Keresés

Részletes keresés

Fricy Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5851
És képek nincsenek?
Előzmény: Rooger Preed (5850)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5850
Én múlt vasárnap bringáztam az "épülő" 71-es elkerülőn... :)

Nem gondoltam volna, hogy mint távlati M8 csak 2*1 sáv lesz...
Előzmény: radio100jozsi (5846)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5849

1,5 torlódás volt

1,5 órás.

Előzmény: radio100jozsi (5848)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5848

Nagyon jó képsorok. Én legutóbb 2005 nyarán voltam erefelé Zadar mellett, és még leugrottunk a Krka NP-ba is a pályán. A viadukt tényleg gyönyörű. Egyedüli negatívum a Sveti Rok alagút előtti 1,5 torlódás volt, így visszafelé kikerültük az alagutat. A Mala Kapela alagútnál nem volt vészes a dugulás.

Jövőre megyünk ismét, akkor máér mindkét alagútnál meglesz a másik járat is, itthon az M7-es végig a Horvát határig, sőt a Mura-híd is, így elméletben nem gyorsforgalmi úton csak itthon az új 4-esig Üllőig 17 km, illetve a nemrég már eddig átadott Sestanovac-Makarska közötti 27 km. Azért nem rossz, csak épülgetnek a gyorsforgalmi utak.

Előzmény: Fricy (5847)
Fricy Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5847
Tessék ezt elolvasni.
Van leállósáv.
Van modern alagút felügyelő rendszer.
De tényleg ritkán van csomópont, anyag viszont van bőven. A töltéseket is a kibányászott hegyoldalból építik.
Előzmény: AcidMan (5844)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5846

Na megnézzük ezt a 71-es "elkerülőt" jövő szombaton.

Megyünk Badacsonytördemicre, és az útvonal Csévharaszt-Nyáregyháza-Újhartyán-Örkény-Tatárszentgyörgy-Kunszentmiklós-Tass-Dunavecse elkerülő-M8-M6 (most ingyenes a Dunaújvárosnál), 62-Székesfehérváron keresztül-8-as út-Nagyvázsony-Tapolca-Badacsonytördemic. Rövidebb lenne az M0-M7-71, de  3 napos ünnepnap szombat délelőtt katasztrófális lesz valószínű.

Előzmény: Törölt nick (5843)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5845

Az autópályának nevezett utakon nincs leállósáv.

 

Nem igaz, nem tudom hazai médiában ki kezdte el ezt a hazugságot emlegetni az embereknek.

 

Ez már így sem lenne autópálya, de a 2 sáv szélességén is spóroltak vagy 1,5 métert.

 

Ez sem igaz, nem szűkebb, mint az M3-as.

 

Ezért írtam, a Horvát sztereotípiákat csak az veszi be, aki nem járt ott még kint autópályán, hiszékeny a magyar nép mindenki tudja...

 

A biztonságról annyit, hogy az alagutak a Német autóklub is No1-nek tüntette fel, és azért ezekből van már bőven. Folyamatos digitális infótáblák vannak végig az autópályákon.

A táblák meg sötétben teljes felületükön visszaverik a fényt, nem úgy, mint az itthoniak jó része, hogy sötétbe csak pár csíkokat látni visszaverődni ( főleg az M3-ason).

 

Előzmény: AcidMan (5844)
AcidMan Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5844
Ez azért nem ilyen egyszerű. Nagyon sok tényező árnyalhatja a képet.
Mindenesetre úgy gondolom, hogy a horvátok nagyon okosan kezdték a dolgot, megmondták előre a pályázóknak, hogy ennyiből kell kihozni. Ezért egy hatalmas 5* jár nekik, mert olcsó a cucc, viszont ennek is megvolt az ára.
A kevés forgalmi csomopónt teljesen indokolt, de a ritkán lakott terület még nem indokol kevesebb pihenőhelyet. Az autópályának nevezett utakon nincs leállósáv. Ez már így sem lenne autópálya, de a 2 sáv szélességén is spóroltak vagy 1,5 métert. Náluk ezt meg lehetett lépni, mert nincs olyan brutális tranzitforgalom.
A másik dolog, hogy mivel hegyek között haladnak a horvát pályák, az építkezés minden egyes szakaszában van egy közeli bánya, ahonnan sokkal olcsóbb fuvardíjért hozhatnak anyagot, mint nálunk, ahol sztem nincs 10 bánya, ami autópályaépítéshez megfelelő minőségű/mennyiségű zúzalékot képes adni.
Divat szembeállítani a horvátoknál az olcsóságot és a hidak/alagutak tömkelegét, hogy "de hiszen ott azoknál olyanok is vannak(indokoltan) és mégis olcsóbban van pályájuk...". De a hegyek közti építkezés előnyeiről ők nem beszélnek, pl. hogy sziklára építenek. Nincs szükség olyan komoly talajcserére, védőrétegre (messziről;fuvardíj) mint nálunk szinte az egész országban. Az egyik legdurvább példa idehaza a Balaton déli részén az M7 Ordacsehi-Balatonszentgyörgy szakasz, ahol mocsárra kellett autópályát építeni. Lehet, hogy a horvátoknál jó sok híd van, de ez a szakasz kis túlzással egy híd, mert a pálya több kilométer hosszan alá van cölöpözve.
Szal összességében én elfogadom, hogy odaát olcsóbb az "autópálya", de ennek megvan az oka, és úgy gondolom, hogy annyival nem olcsóbb, mint azt sokan el akarják hitetni.
És ami a legfontosabb, a magyar autópályák sztem egyáltalán rosszabbak, és nem elhanyagolható, hogy sokkal biztonságosabbak is. Ez meg a mi földrajzi adottságunk előnye. És hát ez a miénk, inkább szeretem ezt. :-)
Előzmény: radio100jozsi (5782)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5843

mindig ez a negatív gondolkodás... :-)

 

alapvetően a meglévő dúlőút főúttá fejlesztéséről van szó, elkerülőkkel, szélesítéssel, nyomvonalkorrekciókkal....

ez az út tapolca és veszprém között az NP-n kívül megy, csak tapolca és keszthely között keresztezi..

 

mivel nem ap.-ról van szó, simán megoldható, alagút és viadukt nélkül...

és jelentős forgalmat tudna átvenni a 71es-ről...

 

Előzmény: Rooger Preed (5842)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5842
Kemény dió lenne.
A Pécshelyi-medence, Káli-medence, Tapolcai-medence és a Keszthelyi-hegység is Nemzeti Park. A domborzat se egyszerű, rengeteg viadukt és alagút kéne.
Fontosabbnak tartom, hogy a meglévő 4 és 5 számjegyű utakat újítsák fel és a sávokat szélesítsék. A vasutat már meg sem merem említeni.
Előzmény: Törölt nick (5841)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5841

igazán megnyugtató, hogy minden szírszarra van pénz, de a 143mrd-ból a veszprém-tapolca-keszthely útvonal kiépítésére nem futja...

(vajon mennyi kellene, hogy arra is jusson...)

Előzmény: Rooger Preed (5840)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5840
http://index.hu/politika/belfold/shcue73/
Fricy Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5839
Érdekes, hogy az M0 keleti szektora már készként van jelölve. :)
Előzmény: Törölt nick (5838)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5838

nem, D2-től mindenkinek. D1 díjmentes.

http://web.kozut.hu/index.php?id=8272

Előzmény: Fricy (5837)
Fricy Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5837
Ugye az M2 autóúton csak a kamionoknak kell matrica?
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5836
Alapos bűntetés egy ilyen bringáért legombolni 600 Eurot. Nagyker áron nem lehet több, mint 20-30 ezer Ft.
Előzmény: Törölt nick (5827)
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.05 0 0 5835
Ez már OFF-ba hajlik, de a kilométerórának kötelező csalnia. Egészen pontosan megengedet, hogy hajszálpontos legyen, de az nem, hogy a ténylegesnél kevesebbet mutasson. Mivel a kilométeróra a kerekek fordulata alapján mér, tehát befolyásolja a működését a kerekek állapota, így precízre a legnagyobb jóindulattal sem lőhető be. Éppen ezért, hogy semmiképpen se csússzon a mutatott érték a tényleges sebesség alá, a középértéket egy kicsit felfelé tolják el. Eben nem vagyok biztos, de emlékeim szerint maximum 7 százalékkal térhet el felfelé a mutatott érték a ténylegesnél, ideális állapotú kerekeket használva.

A közlekedési morál országonként változó, és több, egymástól részben független paraméter föggvénye. Magyarországon a sebességkorlátozás lényegében nem működik valódi korlátozó tényezőként, ezért precíz szabályozását feleslegesnek érzem.
Előzmény: radio100jozsi (5834)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.05 0 0 5834

OFF

Nem akarásnak nyögés a vége, de ennek nem az anarchia a megoldása. Én amúgy +10%-os max határon megyek, de 90%-ban annyival, amennyivel kell, persze GPS szerint, nem a minden autóban csaló sebességmérő óra szerint, amit több autónál is mértem, de minimum 5-7 km/h-al többet csalnak, és minél nagyobb a sebesség, annál jobban (óra 140 km/h, GPS 128 km/h, óra 98 km/h, GPS 90 km/h, a lézer meg a GPS pontossággal mér.).

Előzmény: attus germanicus (5832)
écsapa Creative Commons License 2007.08.05 0 0 5833

Barcelonában is működik !!!

 

Előzmény: BA123 (5823)
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.05 0 0 5832
Tök felesleges mindenféle táblákat kitenni. Nincs ember, aki betartaná a korlátozásokat.
Előzmény: radio100jozsi (5831)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.05 0 0 5831

Ezzel elkerülöd az esetleges balesetet? :-(

Mert a gond akkor gond, ha bekövetkezik, és akkor a sebességet is szemügyre veszik, ott meg hiába figyeled a fakabátokat, az már nem segít.

Előzmény: Törölt nick (5830)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.05 0 0 5830

mit összebrékeltek ezeken az idióta táblákon...

 

engem különösebben nem izgatnak, csak kissé jobban figyelek a fakabátokra... :-)

Előzmény: _roadrunner_ (5829)
_roadrunner_ Creative Commons License 2007.08.05 0 0 5829

A Fehérvár nyugati elkerülő sima 90-es út, mondjuk egy kissé kanyarog is, de a 8-as főút Fejér megyei szakasza is csak 90-es, pedig a 100-as tábla bőven elmenne.

A külvárosi kb. 3 km szakasz elkerülésére nem tudom, milyen terv van.

Előzmény: radio100jozsi (5819)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.05 0 0 5828
mindenesetre, ha raiffeisenék állják a cehet, támogatom... :-)
Előzmény: BA123 (5823)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.05 0 0 5827

... és ott az emberben a félsz, hogy valamit elqr a rencer, nem könyveli le a bringa visszavitelét, és egy hét múlva 600ajróval (150ehuf) megcsapolják a bankszámlát...

 

nem kapnék röhögőgörcsöt... :-)

Előzmény: Törölt nick (5826)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.05 0 0 5826

ennek elég bonyolult az IT software és hardware háttere:

 

bankkártyaazaonosítós bike-terminálok, regisztrálás, elektronikus-záras kerékpárdokkolók, minden kerékpárnak egyedi elektronikus azonosító chip...

 

igazi space-technology...

nem nekünk való... :-)

Előzmény: BA123 (5823)
urál Creative Commons License 2007.08.05 0 0 5825
Állítólag a Westend már dolgozik rajta.
Előzmény: BA123 (5823)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.05 0 0 5824

itt van valami a hosszú távú tervekről, de elég vázlatosnak tűnik...

http://roads.extra.hu/road_plans/m7_szekesfehervar.jpg

Előzmény: BA123 (5821)
BA123 Creative Commons License 2007.08.05 0 0 5823
Nekem egyébként ez tetszett a legjobban Bécsben:



http://www.citybikewien.at/

Egy ilyen rendszert Pesten is el tudnék képzelni...
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.05 0 0 5822

korrekt.

azért valami álcaháló nem ártana a nap ellen... :-)

Előzmény: attus germanicus (5820)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!