Látom, sikerült megragandod a dolog lényegét :-)))
Ez kb. úgy hangzott, mint amikor a Guláys (holt komolyan!) azt írta, hogy azért nem lehet összekötn ia HÉV-et és a metrót, mert a metró alsó-, mígy a HÉV felősvezetékes...
Nekem erről tájékoztató matricám is van, hála Szilasliget HÉV-néniének.
IST: A vonatokon MÁV festés van, és a kocsik között lehet menekülni a kaller elől (kivéve: BZ), a HÉV-en BKV (Rt.) matrica van, és a kocsik között csak közvetett átjárási lehetőség van.
Nem a jegyek olcsóságával van baj. A jegyek nem olcsók, az itteni árakhoz/bérekhez képest. A baj ott van, hogy a tömegközlekedést szinte semennyire nem támogatja az állam. Ez más országokban példátlan. Sehol nem várják el a tömegközlekedéstől hogy önfenntartó legyen, hisz az lehetetlenség lenne. A polgár elvileg azért fizet adót, hogy azt az állambácsi visszaforgassa olyan közhasznú dolgokra, mint például a közlekedés. De Magyarországon sajnos nem ez történik.
És ennek mi az oka?
Gondolom forráshiány és/vagy hatékonytalan működés.
Források lehetnek:
-jegybevétel
-állami árkiegészítések
-helyi önkormányzat (főváros) támogatása
-hitelek.
Van itt valaki, aki ennek a gazdasági oldalát ismeri?
Szerintem a jegyek viszonylag olcsók, összevetve külföldi városokkal.
Egy észrevétel: kevered a menetidőt a követési idővel.
A kérdésre válaszolva: a züllés nem csak a ráckevei HÉV-re jellemző, hanem az egész magyar tömegközlekedésre, különös tekintettel a BKV-ra, sajnos.
Bár nem vagyok Héves, annyiban mindenképpen kapcsolódik hozzám, hogy immáron 10 éve utazok vele! Ráckeve.Bp. viszonylatban! Ezen id? alatt kb végigkísértem a fejl?déseket (vagy inkább leépüléseket), kalauzváltásokat, stb.
Kérdéseim a következ?ek lennének:
Miért n?tt meg a menetid? kb 15 perccel ezen id? alatt? Minek van a sebesvonat megjegyzés, ha csak kb. 10 perccel ér be korábban? Szvsz H?sök terét?l teljesen feleslegesen áll meg a sebes, mivel ott már buszok is közlekednek. Ergo kissé gyorsabb lehetne.
Miért csak 3/4 óránként jár a HÉV?? Anno még fél óra volt a menetid? és úgy is tele kocsikkal ment. El lehet képzelni, hogy most mi van :(( (Kissé irigykedek a Szentendreire, merthogy ott asszem 20 percenként rohangál)
Mit?l van az, hogy télen néha kánikulai meleg van a kocsikban, van amikor meg oda lehet fagyni az ülésekhez. (Sajna ez utóbbi kicsit többször fordul el? :(()
"Lehet, hogy nagyon amatőr kérdés, de miért különböztetik meg a hév-et a vasúttól? Illetve miért alakult ki, hogy hév legyen szentendrére pl és ne normális vasútvonal, esetleg villamos?"
Ha jól tudom, mint BHÉV hasonlóan az ország más HÉV vonalaihoz, a XIX. században a Helyiérdekű vasutak építéséről szóló törvény alapján épült. Az tulajdonos azonban ez esetben az egyik fővárosi közlekedési cég volt, a Budapesti Közúti Vaspályatársaság volt (BKVT), mely városi lóvasút, majd később villamosvonalakat üzemeltetetett. A város történeti fejlődése során nem igazán kerültek a BHÉV vonalak komoly kapcsolatba a MÁV-val, melynek talán az volt az oka, hogy a vidéki vicinálisoktól eltérően sokkal nagyobb forgalmuk volt. Így nem véletlen, hogy hamarosan a legtöbb vonalukon második vágány épült, illetve villamosítottak. A MÁV-hoz került HÉV vonalak többségén ez nem történt meg (villamosításra egyedül a Vác-Veresegyházi HÉV-en volt példa), a legtöbb helyen az utasforgalom nem közelíthette meg azt a szintet, mint a BHÉV-en. Nem mellesleg a MÁV még ma sem képes igazán elővárosi forgalmat lebonyolítani, a városi tömegközlekedési hálózatra nem volt képes beilleszkedni.
Megjegyzendő, hogy 1950 után erre lett volna lehetőség, mert a egészen 1958-ig a BHÉV a MÁV részeként üzemelt (kivéve a budafoki vonalcsoportot). Mégis, ezután leválasztották a vonalakat újra a MÁV-ról.
Kérdés persze, hogy ekkor miért nem tagozódott be a városi villamos hálózatba (mint ahogy ez megtörtént Miskolcon a Diósgyőri HÉV-vel, vagy a BLVV-vel (lőrinci HÉV - ma 50-es és 42-es villamos). Ez sem volt magától értetődő, mivel nem egy BHÉV vonalon folyt valaha villamosforgalom: a budafoki vonal mellett a VÁgóhíd és Pesterzsébet, valamint rövid ideig a Gödöllői vonalon a Keleti pu. és Rákospalota között volt erre példa. Mégis az utasforgalom nagysága és a nagyobb távolságok miatt a HÉV mindig is a villamosoknál nagyobb szerelvényegységeket használt, valamint a növekvő forgalom és a teherszállítások miatt a villamosvasutakon kevésbé szokásos jelző- és biztosítóberendezéseket telepített.
BVE-vel kapcsolatos kérdésekről a fenti linken! :-)
HÉV-re visszatérve:
Lehet, hogy nagyon amatőr kérdés, de miért különböztetik meg a hév-et a vasúttól? Illetve miért alakult ki, hogy hév legyen szentendrére pl és ne normális vasútvonal, esetleg villamos?
Cl-Brt között 22.-én Vasárnap illetve 28.-án 13.30-tól 29.-én üzemzárásig vágányzár.(Az utastájékoztató berendezés reggeltől estig szajkozza)
Valszeg még mindig a felsővezeték tartó oszlopait cserélik.
Mellesleg nem árt,mert Boráros váltókörzetében a feszültség folyamatosan ingadozik.Hol 900V,hol 1200V-ot mutat a voltmérő.
21-én 7:00-16:00 között Kerepes-Mogyoród jobbon vgzár lesz!
Az elzárt vágányon vágányszabályozás miatt plasszer gépsor, UBN, FD közlekedik. (Én se tudom mi szerzet ez az UBN, FD.) Az anyagvonat Kerepesről jár ki.
A progi nem túl nagy, pár megát kell letölteni. Aztán jöhetnek a pályák, darabja szintén pár mega, plusz a szerelvények. Nem olyan vészes. Kicsomagolva már több helyet foglal, a könyvtáram kb 200 megánál tart már.
Természetesen nem csak metrót, hanem HÉV-et, villamost is lehet vele szimulálni. Sőt, gőzösöket is láttam már! Grafikailag az MSTS és a Railsim közé tenném, jóval közelebb áll az MSTS-hez azért.
Nekem 233-as Pentiumom van, ha a látótávot leveszem 200-ra, akkor már hajlandó futni. Sok tereptárgy esetén viszont keményen beszaggat, illetve nekiáll töltögetni. Gondolom gyorsabb gépeken ez nem okoz problémát.
Gondolkodok rajta, hogy nyitok egy BVE topikot, hogy összehozhassunk egy magyar pályát is, megmutatva a németeknek, angoloknak, hogy tudunk mi is olyanokat mint ők! :-)
gGAbesz! Itt folytatom amit a RailSim topic-ban félbahagytunk.
Az ilyen Kisvillamosok hatása éltalában a kevesebb fizetés.
Két legemlékezetesebb prémium elvonásom egyike az volt,amikor Szigethalom és Ráckeve közt tömegrendezvényt tartottam a vezetőálláson.
Naná,hogy a VBCS engem talált meg.
A másik alkalommal az egyik időszakos mh-et véletlen kihagytam.(pedig esküszöm,hogy ébren voltam)
JA!Megérkeztek a maradék kérdések.
Sajnos nem is lesz elérhető. Lajos úgy döntött, hogy saját honlapjáról törli ezeket, de átadja nekem. Tárhely regisztrálás folyamatban van, ha sikerül, hétvégére fent lesz nálam.