Ez lesz a következő ütem...utána pedig rákötik az elkerülőre Csór irányából a 81-est is Mór felől. Tényleg nincs valakinek infója arról hogy ezeket mikor kezdik, a várpalotai elkerülővel együtt?
Parkolóház nem mindenhol van, de parkoló feltétlenül. Mármint persze a belvárosi állomásoknál nincs, de a külső kerületekben, ill. az agglomerációs állomásokon ez alapkövetelmény. Esetleg, ha egy településen több állomás is van, akkor elképzelhető, hogy csak az egyiknél van P+R. És általában elég közel vannak az állomáshoz :-)
A Székesfehérvár Dél-Nyugati elkerülő az M7-8-as út közöt mennyivel járható?
Amúgy elég faramuci lett ez az elkerülő, mivel a 8-as út felé nagy kerülő így elkerülni a várost. Anno én még olyan terveket láttam, aminél Csór határába kanyarodott volna be a tehermentesítő út a 8-asba, és nem Fehérvárra vezet vissza be mint most.
Így áll a Ferihegy a régióban: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=480287&page=2 Ezek meg a bővítés vázlattervei. Valószínű hogy nem ezek a végleges tervek (remélem lesznek még szebbek is), de egyenlőre annyi derült ki hogy össze akarják nyitni első ütemben a II A és II B terminálokat, utána beépítik a parkolót irodaházakkal, parkolóházakkal, bevásárlóközponttal, és harmadik ütemben épülne fel a C terminál. Közben az I-es terminált is bővíteni akarják
The cheaper Schnellstraßen system supports the Autobahnen system. To use Schnellstraßen, a vignette or a Go-Box is also required. Schnellstraßen are very similar to the Autobahnen; the chief difference is that they are more cheaply built (for instance: they are not as straight as Autobahnen). These Schnellstraßen usually have a lower speed level of 100 km/h compared to 130 m/h on the Autobahn.
Ki tudja, hogy Ausztriában mi a logika az A ill. S jelzésben? Pl. S1 teljes autópálya kiépítésű, KRESZ-szerinti besorolása is autópálya, de ugyanez igaz az S6 nagy részére is.
Egyébként a West már majdnem végig vagy 2×3 sávos, vagy Baustelle, szerintem két éven belül Steinhäusl és Wels közt nem lesz 2×2 sávos rész rajta. Szintén rengeteg helyen bővítik a németek az A3-at. Ahol csak 2×2 sáv, ott lényegében nem lehet haladni.
Ha felveszi a repülőkkel a versenyt sebességben, és ugye nem kell kimenni a vasúthoz órákkal az indulás elött, mint a gépekhez, olcsóbb lesz, akkor biztos lesz előnye, és kereslet is rá.
igen, én is néztem, hogy meglehetősen elnyúlik nyugatra...
de ebből egyáltalán nem következik, hogy nekünk nem kell az M0ny! :-)
ezen az ábrán látható a bécs környéki (meglévő és tervezett) hálózat...
látható, hogy az A1-A5 tranzitnak ez az A1-S33-S5-A22-S1-A5 útvonal is megfelel (nem hosszabb, mint egy közelebbi nyugati szektor esetén lenne), más tranzitirányoknak a keleti kerülés is OK...
míg nálunk az M2/11/10<->M1/M7/M6 tranzitoknak baromi nagy kerülő lenne a zsámbéki medencei útvonal...
viszont nem értem, hogy ettől föggetlenül miért nem csinálnak egy átkötést az A1/A21 csp. és az A22/S1 csp között? (lásd. ábra)
- egyrészt azért helyi igény bizonyára van egy ilyen kapcsolatra, elég sűrűn vannak arrafelé a települések,
- másrészt műszakilag sem tűnik problémásnak, hisz a hegyek lábánál mehetne az út...
Viszont rendesen nő a keleti repterek forgalma. A BUD már 8 millió felett jár, de még így is csak fele a bécsinek. kb 15 év és szerintem reális lesz az NSV. Addig is kiépül nyugaton a teljes infrastruktúra és a marketing is eléri a repülés színvonalát, a jegyek pedig olcsóbbak lesznek.
Ennek a körgyűrűnek a nyugati szakasza majdnem olyan minta az M0 nyugati szakaszát a Zsámbéki medencében vezetnénk. Kicsit még nagyobb az ív. Az S5-ön a múlt hétvégén autóztam. Nincs leállósáv a Stockerau után, előtte viszont 2x3 sávos. Krems előtt viszont vége a pályának, sima főútként folytatódik.
Érdekes terv, de nem hiszem hogy az NSV meg fog állni Győrben.
Egyébként szerintem ez nem olyan távoli mint amilyennek ez most tűnik. Nemsokára bárki építhet nálunk vasutat és üzemeltethet, szerintem nem lesz rosz üzlet egy Berlin/Párizs-Isztambul, vagy egy Milanó-Kijev NSV vonal. Tőlünk nyugatra már élesedik a verseny az NSV-k és a repülők közt.
Tudom, hogy ez nem vasutas topic, de szerintem érdekes. Amúgy nehezen tudom elképzelni a helyét (sokszor járok arra). Ott minimum egy METRO áruház van... (Vagy beszuszakolják a METRO és az M1 közé??? Az elég szűk...)
A 15-össel (most már M15) kapcsolatban olvastam egy cikket a helyi újságban, ahol a szakértő elég általános és átlátszó indokot mondott: az út nem felel meg az autóút műszaki követelményeinek. Szólt még valami kanyarokról és rálátásról is (sok kanyar egyébként nincs...)
Elég nagy a kuszaság a 90-es autóutaktól a 110-es főútig, nem látom a rendszert benne. Valószínűleg a D4-es kategória díjfizetése miatt kellett hirtelen autóúttá minősíteni a 2/A, 15 és 19-es utakat és a 8-ast visszaminősíteni (mert ott nincs párhuzamos út), csak a 110-et nem merték bevállalni.
Bocs, hogy belekotyogok az értekezésbe, de van már két MOL-kút a szatymazi pihenőnél is, április óta üzemelnek. További kút Röszkénél, úgy tudom csak telekviták miatt nem valósult meg egyelőre, talán megegyeznek a felek peren kívül.
Srácok, szerintem itt van egy komoly félreértés a horvát autópályákkal kapcsolatban. Horvátországban az autópálya elsősorban nem a turisták miatt épül, bár ez is egy nagyon fontos ok lenne. Az autópályák megépítése előtt a közlekedés katasztrófális volt a hegyek miatt az ország különböző részei között, de azt hiszem hogy még ez sem indokolna egy ennyire eltökélt autópályaépítést.
Horvátországban az autópálya nem gazdasági, hanem startégiai ügy. Össze kell kötni az ország távoli részeit, hogy azok védhetőek legyenek egy esetleges újabb háború esetén. Persze most sokan legyintenek, pont úgy ahogy bő tíz éve is sokan legyintgettek amikor egy délszláv háború esélyeit taglalták. Valószínűleg tényleg semmi esélye jelenleg egy újabb háborúnak, de azért gondoljatok bele hogy mit jelent startégiailag egy autópálya a bosnyák határ mentén. Ez egy olyan segítség a védőknek mint a maginot vonal lett volna a franciáknak a második világháborúban ha a németek nem kerülték volna meg.
Szóval Horvátországban az egész nemzet ügye az autópálya, ezért olyan törvényeket tudtak hozni hogy olcsón és gyorsan lehessen autópályát építeni. Náluk az építés minden érdek feletti, így aztán sokkal olcsóbb mint bárhol európában.
Ugyan ez lehetett a 4-es lekerülőn Üllőnél a gyömrői út csp-ban. Oda így is, úgy is kell felüljáró ( szintbeni nem lehet az M4-en), de mégsem épült most fel. Helyette eleinte meghaltak páran ( 6-8 ember tán), majd lámpás csp épült. Majd ha elkezdik folytatni Albertoirsa irányba az új utat, akkor meg lehet terelni, dugókat csinálni az eltereléssel a hídépítés miatt.
Közben meg sikerült a lámpa miatt szép dugókat alkotni, péntek/vasánap nem ritka a 1,5 km-es dugó is, na vissza is megy a forgalom egy része Üllő-Vecsés teleplésekre.
Ezu pedig mind azért, mert pillanatnyilag egy beruházásnál egy hídra nem futot, amit végeredményben sokkal drágábban kell megépíteni a közeljövőben, közben meg meg mindenki zsebéből veszik ki a pénzt.
A gond ez, hogy valami épül, de soha sem olyan mértékben, amivel tényleg javbíthatna a közlekedés helyzetén.
Nekem ami még fúrcsa, hogy miért nem lehet az M3-ason 2x3 sávra megépíteni az Újpalotai lehajtó-Szilas pihenő közötti szakaszt? Jön be a forgalom a mostani ideiglenes 2/B-ről, és tódul bele a 2x2 sávba az M3-ason, a mennyi 1 km-nyi szakaszon?
De a legjobb, hogy bennemaradt az M3-ason a Budapest táblánál egy 50 m-es nyomvájús, át nem épült aszfaltcsík a felüljáró végében. Na ez a mai közútfejlesztés.