miazhogynagyonis.

épp most tervezek egy remek kis korrupciótörténeti anyagot összedobni, a középpontjában az 1867-et követő időszak vasútépítéseivel.

Előzmény: BA123 (5634)
mestska Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5638

Mindig önkielégít a mérnöktársadalom, mindig. Nincs nőjük ezeknek?

 

de van. nyugi ;)

Előzmény: felucca (5631)
ghosty9 Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5637
"Ez egyébként szerintem egy fontos különbség a két nép közt is, a spanyolok sokkal igényesebbek és kreatívabbak mint az olaszok, akik csak a múltjukból élnek."

Mondjuk auto-formatervben az olaszok igencsak az elbolyban vannak...
Előzmény: BA123 (5632)
felucca Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5636
Én másképp olvasom ezeket az "élenjárásokat". Adott egy frusztrált mérnöki lobby, amelyik elefántot csinál az egérből és a mérhetetlen szellemi energiákat, amivel értelmes hálózatokat alakítanánk ki a gazdaság teherbíróképességének megfelelően, mérhetetlen fizikai erőfeszítésekké transzformálja, melyek hálózattá nem képesek összeállni, újabb és újabb mementókat pottyantva el az országban. Kisföldalatti, Dunaújvárosi híd, négyesmetró, Lánchíd, stb...

Az intelligencia nem a méreteknél kezdődik, hanem az együttműködésnél és az arányos gondolkodásnál.
Előzmény: BA123 (5634)
felucca Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5635
ja, és a négyesmetróval nem nagyon fogsz büszkélkedni az unokádnak:)))
Előzmény: BA123 (5632)
BA123 Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5634
Alapvető tévedés az hogy mi európa meghatározó hatalma lettünk volna. Magyarország egésze az első világháború környékén kezdte beérni európát gazdasági fejlettségben. A helyzet egyébként sokban hasonlít a maira.
Nagyon büszkék vagyunk erre a korszakra, de mi egyáltalán nem voltunk európa gazdag országa. Egy elmaradott ország próbálta rohamtempóban behozni évszázados lemarasását, és éppen a legkorszerűbb technológiák miatt az első világháborúig sokmindenben sikerült is. Nagyhatalomnak pedig csak mi tartottuk magunkat (gyarmatok hiánya), az első világháborút épp emiatt buktuk el...sajnos a monarchia volt a gyenge láncszem, lásd olasz front (Isonzó, Piave), keleti front, csupa vereség, sehol nem tudta felvenni a versenyt hosszú távon a monarchia az antanttal és a szövetségeseivel, éppen a gazdasági gyengesége miatt.

Biztosan igazad van abban hogy a pénzlenyúlás is lehet egy olvasata a hídnak, de azért van számos más is. Pl.: ahogy a kisföldalatti egy élenjáró fejlesztés volt, a korszak első és így legkorszerűbb földalatti "villamosa" az európai kontnensen, úgy a dunaújvárosi híd is egy élenjáró technológia, hatalmas szellei energiák terméke. Ha valaki európában hosszabb hidat akar építeni ebben a kategóriában biztos hogy a dunaújvárosi-hídat fogja tanulmányozni. De nem kell olyan messzire menni, az első Erzsébet-híd és a Szabadság-híd is az volt a maga korában...

Egyébként egészen biztos vagyok abban hogy a millenium idején is komoly pénzlenyúlások voltak.
Előzmény: felucca (5633)
felucca Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5633
1890-ben Magyarország Európa egyik meghatározó hatalma volt, hihetetlenül összetett földrajzi környezetben. Ehhez képest a millfav egy olcsó és praktikus villamos.

Ha az igényeségről szólna a mese, akkor nem szólnék egy szót sem. De nem arról szól, hanem a pénzlenyúlásról és a hülyeségről.
Előzmény: BA123 (5632)
BA123 Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5632
Ha így gondolkodtak volna őseink, akkor az 1890-es években is az európában utolsók! közt kullogó Magyarszág (nem számítva persze a balkánt de azzzal gondolom még ma sem számolunk) nem költött volna egy drága Szabadság-hídra, egy még drágább Erzsébet-hídra, egy milleniumi földalatti vasútra, de az operára a bazilikára és a parlamentre és még sok középületre sem.

Én azt mondom hogy inkább építsünk kevesebbet, de ami építünk abból építsük a legjobbat. A szekszárdi vagy az oszlári híddal nem hiszem hogy büszkélkedni fogok az unokámnak, de a kettes metróval sem, a négyessel viszont annál inkább, ahogy a dunaújvárosi híddal is.

Persze az is egy szint hogy kielégítjük a szükségleteinket, viszont az is egy országimázs hogy Olaszországban járva mindig elcsodálkozom az igénytelen előregyártott elemekből készült vögyhidaikon, Spanyolországban viszont csodálom az autópályákon a gyönyörű hidakat, vagy éppen a korlátok kialakítását. Ez egyébként szerintem egy fontos különbség a két nép közt is, a spanyolok sokkal igényesebbek és kreatívabbak mint az olaszok, akik csak a múltjukból élnek.

Én nagyon szeretném ha Magyarország lenne közép-európa Spanyolországa, Budapest pedig közép-európa Barcelonája.
Előzmény: felucca (5631)
felucca Creative Commons License 2007.07.24 0 0 5631
Mindig önkielégít a mérnöktársadalom, mindig. Nincs nőjük ezeknek? Mi a tökömet keres Európa leglaposabb, legvízszegényebb és legalacsonyabb országában a leghosszabb, meg a legmagasabb, meg a leg....?
Előzmény: _roadrunner_ (5630)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.07.23 0 0 5630
Rooger Preed Creative Commons License 2007.07.21 0 0 5629
Előzmény: Rooger Preed (5628)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.07.21 0 0 5628

Ajánlott olvasmány kerékpárút-biztonság kérdéskörben (hogy ne a VÉEK topicot szemeteljem tele).

attus germanicus Creative Commons License 2007.07.20 0 0 5627
És a többi szakaszon? ;-)
Előzmény: kofy (5623)
Fricy Creative Commons License 2007.07.20 0 0 5626
Az építéséről pedig már kiírták a közbeszerzési tendert...
Előzmény: Rooger Preed (5625)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.07.20 0 0 5625
felucca Creative Commons License 2007.07.20 0 0 5624
Uralé az érdem, én csak felkaroltam és próbálom elhinteni a magot:)
Előzmény: g86 (5622)
kofy Creative Commons License 2007.07.20 0 0 5623
Aki esetleg nem olvasta volna a Magyar Közlönyben/neten: az M8 július 21-től a D1 kategória számára díjmentes a 6-os és 51-es út között.
g86 Creative Commons License 2007.07.20 0 0 5622
M5 redizájn? Hallgatlak. :)
Előzmény: felucca (5621)
felucca Creative Commons License 2007.07.20 0 0 5621
Nem is beszélve az új Rákosvölgyi Sugárútról és az M5-ös redesign-járól....:)
Előzmény: urál (5619)
Asteriksz Creative Commons License 2007.07.20 0 0 5620
http://index.hu/x?cbl=1&c0_00=http%3A%2F%2Findex.hu%2Fpolitika%2Fbulvar%2F0719hsg40%2F


azért a völgyhídon aszfaltozni sem lehet túl jó ilyenkor...
urál Creative Commons License 2007.07.20 0 0 5619
A Váci út, a Szentendrei út, a Soroksári út, a hatos bevezető meg a többi sugárirányú út gyorsforgalmivá fejlesztését tervezhetné például! :)
Előzmény: felucca (5616)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!