Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5868

javítás javítása:

"nagy dunaág mederhíd: 331m" helyett:

szentendrei dunaág mederhíd: 331m

 

Előzmény: Törölt nick (5866)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5867

Isztriában az (Umagtól a szlovén határig) A9 illetve a Rijeka-Zágreb A7-en sincs leállósáv.

 

Isztriában az A8+A9 egyelőre FÉLPÁLYA, azért nincs leállósáv...

(de elég széles a padka, és a forgalomnak egyelőre elég a félpálya is...)

 

A rijeka-zagreb pályának a rijeka-bosiljevo közötti része nem A7, hanem A6, és annak a fele még félpálya, azért nincs leállósáv...

 

de a teljes félpályás nyomvonalon építik a másik félpályát is, jövőre már végig FULLpálya lesz, LEÁLLÓSÁVVAL...

 

szóval mea culpa, elhamarkodtam a kijelentést, a legtöbb horvát szakaszt valóban nem ismerem

 

sajnos ezt is elhamarkodtad, mert ezeket sem ismered eléggé...

Előzmény: AcidMan (5864)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5866

Az M7es cikkben hibás adatok vannak:

 

Az ország leghosszabb hídja összesen 3,2 kilométeres lesz, ebből 2 kilométeres szakasz ível át a Dunán, és 29 pillér tartja majd

 

helyesen:

teljes hossz:1862m 

nagy dunaág mederhíd: 591m

nagy dunaág mederhíd: 331m

 

(látom, hogy MTI forrás, de akkor is javítani kellene, hamán a dezinformációs kozpontban ennyire idióták ülnek...)

 

Előzmény: janoka419 (5858)
AcidMan Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5865
WOW! Pöpec képek.
Előzmény: Fricy (5847)
AcidMan Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5864
Isztriában az (Umagtól a szlovén határig) A9 illetve a Rijeka-Zágreb A7-en sincs leállósáv. De ez valóban nem számottevő a többihez képest, szóval mea culpa, elhamarkodtam a kijelentést, a legtöbb horvát szakaszt valóban nem ismerem.

A biztonsággal kapcsolatban nem az alagutakra gondoltam (újabb 5*, főleg, hogy 2010-ig elméletileg a legtöbbnek meglesz a párja), hanem, hogy az autópályát odaát "csak" 130 km/h-ra tervezik, nálunk 140/150-re - de amint ezt írtam lentebb, ez főleg domborzati okokra vezethető vissza.

Pont az M3-at ismerem legkevésbé, asszem talán 3-szor vezettem arra, akkor is világosban, de az M7 és M1-en sztem teljesen jók a táblák - sötétben is. :-)
Ja és a holnap átadandó szakasszal már min. 8 digitális infótábla lesz az M7-en 120 km-en belül (egy oldalon) - asszem több nálunk nem is nagyon indokolt. :-)
Előzmény: radio100jozsi (5845)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5863

akit a horvát A1 autópálya csomópontjainak, pihenőhelyeinek, alagútjainak, hídjainak/viaduktjainak, és fizetőkapuinak térképe érdekel, annak ajánlom az alábbi oldalt:

http://www.hac.hr/karte/karteA1-en.html

Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5862

azt nem értem, hogy miért nem nyomják...

 

mert idióták...

 

szerintem polgár után elég lett volna 20 év múlva nyomatni az M3-at...

azt a 200-300mrd-t inkább a meglévő úthálózat feltuningolására, négysávosításra, elkerülőkre kellene költeni...

így vagy 3-4x akkora hosszon tudnának megfelelő kapacitást biztosítani...

meg debrecennek, nyíregyh-nak valódi elkerülőt (gyűrűt) a mostani neszesemmifogdmegjól aszfaltcsíkok helyett...

 

 

ez a 39-es meg mi a szösz lenne? hol menne?

 

mert a tokaji cikkben bejelölt tranzitirányoknak a 38as továbbépítésére van szüksége (a 37es és 3as között) valamint a meglévő szakasz településelkerülőzésére...

 

Előzmény: RadiX (5859)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5861
le a fizetőkapukkal!!! :-)
Előzmény: attus germanicus (5857)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5860

Ez a szakasz azért a legjobban terhelt, mert Rijeka felől( Németek, Osztrákok...stb) is becsatlakozik a Split felé menő forgalom...

 

arra gondolsz, hogy senj-nél letérnek a parti 8-as útról, és átmennek az A1-re?

(vagyis a 8as út maslenica-senj közötti szakasza forgalmának egy részét is átvette a pálya?)

 

 

ajánlom figyelmetekbe (meg a gyökér NIF és AÁK figyelmébe :-(, hogy milyen frankó térképek vannak a meglévő és tervezett pályákról a hac.hr-n:

http://www.hac.hr/karte/index-en.html

Előzmény: radio100jozsi (5856)
RadiX Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5859
azt nem értem, hogy miért nem nyomják a Bodrogközön átvezető útvonalat a tiszakanyári híddal Tokaj elkerülésére. Persze ott is kellene pár elkerülő szakaszt csinálni, és egy új Bodrog-híd bekötéssel a 37-be is elkelne.
Előzmény: janoka419 (5858)
janoka419 Creative Commons License 2007.08.07 0 0 5858
egy kis önpromó:

Kitiltják a kamionokat Tokajból?
http://index.hu/gazdasag/magyar/tkj070806/

40 év után lesz kész a balatoni sztráda
http://index.hu/gazdasag/magyar/m7sztr070806/
attus germanicus Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5857
Turnusváltáskor egyszerre jön mindenki. Pár éve Tarvisio előtt a fizetőkapunál 2,5 órát álltam sorba szombat délelőtt.
Előzmény: Törölt nick (5854)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5856

A gond az, hogy hiába 80 km/h-val lehet menni az alagútban, és a bejáratnál a rendőrök/autópályások integetnek, hogy gyerünk-gyerünk, de volt több alkalommal is, hogy meg-meg álltunk az alagútban, és nagyon ritkán mentünk 80-al, nagyrészt 40-60-al. Ez szombat 13-14 óra környékén volt Split felé július 16-án, így a túrnusváltási csúcs volt. Még a német RTL is forgatott a dugóban. Amúgy még szerintem a besorolás lasítja le a forgalmat a híd előtt, mint általában minden ilyen kapacitás csökkentés esetében itthon is. De baleset akkor nem volt. Visszafelé jövet a másik irányban is már kígyozott felfelé a dugó a szerpentínen, ezért is kerültük ki. Ez a szakasz azért a legjobban terhelt, mert Rijeka felől( Németek, Osztrákok...stb) is becsatlakozik a Split felé menő forgalom, és minden ezen az egy csövön megy át Sveti Roknál. Ezért volt viszont csak kis torlódás a Mala Kapela alagútnál.

Előzmény: Törölt nick (5854)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5855

Igen már a megépülte után voltam ott. PMR-eztem is, de csak a sok pesti darust hallottam, meg falumbeliekkel beszéltem.

Egyik mániám még a kilátók:-)

 

Amúgy igen, nem véletlenül megyünk a Pentele-híd felé.:-)

A Kőröshegyit meg távolról jó csodálni, főleg az Északi-partról impozáns.

Tavaly nyári kép vonatból robogva Aszófőnél.

 

 

Előzmény: Törölt nick (5853)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5854

ezt a svetirok/mala kapela torlódást nem egészen értem...

 

télleg akkora lenne a csúcsideji forgalom, hogy 1 sáv nem bírja átereszteni?

egy sáv kapacitása 2000/h körül van, ahhoz, hogy 1,5h-ás torlódás jöjjön létre, ahhoz 3000/h-s terhelés kell az alagút előtt 3h-n keresztül...

(vagy 4000/h-s 1,5h-n keresztül)

 

a franciáknál kétszer is belefutottunk balesetbe 3 sávos pályán...

1 sávon engedték a forgalmat, de nem kellett 5percnél többet araszolni...

Előzmény: radio100jozsi (5848)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5853

jé, akkor mi is megyünk... :-)

az uticél keszthely...

én a dunaújvárosi/kőröshegyi hidakat akarom "felfűzni" az útvonalra...

(szerintem te sem véletlenül mész dunaúj felé... :-)

 

 

off

monoron láttad már a kilátót?

épp most jártam a strázsahegy részen, és kiváncsiságból megnéztem...

jó masszív fémszerkezet, nem lehetett olcsó...

délkelet-dél-délnyugat irányba jó messzire ellátni...

on

Előzmény: radio100jozsi (5846)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5852
Nincsenek. Véletlen keveredtem oda és nem igazán akartam időzni. Éppen tekertem le Százhalombattáról a Káli-medencébe... :)
Előzmény: Fricy (5851)
Fricy Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5851
És képek nincsenek?
Előzmény: Rooger Preed (5850)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5850
Én múlt vasárnap bringáztam az "épülő" 71-es elkerülőn... :)

Nem gondoltam volna, hogy mint távlati M8 csak 2*1 sáv lesz...
Előzmény: radio100jozsi (5846)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5849

1,5 torlódás volt

1,5 órás.

Előzmény: radio100jozsi (5848)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5848

Nagyon jó képsorok. Én legutóbb 2005 nyarán voltam erefelé Zadar mellett, és még leugrottunk a Krka NP-ba is a pályán. A viadukt tényleg gyönyörű. Egyedüli negatívum a Sveti Rok alagút előtti 1,5 torlódás volt, így visszafelé kikerültük az alagutat. A Mala Kapela alagútnál nem volt vészes a dugulás.

Jövőre megyünk ismét, akkor máér mindkét alagútnál meglesz a másik járat is, itthon az M7-es végig a Horvát határig, sőt a Mura-híd is, így elméletben nem gyorsforgalmi úton csak itthon az új 4-esig Üllőig 17 km, illetve a nemrég már eddig átadott Sestanovac-Makarska közötti 27 km. Azért nem rossz, csak épülgetnek a gyorsforgalmi utak.

Előzmény: Fricy (5847)
Fricy Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5847
Tessék ezt elolvasni.
Van leállósáv.
Van modern alagút felügyelő rendszer.
De tényleg ritkán van csomópont, anyag viszont van bőven. A töltéseket is a kibányászott hegyoldalból építik.
Előzmény: AcidMan (5844)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5846

Na megnézzük ezt a 71-es "elkerülőt" jövő szombaton.

Megyünk Badacsonytördemicre, és az útvonal Csévharaszt-Nyáregyháza-Újhartyán-Örkény-Tatárszentgyörgy-Kunszentmiklós-Tass-Dunavecse elkerülő-M8-M6 (most ingyenes a Dunaújvárosnál), 62-Székesfehérváron keresztül-8-as út-Nagyvázsony-Tapolca-Badacsonytördemic. Rövidebb lenne az M0-M7-71, de  3 napos ünnepnap szombat délelőtt katasztrófális lesz valószínű.

Előzmény: Törölt nick (5843)
radio100jozsi Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5845

Az autópályának nevezett utakon nincs leállósáv.

 

Nem igaz, nem tudom hazai médiában ki kezdte el ezt a hazugságot emlegetni az embereknek.

 

Ez már így sem lenne autópálya, de a 2 sáv szélességén is spóroltak vagy 1,5 métert.

 

Ez sem igaz, nem szűkebb, mint az M3-as.

 

Ezért írtam, a Horvát sztereotípiákat csak az veszi be, aki nem járt ott még kint autópályán, hiszékeny a magyar nép mindenki tudja...

 

A biztonságról annyit, hogy az alagutak a Német autóklub is No1-nek tüntette fel, és azért ezekből van már bőven. Folyamatos digitális infótáblák vannak végig az autópályákon.

A táblák meg sötétben teljes felületükön visszaverik a fényt, nem úgy, mint az itthoniak jó része, hogy sötétbe csak pár csíkokat látni visszaverődni ( főleg az M3-ason).

 

Előzmény: AcidMan (5844)
AcidMan Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5844
Ez azért nem ilyen egyszerű. Nagyon sok tényező árnyalhatja a képet.
Mindenesetre úgy gondolom, hogy a horvátok nagyon okosan kezdték a dolgot, megmondták előre a pályázóknak, hogy ennyiből kell kihozni. Ezért egy hatalmas 5* jár nekik, mert olcsó a cucc, viszont ennek is megvolt az ára.
A kevés forgalmi csomopónt teljesen indokolt, de a ritkán lakott terület még nem indokol kevesebb pihenőhelyet. Az autópályának nevezett utakon nincs leállósáv. Ez már így sem lenne autópálya, de a 2 sáv szélességén is spóroltak vagy 1,5 métert. Náluk ezt meg lehetett lépni, mert nincs olyan brutális tranzitforgalom.
A másik dolog, hogy mivel hegyek között haladnak a horvát pályák, az építkezés minden egyes szakaszában van egy közeli bánya, ahonnan sokkal olcsóbb fuvardíjért hozhatnak anyagot, mint nálunk, ahol sztem nincs 10 bánya, ami autópályaépítéshez megfelelő minőségű/mennyiségű zúzalékot képes adni.
Divat szembeállítani a horvátoknál az olcsóságot és a hidak/alagutak tömkelegét, hogy "de hiszen ott azoknál olyanok is vannak(indokoltan) és mégis olcsóbban van pályájuk...". De a hegyek közti építkezés előnyeiről ők nem beszélnek, pl. hogy sziklára építenek. Nincs szükség olyan komoly talajcserére, védőrétegre (messziről;fuvardíj) mint nálunk szinte az egész országban. Az egyik legdurvább példa idehaza a Balaton déli részén az M7 Ordacsehi-Balatonszentgyörgy szakasz, ahol mocsárra kellett autópályát építeni. Lehet, hogy a horvátoknál jó sok híd van, de ez a szakasz kis túlzással egy híd, mert a pálya több kilométer hosszan alá van cölöpözve.
Szal összességében én elfogadom, hogy odaát olcsóbb az "autópálya", de ennek megvan az oka, és úgy gondolom, hogy annyival nem olcsóbb, mint azt sokan el akarják hitetni.
És ami a legfontosabb, a magyar autópályák sztem egyáltalán rosszabbak, és nem elhanyagolható, hogy sokkal biztonságosabbak is. Ez meg a mi földrajzi adottságunk előnye. És hát ez a miénk, inkább szeretem ezt. :-)
Előzmény: radio100jozsi (5782)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5843

mindig ez a negatív gondolkodás... :-)

 

alapvetően a meglévő dúlőút főúttá fejlesztéséről van szó, elkerülőkkel, szélesítéssel, nyomvonalkorrekciókkal....

ez az út tapolca és veszprém között az NP-n kívül megy, csak tapolca és keszthely között keresztezi..

 

mivel nem ap.-ról van szó, simán megoldható, alagút és viadukt nélkül...

és jelentős forgalmat tudna átvenni a 71es-ről...

 

Előzmény: Rooger Preed (5842)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5842
Kemény dió lenne.
A Pécshelyi-medence, Káli-medence, Tapolcai-medence és a Keszthelyi-hegység is Nemzeti Park. A domborzat se egyszerű, rengeteg viadukt és alagút kéne.
Fontosabbnak tartom, hogy a meglévő 4 és 5 számjegyű utakat újítsák fel és a sávokat szélesítsék. A vasutat már meg sem merem említeni.
Előzmény: Törölt nick (5841)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5841

igazán megnyugtató, hogy minden szírszarra van pénz, de a 143mrd-ból a veszprém-tapolca-keszthely útvonal kiépítésére nem futja...

(vajon mennyi kellene, hogy arra is jusson...)

Előzmény: Rooger Preed (5840)
Rooger Preed Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5840
http://index.hu/politika/belfold/shcue73/
Fricy Creative Commons License 2007.08.06 0 0 5839
Érdekes, hogy az M0 keleti szektora már készként van jelölve. :)
Előzmény: Törölt nick (5838)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!