A horvátok nagyon nyomatják az A5-öt is (M6 folytatása BiH felé Eszék mellett)
mire mi megleszünk az M6-tal, ők simán kész lesznek azzal a síkvidéki 90km-rel...
ezekután lehet, hogy jelentősen felértékelődik ennek az útvonalnak a szerepe (a szlavónia, BiH felé kialakuló gazdasági kapcsolatok miatt), és tényleg szükség lesz az M6-ra???
(mert eddig elég szkeptikus voltam ezzel kapcsolatban...)
Amúgy ez a "nincs benzinkút" mítosz a Horvát pályákon onnan eredhet, hogy az átadás után tényleg nem voltak még nagyon kiépítve, de itthon nem így van? Akár az M5-ös, akár az M3-as, vagy az M7-es most, de az M6-os is ilyen volt, egyiknél sem voltak az átadásra készen a benzinkutak. Tehát ebben szerintem sincs semmi különös, hogy Horvátban sem voltak akkor megfelelő távolságban kutak az új pályákon. Tehát erre, meg a leállósávos dologra kár volt a médiának ráizmoznia, és ezzel hírdetni, hogy ott azért olcsóbb a pályépítés a hazaihoz képest.
köszönöm, javítom. hogy utálom, amikor valaminek nincs időm utánanézni. tuti, hogy akitől átvesszük, hagy benne két-három hibát (persze amikor magam írok, akkor néha én is, arról nem is beszélve, hogy néha a nifesek sem tudják, mennyi az annyi)
(lenyűgözőek ezek az első ránézésre áttekinthetetlen csp-ok...)
itt a probléma az, hogy a kapus rendszer által igényelt trombita kialakítás miatt volt szükség a bonyolításra, igen jelentős többletköltséget okozva...
Persze, hogy elsiettem, mert égett a ház. :-) Az A4 kivételével egyiken sem jártam soha, azzal meg ugye nem példálózhatok a leállósáv hiányát illetően, szal csak ezeket találtam. De legalább bennem is megdőlt a mítosz.
mindenesetre szégyengyalázat ez a bürokratikus szarakodás...
mellesleg, hamán kutakról van szó:
be lehetne vezetni azt a jó francia szokást, hogy a pályán a kutak előtt 5-10 km-re táblán tüntetik fel a következő, meg az azután következő 2-3 kút távolságát...
Az én rekordom pár napja Düsseldorfból haza egyedül(!) 1.120 km. Reggel indultam, estére itthon voltam. Mindezt egy nem is túl gyors autóval. Amúgy meg a rekordom Bp-Koppenhága egy húzásra, de ott ketten mentünk, feltváltva (Nürnberg - Würzburg - Hamburg - Kolding felé).
Jövőre kész lesz ez is? Na akkor nem véletlen, hogy addigra meg kell csinálni a másik csövet is Sveti Rok-nál. Jól időzítenek mindent, ez tetszik a Horvátokban, van közlekedési koncepciójuk időben és térben is.
Én meg a Rab-ra mentem még 2002-ben, amikor még csak Karlovácig volt pálya Zágrábtól, és onnan a 23-as, 8-as úton szépen kanyarogtunk.
Itthon meg odafelé hajnalban nem volt vészes a feltúrt M7-es, de akkor még mehettünk Zamárditól végig a 7-esen (tán már a Becsehely-Letenye megvolt), utána meg Letenyétől csak Varazdinig volt pálya, és át kellett mászni a hegyeken, Novi Marofnál, hogy újra haladjunk a pályán Zágráb felé. Hazafelé meg vasárnap lévén Nagykanizsától a 61-esen jöttünk Dunaföldvár-52-M5-405-ösön, és szépen kikerültük a Balatoni dugulást.
Azok a régi szép idők:-)))
Jövőr nyáron meg már álom lesz lemenni Horvátba is.